Tikkie

26-05-2025 18:45 171 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe snel betalen jullie een Tikkie? En hoe snel stuur je iemand een berichtje of het Tikkie nog betaald wordt?

Ik ben gewend dat mensen meestal meteen betalen of tenminste dezelfde dag of de volgende betalen. Meestal heb ik binnen 48 uur alles wel binnen. Zelf doe ik dat ook. Mensen betalen iets voor jou en schieten dat voor of hebben op de en of andere manier geld van jou tegoed, dus vind ik het logisch dat je dat zo snel mogelijk doet.

Nu 'wacht' ik al weer drie dagen. Het blijft in mijn hoofd want als ik dat vergeet, dan komt het mogelijk nooit meer. Is eerder gebeurd. Wanneer ga ik er achteraan, wanneer is het raar om al te herinneren? Ik kom er niet uit.

Hoe snel betaal jij een Tikkie?

Totaal aantal stemmen: 269

Direct, binnen een paar tot vierentwintig uur. (92%)
Als ik tijd heb, ongeveer binnen twee tot vijfdagen (6%)
Ze wachten maar even als ik deze week niet betaald dan volgende week (1%)
Niet, ik breng het geld wel contant langs of ik schrijf het heel ouderwets over (1%)
Niet, als je een Tikkie stuurt ben je een zeur Geen stemmen
Elsy schreef:
26-05-2025 20:39
Ja gebeurt me echt heel vaak. Wij hebben waar ik woon geen tikkie dus je moet cash halen of overmaken.

Vroeger was binnen 2 dagen overmaken ook niet gebruikelijk en tikkie kon ik überhaupt een tijd niet gebruiken.
In welk ontwikkelingsgebied woon jij dan?

We hebben het hier ook niet over vroeger hè, maar anno 2025 😀
Live Life to the fullest
Elsy schreef:
Ja gebeurt me echt heel vaak. Wij hebben waar ik woon geen tikkie dus je moet cash halen of overmaken.
.

Dan heb je dus eigenlijk geen idee hoe het tegenwoordig hier gaat.
TAFKAPML
Elsy schreef:
26-05-2025 20:40
Als diegene niet snel tikkies betaalt en het is een probleem dan zou ik het echt ter plekke afhandelen.

Dat weet je pas achteraf hè.
TAFKAPML
Speculaastaart schreef:
Dat is hier niet erg gebruikelijk hoor. In dit geval hielden we de jarige vrij. Dus dan ga je aan tafel niet praten over de rekening. Vind ik dan.
Ik zou dan denk ik de volgende keer vooraf vragen of diegene cash kan meenemen aangezien het betalen van de tikkie te lang voor je duurt. Tikkie was bij mij eerst ook een flink gedoe en ik moest het dan overmaken. Pas toen m’n eigen bank hetzelfde systeem kreeg kon ik het gebruiken.
Purrmaid schreef:
26-05-2025 20:43
Dat weet je pas achteraf hè.
Na het eten weet je dat meestal. Of je laat diegene alles voorschieten, misschien wil hij dat wel.
Purrmaid schreef:
26-05-2025 20:42
Dan heb je dus eigenlijk geen idee hoe het tegenwoordig hier gaat.
Nou dat het zo dringend was met tikkie direct betalen wist ik niet nee. Ik vond een paar dagen ertussen ook altijd prima, zoals vaak met overmaken of cash was, tot dat iemand het zei. Dat is inderdaad iets van de laatste jaren. Verder weet ik prima hoe het er tegenwoordig aan toe gaat hoor.
Elsy schreef:
26-05-2025 20:44
Na het eten weet je dat meestal. Of je laat diegene alles voorschieten, misschien wil hij dat wel.

🙄
TAFKAPML
GeweldigWeer schreef:
26-05-2025 20:42
In welk ontwikkelingsgebied woon jij dan?

We hebben het hier ook niet over vroeger hè, maar anno 2025 😀
Zuid Europa ;) Geen ontwikkelingsgebied maar ook geen tikkies
Elsy schreef:
26-05-2025 20:44
Ik zou dan denk ik de volgende keer vooraf vragen of diegene cash kan meenemen aangezien het betalen van de tikkie te lang voor je duurt. Tikkie was bij mij eerst ook een flink gedoe en ik moest het dan overmaken. Pas toen m’n eigen bank hetzelfde systeem kreeg kon ik het gebruiken.

Tikkie bestaat inmiddels bijna tien jaar. Het is niet dat ik iets heel futuristisch aan het opdringen ben hè?
Elsy schreef:
26-05-2025 20:32
Maar waarom betaalt dan niet iedereen zelf of maakt het vooraf over? Ik heb het sowieso liever vooraf dan achteraf geregeld.
Met een tempo als dat zou dat ook de voorkeur hebben. Maar genoeg restaurants waar het niet gewaardeerd wordt of zelfs niet mag, per persoon afrekenen. En bij iets als eten gaat vooraf betalen ook niet. Idem als er nog een cadeau gekocht moet worden en je nog niet weet wat de rekening is. Maar ik zie echt niet wat de moeite is van een tikkie meteen betalen. Ik heb nog nooit een goede reden gehoord, noodsituaties daargelaten.
Dus je woont in een land zonder tikkies, je weet niet hoe het tegenwoordig in NL gaat en dan wel een topic over tikkies in NL domineren.
Top! Heel waardevol.
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
26-05-2025 20:46
🙄
Inderdaad :facepalm:
Live Life to the fullest
En dat het vroeger dagen duurde, ja jeetje. Dat is echt heel lang geleden. Want ook zonder tikkies kan je het dezelfde dag steen overmaken via internet bankieren, al heel lang. En we leven niet meer in vroeger. Geen reden om een wanbetaler te zijn.
Elsy schreef:
26-05-2025 20:45
Nou dat het zo dringend was met tikkie direct betalen wist ik niet nee. Ik vond een paar dagen ertussen ook altijd prima, zoals vaak met overmaken of cash was, tot dat iemand het zei. Dat is inderdaad iets van de laatste jaren. Verder weet ik prima hoe het er tegenwoordig aan toe gaat hoor.

In mijn bubble betaalt bijna iedereen direct dus. En aan de poll te zien, is dat inmiddels vrij gebruikelijk.
Elsy schreef:
26-05-2025 20:45
Toen wij op de middelbare school contant geld van elkaar leenden voor een tosti en een rol snoep, betaalden we dat ook altijd al de volgende ochtend contant aan elkaar terug. Toen was "een paar dagen ertussen" ook niet prima ofzo.
Speculaastaart schreef:
26-05-2025 20:47
Tikkie bestaat inmiddels bijna tien jaar. Het is niet dat ik iets heel futuristisch aan het opdringen ben hè?
Snap ik, alleen als dit vaker gebeurt kan je ook kijken naar hoe je het voor jezelf makkelijker kan maken. Anders dan 1 keer een reminder of boos worden kan je niet echt. Als je hem niet meer wil voorschieten moet diegene het alsnog ter plekke betalen. Dus misschien is dat dan überhaupt beter.
Speculaastaart schreef:
26-05-2025 19:01
Het punt is dat mijn bank-app bijhoudt wie een betaalverzoek betaalt. Dat is dus op zich makkelijk. Maar deze persoon heeft het niet zo op Tikkies en betaalt dan gerust via overschrijving. Ik moet dus echt mijn rekening checken of er betaald is. En dat maakt het irritant. Ben ooit na maanden erbij ingeschoten want persoon zei dat er betaald was. Wilde geen bewijs van de afschrijving laten zien. Gaat niet om heel groot bedrag, maar ongeveer 50 euro is toch ook niet niks.
Nou dat vind ik dus wel echt een groot bedrag. Ik zou niet meer voorschieten aan deze persoon. En ook aangeven dat hij direct moet betalen via tikkie en niet via overschrijving.
Purrmaid schreef:
26-05-2025 20:48
Dus je woont in een land zonder tikkies, je weet niet hoe het tegenwoordig in NL gaat en dan wel een topic over tikkies in NL domineren.
Top! Heel waardevol.
Dat weet ik wel zei ik. Ik vind alleen pas na 48 uur betalen wel prima..
Elsy schreef:
26-05-2025 20:54
Dat was duidelijk, ik vind het aso
Live Life to the fullest
Ik vind het ook aso
Ik betaal een Tikkie altijd binnen een paar minuten, kan ik het ook niet vergeten. Waarschijnlijk doet die man niet aan Tikkies omdat het hem geld oplevert. Mensen willen niet zeuren, mensen vergeten het enz.

Ook gezien je eerdere ervaring zou ik deze man dagelijks een appje sturen totdat hij betaald heeft: joh doe me een lol en betaal je rekening even aan mij. Mag ook via internetbankieren, als je niet aan Tikkies doet.
Elsy schreef:
26-05-2025 20:54

En dat is het niet. Niet prima.
TAFKAPML
GeweldigWeer schreef:
26-05-2025 20:55
Dat was duidelijk, ik vind het aso
Dat is prima. Alleen diegene zei dat ik geen idee had hoe het werkt in Nederland en dat is dus echt niet waar.
Elsy schreef:
26-05-2025 20:53
Snap ik, alleen als dit vaker gebeurt kan je ook kijken naar hoe je het voor jezelf makkelijker kan maken. Anders dan 1 keer een reminder of boos worden kan je niet echt. Als je hem niet meer wil voorschieten moet diegene het alsnog ter plekke betalen. Dus misschien is dat dan überhaupt beter.

Dat zou kunnen.
Alleen zo gaat het meestal niet.

Er is een afspraak over wat te doen. Er wordt afgesproken dat de jarige vrij wordt gehouden. Dan stelt iemand voor om te betalen en Tikkies te sturen. Iedereen gaat akkoord etc etc.

En de persoon waar het om gaat is geen notoire wanbetaler. Betaalt vaak laat, later dan gebruikelijk, heeft één keer niet betaald maar is overtuigd dat het wel betaald is. Het is geen kwade opzet. Meer gemakzucht. Pakt ook niet snel zelf de rekening op, want moeite doen om alles betaald te krijgen wordt uit de weg gegaan. .
Elsy schreef:
26-05-2025 20:53

Hou op zeg. Schooljufferig gedoe
TAFKAPML

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven