Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.
donderdag 29 mei 2025 om 16:29
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 2 juni 2025 om 16:28
En zij heeft niet gezien dat hij op sterven na dood was, dus het is allemaal haar schuld.
Die man verdient een prijs voor het verzinnen van een smoes die zelfs de verzinner van de beroemde Smoezenlijst niet kon verzinnen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 2 juni 2025 om 16:37
Dat is toch al jaren zo? Ik zou me pas zorgen gaan maken als het niet meer zo was.
Hoest intussen met het schouder- en slaapgebeuren?
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 2 juni 2025 om 17:11
Kut gewoon. Heb vanmorgen om sterkere pijnstillers gevraagd en gekregen.Lady*Voldemort schreef: ↑02-06-2025 16:37Dat is toch al jaren zo? Ik zou me pas zorgen gaan maken als het niet meer zo was.
Hoest intussen met het schouder- en slaapgebeuren?
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
maandag 2 juni 2025 om 17:13
Oh jee. Hopen dan maar dat die nieuwe pijnstillers een beetje gaan helpen.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 2 juni 2025 om 17:15
Je hebt er zelf op gestemd toch? Ik kan me nog haarscherp het feestje herinneren dat jij hier op het forum vierde toen ie gewonnen had.Kidneybean schreef: ↑02-06-2025 17:03Wilders is weer aan het dreigen met het laten vallen van het kabinet. Keal, doe het gewoon.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 2 juni 2025 om 17:16
Niet de afgelopen verkiezingen, maar de keer daarvoor ja. Waarvoor ik ook meerdere keren spijt voor heb betuigd.Lady*Voldemort schreef: ↑02-06-2025 17:15Je hebt er zelf op gestemd toch? Ik kan me nog haarscherp het feestje herinneren dat jij hier op het forum vierde toen ie gewonnen had.
maandag 2 juni 2025 om 17:24
Ik hou jullie ongetwijfeld op de hoogte.Lady*Voldemort schreef: ↑02-06-2025 17:13Oh jee. Hopen dan maar dat die nieuwe pijnstillers een beetje gaan helpen.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
maandag 2 juni 2025 om 17:24
Nee hoor, dat was gewoon afgelopen keer. Op zich maakt het me echt niet uit waar je op stemt, het is iedereens goed recht om te stemmen op de partij die die het geschiktst vindt. Maar dat gedraai iedere keer ben ik wel zat van eigenlijk.Kidneybean schreef: ↑02-06-2025 17:16Niet de afgelopen verkiezingen, maar de keer daarvoor ja. Waarvoor ik ook meerdere keren spijt voor heb betuigd.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 02-06-2025 17:25
0.12% gewijzigd
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 2 juni 2025 om 17:25
Aanstaande zaterdag heb ik een afspraak gemaakt voor een proefrit voor nieuwe lesauto's.
Ik ga kijken naar de Suzuki S Cross benzine handgeschakeld. Benieuwd, al 15 jaar een BMW Diesel maar die worden niet meer handgeschakeld gemaakt dus moet noodgedwongen overstappen op een ander merk.
Een benzine auto zal ook wel weer wennen zijn even, en ik ben bang dat die duurder is dan een diesel... ook vaak een minder sterke motor. Maar ja, nieuwe betaalbare handgeschakelde dieselauto's zijn helemaal niet te vinden.
Ik ga kijken naar de Suzuki S Cross benzine handgeschakeld. Benieuwd, al 15 jaar een BMW Diesel maar die worden niet meer handgeschakeld gemaakt dus moet noodgedwongen overstappen op een ander merk.
Een benzine auto zal ook wel weer wennen zijn even, en ik ben bang dat die duurder is dan een diesel... ook vaak een minder sterke motor. Maar ja, nieuwe betaalbare handgeschakelde dieselauto's zijn helemaal niet te vinden.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
maandag 2 juni 2025 om 17:26
Bovendien zullen de meeste nieuwe rijbewijseigenaars ook geen diesel kopen en het is toch anders rijden lijkt me.MrsM schreef: ↑02-06-2025 17:25Aanstaande zaterdag heb ik een afspraak gemaakt voor een proefrit voor nieuwe lesauto's.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 2 juni 2025 om 17:33
Als je het zelf maar gelooft.Kidneybean schreef: ↑02-06-2025 17:16Niet de afgelopen verkiezingen, maar de keer daarvoor ja. Waarvoor ik ook meerdere keren spijt voor heb betuigd.
maandag 2 juni 2025 om 17:33
Wij kochten steeds benzineauto’s waar ook een gastank in geplaatst was. Niet als rijschool natuurlijk, maar gewoon privé. Van het prijsverschil bij de pomp konden we op vakantie.MrsM schreef: ↑02-06-2025 17:25Aanstaande zaterdag heb ik een afspraak gemaakt voor een proefrit voor nieuwe lesauto's.
En elke keer zeiden ze “pas maar op, lpg gaat er uit hoor blablablageneuzelblabla”
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 2 juni 2025 om 17:44
Lady*Voldemort schreef: ↑02-06-2025 17:26Bovendien zullen de meeste nieuwe rijbewijseigenaars ook geen diesel kopen en het is toch anders rijden lijkt me.
Nee dat klopt, maar het voordeel van een dieselmotor is (of was) dat die sterker is en meer kilometers kan maken.
Nu staan er 250.000 km op de tellers van beide auto's, zijn 4 jaar oud. De nieuwe auto's komen pas begin 2026, dus er komen nogal wat kilometers bij.
Daarnaast is diesel nog altijd goedkoper aan de pomp, en met de kilometers die ik maak (buiten LPG) goedkoper dan benzine. Dus moet ook even uitrekenen wat ze verbruiken straks.
Goed ik ga op mijn gemak kijken nu, wil ook naar de Kia Sportage gaan kijken.
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
maandag 2 juni 2025 om 17:45
Ja dat is ook nog altijd een optie natuurlijk. Een gastank erin laten plaatsen. Dan rij je inderdaad een heel stuk goedkoper, al is de prijs van gas ook flink omhoog gegaan.
Elektrisch rijden is helaas geen optie.
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
maandag 2 juni 2025 om 17:46
Ja is idd goedkoper maar met het aantal kilometers wat ik maak is het alsnog duurder om benzine te rijden.
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
maandag 2 juni 2025 om 18:04
Ik vind het maar een raar topic. Maar nee: ik heb nog nooit iemands hart zien bonken.Marianneke schreef: ↑02-06-2025 15:52Hebben jullie ook wel eens het hart van iemand anders hard zien bonken?
relaties/het-gaat-niet-zo-goed/list_messages/511710
maandag 2 juni 2025 om 18:48
Hier nog eentje met een olifantengeheugen voor dit soort fait divers. Dat 'feestje' hier was deze verkiezingen en dat weet ik omdat ik er acuut nog misselijker van werd.Lady*Voldemort schreef: ↑02-06-2025 17:24Nee hoor, dat was gewoon afgelopen keer. Op zich maakt het me echt niet uit waar je op stemt, het is iedereens goed recht om te stemmen op de partij die die het geschiktst vindt. Maar dat gedraai iedere keer ben ik wel zat van eigenlijk.
maandag 2 juni 2025 om 19:07
nooit letterlijk maar iemand wel zich het lazarus zien schrikken omdat hij betrapt werdKidneybean schreef: ↑02-06-2025 18:04Ik vind het maar een raar topic. Maar nee: ik heb nog nooit iemands hart zien bonken.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
maandag 2 juni 2025 om 19:55
Deze snap ik niet. Mag je pas na 20 uur afval in de container gooien? Hier mag je na 20 uur geen glascontainer meer gebruiken wegens geluidsoverlast.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in