Demonstratie 18 mei - wie doet er mee?

14-05-2025 07:49 259 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op zondag 18 mei vormen duizenden mensen in rode kleding een rode lijn in Den Haag. Daarmee roepen we de Nederlandse regering op om ook een duidelijke grens te trekken: stop de politieke, economische en militaire steun aan Israël zolang het de toegang tot hulpgoederen blokkeert en zich schuldig maakt aan oorlogsmisdaden en structurele mensenrechtenschendingen in Gaza en de Bezette Palestijnse gebieden.

De actie is een initiatief van een breed collectief van maatschappelijke organisaties en duizenden betrokken burgers. Inmiddels zijn er al meer dan 15.000 aanmeldingen.

https://www.amnesty.nl/agenda/demonstratie-rode-lijn

Ik ga zondag meelopen. Wie doet er ook mee?
Ik vind het bijzonder stom om anti-Gazageweld een links dingetje te maken.

Anti mensen uitmoorden is een mening die ook rechtse mensen kunnen hebben hoor. Er liepen ook rechtse demonstranten mee. In het rood!
En Joodse mensen. En zelfs boeren. En in ieder geval één Rus.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
grenada schreef:
21-05-2025 10:56
wat ik bijzonder vind is dat er wel tegen die beesten van Israël gedemonstreerd werd en terecht, maar niet tegen die beesten van Hamas. Als je er toch al bent, waarom niet?
Had gekund, maar dat zou de hele insteek van de demonstratie - rode lijn voor Israël - veranderd hebben.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
grenada schreef:
wat ik bijzonder vind is dat er wel tegen die beesten van Israël gedemonstreerd werd en terecht, maar niet tegen die beesten van Hamas. Als je er toch al bent, waarom niet?
Wat ik bijzonder vind is dat je deze vraag - in diverse varianten - op verschillende topics blijft herhalen en nauwelijks reageert op reacties. Als je dan toch op het forum bent, waarom niet?
Aneso schreef:
21-05-2025 12:31
Wat ik bijzonder vind is dat je deze vraag - in diverse varianten - op verschillende topics blijft herhalen en nauwelijks reageert op reacties. Als je dan toch op het forum bent, waarom niet?

Inderdaad. Behalve dat het woord 'beesten' er altijd in moet blijkbaar, bijzonder stokpaardje.
Tjezus, wat vals
grenada schreef:
Want de NL regering doet ook nog steeds zaken met Hamas? :@@:
grenada schreef:
Wat ik bijzonder vind is dat jij blijkbaar niet weet waar de demonstratie voor was.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Aneso schreef:
21-05-2025 12:31
Precies dat. Ik wilde reageren maar ik dacht - laat maar.
feow schreef:
21-05-2025 11:48
Ik vind het bijzonder stom om anti-Gazageweld een links dingetje te maken.

Anti mensen uitmoorden is een mening die ook rechtse mensen kunnen hebben hoor. Er liepen ook rechtse demonstranten mee. In het rood!
En Joodse mensen. En zelfs boeren. En in ieder geval één Rus.
ik ook!
Misschien is demonstreren zonder trekker een links dingetje?
Hoewel een rode trekker echt wel van toegevoegde waarde was geweest afgelopen zondag! Ik zou er ruimte voor gemaakt hebben
Daadkracht is mooi, even rustig ademhalen ook
Wat ik vooral heel bijzonder en vooral ook beschamend vind, is dat de minister-president publiekelijk geen enkele reactie heeft gegeven.
Solomio schreef:
21-05-2025 12:42
Wat ik bijzonder vind is dat jij blijkbaar niet weet waar de demonstratie voor was.
nou even een paar antwoorden dan:
ik ben niet de hele dag hier dus een reactie kan wel eens wat langer duren.

Dat ik israel wel vaker beesten noem klopt, dat zijn het ook. het is onmenselijk wat ze doen. Mag ik dat maar 1 keer melden?

Niet weten waar de demonstratie voor was, is blijkbaar geen probleem als het gaat om de opening van het holocaust museum, de verstoring van de dodenherdenking en ga zo maar door, dus waarom wel nu opeens? En dan zijn in dit geval de aanval van Hamas en de gijzelaars en de acties van Israel wel erg verbonden met elkaar. Om dan nu opeens elk verband daartussen ontkennen en doen alsof het niets met elkaar te maken heeft?....

En we mogen alleen demonstreren als de regering met iets of iemand zaken doet? wat een onzin.

Geen enkele inhoudelijke reactie op mijn vraag? Alleen maar pogingen om het op de man te spelen zonder inhoudelijke reactie? Slap...

Nog maar eens proberen dan. Wat Israel doet is onmenselijk, daartegen demonstreren is zeer terecht. Maar wat Hamas deed en nog steeds doet is ook onmenselijk. Waarom zou je niet meteen daartegen demonstreren? Waarom wordt er niet geëist dat ze de gijzelaars vrijlaten?
Grenada, als het je echt gaat om een antwoord op die vraag kun je ook gewoon het topic lezen.
What a nuanced anxiety
Herhaling van een herhaling op een herhaling.
The North Remembers
De demonstratie was gericht tegen de houding van de Nederlandse regering inzake deze kwestie.
Gaya schreef:
21-05-2025 15:51
Herhaling van een herhaling op een herhaling.
En dit idd
Hela schreef:
21-05-2025 15:52
De demonstratie was gericht tegen de houding van de Nederlandse regering inzake deze kwestie.
o, je bedoelt net zoals de opening van het holocaustmuseum? Of de dodenherdenking? Dat dat niets te maken had met een tegendemonstratie over free palestina? Of was dat anders?
:bye: grenada, je zuigt! :bye:
nee, ik snap het echt werkelijk niet. ik snap er echt werkelijk helemaal niets van. En een goede uitleg krijg ik ook niet. Maar als jij dat zuigen vindt en geen serieus antwoord kunt geven, dan moeten we hier verder met deze discussie stoppen.
grenada schreef:
21-05-2025 16:19
nee, ik snap het echt werkelijk niet. ik snap er echt werkelijk helemaal niets van. En een goede uitleg krijg ik ook niet. Maar als jij dat zuigen vindt en geen serieus antwoord kunt geven, dan moeten we hier verder met deze discussie stoppen.
Je hebt hier al meermaals een uitleg op gekregen. Dat het een uitleg is, waar jij je niet in kan vinden, is wat anders.

Verder aan jou de vraag: stond jij daar met een anti-Hamas-bord? Zo nee, waarom moeten anderen dit voor jou doen?
Paradise schreef:
21-05-2025 16:27
Je hebt hier al meermaals een uitleg op gekregen. Dat het een uitleg is, waar jij je niet in kan vinden, is wat anders.

Verder aan jou de vraag: stond jij daar met een anti-Hamas-bord? Zo nee, waarom moeten anderen dit voor jou doen?
Ik heb live wel meerdere bordjes gezien met f*ck Hamas en f*ck Israel.
Kidneybean schreef:
21-05-2025 16:29
Ik heb live wel meerdere bordjes gezien met f*ck Hamas en f*ck Israel.
Dan snap ik het punt van Grenada al helemaal niet.
Paradise schreef:
21-05-2025 16:30
Dan snap ik het punt van Grenada al helemaal niet.
Hij is gewoon boos dat zo veel mensen opstaan voor de Gazanen.
Kidneybean schreef:
21-05-2025 16:31
Hij is gewoon boos dat zo veel mensen opstaan voor de Gazanen.
Daar lijkt het wel op.
grenada schreef:
21-05-2025 15:25
nou even een paar antwoorden dan:
ik ben niet de hele dag hier dus een reactie kan wel eens wat langer duren.

Dat ik israel wel vaker beesten noem klopt, dat zijn het ook. het is onmenselijk wat ze doen. Mag ik dat maar 1 keer melden?

Niet weten waar de demonstratie voor was, is blijkbaar geen probleem als het gaat om de opening van het holocaust museum, de verstoring van de dodenherdenking en ga zo maar door, dus waarom wel nu opeens? En dan zijn in dit geval de aanval van Hamas en de gijzelaars en de acties van Israel wel erg verbonden met elkaar. Om dan nu opeens elk verband daartussen ontkennen en doen alsof het niets met elkaar te maken heeft?....

En we mogen alleen demonstreren als de regering met iets of iemand zaken doet? wat een onzin.

Geen enkele inhoudelijke reactie op mijn vraag? Alleen maar pogingen om het op de man te spelen zonder inhoudelijke reactie? Slap...

Nog maar eens proberen dan. Wat Israel doet is onmenselijk, daartegen demonstreren is zeer terecht. Maar wat Hamas deed en nog steeds doet is ook onmenselijk. Waarom zou je niet meteen daartegen demonstreren? Waarom wordt er niet geëist dat ze de gijzelaars vrijlaten?
Nogmaals: de demonstratie was niet tegen Israel of voor Israel of tegen Hamas of voor Hamas.
Het was een signaal aan de Nederlandse regering.

Hannah Arendt
grenada schreef:
21-05-2025 16:19
Dat is best een beetje dom.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
21-05-2025 16:47
Nogmaals: de demonstratie was niet tegen Israel of voor Israel of tegen Hamas of voor Hamas.
Het was een signaal aan de Nederlandse regering.
Precies. En dat signaal was Hamas-gewijs niet nodig, want daar is de Nederlandse regering duidelijk genoeg over.

Maar dat schijnt dus allemaal ontzettend lastig te begrijpen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven