Mijn partner wil zijn kinderen niet
donderdag 15 mei 2025 om 14:21
Samen hebben wij 2 kinderen (7&2), mijn partner doet niets met of voor de kinderen. Het lijkt een beetje of het niet zijn kinderen zijn. Hij gaat niet mee naar schooldingen en ook niet met uitstapjes of vakantie. Alles is te veel moeite of hij 'heeft geen tijd'. Ik heb dan ook nooit de kans om eens alleen weg te gaan (we wonen ver van familie dus ook geen makkelijke mogelijlheid voor een oppas).
We zijn inmiddels ruim 12 jaar samen, en ik hou echt van hem maar ik vind het heel moeilijk om te zien hoe hij met onze kinderen omgaat (of het gebrek hieraan). Ik maak me zorgen of de kinderen hier later last mee gaan krijgen ofzo. Ze hebben weinig leuke herrineringen samen met hun vader. Er over praten heeft geen zin, wat dat betreft al alles al geprobeert.
Iemand tips? Wat moet ik nu?
We zijn inmiddels ruim 12 jaar samen, en ik hou echt van hem maar ik vind het heel moeilijk om te zien hoe hij met onze kinderen omgaat (of het gebrek hieraan). Ik maak me zorgen of de kinderen hier later last mee gaan krijgen ofzo. Ze hebben weinig leuke herrineringen samen met hun vader. Er over praten heeft geen zin, wat dat betreft al alles al geprobeert.
Iemand tips? Wat moet ik nu?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-05-2025 14:22
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
donderdag 15 mei 2025 om 14:30
Geen tips, want als dit mijn partner zou zijn, zou dit voldoende reden zijn om bij hem weg te gaan.
Net als Catco kan ik niet in een respectvolle en liefdevolle relatie zitten met iemand die zijn eigen kinderen nauwelijks ziet staan. Geen twijfel. Dat zou ik echt niet kunnen. dat zou al mijn respect voor hem opvreten.
Net als Catco kan ik niet in een respectvolle en liefdevolle relatie zitten met iemand die zijn eigen kinderen nauwelijks ziet staan. Geen twijfel. Dat zou ik echt niet kunnen. dat zou al mijn respect voor hem opvreten.
donderdag 15 mei 2025 om 14:31
Mijn kinderen staan op één, en als mijn man daar anders over zou denken dan is de relatie snel voorbij. En natuurlijk gaan je kinderen daar last van krijgen, die voelen echt wel aan dat hun vader geen zin in hun heeft. Als hij toch geen aandacht en tijd voor jullie heeft, dan kan je het naar mijn idee beter allemaal alleen doen, dan weet iedereen (en vooral de kinderen) waar die aan toe is. Het lijkt me dat je al 12 jaar aan het proberen bent, die veranderd echt niet meer hoor.
donderdag 15 mei 2025 om 14:40
Deels. TO had het wellicht kunnen verwachten dat ze er alleen voor zou komen te staan als hij het niet wilde en ik zou dan in haar geval ook gewoon uit elkaar gaan.
En mocht hij ooit heel enthousiast zijn geweest, is er misschien nog iets om over te praten. Is er misschien wat gebeurd, waardoor hij nu zo doet?
tinytiny wijzigde dit bericht op 15-05-2025 14:41
3.90% gewijzigd
donderdag 15 mei 2025 om 14:43
Nou, ik zou wel willen weten wat er speelt. Wilde hij die kinderen überhaupt niet, of had hij het zich heel anders voorgesteld, of had hij zelf een afwezige vader, of heeft hij het gevoel dat hij in een fuik terechtgekomen is, heeft TO zich ontpopt tot een heel andere moeder dan ze als vrouw was, groeit het hem boven het hoofd, heeft hij het gevoel dat hij vooraleerst voor het inkomen moet zorgen en drukt dat op hem of is hij gewoon een egocentrische lul die zijn kroegavondjes mist..... dat vind ik wel verschil maken voor hoeveel perspectief er nog is.
donderdag 15 mei 2025 om 14:47
Ik zou gewoon eens een avondje mededelen dat je met een vriendin een drankje gaat doen in de stad en dan ook echt weggaan zonder de kinderen. Kan me niet voorstellen dat hij echt daadwerkelijk zijn bloedeigen kinderen aan hun lot overlaat. Doet hij dat wel dan weet je ook meteen wat je moet doen (de scheiding in gang zetten).
donderdag 15 mei 2025 om 14:49
Wat verdrietig voor jullie kinderen. Uiteraard krijgen ze last van de emotionele verwaarlozing van hun vader. Daar komt bovenop dat ze ook zullen na gaan denken over jouw rol hierin, als jij deze situatie voortzet. Ik zeg niet dat dit jouw schuld is. Maar jij bent ook een voorbeeld in hoe een relatie (relatie man versus vrouw, maar ook relatie ouders versus kind) eruit kan zien. Als jij dit als normaal bestempelt richting je kinderen, zullen zij later waarschijnlijk een partner zoeken waarvan ze niks verwachten richting hun kinderen. Je leert kinderen door voor te leven, niet door woorden.
Wil je hen meegeven dat je in een gezinssituatie belangrijk voor elkaar bent, voor elkaar klaar staat, dingen samen doet: wees dan dat voorbeeld. Als je man dat niet kan of wil: wees dan een gezin van drie waarbij je dit wel kunt laten zien.
Wil je hen meegeven dat je in een gezinssituatie belangrijk voor elkaar bent, voor elkaar klaar staat, dingen samen doet: wees dan dat voorbeeld. Als je man dat niet kan of wil: wees dan een gezin van drie waarbij je dit wel kunt laten zien.
donderdag 15 mei 2025 om 14:49
Nou ja, het is misschien wel relevant om te weten hoe het gesprek over de kinderwens ging. Er is hier eens een topic geweest over mannen die gewoon duidelijk van tevoren aangaven dat de zorg op de vrouw terecht zou komen en de vrouw vond het dan prima. Niet dat je er dan niet op terug mag komen, maar dat is al een ander verhaal dan als een man van tevoren zegt er helemaal samen voor te willen gaan.
donderdag 15 mei 2025 om 14:58
donderdag 15 mei 2025 om 14:59
Volgens mij gaat het hier gewoon om een handelingsbekwame volwassen man die zelf geen condoom of andere vorm van anticonceptie heeft gebruikt.TinyTiny schreef: ↑15-05-2025 14:40Deels. TO had het wellicht kunnen verwachten dat ze er alleen voor zou komen te staan als hij het niet wilde en ik zou dan in haar geval ook gewoon uit elkaar gaan.
En mocht hij ooit heel enthousiast zijn geweest, is er misschien nog iets om over te praten. Is er misschien wat gebeurd, waardoor hij nu zo doet?
Dus dat hij het niet wilde is dan niet zo relevant mijn inziens (ik ga er niet vanuit dat de kinderen er zijn omdat er twee keer een condoom is gescheurd), want hij heeft hierin een verantwoordelijkheid en die ontduikt hij nu.
Daarom lijkt scheiden mij hier ook een goede oplossing. Dan moet hij qua verantwoordelijkheid voor de kinderen iig over de brug gaan komen.
donderdag 15 mei 2025 om 15:05
Hoe ziet dit er in de praktijk dan uit, to? Want niet met ze naar een museum of pretpark willen is (hoewel ook heel jammer) nog wat anders dan ze niet naar bed of naar zwemles willen brengen. Gaat hij ook niet mee op vakantie? Als dit echt allemaal het geval is, leeft hij toch al grotendeels los van jullie? Wat vind je dan precies nog veel leuk aan je partner? Hebben jullie wel momenten samen, zonder de kinderen en hebben jullie het hier dan nooit over?
donderdag 15 mei 2025 om 15:10
Als praten niet lukt heb je onder de streep 2 opties: dit gedrag toestaan en er dus maar mee leren leven of bij hem weggaan.
Iemand die niets over zou hebben voor zijn kinderen, zou ik slecht tolereren.
Iemand die niets over zou hebben voor zijn kinderen, zou ik slecht tolereren.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 15 mei 2025 om 15:12
Misschien voelde hij zich enorm gedwongen door partner, weet jij veel.MargjeM schreef: ↑15-05-2025 14:59Volgens mij gaat het hier gewoon om een handelingsbekwame volwassen man die zelf geen condoom of andere vorm van anticonceptie heeft gebruikt.
Dus dat hij het niet wilde is dan niet zo relevant mijn inziens (ik ga er niet vanuit dat de kinderen er zijn omdat er twee keer een condoom is gescheurd), want hij heeft hierin een verantwoordelijkheid en die ontduikt hij nu.
Daarom lijkt scheiden mij hier ook een goede oplossing. Dan moet hij qua verantwoordelijkheid voor de kinderen iig over de brug gaan komen.
En als hij nou wel enorm enthousiast was? Misschien is de man nu wel depressief of burn-out en voelt alles teveel? Of misschien hebben partners een heel ander idee gehad bij hoe je kinderen opvoedt? Er zijn nog steeds genoeg mannen die inkomen verzorgen zien als een hele belangrijke taak ipv tijd met de kinderen doorbrengen.
We lezen nu alleen wat TO schrijft en nog verder niets over hoe en wat, dus geen idee of er factoren zijn waar aan gewerkt kunnen worden of dat einde relatie sowieso de betere optie is.
donderdag 15 mei 2025 om 15:13
Hoezo gaat dat automatisch dan? Genoeg mannen die na een scheiding nog steeds niks doen hoor. Ongeacht wat er in het convenant staat.
donderdag 15 mei 2025 om 15:14
Ik vind de conclusie dat to maar snel moet gaan scheiden ook altijd zo bijzonder op basis van zo'n kort stukje tekst vanuit het perspectief van 1 van de partners. Het roept bij mij eerder heel veel vragen op, maar sommigen lijken direct een keiharde conclusie te kunnen trekken.TinyTiny schreef: ↑15-05-2025 15:12Misschien voelde hij zich enorm gedwongen door partner, weet jij veel.
En als hij nou wel enorm enthousiast was? Misschien is de man nu wel depressief of burn-out en voelt alles teveel? Of misschien hebben partners een heel ander idee gehad bij hoe je kinderen opvoedt? Er zijn nog steeds genoeg mannen die inkomen verzorgen zien als een hele belangrijke taak ipv tijd met de kinderen doorbrengen.
We lezen nu alleen wat TO schrijft en nog verder niets over hoe en wat, dus geen idee of er factoren zijn waar aan gewerkt kunnen worden of dat einde relatie sowieso de betere optie is.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in