Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Nou, dan kom ik me maar even melden, Aruba. Nog niks spannends gebeurd hoor. Ik was gisteren bij vk en die zei dat het kan komen doordat kindje naar beneden aan het wurmen was en dat het dan losraakt. Het kan ook nog vaker gebeuren, want hij ligt nog niet vast met z'n koppie (ik zeg hij, maar bedoel dan ook evt. zij).

Klinkt leuk, je vakantie Inad. Fijn dat alles goed gaat ook. Ik ben opeens ook weer een stuk minder moe en onrustig, komt vast doordat ik nu verlof heb en in principe niets meer hoef. Dus geniet nu ook lekker van dochter en het mooie weer vandaag.

Hier geen kdv, en manlief is deze hele week nog heel hard aan het werk, maar heeft daarna lekker twee weken vrij. Dus gaan we nog een weekje naar Zeeland volgende week, in huis van schoonouders die op vakantie zijn.

Zielige vent met vinger, Nala en balen van de ring... of is zoiets makkelijk weer te maken?

Zit nog te dubben waar we bevalbed neer gaan zetten. Als we hem boven laten staan, heb je 99% kans dat dochter wakker wordt (als bevalling 's nachts is dan hè), want die slaapt direct naast logeerkamer. Maar beneden is weer minder handig omdat je dan trap op en af moet als ik wil douchen. Of zou dat wel goed te doen zijn tijdens of na bevalling? Wat dat betreft is zh handiger, hoef je niet over zulke dingen na te denken. Maar toen ik gisteren over zh begon, zei vk gelijk al: ach, daar kom je helemaal niet aan toe, jij gaat vast heel snel bevallen. Lekker optimistisch
Hé Inad, weer terug in het vaderland was leuk om jullie even te zien hier! Fijn dat je genoten hebt van Ierland. Nog bedankt voor de dropjes

Oef Nala, dat was wel schrikken die 'instorting'... Volgens mij moeten jullie allebei wel een beetje oppassen dat je de lat niet te hoog legt. Jullie meisje ligt er straks echt niet wakker van of alles helemaal gedaan is zoals jullie wilden hoor :hug:!

En nu weer z'n trouwring door moeten snijden! wat een gedoe allemaal.

Lala, heb je de tv-strategie al gebruikt vandaag ?

Rebbel - gelukkig dat de VK niet zo schrok van het slijmpropverhaal Ik voel dat de mijne ook naar beneden kruipt, of eigenlijk gedwongen wordt Gisteren had ik na het eten zeker 2 uur lang een harde buik, die langzaam afzakte naar beneden. Voel dat de baby lager zit nu. Was wel grappig toen ik in bad ging om mijn buik te ontspanenn. Na ongeveer 15 minuten voelde de baby dat hij/zij meer ruimte had en bouwde meteen even een feestje daarbinnen ... Zo lief als hij/zij met een voetje een 'bult' maakt op mijn buik ... Je kunt het dan zo pakken... Vind ie een leuk spelletje kennelijk, want doet het telkens weer opnieuw .

Kun je je dochter niet tijdelijk op een andere kamer leggen? In jullie slaapkamer bijvoorbeeld?

Gymp - vervelend hoge bloeddruk! Hoop dat je hem snel weer wat onder controle krijgt.

Star - Lekker bezig in het MvM topic .. Ik vrees dat je wel gelijk hebt. Geen zin om me er verder mee te bemoeien daar. Iedereen heeft recht op z'n eigen naiviteit en gelooft maar wat ze wil :-) .

Pauwie - vervelend voor je zus zeg!

Wordt in NL ook aangeraden om een birth ball te kopen? (is eigenlijk gewoon zo'n grote fitness bal, waar je op kunt zitten)... Hier wordt die in het ziekenhuis gebruikt om je weeën op te vangen en wat in beweging te kunnen blijven, omdat stil zitten/liggen vaak pijnlijker is. We hebben er zaterdag één aangeschaft en vind het inderdaad erg prettig zitten. Lekker een beetje met je heupen draaien .
Er zitten een paar mensen met te idyllische ideeen daar op dat topic Vis

O ja die ballen had ik vorige zwangerschap ook gezien maar was bang dat ik er vanaf zou vallen
quote:Star schreef op 21 July 2009 @ 18:19:

O ja die ballen had ik vorige zwangerschap ook gezien maar was bang dat ik er vanaf zou vallen Haha, je moet je voeten ook op de grond houden
Geniet van je baby in bad stukje Vis.

Die ballen hebben ze bij ons in het zkh. Ook te leen volgens mij mocht je thuisbevallen.

Rebbel: Weinig advies hier over locatie bevalbed. Traplopen lijkt me heel klote op moment supreme.
quote:Visotsky schreef op 21 juli 2009 @ 19:08:

[...]

Haha, je moet je voeten ook op de grond houden Dan nog, was niet zo mobiel meer
Lala Nesta kan zich wel goed vermaken in zandbak en zwembadje. Komt wel geregeld bij je met de graafmachine of emmer en af en toe moet ik wel komen kijken maar hij vermaakt zich prima. Puzzelen doe ik ook veel, kan ook mooi aan de tuintafel en nodig veel vriendinnen uit met kinderen . Nesta helaas niet zo gek op tv, kijken alleen sochtends kro kindertijd en dan weer klaar maarre als hij graag zou willen kijken, heb ik nu legale reden om hem er iets meer achter te zetten haha. Jouw dochter is iets jonger toch? Dat scheelt denk ik ook....

Gympie fijn dat ze het extra in de gaten houden maar het valt wel mee toch? Of kijken ze naar de bovendruk? Dat verschilt volgens mij zo? Fijn dat ze het doen en goed op letten dus. Ik heb de laatste keren ook 79/120 du sonderdruk stijgt wel maar volgens mij gaan ze hier pas bij 85 onderdruk er aandacht aan schenken. Rustig aan in ieder geval en niet te gek op doen het werk dan. Nu weer verder lezen en alvast posten..
Ik moest vorige keer bij onderdruk van 90 pas eens een keertje over een staafje plassen en dat was gelukkig goed.
Aruba hier ook niet getest dus...geen idee?

Auw auw Nala van vinger man of moet ik nu zeggen vriend . Balen zeg dat ze de trouwring moesten doorknippen. Wat gaan jullie nu doen? Jij had hem al af toch?

Rebbel lekker dat kerel nog vrij is en jullie nog even weg gaan, gezellig! Ook super dat kwaaltjes wat minder zijn, kun je mooi genieten. Vorige bevalling ging niet zo snel toch? Vk heeft voorgevoel, ik hoop het voor je.Heb ook geen tips voor bed...lastig wat je moet doen. Is je dochter een vaste slaper? Op zich hoeft het natuurlijk niet zoveel herrie te zijn? Lastig lastig....inderdaad dan is zh handig. Heb hier ook al heel plan gemaakt met buren, moeders en zusje als bevalling begint.

Gisteren met dinnetjes uit eten geweest maar sinds een uur of 4 al last van voorweeen en ze werden steeds heftiger en vaker. Begon toch wat ongerust te worden e voor het hoofdgerecht weggegaan. Thuis vk gebeld en die heeft m redelijk gerustgsteld, als het erger zou worden moest ik weerbellen. Na wat rugmassage (enorme rugpijn) van diereman was het na uurtje over. Heb ook het idee dat kindje wat lager ligt, zullen we maandag bij vk weer zien.

Vis klinkt heerlijk die bal...zal eens kijken. Ik ben namelijk ook vrij onhandig met ballen, rol er zo af
Ja ik ook, ik had 85 toen al wat extra aandacht en toen het opliep naar 95 over staafje plassen, inderdad wat eiwit (maar dat kan ook komen door slijm in mijn geval) en toen door naar het ziekenhuis. Daar was overigens alles weer goed, 2 weken onder gyn gestaan en toen weer bij vk. Gek he dat het toch weer beetje kan zakken.

O ja Inad! Welcome back. Leuk dat je er bent en je je zo goed voelt. Klinkt als heerlijke tijd. Chica ook helemaal gezellig gehad. Tijd vliegt nu ook voor jou he? Wanneer heb jij verlof?
anoniem_61436 wijzigde dit bericht op 21-07-2009 20:20
Reden: The blond one
% gewijzigd
Oei Dier, dat klinkt heftig, kan me voorstellen dat je toch wat ongerust was! Rustig aan.
Dier, edit post 20.13
Thanks dat is al de tweede keer met die naam. Is Viva bij jullie trouwens ook zo traag? Duurt heel lang bij het tikken voordat het er staat waardoor te lui om fouten te verbeteren zoals geen spatie.

