Inleiding bij derde kind?

01-06-2025 20:29 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal

Op dit moment ben ik zwanger van mijn 3e kind en de zwangerschap loopt op zijn einde. Door een medische complicatie heeft zkh aangeboden om het kind wat eerder te halen dmv de geboorte in te leiden. Dat zal dan zijn rond 39 weken. Andere optie is om het aan te zien en evt. volledig uit te dragen. Zkh legt de keuze vooralsnog bij mij.

Ik heb al 2 kinderen waarbij de bevalling natuurlijk is verlopen. Deze bevallingen vond ik heftig, maar gingen super vlot (rond 4u). Beide kinderen zijn met bijna 42 weken gekomen.

Ik ben benieuwd naar ervaringen mbt inleiden, in het bijzonder bij moeders die daarvoor al kinderen zonder inleiding op de wereld hebben gezet.

Hoe kijk je terug op inleiding? Was het anders dan de natuurlijke bevalling? Wat zou je met de kennis van nu aanraden? Hoe ging inleiding in combi met pijnbestrijding?

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de halve bevalling van onze dochter natuurlijk gedaan en de andere helft met opwekkers in het ziekenhuis omdat de weeën stilvielen door (en dat denk ik echt) een zeer niet tactvolle vk...

Zou ik het opnieuw doen dan zou ik echt alles op alles zetten om die opwekkers te voorkomen, wat een intense weeën brengt dat rotspul met zich mee zeg.

Maargoed, bij mij was er ook geen foetale nood of risico voor mij.

Denk dat het in jouw situatie mij vooral uit zou maken hoe ernstig de complicaties zouden zijn. Weet wel dat van 0 naar 100 gaan voordat je lichaam er echt klaar mee is een hoop andere complicaties en ingrepen met zich mee kan brengen..

Waar kan zou ik zelf wachten en kijken of het op gang komt. Veel dadels eten, ananas, pittig eten, waar je ook in geloofd. Vaak een orgasme kan trouwens helemaal helpen, zeker na de daad. Mijn collega zegt altijd gekscherend dat van de horizontale tango er een baby in kan komen maar ook uit kan komen :proud:

Veel succes met je keuze en geniet van je kindje! En succes met je bevalling!
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven