Whatsapp contacten grijs poppetje

12-06-2025 20:10 45 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik heb een aantal mensen op de app waar ik al een poos geen profielfoto zie. Ik neem aan dat deze contacten mijn nummer hebben verwijderd of de privacy hebben aangepast. Verwijderen jullie deze contacten of laten jullie ze staan? Het zijn mensen waar ik niet heel vaak contact mee heb verder. Maar wel af en toe nog zie. Ik vind het vreemd staan die grijze poppetjes in mijn lijst en heb de neiging deze personen te verwijderen.
chessnut schreef:
13-06-2025 11:39
Zulke contacten hoef ik niet in mijn lijst, want dan is er geen wederkerigheid. Merk verder ook helemaal niet dat veel meer mensen dit doen. De mensen waarbij ik geen profielfoto zie zijn echt uitzonderingen. Even geen profielfoto omdat je niet weet wat je er neer moet zetten, oké…maar als het maandenlang voortduurt geef je daarmee een signaal af.
:rofl:

Ik heb een foto van een kip, mag dat wel?
Ook een Pluviofiel
Djessy schreef:
13-06-2025 15:48

Nee, alleen van een haan, want die is veel mooier. :mrgreen:
Djessy schreef:
13-06-2025 15:48

Je geeft een signaal af!
Dat je rondloopt als een kip zonder kop.
Kip, ik heb je!
Je met de kippen op stok gaat.
Je op goude eieren zit
Je een lekker kippetje bent.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Afbeelding
himalaya schreef:
13-06-2025 16:00
Je geeft een signaal af!
Kip, ik heb je!
Je op goude eieren zit

Meteen verwijderen, zo iemand wil je niet tussen je contacten hebben staan.
himalaya schreef:
13-06-2025 16:00
Je geeft een signaal af!
Kip, ik heb je!
Je op goude eieren zit
Oh kut zeg.

Ook een Pluviofiel
chessnut schreef:
13-06-2025 15:11
Dat mag iedereen zelf weten, maar zo een persoon hoeft van mij dan ook niets te zien. En als ik niets een foto van je mag zien, heb je ook niets in mijn lijst te zoeken.
Vergeet je ze niet meteen te blokkeren alvorens je ze allemaal verwijder, want hoe durven ze, geen profiel foto aan jou laten zien.
pina schreef:
13-06-2025 14:52
En wederkerigheid, wat een flauwekul. Het is een contact in je telefoon. Soms is het handig om iemands nummer te hebben, daar hoef je toch geen dikke vrienden voor te zijn. Wat maakt het uit dat de overbuurvrouw geen foto heeft, of je kapster? Of een oud-collega. Maar wel handig om dergelijke mensen te kunnen bereiken, indien nodig.
Dit inderdaad.
chessnut schreef:
Zulke contacten hoef ik niet in mijn lijst, want dan is er geen wederkerigheid. Merk verder ook helemaal niet dat veel meer mensen dit doen. De mensen waarbij ik geen profielfoto zie zijn echt uitzonderingen. Even geen profielfoto omdat je niet weet wat je er neer moet zetten, oké…maar als het maandenlang voortduurt geef je daarmee een signaal af.
Ik kan me hier niks bij voorstellen. Heb jij het recht om hun fotos te zien en wordt jou zondanig onrecht aangedaan dat je de contacten verwijderd als je hun profielfoto niet meer ziet?

Heb je vaker sociale problemen?
chessnut schreef:
12-06-2025 20:17
Ik vind dat raar mensen zonder profielfoto op Whatsapp, voorheen hadden ze deze wel altijd wat mij doet vermoeden dat ze of mijn nummer hebben verwijderd of de instellingen zo hebben staan dat ik het niet kan zien. Ik zou ze dan uit mijn contacten lijst verwijderen en niet alleen de chat.
Geblokkeerd ben je.
DronkenAardbei schreef:
13-06-2025 11:56
Het signaal dat ik daarmee afgeef, is dat ik mijn privacy belangrijk vindt. Ik zal ook nooit een profielfoto van mijn kleinkinderen gebruiken en foto's daarvan zal ik ook nooit doorsturen. Dat ook i.v.m. hun privacy en hun veiligheid.
Als ik heel eerlijk ben, heb ik er nog nooit bij stilgestaan dat sommige mensen geen profielfoto gebruiken vanwege privacy redenen.
Niet dat ik daarmee bedoel dat ik je raar vind, maar oprecht benieuwd wat de gedachte daarachter is?
Ik snap het oprecht niet, wat is er zo privé aan hoe je eruit ziet?
chessnut schreef:
Ik snap wel waarom je geblokkeerd bent.
Waarom raakt dit jou zo?

Ik ken meerdere mensen zonder profielfoto en die hebben mij wel degelijk in hun contacten. Zoals mijn vader en 2 van mijn broers. Nooit iets over gedacht maar nu naar aanleiding van jouw topic wel. Ik denk dat het bij mijn hoogbejaarde vader een kwestie is van niet weten hoe het moet en mijn broers zijn gewoon niet zo van foto's maken, delen, selfies, social media en al dat soort dingen. Ik denk dat dat voor meer mensen geldt.
OliebolmetKrenten schreef:
16-06-2025 15:56
Als ik heel eerlijk ben, heb ik er nog nooit bij stilgestaan dat sommige mensen geen profielfoto gebruiken vanwege privacy redenen.
Niet dat ik daarmee bedoel dat ik je raar vind, maar oprecht benieuwd wat de gedachte daarachter is?
Ik snap het oprecht niet, wat is er zo privé aan hoe je eruit ziet?
Profielfoto kan heel eenvoudig misbruikt worden door oplichters en ander gajes.
DronkenAardbei schreef:
16-06-2025 16:13

Precies. Vind dat nergens voor nodig. Dat ik daardoor niet meer in de contactenlijst van TO mag staan, neem ik dan voor lief.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
DronkenAardbei schreef:
16-06-2025 16:13
Nee, dat kan niet meer. Je kunt profielfoto's in WhatsApp niet meer opslaan en je kunt er geen screenshot meer van maken.
Ook een Pluviofiel
Djessy schreef:
16-06-2025 22:48
Nee, dat kan niet meer. Je kunt profielfoto's in WhatsApp niet meer opslaan en je kunt er geen screenshot meer van maken.

Dat vind ik wel vrij naïef. Een oplichter laat zich natuurlijk niet weerhouden door iets wat kinderlijk simpel te omzeilen is.
S-Groot schreef:
17-06-2025 05:31
Dat vind ik wel vrij naïef. Een oplichter laat zich natuurlijk niet weerhouden door iets wat kinderlijk simpel te omzeilen is.
Daar heb je eigenlijk wel een punt :facepalm: :proud:
Ook een Pluviofiel
Djessy schreef:
16-06-2025 22:48
Wanneer je W'app op de laptop gebruikt, kun je met het standaard knipprogramma nog steeds de profielfoto opslaan.
Lemon schreef:
18-06-2025 23:11
Wanneer je W'app op de laptop gebruikt, kun je met het standaard knipprogramma nog steeds de profielfoto opslaan.
Ja dat bedacht ik me later ook.
Ook een Pluviofiel

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven