Demonstratie 18 mei - wie doet er mee?
woensdag 14 mei 2025 om 07:49
Op zondag 18 mei vormen duizenden mensen in rode kleding een rode lijn in Den Haag. Daarmee roepen we de Nederlandse regering op om ook een duidelijke grens te trekken: stop de politieke, economische en militaire steun aan Israël zolang het de toegang tot hulpgoederen blokkeert en zich schuldig maakt aan oorlogsmisdaden en structurele mensenrechtenschendingen in Gaza en de Bezette Palestijnse gebieden.
De actie is een initiatief van een breed collectief van maatschappelijke organisaties en duizenden betrokken burgers. Inmiddels zijn er al meer dan 15.000 aanmeldingen.
https://www.amnesty.nl/agenda/demonstratie-rode-lijn
Ik ga zondag meelopen. Wie doet er ook mee?
De actie is een initiatief van een breed collectief van maatschappelijke organisaties en duizenden betrokken burgers. Inmiddels zijn er al meer dan 15.000 aanmeldingen.
https://www.amnesty.nl/agenda/demonstratie-rode-lijn
Ik ga zondag meelopen. Wie doet er ook mee?
woensdag 21 mei 2025 om 11:48
Ik vind het bijzonder stom om anti-Gazageweld een links dingetje te maken.
Anti mensen uitmoorden is een mening die ook rechtse mensen kunnen hebben hoor. Er liepen ook rechtse demonstranten mee. In het rood!
En Joodse mensen. En zelfs boeren. En in ieder geval één Rus.
Anti mensen uitmoorden is een mening die ook rechtse mensen kunnen hebben hoor. Er liepen ook rechtse demonstranten mee. In het rood!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 21 mei 2025 om 12:27
Had gekund, maar dat zou de hele insteek van de demonstratie - rode lijn voor Israël - veranderd hebben.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
woensdag 21 mei 2025 om 12:31
Wat ik bijzonder vind is dat je deze vraag - in diverse varianten - op verschillende topics blijft herhalen en nauwelijks reageert op reacties. Als je dan toch op het forum bent, waarom niet?
woensdag 21 mei 2025 om 12:35
Inderdaad. Behalve dat het woord 'beesten' er altijd in moet blijkbaar, bijzonder stokpaardje.
Tjezus, wat vals
woensdag 21 mei 2025 om 12:36
woensdag 21 mei 2025 om 12:42
Wat ik bijzonder vind is dat jij blijkbaar niet weet waar de demonstratie voor was.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
woensdag 21 mei 2025 om 12:46
woensdag 21 mei 2025 om 14:01
ik ook!feow schreef: ↑21-05-2025 11:48Ik vind het bijzonder stom om anti-Gazageweld een links dingetje te maken.
Misschien is demonstreren zonder trekker een links dingetje?
Hoewel een rode trekker echt wel van toegevoegde waarde was geweest afgelopen zondag! Ik zou er ruimte voor gemaakt hebben
Daadkracht is mooi, even rustig ademhalen ook
woensdag 21 mei 2025 om 15:25
nou even een paar antwoorden dan:
ik ben niet de hele dag hier dus een reactie kan wel eens wat langer duren.
Dat ik israel wel vaker beesten noem klopt, dat zijn het ook. het is onmenselijk wat ze doen. Mag ik dat maar 1 keer melden?
Niet weten waar de demonstratie voor was, is blijkbaar geen probleem als het gaat om de opening van het holocaust museum, de verstoring van de dodenherdenking en ga zo maar door, dus waarom wel nu opeens? En dan zijn in dit geval de aanval van Hamas en de gijzelaars en de acties van Israel wel erg verbonden met elkaar. Om dan nu opeens elk verband daartussen ontkennen en doen alsof het niets met elkaar te maken heeft?....
En we mogen alleen demonstreren als de regering met iets of iemand zaken doet? wat een onzin.
Geen enkele inhoudelijke reactie op mijn vraag? Alleen maar pogingen om het op de man te spelen zonder inhoudelijke reactie? Slap...
Nog maar eens proberen dan. Wat Israel doet is onmenselijk, daartegen demonstreren is zeer terecht. Maar wat Hamas deed en nog steeds doet is ook onmenselijk. Waarom zou je niet meteen daartegen demonstreren? Waarom wordt er niet geëist dat ze de gijzelaars vrijlaten?
woensdag 21 mei 2025 om 16:13
o, je bedoelt net zoals de opening van het holocaustmuseum? Of de dodenherdenking? Dat dat niets te maken had met een tegendemonstratie over free palestina? Of was dat anders?
woensdag 21 mei 2025 om 16:19
woensdag 21 mei 2025 om 16:27
Je hebt hier al meermaals een uitleg op gekregen. Dat het een uitleg is, waar jij je niet in kan vinden, is wat anders.
Verder aan jou de vraag: stond jij daar met een anti-Hamas-bord? Zo nee, waarom moeten anderen dit voor jou doen?
woensdag 21 mei 2025 om 16:29
Ik heb live wel meerdere bordjes gezien met f*ck Hamas en f*ck Israel.
woensdag 21 mei 2025 om 16:30
Dan snap ik het punt van Grenada al helemaal niet.Kidneybean schreef: ↑21-05-2025 16:29Ik heb live wel meerdere bordjes gezien met f*ck Hamas en f*ck Israel.
woensdag 21 mei 2025 om 16:32
Daar lijkt het wel op.Kidneybean schreef: ↑21-05-2025 16:31Hij is gewoon boos dat zo veel mensen opstaan voor de Gazanen.
woensdag 21 mei 2025 om 16:47
Nogmaals: de demonstratie was niet tegen Israel of voor Israel of tegen Hamas of voor Hamas.grenada schreef: ↑21-05-2025 15:25nou even een paar antwoorden dan:
ik ben niet de hele dag hier dus een reactie kan wel eens wat langer duren.
Dat ik israel wel vaker beesten noem klopt, dat zijn het ook. het is onmenselijk wat ze doen. Mag ik dat maar 1 keer melden?
Niet weten waar de demonstratie voor was, is blijkbaar geen probleem als het gaat om de opening van het holocaust museum, de verstoring van de dodenherdenking en ga zo maar door, dus waarom wel nu opeens? En dan zijn in dit geval de aanval van Hamas en de gijzelaars en de acties van Israel wel erg verbonden met elkaar. Om dan nu opeens elk verband daartussen ontkennen en doen alsof het niets met elkaar te maken heeft?....
En we mogen alleen demonstreren als de regering met iets of iemand zaken doet? wat een onzin.
Geen enkele inhoudelijke reactie op mijn vraag? Alleen maar pogingen om het op de man te spelen zonder inhoudelijke reactie? Slap...
Nog maar eens proberen dan. Wat Israel doet is onmenselijk, daartegen demonstreren is zeer terecht. Maar wat Hamas deed en nog steeds doet is ook onmenselijk. Waarom zou je niet meteen daartegen demonstreren? Waarom wordt er niet geëist dat ze de gijzelaars vrijlaten?
Het was een signaal aan de Nederlandse regering.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
woensdag 21 mei 2025 om 16:48
Dat is best een beetje dom.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
woensdag 21 mei 2025 om 16:53
Precies. En dat signaal was Hamas-gewijs niet nodig, want daar is de Nederlandse regering duidelijk genoeg over.
Maar dat schijnt dus allemaal ontzettend lastig te begrijpen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in