Ja was toch best geschrokken. Vandaag gelukkig nergen meer last van. Zag mij al gaan onverwachts met half ingepakte ziekenhuistas naar het ziekenhuis brrrr
Jij hebt je tas tenminste half ingepakt

Ik ben er gisteren ook maar eens mee begonnen. Met klaarleggen dan dus.
Haha ja precies. DIe van mij is sinds zondag half ingepakt. Dat betekend dat er een toilettas in zit, druivensuiker, komono en sokken. Dus geen kleren voor beeb want nog niet uitgewassen en geen fatsoenlijke pyama en de cosi is ook nog ver te zoeken haha. Heb jij die dingen al wel klaargelegd? Dan kunnen we er gewoon 1 gezamenlijke van maken
O ja sokken. Die had ik vorige keer wel mee want je zou tijdens de bevalling wel eens hele koude voeten kunnen hebben. Als ik ergens geen last van had was het wel mijn voeten

Gezien de temperatuur van mijn voeten nu heb ik maar geeneens sokken klaar gelegd.

Cosi moet ik nog halen, kleren voor BIB heb ik wel, pyama heb ik niet (heb ik sowieso niet), druivensuiker ook niet. We kunnen er wel samen 1 tas van maken idd.
Wel leuk trouwens, we kunnen nu echt al een beetje uitkijken naar bevallingen
Tassen staan hier gepakt (1 kleine voor in de verloskamer en 1 grote voor op de zaal). Druivensuiker is nog wel een goeie... nooit aan gedacht om te investeren in drugs zal eens kijken of dat hier te vinden is.

Voor de ervaren mama's: hebben jullie navelbandjes gebruikt? Op de lijst van het ziekenhuis staan ze niet en heb ze hier ook bij geen enkele baby-winkel gezien (had ze al uit NL). Er staat op de ziekenhuislijst dat je een plastic schaaltje mee moet nemen. Geen idee wat ik daarmee zou moeten. Jullie? Ga het donderdag bij de antenatal class maar eens vragen.
De kraam heeft ze geloof ik wel gebruikt, ik weet het niet eens meer.

Plastic schaaltje om te spugen?
quote:Star schreef op 21 July 2009 @ 20:42:

De kraam heeft ze geloof ik wel gebruikt, ik weet het niet eens meer.

Plastic schaaltje om te spugen? Haha, lekker optimistisch ben jij
En evergreens!
Het schijnt voor te komen hoor Vis, spugen tijdens de bevalling. Ik had er gelukkig bij Ceetje geen last van.

Evergreens?
Ik heb alleen gepoept niet gespuggd . Maar hoor nog best aardig wat vrouwen dat ze moeten spugen. Klemmetje zat in mijn pakket. Kun je dat nergens op Internet bestellen? Geen vreinden teovallig aan het werk bij een zorgverzekering in NL?

Heb vooral druivensuiker toen gebruikt om wat frisser te ruiken uit mijn mond haha.

Evergreens? Vla dat heb ik wel nog beetje naar binenn gelepeld maar dat had het zh

Dat wordt een gezamelijke tas, ik lees ht al. Geen pyama? Gewoon naakt ?
Ja maar het schaaltje moet in de ziekenhuiszaaltas, niet in de bevaltas... Mysterie nog niet opgelost zal jullie de uitkomst laten weten

Dier, ik bedoel die gewone katoenen navelbandjes die je bij de Hema hebt. Heb ze al gekocht hoor... Maar vroeg me af of ze ècht nodig zijn... omdat ze hier niet lijken te bestaan.

Klemmetje zullen ze hier bij het ziekenhuis wel hebben. Neem aan dat ze baby's niet dood laten bloeden hier .
klinkt logisch Vis. Volgens mij heb ik die katoenen navelbandjes nooit gehad? Maar goed, k ben ook veel vergeten.

Hmmm nu ben ik ook heel nieuwsgierig. Schaaltje voor het beschuitje met muisjes? Doen ze dat ook in Ierland?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven