Uit de schulden
vrijdag 13 juni 2025 om 08:32
Ik heb het wel echt te doen met die kapster en die Renate. Je voelt het verdriet en onmacht gewoon recht door de tv.
Met dat stel heb ik echt 0 medelijden. Ik vind vooral die vent een hork. 3000 duizend euro krijgen en alles er doorheen brassen. Met de helft hadden ze ook veel leuke dingen kunnen doen en de rest kunnen bewaren voor dingen voor later. Ik snap dat echt niet.
Met dat stel heb ik echt 0 medelijden. Ik vind vooral die vent een hork. 3000 duizend euro krijgen en alles er doorheen brassen. Met de helft hadden ze ook veel leuke dingen kunnen doen en de rest kunnen bewaren voor dingen voor later. Ik snap dat echt niet.
vrijdag 13 juni 2025 om 08:44
Nee. Maar zichzelf wel presenteren als slachtoffer van armoede. Ze hebben het hartstikke goed ze moesten zich kapot schamen.Mae schreef: ↑13-06-2025 08:32Ik heb het wel echt te doen met die kapster en die Renate. Je voelt het verdriet en onmacht gewoon recht door de tv.
vrijdag 13 juni 2025 om 09:12
vrijdag 13 juni 2025 om 09:31
vrijdag 13 juni 2025 om 09:50
Jaaa! Ze kwam mij ook al bekend voor maar ik wist niet waarvanPlantOpWater schreef: ↑13-06-2025 09:31Die extensions vond ik ook niet mooi,l.
Ik kijk denk ik teveel tv want ik herkende die meid die die extensions aan het zetten was. Zij was ook in mr frank visser doet uitspraak en heeft daar een zaak verloren, omdat ze plastic haar verkocht voor echt haar, als ik het mij goed herinner.

vrijdag 13 juni 2025 om 10:30
Hun verhaal van de oorzaak van de schulden was 2 jaar geleden ook wat anders dan nu.
https://www.youtube.com/watch?v=At4k0trfwfI
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
vrijdag 13 juni 2025 om 11:15
En toen wou ze wel fulltime gaan werken.SweetFirefly schreef: ↑13-06-2025 10:30Hun verhaal van de oorzaak van de schulden was 2 jaar geleden ook wat anders dan nu.
https://www.youtube.com/watch?v=At4k0trfwfI
vrijdag 13 juni 2025 om 12:07
vrijdag 13 juni 2025 om 12:34
Dit. Er komt daar maandelijks een zeer aanzienlijk bedrag binnen zonder ook maar een stap te verzetten. Zij hoeft echt geen boterham minder te eten.TiumPerfectum schreef: ↑13-06-2025 09:12Ik begrijp echt wel dat het niet zo simpel is als het lijkt maar over dat eten dat vond ik wel erg. Inderdaad van mama eet minder zodat jullie kunnen eten. Dan denk ik, wees gewoon eerlijk en zeg dan papa en mama geven ons geld liever aan roken uit dan aan eten.
Daarnaast vind ik het ronduit emotionele kindermishandeling om je kinderen zo een rottig schuldgevoel aan te praten alsof mama verhongert met dik 3000 netto in de maand.. Hou je zorgen in ieder geval bij jezelf. Zeker als je zelf ook oorzaak bent. Vreselijk als kinderen zich daardoor minder voelen. Dat kan gewoon echt niet.
vrijdag 13 juni 2025 om 12:48
Dit! en daarbij, ze hebben tot op de laatste aflevering dus boodschappen van de voedselbank + 160 euro per week om van te leven... het spijt me, maar als je dan zelf niet kan eten dan doe je iets fundamenteels verkeerd. Ik begrijp echt wel dat de boodschappen van de voedselbank niet dekkend zijn, maar het gaat ook om keuzes maken. En als jouw keuze is om wel te roken en dan klagen dat "mama niet voldoende kan eten" dan wil je niet aanpassenmienbillekesjeuken schreef: ↑13-06-2025 12:34Dit. Er komt daar maandelijks een zeer aanzienlijk bedrag binnen zonder ook maar een stap te verzetten. Zij hoeft echt geen boterham minder te eten.
Daarnaast vind ik het ronduit emotionele kindermishandeling om je kinderen zo een rottig schuldgevoel aan te praten alsof mama verhongert met dik 3000 netto in de maand.. Hou je zorgen in ieder geval bij jezelf. Zeker als je zelf ook oorzaak bent. Vreselijk als kinderen zich daardoor minder voelen. Dat kan gewoon echt niet.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 13 juni 2025 om 13:05
Ik zat me ook aan haar te ergeren. Je kinderen een schuldgevoel aanpraten en daarna een peuk opsteken. Schandalig gewoon!biol schreef: ↑13-06-2025 12:48Dit! en daarbij, ze hebben tot op de laatste aflevering dus boodschappen van de voedselbank + 160 euro per week om van te leven... het spijt me, maar als je dan zelf niet kan eten dan doe je iets fundamenteels verkeerd. Ik begrijp echt wel dat de boodschappen van de voedselbank niet dekkend zijn, maar het gaat ook om keuzes maken. En als jouw keuze is om wel te roken en dan klagen dat "mama niet voldoende kan eten" dan wil je niet aanpassen
Die kinderen hebben er niet om gevraagd op deze wereld gezet te worden, en hebben er ook geen schuld aan dat hun ouders niet met geld kunnen omgaan.
Heb je liever een boterham minder i.p.v een peuk minder?, prima. Maar dan niet je kinderen daarmee lastig vallen.
Ik hekel zulke ouders die zich fulltime slachtoffer voelen en dat zelfs op hun kinderen gaan projecteren. Bah!
vrijdag 13 juni 2025 om 13:09
Wat ik niet begrijp bij Kevin en Suzan, ze krijgen 3200 euro netto per maand. 160 euro leefgeld per week. Ze hebben geen schulden meer. 3200 min 693 is 2507. Hun huur is iets van 500 euro. Heb je dan nog 2000 euro aan vaste lasten? Hoe dan?
Plus, 16 jaar gedaan om schulden af te betalen. Waarom kregen zij geen schuldsanering?
Plus, 16 jaar gedaan om schulden af te betalen. Waarom kregen zij geen schuldsanering?
Ook een Pluviofiel
vrijdag 13 juni 2025 om 13:17
Djessy, ik vermoed dat de bewindvoerder ook spaart. Daarbij ben ik benieuwd hoe het inkomen is opgebouwd, want ik vond die inkomsten soms wat apart berekend. Ik heb het niet meegekregen, maar ze zitten toch in de bijstand? Dan is de gezamenlijke norm maandelijks 1922 euro inclusief pw.
Dus bij het inkomen zit ook huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget, kinderbijslag. En misschien ook de bijzondere bijstand voor bewindvoeringskosten, en de regeling dat de kinderen naar sport kunnen en schoolregelingen.
De huur zal dan eerder rond de 900 euro zijn (want de huurtoeslag is tot het inkomen gerekend).
Als ze bijstand krijgen, zitten ze gewoon op het minimum. En dan klinkt 3000 euro veel, maar de meeste mensen kijken alleen naar hun nettoloon en vergeten daar dan ook hun zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag, kindgebonden budget, alleenstaande ouderkorting en combinatiekorting bij op te tellen.
Dus bij het inkomen zit ook huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget, kinderbijslag. En misschien ook de bijzondere bijstand voor bewindvoeringskosten, en de regeling dat de kinderen naar sport kunnen en schoolregelingen.
De huur zal dan eerder rond de 900 euro zijn (want de huurtoeslag is tot het inkomen gerekend).
Als ze bijstand krijgen, zitten ze gewoon op het minimum. En dan klinkt 3000 euro veel, maar de meeste mensen kijken alleen naar hun nettoloon en vergeten daar dan ook hun zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag, kindgebonden budget, alleenstaande ouderkorting en combinatiekorting bij op te tellen.
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
In een van de eerste afleveringen zie je een overzicht van inkomsten en uitgaven.Djessy schreef: ↑13-06-2025 13:09Wat ik niet begrijp bij Kevin en Suzan, ze krijgen 3200 euro netto per maand. 160 euro leefgeld per week. Ze hebben geen schulden meer. 3200 min 693 is 2507. Hun huur is iets van 500 euro. Heb je dan nog 2000 euro aan vaste lasten? Hoe dan?
Behalve dit inkomen en voedselbank
Ook nog veel kwijtschelding van de gemeente.
ze hebben wel schuldsanering gehad, daarom staan ze ook nog steeds onder bewind. Dat bewind bouwt vermoedelijk ook een buffertje op..Djessy schreef: ↑13-06-2025 13:09Wat ik niet begrijp bij Kevin en Suzan, ze krijgen 3200 euro netto per maand. 160 euro leefgeld per week. Ze hebben geen schulden meer. 3200 min 693 is 2507. Hun huur is iets van 500 euro. Heb je dan nog 2000 euro aan vaste lasten? Hoe dan?
en ze hebben geen 16 jaar schulden afbetaald.. ze zitten al wel ( volgens het programma) 15 jaar met schulden...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 13 juni 2025 om 13:19
In het YouTube filmpje zegt Kevin iets anders hoor.
Ook een Pluviofiel
vrijdag 13 juni 2025 om 13:23
En voor wat betreft de schuldhulp: daar kunnen verschillende redenen voor zijn.
1. Nooit gemeld bij shv
2. Al een eerdere schuldregeling hebben afgerond en weer schulden gemaakt
3. Niet saneerbare schulden (zelfstandige geweest, dan wordt het al moeilijker. Of een fraudeschuld bij de gemeente. Of schulden bij de belastingdienst: die kunnen wel meegenomen worden in de wsnp, maar voorheen moeilijker bij een vrijwillige schuldsanering)
4. Niet meegewerkt hebben aan de voorwaarden en de schuldhulp uit zijn gegooid
5. Niet mee willen werken, want dan raak je de zeggenschap kwijt (geef ze de kost die daarom niet in de shv gaan...)
1. Nooit gemeld bij shv
2. Al een eerdere schuldregeling hebben afgerond en weer schulden gemaakt
3. Niet saneerbare schulden (zelfstandige geweest, dan wordt het al moeilijker. Of een fraudeschuld bij de gemeente. Of schulden bij de belastingdienst: die kunnen wel meegenomen worden in de wsnp, maar voorheen moeilijker bij een vrijwillige schuldsanering)
4. Niet meegewerkt hebben aan de voorwaarden en de schuldhulp uit zijn gegooid
5. Niet mee willen werken, want dan raak je de zeggenschap kwijt (geef ze de kost die daarom niet in de shv gaan...)
lucy wijzigde dit bericht op 13-06-2025 14:57
0.47% gewijzigd
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
vrijdag 13 juni 2025 om 14:58
Normaal gesproken laat ik dit soort topics aan mij voorbijgaan, maar was toch benieuwd wat er geschreven werd over dit koppel. Ben het helemaal met je eens en alhoewel ik sommige beredeneringen best begrijp, vind ik het zoeken naar excuses voor dit koppel echt wel genoeg!biol schreef: ↑13-06-2025 12:48Dit! en daarbij, ze hebben tot op de laatste aflevering dus boodschappen van de voedselbank + 160 euro per week om van te leven... het spijt me, maar als je dan zelf niet kan eten dan doe je iets fundamenteels verkeerd. Ik begrijp echt wel dat de boodschappen van de voedselbank niet dekkend zijn, maar het gaat ook om keuzes maken. En als jouw keuze is om wel te roken en dan klagen dat "mama niet voldoende kan eten" dan wil je niet aanpassen
Live Life to the fullest
vrijdag 13 juni 2025 om 15:20
Die erfenis die ze er doorheen gejaagd hebben en dan zeggen: "moeder zou het zo gewild hebben!" Dus wéér geen verantwoordelijkheid nemen en excuses aandragen.
Deze mensen zullen het nooit leren vrees ik.
Ik had ooit een oom en tante die zo waren. De kinderen kregen alleen pindakaas of jam op brood. Niks mis mee maar dat kwam omdat ze arm waren. Dat werd er ook goed ingeprent bij de kinderen. Op de sigaretten en port van moeders werd echter niet bezuinigt.
Hadden ze een keer een mazzeltje met belastingteruggave, meteen een nieuwe racefiets voor pa.
Ze kregen een flinke gift ooit, en gingen ervan op vakantie. Tuurlijk mochten ze zelf bepalen wat ze met het geld deden. Maar het laat wel zien dat hun prioriteiten niet klopte, en hun financiële situatie daardoor altijd schreinend is gebleven. Moeder heeft na haar eerste kind ook nooit meer één dag gewerkt. En maar klagen en zielig gevonden willen worden. Heel vermoeiend.
Deze mensen zullen het nooit leren vrees ik.
Ik had ooit een oom en tante die zo waren. De kinderen kregen alleen pindakaas of jam op brood. Niks mis mee maar dat kwam omdat ze arm waren. Dat werd er ook goed ingeprent bij de kinderen. Op de sigaretten en port van moeders werd echter niet bezuinigt.
Hadden ze een keer een mazzeltje met belastingteruggave, meteen een nieuwe racefiets voor pa.
Ze kregen een flinke gift ooit, en gingen ervan op vakantie. Tuurlijk mochten ze zelf bepalen wat ze met het geld deden. Maar het laat wel zien dat hun prioriteiten niet klopte, en hun financiële situatie daardoor altijd schreinend is gebleven. Moeder heeft na haar eerste kind ook nooit meer één dag gewerkt. En maar klagen en zielig gevonden willen worden. Heel vermoeiend.
vrijdag 13 juni 2025 om 18:21
Er zijn anders genoeg werkenden die minder overhouden omdat ze die toeslagen niet krijgen.Lucy schreef: ↑13-06-2025 13:17Djessy, ik vermoed dat de bewindvoerder ook spaart. Daarbij ben ik benieuwd hoe het inkomen is opgebouwd, want ik vond die inkomsten soms wat apart berekend. Ik heb het niet meegekregen, maar ze zitten toch in de bijstand? Dan is de gezamenlijke norm maandelijks 1922 euro inclusief pw.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in