Tikkie

26-05-2025 18:45 171 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe snel betalen jullie een Tikkie? En hoe snel stuur je iemand een berichtje of het Tikkie nog betaald wordt?

Ik ben gewend dat mensen meestal meteen betalen of tenminste dezelfde dag of de volgende betalen. Meestal heb ik binnen 48 uur alles wel binnen. Zelf doe ik dat ook. Mensen betalen iets voor jou en schieten dat voor of hebben op de en of andere manier geld van jou tegoed, dus vind ik het logisch dat je dat zo snel mogelijk doet.

Nu 'wacht' ik al weer drie dagen. Het blijft in mijn hoofd want als ik dat vergeet, dan komt het mogelijk nooit meer. Is eerder gebeurd. Wanneer ga ik er achteraan, wanneer is het raar om al te herinneren? Ik kom er niet uit.

Hoe snel betaal jij een Tikkie?

Totaal aantal stemmen: 269

Direct, binnen een paar tot vierentwintig uur. (92%)
Als ik tijd heb, ongeveer binnen twee tot vijfdagen (6%)
Ze wachten maar even als ik deze week niet betaald dan volgende week (1%)
Niet, ik breng het geld wel contant langs of ik schrijf het heel ouderwets over (1%)
Niet, als je een Tikkie stuurt ben je een zeur Geen stemmen
Purrmaid schreef:
26-05-2025 20:59
Hou op zeg. Schooljufferig gedoe
Waar heb je het over??? Ik probeer een oplossing te geven omdat dit al eerder gebeurd is. Ik ben hier niet sarcastisch over, het leek mij een slimme oplossing doordat het van diegene direct geregeld is.
elsy wijzigde dit bericht op 26-05-2025 21:02
22.29% gewijzigd
Elsy schreef:
26-05-2025 21:00
Waar heb je het over??? Ik probeer een oplossing te geven omdat dit al eerder gebeurd is.

Het is nu ook al gebeurd hè. De kosten zijn gemaakt, de tikkie verstuurd.

Een volgende keer laat ze bij deze droeftoeter vast niet meer gebeuren. Ook zonder jouw tips.
TAFKAPML
Elsy schreef:
Waar heb je het over??? Ik probeer een oplossing te geven omdat dit al eerder gebeurd is.
Ze vraagt toch niet om een oplossing? Ze vraagt wanneer een reminder sturen soort van ‘normaal’ is.
Live Life to the fullest
Purrmaid schreef:
26-05-2025 21:02
Het is nu ook al gebeurd hè. De kosten zijn gemaakt, de tikkie verstuurd.

Een volgende keer laat ze bij deze droeftoeter vast niet meer gebeuren. Ook zonder jouw tips.
TO geeft aan dat het eerder gebeurd is en stelt er vragen over. Je kan ook op een gewone manier tegen mij reageren.
Ik zou pas na een paar weken iets sturen. Ik zit er niet bovenop, maar vergeet het niet. Twee dagen een reminder en zou ik heel snel vinden. Ik ga er vanuit dat iedereen een leven heeft en mensen ook andere dingen doen dan zich bezig houden met gelijk betalen.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Elsy schreef:
Waar heb je het over??? Ik probeer een oplossing te geven omdat dit al eerder gebeurd is. Ik ben hier niet sarcastisch over, het leek mij een slimme oplossing doordat het van diegene direct geregeld is.

Maar Tikkie en betaalverzoek zijn hier zo ingeburgerd dat het voor mijn gevoel echt heel gek is om met één iemand het anders te gaan regelen. En het gaat niet om een 90-jarige die het allemaal niet meer heeft opgepakt de laatste tien jaar.
GeweldigWeer schreef:
26-05-2025 21:02
Ze vraagt toch niet om een oplossing? Ze vraagt wanneer een reminder sturen soort van ‘normaal’ is.
Aangezien het vaker gebeurd was vond ik mijn mening en tips wel van belang. TO zit er namelijk wel mee.
frettie schreef:
26-05-2025 20:29
Ik vind na 48 uur nog niet betaald hebben als iemand voorschiet vooral heel langzaam
Ik ook. Vooral omdat iemand het dan dus wel gelezen heeft, maar nog niet betaalt. Dus dan is de kans alleen maar heel groot dat deze persoon het gaat vergeten en ook dat je het zelf gaat vergeten. Tikkies moet je direct betalen, in ieder geval de dag zelf. Er is geen enkele goede reden om daar langer dan een dag mee te wachten. Als je langer wacht is dat alleen maar uitstel gedrag, is dat omdat je het alweer vergeten bent of omdat je geen geld op je rekening hebt en wacht tot je salaris binnen komt.
Kortom: ik zou bij deze persoon elke dag een reminder sturen en vragen te betalen. En bij die vorige 50 euro die je niet terug hebt gekregen zou ik (alsnog) vragen om bewijs van overmaken.
Zelf kan ik er ook de klok op gelijk zetten welke vriendin direct betaalt, en welke vriendin je ALTIJD moet herinneren. Ik vind dat best storend, want je kan er dan dus niet vanuit gaan dat deze persoon je terug betaalt. Je moet dan zelf alert blijven dat je je geld wel krijgt. Dat is toch de omgekeerde wereld. Bij mij wordt deze vriendin er altijd in de groeps app aan herinnert (dus blijkbaar doet ze dat bij iedereen).
framboosje123 wijzigde dit bericht op 26-05-2025 21:12
23.11% gewijzigd
Speculaastaart schreef:
26-05-2025 21:06
Maar Tikkie en betaalverzoek zijn hier zo ingeburgerd dat het voor mijn gevoel echt heel gek is om met één iemand het anders te gaan regelen. En het gaat niet om een 90-jarige die het allemaal niet meer heeft opgepakt de laatste tien jaar.
Ja snap ik, bij mij is het ook ingeburgerd alleen niet de snelheid.

De redenen die je gaf heeft hij direct aan je verteld? Want dan kan je ook zeggen dat je het vervelend vindt om te wachten doordat het dan steeds in je achterhoofd blijft zitten. Wanneer je de reminder stuurt.
Inmiddels is de herinnering verstuurd. De menig is redelijk unaniem hier, dus ik durfde het aan.

🤞🏼
Elsy schreef:
26-05-2025 21:04
TO geeft aan dat het eerder gebeurd is en stelt er vragen over. Je kan ook op een gewone manier tegen mij reageren.

Ja dat kan
Maar je wekt wat ergernis op met je herhalende tips en het maar half snappen hoe het tegenwoordig gaat.
TAFKAPML
Sierlijk schreef:
26-05-2025 21:05
Ik zou pas na een paar weken iets sturen. Ik zit er niet bovenop, maar vergeet het niet. Twee dagen een reminder en zou ik heel snel vinden. Ik ga er vanuit dat iedereen een leven heeft en mensen ook andere dingen doen dan zich bezig houden met gelijk betalen.
Dit vind ik zelf heel raar. Degene die voorschiet verleent een gunst. Dan betaal je gewoon. Degene die voorschiet hoeft niet rekening te houden met de dagindeling van een ander, dan moet die ander maar betalen. En ‘andere dingen doen dan gelijk betalen’? Het gaat om een tikkie, Een handeling van 2 minuten. Ook overschrijven duurt twee minuten. Als je die moeite niet wil nemen moet je zorgen dat je een ander niets verschuldigd bent. On topic. Maximaal drie dagen. Krijg ik het dan niet, dan een herinnering. Na een week zet ik rustig in een groepsapp dat mensen nog moeten betalen of bel ik iemand op.
Sierlijk schreef:
Dit vind ik zelf heel raar. Degene die voorschiet verleent een gunst. Dan betaal je gewoon. Degene die voorschiet hoeft niet rekening te houden met de dagindeling van een ander, dan moet die ander maar betalen. En ‘andere dingen doen dan gelijk betalen’? Het gaat om een tikkie, Een handeling van 2 minuten. Ook overschrijven duurt twee minuten. Als je die moeite niet wil nemen moet je zorgen dat je een ander niets verschuldigd bent. On topic. Maximaal drie dagen. Krijg ik het dan niet, dan een herinnering. Na een week zet ik rustig in een groepsapp dat mensen nog moeten betalen of bel ik iemand op.
Sierlijk schreef:
Voor iemand die zo aardig is iets voor te schieten, maak je maar even 10 seconden tijd en is het wel zo vriendelijk om gelijk te betalen. Ik snap ook niet waarom sommige mensen doen alsof het allemaal vreselijk veel werk is, je moet welgeteld twee keer op iets klikken ofzo.
Purrmaid schreef:
26-05-2025 19:49
Oh. Slecht gelezen. Sorry.

Wat gek, alleen een werktelefoon. Wel lekker rustig.
Ik denk abonnement die je ook prive mag gebruiken tot zekere mate?
Bij mij verwachten ze bijvoorbeeld dat je privetelefoon ook voor meerdere authenticatie apps gebruikt voor werk. Vind ik dan weer niet fijn.

Ik betaal tikki binnen 24u. Ik heb geen bank app en moet thuis zijn om het te betalen met dat kastje. Meestal gebeurd het wel dezelfde avond.
Wordt ik best vaak raar op aangekeken dat ik die app niet heb.
Purrmaid schreef:
26-05-2025 21:11
Ja dat kan
Maar je wekt wat ergernis op met je herhalende tips en het maar half snappen hoe het tegenwoordig gaat.
Maar ik snap het helemaal niet half, dat maak jij ervan. Ik ben heel vaak in Nederland en in de groepen zie ik sommigen snel betalen en anderen minder snel.
elsy wijzigde dit bericht op 26-05-2025 21:19
16.89% gewijzigd
Alle excuses zijn gewoon smoesjes om niet te betalen. Ik heb wel eens collega’s horen zeggen dat mensen dan hopen dat de betaler het vergeet of niet meer durft te vragen. Ik snap er niets van dat je je zo durft op te stellen tegen mensen die je een gunst verlenen. Gek genoeg zijn het altijd dezelfde mensen die structureel laat betalen.
Speculaastaart schreef:
26-05-2025 21:11
Inmiddels is de herinnering verstuurd. De menig is redelijk unaniem hier, dus ik durfde het aan.

🤞🏼
Een herinnering na 48 uur is doodnormaal, daar hoef je je echt niet opgelaten over te voelen. Je zou ook nog kunnen zeggen tegen hem dat je het vervelend vind dat je altijd zo lang moet wachten op je geld. Of hem eens de rekening laten oppakken: “ schiet jij deze keer voor?”
Sierlijk schreef:
Een paar weken is echt bizar. Dan ben ik het dus zelf echt allang vergeten. Ik onthou dat soort dingen niet als mensen niet gelijk betalen.
To, ik kreeg vandaag een reminder van mn vriendin dat t tikkie nog niet betaald was, dus je kunt haar/hem er best even aan herinneren.

Bij mij kwam het, denk ik, omdat ik niet op afronden heb geklikt.
Elsy schreef:
26-05-2025 21:14
Maar ik snap het helemaal niet half, dat maak jij ervan. Ik ben heel vaak in Nederland.

Je reacties stralen iets heel anders uit
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
26-05-2025 21:24
Je reacties stralen iets heel anders uit
En welke reacties dan?
Elsy schreef:
26-05-2025 21:25
En welke reacties dan?

Dat heb ik al een paar keer benoemd. Loep me even. Ik ben wel klaar.
TAFKAPML
Sierlijk schreef:
Ja zo denk ik ook, maar we zijn hier in de meerderheid zie ik😉.
Maar…zelf betaal ik wel zo snel mogelijk, liefst dezelfde dag of een dag later. Maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo boeiend of iemand mij binnen 24u terugbetaalt, of pas na 72 u. Ik stuur ook geen reminder na 48 u, maar pas na een week ofzo.
Ik betaal onmiddellijk, als er een afspraak is. Geen afspraak, geen betaling. En het eerder genoemde tikkie voor 0,75 vind ik vooral vrij sneu.

Zelf stuur ik nooit tikkies, wel soms betaalverzoeken vanuit mijn bank-app en die houdt dan keurig bij wie betaalt en wie niet. Reminders gaan er na hooguit 48 uur uit. Maar dat is eigenlijk alleen nodig bij mijn zoon, die het wel eens vergeet.
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven