Wanneer wist jij dat je van hem hield of andersom?

12-06-2025 17:56 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit mag het liefst iets grappigs zijn maar ook serieus uiteraard

De TO begint; ik wist dat ik van hem hield toen hij op de vraag “met welke tv of filmster zou je mij vergeljken?” En hij antwoorde;

“Je hebt het lichaam van Nanny Fine….. en helaas haar stem ook…. “

En ik daarna niet boos werd maar enorm moest lachen.

Want het klopte wel behoorlijk. Als ik nu wat van hem nodig hem kan ik hem op mijn meest mooie Fran fine stem roepen “oh Niiiaaaaals”

Daarna bleek ie gruwelijk zorgzaam ook nog eens
Toen ik hem zag. En hij mij. Iedereen dacht dat dat kwam omdat we jong waren (net 15) maar dik 30 jaar later zou ik hem meteen weer kiezen als hij nu voor me zou staan en ik vrijgezel zou zijn.
apiejapie schreef:
12-06-2025 18:14
Toen ik hem zag. En hij mij. Iedereen dacht dat dat kwam omdat we jong waren (net 15) maar dik 30 jaar later zou ik hem meteen weer kiezen als hij nu voor me zou staan en ik vrijgezel zou zijn.
Oh wat lief! Echte jeugdliefdes!!!!!
Ik had hem een selfie gestuurd dat ik net wakker werd. Hij was van mening dat die foto door een ander was gemaakt. Toen ik me vreselijk boos maakte realiseerde ik me dat zijn gedachten en gevoelens belangrijk voor me waren.
We waren nog volop in de scharrelfase. Niet echt meteen op zoek naar iets serieus. Beide een beetje een houding van: we zien wel hoe lang het leuk blijft.

Ik kan me herinneren wanneer ik besefte dat hij eigenlijk wel heel goed bij mij paste. We reden op de snelweg, driebaans, op de linkerbaan. We hoorden een harde knal. Ik schrok me kapot en vroeg hem: wat was dat? Hij zei heel kalm: oh, gewoon een klapband. En doodkalm stuurde hij de auto veilig naar de rechtse baan, langs de kant om de band te kunnen verwisselen.
Toen ik later vroeg of hij dit eerder mee had gemaakt, zei hij: nee, dit was de eerste keer.
Ik wist toen dat ik hem moest zien te houden. Zo het hoofd koel houden en kalm en rustig kunnen handelen! Ik vond dat een geweldige eigenschap. En nog steeds.
Toen ik hem vertelde over alle financiële shit voortkomend uit mijn vorige relatie en hij zei: jij hebt geen probleem. Dit is ons probleem en dat gaan we samen oplossen.

En daarna toen ik bang was me te gast te voelen in zijn gestylede huis toen we samen gingen wonen en hij zei: dan kopen we toch gewoon alles nieuw?
Eigenlijk nog iets eerder, dat ik hem leuk vond tenminste. Na de eerste date ging ik ‘s avonds ergens heen met de trein. Om 12 uur smste ik hem dat de trein misschien niet reed. Hij smste: als de trein niet komt haal ik je op met de auto.
Het was liefde op het eerste gezicht, we wisten allebei meteen dat dit "het" is. Heel bijzonder.
Een (kort) tijdje later, toen hij met zijn rug naar me toe aan de eettafel zat te ontbijten en te lezen, kwam ik de kamer binnen en dacht ik "God allemachtig, wat hou ik nu al verschrikkelijk, gevaarlijk veel van jou met je kale kop" (ik val op mannen met heel veel haar).
Dat heb ik toen gezegd, en hij hield ook al verschrikkelijk, gevaarlijk veel van mij :heart:
Echt houden van kwam later maar weet wel echt het moment dat ik dacht 'oh god ik ben echt over m'n oren'.

We hadden een hele nacht hele stomende seks en was inmiddels al zes uur in de ochtend en toen moest hij opeens huilen. Hij had net een een huis na een breakup en bij z'n moeder gewoond te hebben. Veel gedoe gehad met zn vader, werk en naar jaar gehad. En nu opeens voor het eerst in lange tijd weer eens gewoon blij en ontspannen. Hij schaamde zich dood want was ook geen stoppen aan maar toen dacht ik ahhh nee ben echt verliefdverliefd.

Houden van was dat we een redelijk verhitte discussie hadden, eerste en laatste keer ooit en hij zei iets in de trant van waarom is dat zo moeilijk voor je?! En ik zei 'nou omdat ik van je hou, wat denk je anders!' Heel fel, niet romantisch :facepalm: en zeker niet gepland want vond het te snel maar hij ontdooide meteen en had iets van... Ik durfde het niet te zeggen maar... Same.
Vanaf het eerste moment, alles voelde zo juist. En toen ik me even verloren voelde tijdens onze eerste date, omdat het regende (tijdens corona en dus buiten) en ik zat midden in m'n burn out en alle energie werd even uit me gezogen. Zag hij dat gelijk aan me, hij vroeg of ik een knuffel wilde.
Dat voelde zo fijn aan, alsof onze lichamen perfect in elkaar passen.
Hier stal hij al mijn hart.

Hij ziet mij zo goed en na 3 jaar en inmiddels een jaar samenwonend, is dat nog altijd helemaal zo. Hij is de liefde van m'n leven :heart:
De grootste lieve, zorgzame schat die ik me kan wensen :flirting:
De eerste keer dat ik mijn man zag, was in een lift. Hij stond er al in, ik stapte erbij. We zeiden elkaar gedag, allebei in de veronderstelling dat we elkaar allang kenden: "wij kennen elkaar, toch?" Bleek helemaal niet het geval te zijn. Ik hield niet op dát moment van hem, maar het was toen wel al duidelijk dat hij vertrouwd en thuis was, andersom was dat dus ook. Kort daarna was het aan.
BuzzieBee schreef:
12-06-2025 18:25
Oh wat lief! Echte jeugdliefdes!!!!!
Klopt. Zou ook niet anders gewild hebben. Hebben zoveel samen doorgemaakt en opgebouwd. We hebben veel ondernomen, juist omdat we wisten en weten dat we alles samen kunnen doen.
Ik wist dat ik echt oprecht veel van mijn man hield toen hij heel liefdevol zei: “Ja tuurlijk dat hoort er allemaal bij toch?” toen ik hem vroeg kennis te willen maken met mijn schoonmoeder (eerste echtgenoot is jong overleden) en of hij naar het graf van mijn echtgenoot wilde.
Sowieso toen ik door had dat hij het helemaal ok vindt dat ik van 2 mannen hou.
Ik was helemaal niet op zoek naar liefde maar jeetje de liefde duidelijk wel naar mij! 🥰
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik was net gescheiden en wist niet of ik wel een relatie wilde. Mijn lief vloog in die tijd en ik ging en paar dagen met hem mee. We lagen op bed, samen op zijn tablet naar Disenchantment te kijken. Toen wist ik het: ik houd van hem en we gaan samen oud worden.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Man en ik hadden nog maar kort een relatie na een jarenlange vriendschap, toen een vriendin tegen me zei: ‘Goh, hij is het echt voor jou hè?’
En ik dacht: Verdraaid, ze heeft gelijk.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Gaat rap bij een hoop mensen, dat houden van.
Toen ik me bedacht dat ik het echt SERIEUS NIET LEUK zou vinden als hij ooit nog met iemand anders zou zijn als met mij...
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Paradise schreef:
12-06-2025 22:16
Ik zie bijna nergens bij staan hoe lang de gebeurtenis duurde hoor na de start van de relatie.
En zelfs wel dat kan hè dat je echt merkt: dit is hem/haar ik hou nu al zoveel van hem/haar en dat terwijl je iemand kort kent.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 12-06-2025 22:59
24.41% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Paradise schreef:
Je bent een beter mens.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Ik hou van haar.

Dus helaas: offtopic.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Hexopbezemsteel schreef:
12-06-2025 22:55
Je bent een beter mens.
Ja, ik denk het.
Toen mijn man mij een cassettebandje (ja zo oud) gaf met mijn favo keiharde metal en bands er op. Helemaal zelf opgenomen . :heart:
Paradise schreef:
Daarom heet het ook 'liefde op het eerste gezicht'. Bij sommige mensen komt dat voorbij, bij sommigen niet. Maar het bestaat inderdaad.
IBIopviva schreef:
12-06-2025 20:51
Ik wist dat ik echt oprecht veel van mijn man hield toen hij heel liefdevol zei: “Ja tuurlijk dat hoort er allemaal bij toch?” toen ik hem vroeg kennis te willen maken met mijn schoonmoeder (eerste echtgenoot is jong overleden) en of hij naar het graf van mijn echtgenoot wilde.
Sowieso toen ik door had dat hij het helemaal ok vindt dat ik van 2 mannen hou.
Ik was helemaal niet op zoek naar liefde maar jeetje de liefde duidelijk wel naar mij! 🥰
Hier schiet ik echt van vol.. wat lief❤️

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven