Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)
maandag 19 augustus 2024 om 14:56
Seizoen 14
Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.
Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.
Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”

makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
maandag 19 mei 2025 om 09:44
Tja Steffie had daar ook moeite mee, maar dat pakte juist heel goed uit.E-biker schreef: ↑19-05-2025 09:34Het is hier geloof ik al eerder gezegd. De boerinnen die meededen met BZV, ze vonden het bijna allemaal moeilijk om zich open te stellen. Ik vraag me dan ook af waarom ze in vredesnaam meedoen met zo'n programma waar je steeds voor iedereen te zien bent op tv en iedereen op je let, dat werkt volgens mij toch helemaal niet voor hen.
maandag 19 mei 2025 om 09:47
Ciska zag ik ook niet aankomen! Heeft BZV ons mooi op het verkeerde been gebracht. Ik vind het een leuk stel om te zien. Qua uiterlijk en lengte passen ze ook beter bij elkaar en ik vond in tegenstelling tot velen hier, Ciska gister juist wel leuk. Het kost haar misschien ook even tijd om wat rust in haarzelf en bij de ander te vinden. Ze vullen elkaar goed aan en ze zijn denk ik op een gegeven moment allebei wel in staat om tegen elkaar te zeggen: “Doe eens even rustig joh” of “ kom eens een keer in actie.” Ik zie het wel wat worden eerlijk gezegd.
Deedry is al genoeg over gezegd maar ik vond haar helemaal aan het einde van de citytrip iets ontspannender ogen. Zij heeft denk ik heel erg veel tijd nodig om los te komen. Hopelijk geeft Roy haar die tijd.
Julius heeft zijn eigen glazen ingegooid met zijn gebrek aan initiatief. Hopelijk kom het goed maar ik vrees het ergste.
Als ik Simone was zou ik wel duidelijkheid willen hebben over Roel’s eerste en tweede keuze. Ze lijkt met alle winden mee te waaien. Roel heb ik nog niet echt iets inhoudelijks horen zeggen over de karakters van de dames, behalve ‘dat het past of minder past’ en dat ze er leuk uit zien. Ik zou daar zo vreselijk op afknappen.
Deedry is al genoeg over gezegd maar ik vond haar helemaal aan het einde van de citytrip iets ontspannender ogen. Zij heeft denk ik heel erg veel tijd nodig om los te komen. Hopelijk geeft Roy haar die tijd.
Julius heeft zijn eigen glazen ingegooid met zijn gebrek aan initiatief. Hopelijk kom het goed maar ik vrees het ergste.
Als ik Simone was zou ik wel duidelijkheid willen hebben over Roel’s eerste en tweede keuze. Ze lijkt met alle winden mee te waaien. Roel heb ik nog niet echt iets inhoudelijks horen zeggen over de karakters van de dames, behalve ‘dat het past of minder past’ en dat ze er leuk uit zien. Ik zou daar zo vreselijk op afknappen.
maandag 19 mei 2025 om 09:50
Bij Julius vind ik Kylie niet leuk gedragen. Ze weet dat hij onervaren is, ook dat hij niet zo'n reiziger is, ik vind dat ze hem ook wel wat laat spartelen. Ook als je het niet voelt kan je het toch wel een beetje gezellig maken samen, dat hoeft toch niet alleen van Julius af te komen? Ik weet, we zien wat momentopnames en op basis daarvan baseren wij onze mening.
maandag 19 mei 2025 om 10:04
Phlox24 schreef: ↑19-05-2025 09:50Bij Julius vind ik Kylie niet leuk gedragen. Ze weet dat hij onervaren is, ook dat hij niet zo'n reiziger is, ik vind dat ze hem ook wel wat laat spartelen. Ook als je het niet voelt kan je het toch wel een beetje gezellig maken samen, dat hoeft toch niet alleen van Julius af te komen? Ik weet, we zien wat momentopnames en op basis daarvan baseren wij onze mening.
Kylie wilde wel dat lokale drankje proberen. Julius ‘oké’. Op de vraag ‘do you want that with ice’ kon hij geen antwoord geven. Fietsen vond hij niet leuk want het leek niet op Friesland. Op de vraag of ze een attractie in zouden gaan, was het ‘kies jij maar’.
Moet Kylie dan maar in alles het voortouw nemen omdat Julius geen/nergens ervaring mee heeft? Hij kan zelf ook wat meer zeggen/opperen, dat hoeft toch niet alleen van degene met meer (wereldse) ervaring te komen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 19 mei 2025 om 10:15
Het kwam bij mij heel erg over dat Kylie bewust nog een keer wilde proberen of er iets Julius kwam en daarom zo pushte dat hij zou kiezen. Ook hoe ze reageerde op zijn 'voor deze keer laat ik jou kiezen'.
Het was zo duidelijk dat zij al het hele weekend het voortouw moest nemen en dit voor haar de laatste kans was voor Julius om ook initatief te tonen. Dat kwam er alweer niet en dat was de druppel.
Ik kreeg ook het theekopjes gevoel hier, maar Julius doet me sowieso al de hele tijd denken aan Bert dus dat zal niet helpen.
Het was zo duidelijk dat zij al het hele weekend het voortouw moest nemen en dit voor haar de laatste kans was voor Julius om ook initatief te tonen. Dat kwam er alweer niet en dat was de druppel.
Ik kreeg ook het theekopjes gevoel hier, maar Julius doet me sowieso al de hele tijd denken aan Bert dus dat zal niet helpen.
maandag 19 mei 2025 om 10:15
Huh? Kylie doet enorm haar best. Ik had met haar te doen. Geen ervaring is prima, maar hij kan toch wel een keuze maken als zij dat vraagt? Het zou voor mij ook een ontzettende afknapper zijn als iemand echt 0 Engels spreekt en alles wat anders is dan Friesland vreemd vindt. Hij is echt wereldvreemder dan wereldvreemd en deed ook niet echt zijn best voor gesprekken. Hij kan toch vragen of zij veel in het buitenland komt ivm haar paarden, of dat ze de kermis vaak opzoekt...Phlox24 schreef: ↑19-05-2025 09:50Bij Julius vind ik Kylie niet leuk gedragen. Ze weet dat hij onervaren is, ook dat hij niet zo'n reiziger is, ik vind dat ze hem ook wel wat laat spartelen. Ook als je het niet voelt kan je het toch wel een beetje gezellig maken samen, dat hoeft toch niet alleen van Julius af te komen? Ik weet, we zien wat momentopnames en op basis daarvan baseren wij onze mening.
Deedry ben ik ook wel klaar mee. In het begin vond ik haar nog wel leuk en aandoenlijk, maar ook Roy doet zijn best en er komt niks terug.
Ik snap echt waarom al die deelnemers nog vrijgezel zijn.
Hoe hebben jullie de voorstukjes trouwens geïnterpreteerd? Ik dacht uit de opmerking van die andere vrouw van Julius op te maken dat zij nu dus iets met Julius had...
maandag 19 mei 2025 om 10:46
Och, arme Kylie... Wat is dát een trieste bedoening bij hen zeg. Wereldvreemd zijn is één ding, maar dat totale gebrek aan enthousiasme en het niet gewoon een beetje leuk hebben. Ze zijn allebei stug, terughoudend en komen niet heel warm op mij over, maar Julius lijkt echt totaal niet zijn best te doen.
maandag 19 mei 2025 om 10:56
maandag 19 mei 2025 om 11:03
Daar hebben ze redelijk in het begin van de logeerweek over gepraat en toen heeft Marleen aangegeven geen kinderwens te hebben.Cypresshill schreef: ↑18-05-2025 21:46
Martijn en Ciska zijn leuk samen! Marleen is ook leuk, maar iets jonger, wellicht nog wat zoekender en mogelijk geen kinderwens afgesloten, we zien niet alles gelukkig. De klik is er duidelijk.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
maandag 19 mei 2025 om 11:09
En er staat geen terugblik van Dorien op de site._CarmiggelT_ schreef: ↑18-05-2025 23:06
Bij Jan moet het haast wel Dorien zijn, want zij wist dat hij nog beschikbaar was, de eerder vertrokken vrouwen niet. En Karina heeft zich vast niet bedacht.
maandag 19 mei 2025 om 11:14
Ik vraag me dan ook af wat ze dan verwachten van meedoen aan zo'n programma waar je ook nog eens de camera continu op je kop gericht hebt staan.meisje85 schreef: ↑19-05-2025 06:54Wat me altijd een beetje verbaast, ook bij andere dateseries, is dat iedereen het de hele tijd maar heeft over allerlei opgebouwde muurtjes en lastig om jezelf open te stellen etc. Want dan is er in het verleden iets pijnlijk voorgevallen. Maar eerlijk gezegd: bij wie niet? Ieder mens loopt toch wel wat butsen op in de liefde? Het lijkt haast wel of dat niet meer mag ofzo, alsof het altijd maar een soepele rit moet zijn en anders durven mensen het direct niet meer aan. Terwijl liefde voor mij juist gaat om kwetsbaar zijn en ja, daar kan je dus af en toe ook pijn in hebben. Ik snap wel dat de mens zichzelf in beginsel wil beschermen tegen pijn, maar het lijkt wel alsof daarin een beetje wordt doorgeslagen ofzo. En dan krijg je - denk ik - ook al die vreselijke ongemakkelijkheid die je in allerlei dateprogramma's ziet en dan wordt het alleen maar lastiger om te vinden wat je zoekt.
maandag 19 mei 2025 om 11:22
Ja, dan verwachten ze toch een beetje wonderen van de redactie ofzo? Ik weet het niet. Of misschien zit het 'm in: als die mensen brieven schrijven dan willen ze me écht graag?canis-felis schreef: ↑19-05-2025 11:14Ik vraag me dan ook af wat ze dan verwachten van meedoen aan zo'n programma waar je ook nog eens de camera continu op je kop gericht hebt staan.
Vind het eigenlijk ook gek om eraan mee te doen als je jonge kinderen hebt. Het is natuurlijk allemaal al wat langer geleden opgenomen, maar nu kan iedereen meekijken en iedereen vindt er wat van, echt ruimte om elkaar te leren kennen zonder dat de kinderen al op de hoogte zijn, is er dan niet echt.
maandag 19 mei 2025 om 11:26
Ik vind Martijn en Ciska echt leuk samen.
Ik kreeg bij Jan iedere keer een soort van plaatsvervangend schaamtegevoel maar dat had ik gisteren bij Julius ook echt.
Rick Evers zette in z’n verslag van gisteren dat Julius en Jan samen maar een programma moesten maken en ik denk dat ik er nog naar zou kijken ook nog.
Roy vond ik tijdens de speeddates en de logeerweek helemaal niet leuk maar hij verrast me echt positief.
Ik kreeg bij Jan iedere keer een soort van plaatsvervangend schaamtegevoel maar dat had ik gisteren bij Julius ook echt.
Rick Evers zette in z’n verslag van gisteren dat Julius en Jan samen maar een programma moesten maken en ik denk dat ik er nog naar zou kijken ook nog.
Roy vond ik tijdens de speeddates en de logeerweek helemaal niet leuk maar hij verrast me echt positief.
maandag 19 mei 2025 om 11:34
En dan nog even mijn "afdronk":
Martijn en Ciska: gewéldige ontwikkeling, brede grijns bij mij. Volgens mij hebben ze ook wel serieuze gesprekken en vinden ze elkaar wel.
John: daar vond ik vooral de geilheid van afstralen toen ze arriveerden bij de accommodatie. Ik kan me voorstellen dat het ook prettig is dat ze gedeelde ervaringen hebben, maar of het allemaal genoeg is voor een relatie..? Hij wekte in dat gesprek over de scheiding bij mij ook een beetje de indruk dat dat nog niet helemaal verwerkt is.
Julius en Kylie: ik heb het met beiden te doen. Wordt niks zo. Ik vond hun interactie eerder wel grappig, maar het blijkt ook wel illustratief. Naast elkaar staan en bijna terloops met elkaar in gesprek. Ik vond zoals iemand al schreef leek Kylie Julius een beetje onder druk te zetten om een keuze te maken voor een attractie, waarschijnlijk omdat zoiets simpels toch wel moet lukken. Maar helaas... Hij pikt dat ook duidelijk niet op.
Deedry: wat gedraagt zij zich vreselijk, zeg. Ook dat verwijtend afstoten steeds. Ik hoop eigenlijk dat Roy ermee kapt, dit gedrag accepteer je toch niet als volwassene?
Roel en Simone: ze leken redelijk op een lijn te zitten, dat zal Simone ook wel wat rust hebben gegeven. Fijn dat ze gewoon een dagje weg konden i.p.v. een city trip.
Martijn en Ciska: gewéldige ontwikkeling, brede grijns bij mij. Volgens mij hebben ze ook wel serieuze gesprekken en vinden ze elkaar wel.
John: daar vond ik vooral de geilheid van afstralen toen ze arriveerden bij de accommodatie. Ik kan me voorstellen dat het ook prettig is dat ze gedeelde ervaringen hebben, maar of het allemaal genoeg is voor een relatie..? Hij wekte in dat gesprek over de scheiding bij mij ook een beetje de indruk dat dat nog niet helemaal verwerkt is.
Julius en Kylie: ik heb het met beiden te doen. Wordt niks zo. Ik vond hun interactie eerder wel grappig, maar het blijkt ook wel illustratief. Naast elkaar staan en bijna terloops met elkaar in gesprek. Ik vond zoals iemand al schreef leek Kylie Julius een beetje onder druk te zetten om een keuze te maken voor een attractie, waarschijnlijk omdat zoiets simpels toch wel moet lukken. Maar helaas... Hij pikt dat ook duidelijk niet op.
Deedry: wat gedraagt zij zich vreselijk, zeg. Ook dat verwijtend afstoten steeds. Ik hoop eigenlijk dat Roy ermee kapt, dit gedrag accepteer je toch niet als volwassene?
Roel en Simone: ze leken redelijk op een lijn te zitten, dat zal Simone ook wel wat rust hebben gegeven. Fijn dat ze gewoon een dagje weg konden i.p.v. een city trip.
maandag 19 mei 2025 om 11:36
Nee, en die kinderen krijgen misschien ook wel eea te horen op het schoolplein (als ze iets ouder zijn).meisje85 schreef: ↑19-05-2025 11:22Ja, dan verwachten ze toch een beetje wonderen van de redactie ofzo? Ik weet het niet. Of misschien zit het 'm in: als die mensen brieven schrijven dan willen ze me écht graag?
Vind het eigenlijk ook gek om eraan mee te doen als je jonge kinderen hebt. Het is natuurlijk allemaal al wat langer geleden opgenomen, maar nu kan iedereen meekijken en iedereen vindt er wat van, echt ruimte om elkaar te leren kennen zonder dat de kinderen al op de hoogte zijn, is er dan niet echt.
maandag 19 mei 2025 om 11:40
Ik snap het van Kylie wel, maar ergens vond ik het ook flauw. Als je je aanmeldt voor zo'n programma, weet je dat je niet de grootste globetrotter treft of iemand die er ieder weekend op uit gaat om van alles te ondernemen. Dat heeft ze in de logeerweek ook kunnen zien. En dan sta je ergens op een kermis en dan ga je gewoon alleen als test ineens een heel punt maken van het feit dat iemand daar een attractie (echt, waar gaat het ook over) moet uitkiezen.
maandag 19 mei 2025 om 11:46
Ik weet niet of het zo berekenend was, ze kwam vooral wat moedeloos op me over. Dat initiatiefloze komt ook heel onverschillig over, vind ik, of zelfs alsof hij daar niet met haar wil zijn (ook na het commentaar op het fietsen enzo). Ik denk dat ze vooral verdrietig was uit teleurstelling.meisje85 schreef: ↑19-05-2025 11:40Ik snap het van Kylie wel, maar ergens vond ik het ook flauw. Als je je aanmeldt voor zo'n programma, weet je dat je niet de grootste globetrotter treft of iemand die er ieder weekend op uit gaat om van alles te ondernemen. Dat heeft ze in de logeerweek ook kunnen zien. En dan sta je ergens op een kermis en dan ga je gewoon alleen als test ineens een heel punt maken van het feit dat iemand daar een attractie (echt, waar gaat het ook over) moet uitkiezen.
maandag 19 mei 2025 om 11:51
Kylie en Julius, kan er echt niet naar kijken
Wat een ellende. Snap Kylie wel, ik word ook zo ongelooflijk chagrijnig als ik tijd moet doorbrengen met dat soort mensen. Nu vind ik haar ook niet bepaald vlot en gezellig, maar niet zo totaal wereldvreemd als Julius.
Deedry.... Ik zat echt naar de tv te schreeuwen! Roy communiceerde zo duidelijk, open en eerlijk. Geef die man wat bevestiging joh, al is het maar iets kleins. Pak even z'n hand als je op dan bankje zit, geef een compliment... Hij vraagt letterlijk om bevestiging en ze geeft hem echt 0,0.
Op Martijn ben ik nog altijd een beetje verliefd, wát een leuke man
En toch een leuk stel zo samen met Ciska, ze lijken erg verliefd.

Deedry.... Ik zat echt naar de tv te schreeuwen! Roy communiceerde zo duidelijk, open en eerlijk. Geef die man wat bevestiging joh, al is het maar iets kleins. Pak even z'n hand als je op dan bankje zit, geef een compliment... Hij vraagt letterlijk om bevestiging en ze geeft hem echt 0,0.
Op Martijn ben ik nog altijd een beetje verliefd, wát een leuke man

"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
maandag 19 mei 2025 om 11:55
Hahahaha echt he, zich overal verwonderend over vanalles en nog wat, zouden ze best goed kunnen doen en hen goed doen!marjon1980 schreef: ↑19-05-2025 11:26
Pfoe wat een stroef gedoe zeg bij de meeste stellen. De boeren (m/v) vinden het duidelijk lastig, weten niet wat te doen en zijn behoorlijk onzeker allemaal. Maar als je dan geen initiatief neemt gebeurt er ook niets natuurlijk, snap wel dat ze nog alleen zijn. Kunnen de boeren geen relatietherapie of coaching krijgen van tevoren?
maandag 19 mei 2025 om 12:17
Maar dan nog kan iemand die niet zo'n globetrotter is toch wel iets meer enthousiasme tonen? Het komt nu over alsof het hem allemaal niet interesseert. In plaats van zeggen "Ik voel me hier niet thuis" kun je ook zeggen: "Het is wel heel leuk om eens wat anders te zien" of over zo'n drankje te zeggen: Leuk, ik ben benieuwd. En bij de kermisattractie, ook al maakt het je niet zoveel uit, dan gewoon voor te stellen: Zullen we met deze beginnen? En dan daarna te zeggen dat de ander een attractie mag uitkiezen.meisje85 schreef: ↑19-05-2025 11:40Ik snap het van Kylie wel, maar ergens vond ik het ook flauw. Als je je aanmeldt voor zo'n programma, weet je dat je niet de grootste globetrotter treft of iemand die er ieder weekend op uit gaat om van alles te ondernemen. Dat heeft ze in de logeerweek ook kunnen zien. En dan sta je ergens op een kermis en dan ga je gewoon alleen als test ineens een heel punt maken van het feit dat iemand daar een attractie (echt, waar gaat het ook over) moet uitkiezen.
Nu komt het over als: ik wil hier niet zijn, ik wil hier niet met jou zijn, het interesseert me geen fuk wat we doen, wat we eten, wat we drinken, hoe de omgeving eruit ziet.
Zo is het vast niet bedoeld en het zal het terughoudende, bescheiden of stugge karakter zijn, maar ja, ik snap wel dat zo'n reisje dan echt enorm tegenvalt.
maandag 19 mei 2025 om 12:19
Ik denk dus dat ze het al heel vaak minder 'hard' heeft geprobeerd maar dat dit de laatste strohalm was.meisje85 schreef: ↑19-05-2025 11:40Ik snap het van Kylie wel, maar ergens vond ik het ook flauw. Als je je aanmeldt voor zo'n programma, weet je dat je niet de grootste globetrotter treft of iemand die er ieder weekend op uit gaat om van alles te ondernemen. Dat heeft ze in de logeerweek ook kunnen zien. En dan sta je ergens op een kermis en dan ga je gewoon alleen als test ineens een heel punt maken van het feit dat iemand daar een attractie (echt, waar gaat het ook over) moet uitkiezen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in