Tikkie

26-05-2025 18:45 171 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe snel betalen jullie een Tikkie? En hoe snel stuur je iemand een berichtje of het Tikkie nog betaald wordt?

Ik ben gewend dat mensen meestal meteen betalen of tenminste dezelfde dag of de volgende betalen. Meestal heb ik binnen 48 uur alles wel binnen. Zelf doe ik dat ook. Mensen betalen iets voor jou en schieten dat voor of hebben op de en of andere manier geld van jou tegoed, dus vind ik het logisch dat je dat zo snel mogelijk doet.

Nu 'wacht' ik al weer drie dagen. Het blijft in mijn hoofd want als ik dat vergeet, dan komt het mogelijk nooit meer. Is eerder gebeurd. Wanneer ga ik er achteraan, wanneer is het raar om al te herinneren? Ik kom er niet uit.

Hoe snel betaal jij een Tikkie?

Totaal aantal stemmen: 270

Direct, binnen een paar tot vierentwintig uur. (92%)
Als ik tijd heb, ongeveer binnen twee tot vijfdagen (6%)
Ze wachten maar even als ik deze week niet betaald dan volgende week (1%)
Niet, ik breng het geld wel contant langs of ik schrijf het heel ouderwets over (1%)
Niet, als je een Tikkie stuurt ben je een zeur Geen stemmen
Ik ben al lang blij dat iemand de rekening wil en kan voorschieten, dus ik betaal mijn deel meteen als ik het tikkie binnen zie komen. Kan dus bijna alleen langer dan een paar uur duren als ik net slaap als het verstuurd wordt ofzo :facepalm: :P
Purrmaid schreef:
26-05-2025 20:21
Hoe remind herinner je iemand voor een inkomend tikkie?

‘Joe, je moet me nog een tikkie sturen’
SunShine35 schreef:
26-05-2025 22:28
Wat een topic.
Een berichtje sturen (wat je nu gedaan hebt) was sneller dan een topic starten.

Ja, dat weet ik.

Ik was vooral benieuwd hoe snel iedereen betaalt en hoe snel iedereen dus een herinnering zou sturen.
happyapple schreef:
26-05-2025 22:47
Ik ben al lang blij dat iemand de rekening wil en kan voorschieten, dus ik betaal mijn deel meteen als ik het tikkie binnen zie komen. Kan dus bijna alleen langer dan een paar uur duren als ik net slaap als het verstuurd wordt ofzo :facepalm: :P
Dit. Om de een of andere reden voelt het altijd een beetje spannend om zelf zo'n groot bedrag te betalen haha. Maar ik ben wel een heel brave tikkie-betaler.
Natte tosti..
Lady*Voldemort schreef:
26-05-2025 19:19
Hoe kun je nou geen tijd hebben om een tikkie te betalen en wel om te antwoorden dat je over twee uur gaat betalen?
Hahaha ja, ik heb een tikkie net zo snel betaald als dat ik een appje stuur.

Sorry beetje late reactie en las dat het over een open tikkie kan gaan. Die krijg ik dan weer nooit eigenlijk. Als je uit eten gaat dan heeft degene die voorschiet normaal gesproken de bon en die bepaalt/berekent dan wat ik moet betalen. Tenminste zo gaat dat bij ons altijd.
MevrouwTomatensoep schreef:
27-05-2025 09:54
Dit. Om de een of andere reden voelt het altijd een beetje spannend om zelf zo'n groot bedrag te betalen haha. Maar ik ben wel een heel brave tikkie-betaler.
Waarschijnlijk ook omdat er dus mensen zijn die denken: ach, ik betaal over een paar dagen. Dat is bij eentje al niet leuk, maar als meer mensen dat doen, dan is dat gelijk een flinke hap uit je geld. Zit jij met het gekut.
Ik betaal een tikkie meestal meteen en soms open ik een appje terwijl ik er eigenlijk geen tijd voor heb, maar heel soms vergeet ik het daarna om alsnog te betalen. Dan ben blij als ik een herinnering krijg. Komt niet zo vaak voor gelukkig!

Edit: ik zou na een week herinnering sturen
sjakie wijzigde dit bericht op 27-05-2025 10:25
8.57% gewijzigd
In principe is een tikkie een leninkje. Een betaling die meestal een vriendin heeft voorgeschoten voor je. Ik zou het heel vervelend vinden als vrienden zouden moeten wachten op het geld, laat staan een herinnering moeten sturen.
MevrouwTomatensoep schreef:
27-05-2025 09:54
Het voelt spannend omdat er sommige mensen zijn die menen de ruimte te hebben om dagen tot weken te wachten met betalen, en vinden dat je daar niet over moet zeuren. Ik snap wel dat mensen dat spannend vinden dan, om voor te schieten.
framboosje123 schreef:
26-05-2025 21:49
Dat “O ja” vind ik ook irritant. Hoezo “O ja”? Dan ben je het dus vergeten? En waarom installeert deze persoon geen bankieren op zijn telefoon? Is toch zwaar onhandig?
Ik heb ook geen internetbankieren op mijn telefoon. Dus als ik een tikkie moet betalen, dan doe ik dat op de computer of via de browser op mijn telefoon. Dus diezelfde dag dat ik het berichtje heb gekregen. En ik meld altijd even dat ik betaal zodra ik thuis ben. Ik heb nog niet in een situatie gezeten dat ik internetbankieren op mijn telefoon heel nodig had. En als ik iets moet doen of wil checken, dan doe ik dat liever op groot scherm.

Het niet hebben van internetbankieren op de telefoon is hier niet het issue. De lakse houding van de collega is een probleem. Want ook al had diegene wel een app op de telefoon, dan zou er nog niet gelijk betaald worden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
framboosje123 schreef:
26-05-2025 21:49
Dat “O ja” vind ik ook irritant. Hoezo “O ja”? Dan ben je het dus vergeten? En waarom installeert deze persoon geen bankieren op zijn telefoon? Is toch zwaar onhandig?
vind dat nogal wat, dat iemand zou moeten gaan uitleggen waarom hij een bepaalde app niet op zijn telefoon wil, dat mag je toch zeker lekker zelf beslissen. "zwaar onhandig" vind ik ook nogal sterk overdreven, het is "zwaar onhandig" als je een huis hebt zonder dak, niet als je een app niet op je telefoon hebt. Ik zou behoorlijk geirriteerd raken als vrienden mij zouden gaan dwingen allerlei apps te downloaden.

Overigens zou ik ook zwaar geirriteerd zijn als ik lang op een betaling moet wachten of als ik er zelf achteraan moest gaan. Ongeacht app op je telefoon of niet, je kunt echt wel diezelfde dag betalen.
Speculaastaart schreef:
26-05-2025 19:01
Het punt is dat mijn bank-app bijhoudt wie een betaalverzoek betaalt. Dat is dus op zich makkelijk. Maar deze persoon heeft het niet zo op Tikkies en betaalt dan gerust via overschrijving. Ik moet dus echt mijn rekening checken of er betaald is. En dat maakt het irritant. Ben ooit na maanden erbij ingeschoten want persoon zei dat er betaald was. Wilde geen bewijs van de afschrijving laten zien. Gaat niet om heel groot bedrag, maar ongeveer 50 euro is toch ook niet niks.
Sorry hoor maar als ik de persoon zijn betaling nergens terug zie en persoon wil niet even de overschrijving laten zien dan is het ook wel klaar met voorschieten voor die persoon
florence13 schreef:
27-05-2025 10:57
vind dat nogal wat, dat iemand zou moeten gaan uitleggen waarom hij een bepaalde app niet op zijn telefoon wil, dat mag je toch zeker lekker zelf beslissen. "zwaar onhandig" vind ik ook nogal sterk overdreven, het is "zwaar onhandig" als je een huis hebt zonder dak, niet als je een app niet op je telefoon hebt. Ik zou behoorlijk geirriteerd raken als vrienden mij zouden gaan dwingen allerlei apps te downloaden.

Overigens zou ik ook zwaar geirriteerd zijn als ik lang op een betaling moet wachten of als ik er zelf achteraan moest gaan. Ongeacht app op je telefoon of niet, je kunt echt wel diezelfde dag betalen.
Ik zeg helemaal niet dat iemand zich moet verantwoorden of gedwongen wordt een app te downloaden. Als diegene dat niet wil (terwijl tegenwoordig iedereen dat op zijn telefoon heeft en het argument dat het onveilig is gewoon niet opgaat), helemaal prima. Maar geef dat dan niet als excuus waarom er nog niet betaalt is. Of je installeert de app, of je betaalt het gewoon dezelfde dag nog via je computer. En als dat laatste niet lukt, dan is het wel degelijk zwaar onhandig om die app niet te hebben. Want blijkbaar vindt diegene het dan nogal een gedoe om snel te betalen via zijn vaste computer.
frettie schreef:
27-05-2025 10:26
Het voelt spannend omdat er sommige mensen zijn die menen de ruimte te hebben om dagen tot weken te wachten met betalen, en vinden dat je daar niet over moet zeuren. Ik snap wel dat mensen dat spannend vinden dan, om voor te schieten.
Nou dit, ik vind het niet perse spannend, maar ik heb zelf dus eigenlijk maar weinig zin om achter mijn eigen geld aan te moeten zeuren bij andere mensen.
Maar ik zorg er dus ook zeker voor dat mensen dat bij mij ook niet hoeven te doen en betaal dus meteen als ik het tikkie zie.
Mwoah schreef:
27-05-2025 11:03
Sorry hoor maar als ik de persoon zijn betaling nergens terug zie en persoon wil niet even de overschrijving laten zien dan is het ook wel klaar met voorschieten voor die persoon

Tja, ik ga dan niet ten overstaan van iedereen zeggen dat ik de rekening wel even betaal en split en Tikkies stuur behalve voor die ene.
speculaastaart wijzigde dit bericht op 27-05-2025 13:01
0.39% gewijzigd
Het is overigens vanmorgen inderdaad betaald. Dus kan uit mijn hoofd...

Ik moest op werk even Tikkie betalen aan collega dus zag dat toen. Kan ook weer van de to-do-list.
NomenNesci0 schreef:
26-05-2025 20:05
Dat is zeer vreemd. Ik vind 50 euro wel een bedrag waar ik op terug zou komen. Als deze persoon zo met (mijn) geld omgaat, dan betaal ik ook niks meer voor die persoon. Dat is gewoon aso gedrag.

Helaas ben ik de snelle tikkiebetaler thuis en zijn mijn man en kinderen de asootjes en moet ik vaak bij hen nog leuren om geld. Van mezelf of anderen die mij erop aanspreken. Ik vind dat gewoon niet netjes. Allemaal fijn dat de helft ADHD heeft, maar als je van anderen geld (of spullen) geleend krijgt, geef je dat gewoon terug. Zonder gezeur, getrek, navragen, etc.
Ze hebben niet voor niks ADHD, dan kan het gebeuren dat je dingen vergeet. En is het wel zo lief van mama als ze het nog even navraagt. Het gewoon niet zo netjes vinden in deze context klinkt alsof je het niet helemaal begrijpt?
Speculaastaart schreef:
27-05-2025 13:00
Het is overigens vanmorgen inderdaad betaald. Dus kan uit mijn hoofd...

Ik moest op werk even Tikkie betalen aan collega dus zag dat toen. Kan ook weer van de to-do-list.
Fijn!
Raver schreef:
27-05-2025 13:28
Ze hebben niet voor niks ADHD, dan kan het gebeuren dat je dingen vergeet. En is het wel zo lief van mama als ze het nog even navraagt. Het gewoon niet zo netjes vinden in deze context klinkt alsof je het niet helemaal begrijpt?
Ze kunnen ook een herinnering aanmaken, zodat ze op een later moment er aan herinnert worden? Ik zie niet waarom die mentale load bij de ontvanger van het geld moet liggen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
27-05-2025 13:47
Ze kunnen ook een herinnering aanmaken, zodat ze op een later moment er aan herinnert worden? Ik zie niet waarom die mentale load bij de ontvanger van het geld moet liggen.
ja dat kan. Alleen lukt ook dat niet altijd. Maar ik had het over een, in mijn ogen, raar onbegrip van een moeder met kinderen (en man?) met ADHD.
Raver schreef:
27-05-2025 13:28
Ja precies. Helemaal als kind moet je dat soort dingen echt actief leren als je ADHD hebt. Vaak als volwassenen heb je al wat systemen gevonden, maar meestal blijft het iets waar je je hele leven op moet letten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven