Mode & Beauty alle pijlers

Help! Bleekvlek in haar

14-06-2025 16:14 95 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een heel verdrietig meisje boven liggen. Ze wilde highlights en haar vriendin heeft het gedaan. Natuurlijk ging het fout. Ze heeft nu een paar bleachvlekken/lokken in haar (licht) bruine haar.
Wat kunnen we hiertegen doen. Ik ben zelf blond en heb mijn haar nog nooit geverfd dus weet van niets.
Het liefst verven we die paar rare plukken gewoon bruin. Maar kan dat? En moet dat met permanente verf of kan het ook met een soort van kleurspoeling???
Help.
Mijn hemel wat een geld.
Florian71 schreef:
15-06-2025 13:52
Nou we zitten bij de kapper hoor. Ik hoop een mooi resultaat. En ook iets wat ze niet elke paar maandan bij moet werken. Hebben we duidelijk aangegeven.
300 euro armer.
Gelukkig gaat ze maar twee keer per jaar naar de kapper dus ik streek over mijn hart.
30 keer extra de hond uitlaten
Fijn . Wordt vast mooi .
In de jaren 80 liet ik een keer blonde plukjes zetten door een buurmeisje, natuurlijk was het knaloranje. Helaas pindakaas, geduld hebben en het was
een goeie les voor de volgende keer.

300 euro, sorry ik had gezegd tegen mijn dochter over een paar maanden is het uitgegroeid. Maar 300 euro voor een kapper...

En dan 30x extra de hond uitlaten, oké. Je hoeft je dochter niet te straffen maar dit voor haar op deze manier oplossen had ik niet gedaan.
Florian71 schreef:
Nou we zitten bij de kapper hoor. Ik hoop een mooi resultaat. En ook iets wat ze niet elke paar maandan bij moet werken. Hebben we duidelijk aangegeven.
300 euro armer.
Gelukkig gaat ze maar twee keer per jaar naar de kapper dus ik streek over mijn hart.
Of een half jaartje een krantenwijk lopen
Ik hoop dat het mooi wordt. 300 euro is wel even slikken, maar ik had het ook gedaan.
Florian71 schreef:
300 euro armer.
Wow dat is echt duur. Neem aan dat daar highlights bij zitten en niet alleen verven is. Highlights zijn moeilijk bij te werken en hoe vaak dat zou moeten hangt af van hoe snel het haar groeit. Maar bij highlights is het vaak niet storend als je ze gewoon laat uitgroeien dus dat hoeft geen probleem te zijn. Wel erg lief dat je dit doet voor je dochter.
Pelle schreef:
15-06-2025 17:08
Ik hoop dat het mooi wordt. 300 euro is wel even slikken, maar ik had het ook gedaan.
Ik niet.

Maar ik was dan ook gezegend met een dochter die me op haar veertiende gierend van het lachen kwam melden dat ze per ongeluk haar wenkbrauwen afgeschoren had :lol: Dus als zij met een paar bleekvlekken in heur haar was aangekomen had ik daar vast wel een humoristische punt aan weten te draaien zonder dat het me meteen 300 euro ging kosten. En misschien, maar dat weet ik verder niet hoor, kan een dergelijke benadering voor andere kinderen ook geen kwaad. Ik bedoel, niet iedereen heeft zomaar 300 euro liggen he, voor een domme puber die een vlekje in heur haar maakt.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
15-06-2025 17:57
Ik niet.

Maar ik was dan ook gezegend met een dochter die me op haar veertiende gierend van het lachen kwam melden dat ze per ongeluk haar wenkbrauwen afgeschoren had :lol: Dus als zij met een paar bleekvlekken in heur haar was aangekomen had ik daar vast wel een humoristische punt aan weten te draaien zonder dat het me meteen 300 euro ging kosten. En misschien, maar dat weet ik verder niet hoor, kan een dergelijke benadering voor andere kinderen ook geen kwaad. Ik bedoel, niet iedereen heeft zomaar 300 euro liggen he, voor een domme puber die een vlekje in heur haar maakt.
Nee, ik snap dat niet iedereen het heeft liggen.
Ik weet niet hoe erg die vlekken zijn. Ik ga niet uit van een één vlekje. Dan zou ik gewoon haarverf van de drogist gebruiken. Het verven van een plukje in haar eigen haarkleur kost geen 300 euro, dus ik neem aan dat de schade groter was.
Florian71 schreef:
300 euro armer.

Ik hoop dat ze blij de kapsalon is uitgelopen. Wat is nou 30x de hond uitlaten voor een mooi kapsel. En ik had het ook betaald, maar ik kan het inderdaad missen.
senseo wijzigde dit bericht op 15-06-2025 18:52
6.16% gewijzigd
Ik doe mijn best
Idd we weten niet hoe erg die vlekken waren, maar ik had me wel ff 30 keer achter mn oor gekrabd.

30 Keer de hond uitlaten?
De komende 30 jaar zeker?!
Pieremachochel
Sowieso, als je dan toch besluit om voor zoiets 300 euro uit te geven moet je ook verder niet zeuren over honden uitlaten of zo.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Ik had het ook gedaan, maat wel duidelijk er bij gezegd dat dit eenmalig is. En dat ze het een volgende keer dus niet meer aan een vriendin moet toevertrouwen.
Strikje schreef:
15-06-2025 18:58
Ik had het ook gedaan, maat wel duidelijk er bij gezegd dat dit eenmalig is. En dat ze het een volgende keer dus niet meer aan een vriendin moet toevertrouwen.
Ik denk dat ze wel vaker voor 300 euro naar de kapper wil hoor!

Ik ben echt benieuwd hoe erg het was en wat die kapper dan allemaal doet voor dat bedrag.

En die hond moest ze hier voor ook al wel uitlaten toch?
Strikje schreef:
15-06-2025 18:58
Dat zal deze puber echt wel begrepen hebben
Ik zou het ook betaald hebben (als dat zou kunnen; zo niet, dan natuurlijk niet) maar ik had er dan weer geen opdracht aan vastgehangen. Vind ik zoiets stoms. Alsof de les pas doordringt na de 27e keer lopen met de hond. Dat vind ik een vorm van pesten, of aardiger gezegd, van machteloosheid. Dat geld ben je toch al kwijt, waarom moet dat zo’n DING worden dat nog maanden een stempel drukt op ieders leven? Zo te lezen is de schok groot genoeg geweest, deze levensles blijft zo ook wel hangen lijkt me.
Jemig, 300 euro. Dan is er vast meer gedaan dan een paar lichte vlekken bijwerken.
Claire45 schreef:
15-06-2025 21:07
Ik zou het ook betaald hebben (als dat zou kunnen; zo niet, dan natuurlijk niet) maar ik had er dan weer geen opdracht aan vastgehangen. Vind ik zoiets stoms. Alsof de les pas doordringt na de 27e keer lopen met de hond. Dat vind ik een vorm van pesten, of aardiger gezegd, van machteloosheid. Dat geld ben je toch al kwijt, waarom moet dat zo’n DING worden dat nog maanden een stempel drukt op ieders leven? Zo te lezen is de schok groot genoeg geweest, deze levensles blijft zo ook wel hangen lijkt me.
30 x de hond uitlaten drukt maanden een stempel op je leven????
Lady*Voldemort schreef:
15-06-2025 17:57
Ik niet.

Domme puber vind ik niet. Pubers maken fouten en daar leren ze van.
Met 1 dag opgelost door mama die de volgende dag even 300 euro neerlegt zodat dochterlief weer gelukkig is daar is wat over te zeggen.
Pelle schreef:
15-06-2025 17:08
Hoe hoog is jouw inkomen dan wel. Dat vraag ik me dan af, dit is voor veel mensen vele malen naar de supermarkt.

Retorische vraag hoor want ik snap dat dat mij niets aangaat.
Ik vind 300 echt wel heel veel geld. Dat had ik zelf niet verwacht, maar op ongeveer de helft gerekend. Ik zou wel mijn dochter in dit geval ook meegenomen hebben naar de kapper.
Mijn eigen duurste kappersafspraak was denk ik rond de 180,00 voor een Balayage met highlights dus vandaar mijn schatting. Maar wellicht moest het hele haar eerst opnieuw geverfd worden en kreeg dochter daarna alsnog de gewenste highlights.
jojojo wijzigde dit bericht op 16-06-2025 12:58
20.86% gewijzigd
Theeleutje schreef:
16-06-2025 08:19
30 x de hond uitlaten drukt maanden een stempel op je leven????
Ja kan best traumatisch zijn misschien, 1x per maand de hond extra uitlaten ben je zo 6 maanden verder.
jojojo schreef:
16-06-2025 12:57
Ik vind 300 echt wel heel veel geld. Dat had ik zelf niet verwacht, maar op ongeveer de helft gerekend. Ik zou wel mijn dochter in dit geval ook meegenomen hebben naar de kapper.
Mijn eigen duurste kappersafspraak was denk ik rond de 180,00 voor een Balayage met highlights dus vandaar mijn schatting. Maar wellicht moest het hele haar eerst opnieuw geverfd worden en kreeg dochter daarna alsnog de gewenste highlights.
Mss was het dubbel tarief wegens werken op zondag.
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
16-06-2025 12:59
Haha dat kan idd. Dan nog, wachten tot maandag was geen optie? Dit zou helemaal bizar zijn natuurlijk.
noglangnietjarig schreef:
16-06-2025 12:59
Hmmm ik denk ook niet dat ik extra had betaald voor de zondag. Maandag of dinsdag zou dan vroeg genoeg zijn geweest. Haar in een knot/pet/haarband en even uitzitten.
Jules schreef:
16-06-2025 12:52
Hoe hoog is jouw inkomen dan wel. Dat vraag ik me dan af, dit is voor veel mensen vele malen naar de supermarkt.

Retorische vraag hoor want ik snap dat dat mij niets aangaat.
Nee, daar ga ik inderdaad geen antwoord op geven :-D. Laten we het erop houden, dat we het kunnen missen.
Ik snap dat veel mensen die ruimte niet hebben.
Maar ik ben er wel vanuit gegaan, dat het niet om een klein vlekje/plukje ging. Dan zou ik het wel aandurven met haarverf van de drogist.
Ik ga er dus vanuit dat dochter wel echt voor joker liep en dat zelf verven waarschijnlijk meer kwaad dan goed zou doen.
Maar ik had niet extra betaald voor een zondag. Mijn (jongvolwassen) dochter heeft wel eens balayage of lowlights gehad, maar dat was echt geen 300 euro. Ongeveer de helft en dat heeft ze zelf betaald. Maar als ze 14 was geweest en er was serieuze schade, had ik het wel betaald ja.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven