Sinaspril oplossen in ranja?
dinsdag 21 juli 2009 om 17:22
dinsdag 21 juli 2009 om 17:52
Doe ik ook altijd, alleen moet er wel flink wat ranja (of in mijn dochters geval: appelsap) bij, anders proef je het erg goed, Zetpillen krijg ik er bijna niet meer in (ze is ruim 3) en de tabletjes wil ze niet eten helaas.
Weet iemand of er ook smaakloze vloeibare paracetamol bestaat?
Weet iemand of er ook smaakloze vloeibare paracetamol bestaat?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
dinsdag 21 juli 2009 om 17:58
Hij is nu 3,5 jaar, en een zetpil krijg ik er bij hem echt niet meer in, dat wordt een enorm gevecht dan.
Verder had ik eerst van die smelttabletten, maar die wil hij ook al niet.
Heb net een lepeltje sinaspril door de ranja gedaan, en hij dronk het gelukkig op. Ik heb de ranja wel extra zoet gemaakt.
Verder had ik eerst van die smelttabletten, maar die wil hij ook al niet.
Heb net een lepeltje sinaspril door de ranja gedaan, en hij dronk het gelukkig op. Ik heb de ranja wel extra zoet gemaakt.
dinsdag 21 juli 2009 om 18:00
Helaas er bestaat geen paracetamol zonder smaakje.. De sinaspril zoals wij die van vroeger kennen is er ook niet meer. Sinaspril heeft nu een pepermunt-smaak. (Logisch, dat vinden de meeste kinderen heerlijk ) Wel zijn er tegenwoordig smelttabletten van Roter ik geloof met banaan en voor grotere met bessen smaak. Die schijnen iets beter te zijn van smaak.
dinsdag 21 juli 2009 om 18:03
Ik kreeg vroeger altijd een asperientje (of hoe dat dan ook heette) in een klein beetje water opgelost, en daarna stond een beker ranja/melk of iets dergelijks. Eerst even kort de smerige smaak en daarna heel veel van een lekkere smaak.
Dat lijkt me handiger dan een glas ranja met sinaspril, waarbij je constant de smaak daarvan proeft.
Dat lijkt me handiger dan een glas ranja met sinaspril, waarbij je constant de smaak daarvan proeft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 23 juli 2009 om 21:13
Mijn dochter van 3 heeft vorige maand haar beentje gebroken en kreeg in het ziekenhuis ook een bekertje met die roze vloeibare sinaspril voor de eerste pijnstilling. Maar ja die wou ze natuurlijk niet dus toen heeft de verpleegkundige het ook opgelost in drinken en toen heeft ze het wel goed opgedronken. Ik heb hetzelf ook gehaald voor de eerste dagen daarna want die pilletjes met mentholsmaak lusten ze hier niet.
donderdag 23 juli 2009 om 22:13
quote:Teigetje29 schreef op 21 juli 2009 @ 17:22:
Ik denk het wel, ook dat hij het blijft proeven. Ik vond vroeger juist die sinasprilletjes lekker wel zuigtabletjes, geen drankje)
Misschien een stomme vraag; waarom geef je hem geen paracetamol zetpil? Gewoon een vraag hoor! Ik geef ze wel altijd aan mijn zoon maar die is allergisch voor aspirine.Als je kindje allergisch is voor aspirine, dan kun je toch nog wel gewoon een sinaspril tablet geven? Voor kinderen is aspirine ook helemaal zo goed, heeft veel bijwerkingen. Gewoon paracetamol is veel beter.
Ik denk het wel, ook dat hij het blijft proeven. Ik vond vroeger juist die sinasprilletjes lekker wel zuigtabletjes, geen drankje)
Misschien een stomme vraag; waarom geef je hem geen paracetamol zetpil? Gewoon een vraag hoor! Ik geef ze wel altijd aan mijn zoon maar die is allergisch voor aspirine.Als je kindje allergisch is voor aspirine, dan kun je toch nog wel gewoon een sinaspril tablet geven? Voor kinderen is aspirine ook helemaal zo goed, heeft veel bijwerkingen. Gewoon paracetamol is veel beter.