Tikkie

26-05-2025 18:45 171 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe snel betalen jullie een Tikkie? En hoe snel stuur je iemand een berichtje of het Tikkie nog betaald wordt?

Ik ben gewend dat mensen meestal meteen betalen of tenminste dezelfde dag of de volgende betalen. Meestal heb ik binnen 48 uur alles wel binnen. Zelf doe ik dat ook. Mensen betalen iets voor jou en schieten dat voor of hebben op de en of andere manier geld van jou tegoed, dus vind ik het logisch dat je dat zo snel mogelijk doet.

Nu 'wacht' ik al weer drie dagen. Het blijft in mijn hoofd want als ik dat vergeet, dan komt het mogelijk nooit meer. Is eerder gebeurd. Wanneer ga ik er achteraan, wanneer is het raar om al te herinneren? Ik kom er niet uit.

Hoe snel betaal jij een Tikkie?

Totaal aantal stemmen: 270

Direct, binnen een paar tot vierentwintig uur. (92%)
Als ik tijd heb, ongeveer binnen twee tot vijfdagen (6%)
Ze wachten maar even als ik deze week niet betaald dan volgende week (1%)
Niet, ik breng het geld wel contant langs of ik schrijf het heel ouderwets over (1%)
Niet, als je een Tikkie stuurt ben je een zeur Geen stemmen
Speculaastaart schreef:
26-05-2025 19:30
Dat neem je goed aan.

Dat kan, ooit ineens. Alleen heb ik nú voorgeschoten en wil ik het niet wekenlang in gedachten moeten houden. We leven niet meer in 1980 toch?
Maar ik snap iets niet, waaróm zeg je niet tegen deze persoon 'joh, ik vind het heel vervelend gaan dat ik nu op geld moet wachten dat ik je in goed vertrouwen heb voorgeschoten. Ik wil dat je het me vandaag terugbetaalt, dan kan ik het ook loslaten'
En wat maakt het jou dan uit dat deze persoon je moeilijk vindt doen? De meeste mensen vinden dit geen fijn gedrag, dus een blik in de spiegel voor deze persoon is nodig.
Dubbel.
speculaastaart wijzigde dit bericht op 26-05-2025 20:17
97.51% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
26-05-2025 20:14
Dat maakt niet uit. Die lapzwans moet gewoon betalen. Dat mag natuurlijk ook lekker ouderwets via internetbankieren op de laptop als ie dat leuk vindt, maar hij moet wel betalen. En als deze persoon al eerder bewezen heeft daarin niet al te betrouwbaar te zijn moet jij hem (haar) dus niks meer voorschieten.

Ik weet niet of een betaalverzoek ook uit zichzelf een herinnering verstuurt.
NomenNesci0 schreef:
26-05-2025 20:07
Binnen een paar dagen. En tikkies geven zelf ook een reminder als iets na x dagen (een week?) nog niet betaald is. Als het iemand is die op deze manier met je geld omgaat, geen tikkies betaalt en alleen aan overschrijvingen doet, dan zou ik daar aan de voorkant afspraken over maken. Maar mensen die betaalafspraken met mij niet nakomen, krijgen geen 2e kans. Waarom bij jou wel to?
Nee hoor, dat moet je zelf actief doen. Dat kan wel via de tikkie-app, maar dat gaat niet automatisch.
Where is my mind?
Speculaastaart schreef:
26-05-2025 20:16
Ik weet niet of een betaalverzoek ook uit zichzelf een herinnering verstuurt.
Dat weet ik eigenlijk ook niet. Ik betaal altijd meteen :proud:

Maar dat maakt in dit geval ook niet uit want de schuldenaar in kwestie wenst niet te betalen via tikkies of betaalverzoeken. Dus als jouw betaalverzoek uit zichzelf een herinnering verstuurt trekt de schuldenaar zich er alsnog niets van aan.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
NomenNesci0 schreef:
26-05-2025 20:14
Maar ik snap iets niet, waaróm zeg je niet tegen deze persoon 'joh, ik vind het heel vervelend gaan dat ik nu op geld moet wachten dat ik je in goed vertrouwen heb voorgeschoten. Ik wil dat je het me vandaag terugbetaalt, dan kan ik het ook loslaten'
En wat maakt het jou dan uit dat deze persoon je moeilijk vindt doen? De meeste mensen vinden dit geen fijn gedrag, dus een blik in de spiegel voor deze persoon is nodig.

Omdat het verzoek nu pas ongeveer 48 uur geleden is verstuurd.

De reactie waarop jij reageert was een reactie op de vraag Wissewis.
Taskmaster schreef:
26-05-2025 20:09
Ik doe na twee dagen een reminder. Voor inkomende en uitgaande tikkies.

Hoe remind herinner je iemand voor een inkomend tikkie?
TAFKAPML
Speculaastaart schreef:
26-05-2025 20:19
Omdat het verzoek nu pas ongeveer 48 uur geleden is verstuurd.

De reactie waarop jij reageert was een reactie op de vraag Wissewis.
48 uur geleden en nog niet betaald vind ik wel een reminder waard!
Live Life to the fullest
Purrmaid schreef:
26-05-2025 20:21

Je stuurt een appje:
Jij zou nog een Tikkie sturen, toch?
Purrmaid schreef:
Zeg vriend, je zou me toch een tikkie sturen voor die boodschapjes die je voor me meegenomen hebt?

Zulke berichten stuur ik mijn zoon met enige regelmaat.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Purrmaid schreef:
hé, stuur je me nog even een tikkie voor dat etentje van afgelopen donderdag?
GeweldigWeer schreef:
26-05-2025 20:22
48 uur geleden en nog niet betaald vind ik wel een reminder waard!
Ik vind 48 uur geleden echt heel snel, maar tikkies zijn pas populair geworden toen ik al even weg was uit Nederland.
Ik vind na 48 uur nog niet betaald hebben als iemand voorschiet vooral heel langzaam
Speculaastaart schreef:
26-05-2025 20:23
Je stuurt een appje:
Jij zou nog een Tikkie sturen, toch?

Oh voor nogsteedsniet-inkomende tikkies. Daar begin ik niet aan.
TAFKAPML
frettie schreef:
26-05-2025 20:29
Ik vind na 48 uur nog niet betaald hebben als iemand voorschiet vooral heel langzaam
Maar waarom betaalt dan niet iedereen zelf of maakt het vooraf over? Ik heb het sowieso liever vooraf dan achteraf geregeld.
Elsy schreef:
26-05-2025 20:28
Ik vind 48 uur geleden echt heel snel, maar tikkies zijn pas populair geworden toen ik al even weg was uit Nederland.

Als betalen 15 seconden kost is 48 uur echt wel slakkentempo en dikke kans dat het vergeten wordt
TAFKAPML
Elsy schreef:
26-05-2025 20:32
Maar waarom betaalt dan niet iedereen zelf of maakt het vooraf over? Ik heb het sowieso liever vooraf dan achteraf geregeld.

Jij weet van te voren exact wat de rekening van een etentje + drankjes en fooi pp is?
TAFKAPML
Elsy schreef:
26-05-2025 20:32

Je gaat eten, dan ga je toch niet eerst allemaal iets overmaken om later dan pas te weten hoeveel het gekost heeft.
Elsy schreef:
26-05-2025 20:28
Serieus? Iemand heeft iets voor jou betaald en dan vind je het dus vrij normaal om iemand minimaal 2 dagen op hun geld te laten wachten?
Live Life to the fullest
Speculaastaart schreef:
26-05-2025 20:35
Je gaat eten, dan ga je toch niet eerst allemaal iets overmaken om later dan pas te weten hoeveel het gekost heeft.
Als je niet met een grote groep bent kan je het direct bij het betalen splitten
Speculaastaart schreef:
Tuurlijk niet. Daarnaast, als jullie met z’n allen afspreken dat 1 iemand afrekent, dan zorg je gewoon dat jouw aandeel zsm wordt terugbetaald.
Live Life to the fullest
Elsy schreef:
26-05-2025 20:37
Daar gaat het hier toch helemaal niet om? Dan had die persoon dat nl ook ter plekke kunnen zeggen en betalen. Ik vind het gewoon aso om iemand zo lang op hun geld te laten wachten.
geweldigweer wijzigde dit bericht op 26-05-2025 20:39
12.01% gewijzigd
Live Life to the fullest
GeweldigWeer schreef:
Serieus? Iemand heeft iets voor jou betaald en dan vind je het dus vrij normaal om iemand minimaal 2 dagen op hun geld te laten wachten?
Ja gebeurt me echt heel vaak. Wij hebben waar ik woon geen tikkie dus je moet cash halen of overmaken.

Vroeger was binnen 2 dagen overmaken ook niet gebruikelijk en tikkie kon ik überhaupt een tijd niet gebruiken.
Elsy schreef:
26-05-2025 20:37

Dat is hier niet erg gebruikelijk hoor. In dit geval hielden we de jarige vrij. Dus dan ga je aan tafel niet praten over de rekening. Vind ik dan.
GeweldigWeer schreef:
26-05-2025 20:38
Daar gaat het hier toch helemaal niet om? Dan had die persoon dat nl ook ter plekke kunnen zeggen en betalen.
Als diegene niet snel tikkies betaalt en het is een probleem dan zou ik het echt ter plekke afhandelen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven