Dark (Netflix)
dinsdag 13 mei 2025 om 20:02
Helemaal gezien, maar vond het na seizoen 1 snel bergafwaarts gaan. Snap niet dat mensen er zo lyrisch over zijn. Een boekje met wie wie is in welke tijd, zou geen overbodige luxe zijn. Het is wat mij betreft te ver doorgetrokken. Het idee is echt heel tof! Maar het ging te ver terug in de tijd om echt leuk te blijven.
dinsdag 13 mei 2025 om 20:15
Ik vond 'm heel goed!
En dit is echt een superhandige website om de stamboom te snappen zonder spoilers:
https://dark.netflix.io/en
En dit is echt een superhandige website om de stamboom te snappen zonder spoilers:
https://dark.netflix.io/en
woensdag 14 mei 2025 om 07:18
Dat kun je beter overslaan, die is naar één seizoen gecanceld. Dus een onaf verhaal zonder echte antwoorden
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
woensdag 14 mei 2025 om 11:19
woensdag 14 mei 2025 om 18:28
Een van mijn favoriete series! Wel inderdaad iets wat je met volle aandacht moet kijken. Ik vind het lijken op Lost, maar dan zijn alle losse eindjes wel mooi aan elkaar geknoopt haha (en Lost is ook een van mijn favoriete series)
Als iemand verder aanraders heeft met een soortgelijk mysterie gevoel hou ik me aanbevolen.
Als iemand verder aanraders heeft met een soortgelijk mysterie gevoel hou ik me aanbevolen.
woensdag 14 mei 2025 om 20:58
vampierprinsesje schreef: ↑14-05-2025 18:28
Manifest vond ik ook wel een beetje dat genre, wel anders dan het donkere van Dark (no pun intended) maar ook veel mysterie.
Tjezus, wat vals
woensdag 14 mei 2025 om 20:59
Under the dome. Net zo’n draak van een serie met een raar eindvampierprinsesje schreef: ↑14-05-2025 18:28Als iemand verder aanraders heeft met een soortgelijk mysterie gevoel hou ik me aanbevolen.

donderdag 15 mei 2025 om 11:19
Inderdaad Silo op Apple TV: 10.000 mensen wonen in een silo en ze weten niet waarom. Ze weten alleen dat als je de silo uit gaat, je dood gaat.
En ook Severance op Apple TV: Er is een techniek ontwikkeld om je "werk herinneringen" te splitten van je "privé herinneringen". Dan krijg je dus mensen die op werk niet weten wie ze i.r.l zijn en privé niet weten wat ze op werk doen en dat brengt allerlei problemen met zich mee.
En dan de serie Bodies op Netflix. Die is ook tof. 1 lichaam, 4 tijdsperiodes. Wat is er gebeurd?
Black Mirror blijf ik ook groot fan van, het 6e seizoen was minder maar het 7e was weer heel erg tof. Zijn losse afleveringen maar heeft hetzelfde smaakje.
Squid Game valt ook wel in het straatje denk ik. Een gestoord spel waar mensen in gelokt worden.
En misschien de film Escape Room. Er is ook een deel 2 geloof ik. Die was ook wel tof.
En Oats Studios. Wederom losse afleveringen, en heeft heel veel weg van Black Mirror. Maar hier zit minstens 1 aflevering tussen die echt 100x heftiger is dan Black Mirror, ik heb echt zitten cringen zo disturbed was ik (mocht iemand zich af vragen welke aflevering: Als ik die krijs hoor krijg ik alweer het heen en weer, dan weet je denk ik wel welke ik bedoel).
Ik zoek ook nog de naam van een film die tof was. Weet iemand welke film ik bedoel? Edit: Film gevonden! Predestination. Als je Dark leuk vindt dan vind je deze ook leuk want die heeft hetzelfde idee. Een huurmoordenaar moet terug in de tijd om iemand te vermoorden voor er iets plaats vindt, maar komt in een clusterfuck terecht.
En ook Severance op Apple TV: Er is een techniek ontwikkeld om je "werk herinneringen" te splitten van je "privé herinneringen". Dan krijg je dus mensen die op werk niet weten wie ze i.r.l zijn en privé niet weten wat ze op werk doen en dat brengt allerlei problemen met zich mee.
En dan de serie Bodies op Netflix. Die is ook tof. 1 lichaam, 4 tijdsperiodes. Wat is er gebeurd?
Black Mirror blijf ik ook groot fan van, het 6e seizoen was minder maar het 7e was weer heel erg tof. Zijn losse afleveringen maar heeft hetzelfde smaakje.
Squid Game valt ook wel in het straatje denk ik. Een gestoord spel waar mensen in gelokt worden.
En misschien de film Escape Room. Er is ook een deel 2 geloof ik. Die was ook wel tof.
En Oats Studios. Wederom losse afleveringen, en heeft heel veel weg van Black Mirror. Maar hier zit minstens 1 aflevering tussen die echt 100x heftiger is dan Black Mirror, ik heb echt zitten cringen zo disturbed was ik (mocht iemand zich af vragen welke aflevering: Als ik die krijs hoor krijg ik alweer het heen en weer, dan weet je denk ik wel welke ik bedoel).
Ik zoek ook nog de naam van een film die tof was. Weet iemand welke film ik bedoel? Edit: Film gevonden! Predestination. Als je Dark leuk vindt dan vind je deze ook leuk want die heeft hetzelfde idee. Een huurmoordenaar moet terug in de tijd om iemand te vermoorden voor er iets plaats vindt, maar komt in een clusterfuck terecht.
ugli wijzigde dit bericht op 15-05-2025 13:24
36.29% gewijzigd
donderdag 15 mei 2025 om 11:35
donderdag 15 mei 2025 om 11:54
Voor de geïnteresseerden:
Spoiler:
https://www.reddit.com/r/DarK/comments/ ... ing/?tl=nl
Dat is een uitgebreide uitleg, niet alleen over de stamboom, maar ook over alle (incest)relaties en hoe dat dan zit.
Spoiler:
https://www.reddit.com/r/DarK/comments/ ... ing/?tl=nl
Dat is een uitgebreide uitleg, niet alleen over de stamboom, maar ook over alle (incest)relaties en hoe dat dan zit.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
donderdag 15 mei 2025 om 13:23
donderdag 15 mei 2025 om 13:42
Heel vervelend, ik kan geheel niet op de titel komen maar de makers van lost hadden ook een nieuwe serie gemaakt met een bijna gelijkwaardige opzet. Een familie op tour komt er op een gegeven moment achter dat ze steeds uitkomen in hetzelfde vervallen plaatsje. De bewoners bijna niet aanspreekbaar. Als de avond valt is het echter noodzakelijk dat ze onderdak vinden omdat dan de wezens komen die de mensen opjagen wanneer ze níet beschut worden door een speciaal amulet.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in