Hoe ermee omgaan
donderdag 5 juni 2025 om 12:21
Ik ben een paar dagen geleden erachter gekomen dat mijn man dood wou. We hebben altijd een hartstikke leuke relatie gehad. Niet altijd even makkelijk, veel tegenslagen, vooral de laatste 2 jaar(vanwege meerdere miskramen) hij heeft een jaar of 2 geleden contact opgenomen met een vrouw waar hij zijn verhaal bij kwijt kon en hij wou of antidepressiva of iets om zijn leven te beëindigen. Ik ben hier achter gekomen doordat ik mail contact zag met die meid, die vroeg of ze nog gingen afspreken afsluitend met kus. In eerste instantie dacht ik hij gaat vreemd.. maar hij blijft dit ontkennen. En zegt dus dat hij echt alleen maar zijn verhaal kwijt wou en wou weten als hij die pillen aangeboden kreeg of hij echt dood wou.. Ondertussen heeft hij nadat ik hem de mails liet zien (2of 3 stuks) ze direct verwijderd toen ik weg ben gegaan.. dit maakt het zo verdacht voor mij, waarom de mails verwijderen, als je niet bent vreemd gegaan.. Ik trek ons hele leven in twijfel, hij heeft het jaren verzwegen. Hoe kan ik hem vertrouwen dat hij überhaupt nu de waarheid spreekt. Hij heeft met een totaal onbekende het ook over onze relatie gehad, ik vind het echt onbegrijpelijk.. en weet niet hoe ik ermee om moet gaan ben mezelf helemaal aan het gek maken
Liefs.
Liefs.
donderdag 5 juni 2025 om 12:31
donderdag 5 juni 2025 om 12:38
Ken je mij? Omdat de reacties mij niet aanstaan? Waar heb je het over? Ik zoek ERKENNING van mensen die soort gelijk hebben meegemaakt, dus niet mensen die naar aanleiding van mijn verhaal willen beoordelen of mijn man is vreemd gegaan of dat dit verhaal misschien wel echt is. Anyway, geen idee hoe ik het verwijder. Zit niet dagelijks op dit soort forums.
donderdag 5 juni 2025 om 12:39
Als hij serieus was, dan had hij naar je toe moeten komen. En je moeten vertellen dat hij dusdanig met zichzelf in de knoop zit dat hij hulp gaat zoeken. En dan had het professionele hulp moeten zijn.
En dat hij jou ging vertellen wanneer de intake zou zijn, welk traject en behandelingen.
Dit alles is niet gebeurd. Volgens mij is de dame geen hulpverlener bij een instantie waar hij zich heeft gemeld. En hij verwijdert nu alles wat hiermee te maken heeft op dit moment.
If it walks like a duck
talks like a duck
act like a duck
It probably is a.... duck.
En dat hij jou ging vertellen wanneer de intake zou zijn, welk traject en behandelingen.
Dit alles is niet gebeurd. Volgens mij is de dame geen hulpverlener bij een instantie waar hij zich heeft gemeld. En hij verwijdert nu alles wat hiermee te maken heeft op dit moment.
If it walks like a duck
talks like a duck
act like a duck
doreia* wijzigde dit bericht op 05-06-2025 12:40
0.98% gewijzigd
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
donderdag 5 juni 2025 om 12:40
Maar weinig mensen hebben meegemaakt, wat jij meemaaktHeyhallo schreef: ↑05-06-2025 12:38Ken je mij? Omdat de reacties mij niet aanstaan? Waar heb je het over? Ik zoek ERKENNING van mensen die soort gelijk hebben meegemaakt, dus niet mensen die naar aanleiding van mijn verhaal willen beoordelen of mijn man is vreemd gegaan of dat dit verhaal misschien wel echt is. Anyway, geen idee hoe ik het verwijder. Zit niet dagelijks op dit soort forums.
Wat voor jou waarschijnlijk het fijnst is, is gaan praten met een professional. Om je gedachten te ordenen
En ook om je grenzen aan te geven, want je man is wel een 'bijzonder portret'.
donderdag 5 juni 2025 om 12:49
Ken genoeg mensen die juist bewust niet professionele hulp zoeken om verschillende redenen.Doreia* schreef: ↑05-06-2025 12:39Als hij serieus was, dan had hij naar je toe moeten komen. En je moeten vertellen dat hij dusdanig met zichzelf in de knoop zit dat hij hulp gaat zoeken. En dan had het professionele hulp moeten zijn.
If it walks like a duck
talks like a duck
act like a duck
donderdag 5 juni 2025 om 12:51
En ook dit.misspatrice schreef: ↑05-06-2025 12:50Ik heb zelf lang last van psychische klachten gehad. Soms is het makkelijker om met een vreemde te praten omdat je de personen dichtbij je niet wilt kwetsen met je gedachtes / wensen.
donderdag 5 juni 2025 om 12:57
Ik ken genoeg mensen die eerst met iemand onafhankelijk praten om daarna professionele hulp in te schakelen.
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
donderdag 5 juni 2025 om 13:10
Hoe je ermee moet omgaan: allereerst de feiten onder ogen zien.
- hij heeft belangrijke dingen voor je verzwegen
- hij wist mails
- hij ging wel erg vriendschappelijk om met iemand bij wie hij hulp zocht.
Ik denk dat hij heel goed voelt dat er iets niet klopt, maar je wil het niet onder ogen zien.
Zolang je dat niet doet kun je ook geen concrete stappen maken om verder te gaan.
- hij wist mails
Ik denk dat hij heel goed voelt dat er iets niet klopt, maar je wil het niet onder ogen zien.
Zolang je dat niet doet kun je ook geen concrete stappen maken om verder te gaan.
Cum non tum age
donderdag 5 juni 2025 om 13:11
Maar de mensen die je niet wilt kwetsen weten toch wel in algemene zin dat het niet goed met jou gaat? Of klamp jij op straat een wildvreemde aan om over je donkere gedachten te praten en houdt je alles stil voor je nabije omgeving?misspatrice schreef: ↑05-06-2025 12:50Ik heb zelf lang last van psychische klachten gehad. Soms is het makkelijker om met een vreemde te praten omdat je de personen dichtbij je niet wilt kwetsen met je gedachtes / wensen.
donderdag 5 juni 2025 om 13:24
Hmm nee... ik klamp geen vreemde aan. Wel HA of de praktijkondersteuner of zelfs anoniem op een forum. Ik kon me heel goed verbergen achter mijn masker waardoor mijn geliefden geen weet hadden van bepaalde gedachtes. Mijn ouders wisten niet eens dat er in mijn laatste relatie sprake was van HG. Ze hadden wel het gevoel dat er iets niet klopte, maar zeker weten deden ze het niet.
Carpe Diem!
donderdag 5 juni 2025 om 13:27
Hoe vaak is het niet gebeurd dat niemand wist dat iemand door een diepe depressie ging en dat iemands dood enorm plotseling was? Met de reactie dat pietje of marietje altijd zo'n vrolijk mens was.
donderdag 5 juni 2025 om 13:59
donderdag 5 juni 2025 om 14:00
Dit dus.noa schreef: ↑05-06-2025 13:10Hoe je ermee moet omgaan: allereerst de feiten onder ogen zien.
- hij wist mails
donderdag 5 juni 2025 om 14:06
Hoe je hier mee om moet gaan, ligt ook aan wat je doel is. Als jij vooral wil dat hij gelukkig wordt, is dat een ander doel dan als je je focust op vertrouwen herstellen. En dat is weer iets anders dan erachter kkmen wat precies zijn intenties waren.
Dus de eerste vraag die je voor jezelf zou moeten beantwoorden is wat je eigenlijk wil. Dat kunnen ook meerdere dingen zijn (zowel vertrouwen terug als met elkaar communiceren lijken me bijvoorbeeld belangrijk).
Pas als je weet wat je wilt kun je bepalen hoe je gaat handelen.
Dus de eerste vraag die je voor jezelf zou moeten beantwoorden is wat je eigenlijk wil. Dat kunnen ook meerdere dingen zijn (zowel vertrouwen terug als met elkaar communiceren lijken me bijvoorbeeld belangrijk).
Pas als je weet wat je wilt kun je bepalen hoe je gaat handelen.
What a nuanced anxiety
donderdag 5 juni 2025 om 14:09
Ik ben blij dat je dit onderwerp hier hebt gedeeld. Ik zit niet graag in dat Relaties gedeelte. Vrouwen die elkaar met elke verdenking verder in twijfel brengen. Ik had je ook een privébericht gestuurd hierover, maar heb er zelf ook even over na zitten denken.
Mijn gevoel zegt dat jouw man echt oprecht probeert te zijn naar jou toe. Laat ik eens een paar andere vragen stellen. Heb je wel eens verdachte foto's gevonden? Heb je wel eens onverklaarbare luchtjes geroken aan je man? Heb je je man wel eens echt ergens op betrapt? Is jouw man constant weg? Onverklaarbare avonden? Vaak in de weekenden weg? Gaat hij heel vaak iets met vrienden doen wat jij niet kunt traceren? Als je antwoord op de meeste vragen nee is en als er geen verdere aanleidingen zijn, waarom direct denken aan vreemdgaan?
Wat jouw man schetst is serieus. Mannen praten nou eenmaal niet graag of snel over hun gevoelens, maar ervaren wel ontzettend veel druk. Wij vrouwen kunnen zeuren hoor!
En zo zijn wij nou eenmaal en daar zijn ze nou eenmaal mee samen. En als ze niet graag over hun gevoelens praten omdat ze daarmee de druk bij een ander leggen die zij liefhebben, kunnen ze het makkelijker bij een onbekende doen. Mannen lossen graag al hun problemen zelf op, terwijl het niet altijd kan. Soms doen ze daar niet het allerslimste in, dat klopt. Ik heb in mijn praktijk een keer een man gehad die ontzettend depressief was, maar een gezin van 6 moest onderhouden, zijn vrouw depressief was en zijn oudste dochter van het padje was. Thuis was hij ontzettend vrolijk. Echt een gezinsman! Tot het licht uitging. Hij voelde zich alleen en ongehoord. Het gebeurt vaak dat mensen over vooral mannen geen idee hebben dat ze door een depressie gaan en vinden dat ze altijd heel vrolijk ogen.
Hoe jij ermee moet omgaan is, mijn voorstel dan, geef je man de ruimte om naar een psycholoog te gaan. Die kunnen hier echt mee helpen. Als ik jouw reacties zo lees ook op het andere forum, denk ik dat dit wel goed gaat komen. Heel veel sterkte meid!
Mijn gevoel zegt dat jouw man echt oprecht probeert te zijn naar jou toe. Laat ik eens een paar andere vragen stellen. Heb je wel eens verdachte foto's gevonden? Heb je wel eens onverklaarbare luchtjes geroken aan je man? Heb je je man wel eens echt ergens op betrapt? Is jouw man constant weg? Onverklaarbare avonden? Vaak in de weekenden weg? Gaat hij heel vaak iets met vrienden doen wat jij niet kunt traceren? Als je antwoord op de meeste vragen nee is en als er geen verdere aanleidingen zijn, waarom direct denken aan vreemdgaan?
Wat jouw man schetst is serieus. Mannen praten nou eenmaal niet graag of snel over hun gevoelens, maar ervaren wel ontzettend veel druk. Wij vrouwen kunnen zeuren hoor!

Hoe jij ermee moet omgaan is, mijn voorstel dan, geef je man de ruimte om naar een psycholoog te gaan. Die kunnen hier echt mee helpen. Als ik jouw reacties zo lees ook op het andere forum, denk ik dat dit wel goed gaat komen. Heel veel sterkte meid!
donderdag 5 juni 2025 om 15:52
Joyce-mama schreef: ↑05-06-2025 14:09Ik ben blij dat je dit onderwerp hier hebt gedeeld. Ik zit niet graag in dat Relaties gedeelte. Vrouwen die elkaar met elke verdenking verder in twijfel brengen. Ik had je ook een privébericht gestuurd hierover, maar heb er zelf ook even over na zitten denken.
Wat jouw man schetst is serieus. Mannen praten nou eenmaal niet graag of snel over hun gevoelens, maar ervaren wel ontzettend veel druk. Wij vrouwen kunnen zeuren hoor!En zo zijn wij nou eenmaal en daar zijn ze nou eenmaal mee samen. En als ze niet graag over hun gevoelens praten omdat ze daarmee de druk bij een ander leggen die zij liefhebben, kunnen ze het makkelijker bij een onbekende doen. Mannen lossen graag al hun problemen zelf op, terwijl het niet altijd kan. Soms doen ze daar niet het allerslimste in, dat klopt. Ik heb in mijn praktijk een keer een man gehad die ontzettend depressief was, maar een gezin van 6 moest onderhouden, zijn vrouw depressief was en zijn oudste dochter van het padje was. Thuis was hij ontzettend vrolijk. Echt een gezinsman! Tot het licht uitging. Hij voelde zich alleen en ongehoord. Het gebeurt vaak dat mensen over vooral mannen geen idee hebben dat ze door een depressie gaan en vinden dat ze altijd heel vrolijk ogen.
Ja goed advies hoor! Oogkleppen op blind vertrouwen, alle rode vlaggen negeren en maar doorgaan, nou dan is een tweede topic ook zwaar onnodig lijkt me….
donderdag 5 juni 2025 om 16:06
Mijn gebonden minnaar kwam rond werktijd naar mij toe, douchte voordat hij de deur uitging en we stuurden geen pikante foto's naar elkaar. Echt, doe niet zo naief.Joyce-mama schreef: ↑05-06-2025 14:09Heb je wel eens verdachte foto's gevonden? Heb je wel eens onverklaarbare luchtjes geroken aan je man? Heb je je man wel eens echt ergens op betrapt? Is jouw man constant weg? Onverklaarbare avonden? Vaak in de weekenden weg? Gaat hij heel vaak iets met vrienden doen wat jij niet kunt traceren? Als je antwoord op de meeste vragen nee is en als er geen verdere aanleidingen zijn, waarom direct denken aan vreemdgaan?
En de rest van je posting over mannen versus vrouwen over gevoelens en zeuren en je "mannen praten niet graag hoor maar ervaren wel heel veel druk", hou eens op.
TO, waar wil je precies handen en voeten aan krijgen? Aan het feit dat hij even dacht dood te willen? Aan het feit dat hij het een periode moeilijk had en daar vrij bizar mee omging?
Met andere woorden, wat is je vraag precies?
.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in