Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.
donderdag 29 mei 2025 om 16:29
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 17 juni 2025 om 13:44
Tuurlijk!Lady*Voldemort schreef: ↑15-06-2025 18:32Nou ja, ken beuren niewaar. Ik schrijf ook wel eens iets wat achteraf niet zo handig was. Dan neem ik mijn woorden over 'vals' ook terug, okee?
Vanity of vanities; all is vanity
dinsdag 17 juni 2025 om 16:56
dinsdag 17 juni 2025 om 19:44
Wow wat goed zo'n persoonlijk contact! Ze maken het dus beter en leuker!Lady*Voldemort schreef: ↑17-06-2025 16:56Ik heb vandaag geleerd dat ze bij de belastingdienst mensen hebben werken die de hele dag sms'jes versturen vanaf hun eigen mobiel om imaginaire schulden te innen![]()

Wij kregen vorige week beiden bericht over onze (gezamenlijke) belastingaangifte. Die vul ik in en natuurlijk zo dat de hypotheekaftrek op het laagste inkomen wordt verrekend. Man kreeg een brief dat hij x euro zal ontvangen. Ik kreeg bericht dat de inspecteur mij voorlopig geen aanslag blablabla maar dat hij indien hij onregelmatigheden in mijn blabla.... Echt zo'n bijna dreigend schrijven

Man ging hier mooi op verder dat ik dus onbetrouwbaar ben en dat hij de teruggave goed zal beheren en investeren in belangrijke dingen als innovatieve tools. Ik heb maar even gemeld dat ik volgend jaar akkoord ga met 100 euro minder teruggave zodat hij de 'dreigbrief' krijgt

ollegrieze wijzigde dit bericht op 17-06-2025 19:48
50.88% gewijzigd
dinsdag 17 juni 2025 om 19:45
Ja ik kreeg al echt zin om eens gezellig te gaan appen met die lieve medewerker!OlleGrieze schreef: ↑17-06-2025 19:44Wow wat goed zo'n persoonlijk contact! Ze maken het dus beter en leuker!![]()
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 17 juni 2025 om 20:06
Ik zou meteen een bedankbrief sturen. Positieve bekrachtiging weet je wel.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 17 juni 2025 om 20:07

Ik denk dat je de landelijke krant best kunt bellen hiervoor! Of Hart van Nederland, want laten we wel wezen uitzonderlijk nieuws is ook nieuws!
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
dinsdag 17 juni 2025 om 20:12
Ik heb de mijnheer gezegd dat ik van em hou.Lady*Voldemort schreef: ↑17-06-2025 20:06Ik zou meteen een bedankbrief sturen. Positieve bekrachtiging weet je wel.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 17 juni 2025 om 20:22
Ik schaam me dood, maar ik ben er laatst dus ingetrapt.Lady*Voldemort schreef: ↑17-06-2025 16:56Ik heb vandaag geleerd dat ze bij de belastingdienst mensen hebben werken die de hele dag sms'jes versturen vanaf hun eigen mobiel om imaginaire schulden te innen![]()
Ik verwachtte een pakket uit het buitenland, via DHL. Het duurde veel langer dan ik had gedacht. De verkoper had nog om mijn 06 gevraagd, mocht er met de levering iets misgaan.
Kreeg ik dus een SMSje van DHL, dat mijn adresgegevens niet juist waren. Dus ik vul die in op een website die echt volstrekt normaal oogde. Vervolgens kreeg ik de boodschap dat ik de verzendkosten opnieuw moest betalen. Baalde ik wel van, maar soit, zou €6.95 kosten. Vervolgens word ik doorgeleid naar internetbankieren en zie ik ineens dat ik honderdduizendmiljoen roepies ga overmaken naar iemand in India. En toen had ik mijn creditcardgegevens al ingetikt

Zo stom, maar het kwam echt door het toeval dat ik ook daadwerkelijk een buitenlands pakket via DHL verwachtte!
dinsdag 17 juni 2025 om 21:41
Ik zou in ieder geval stoppen met me te schamen. Als ik heel toevallig een belastingschuld van 148 euro had gehad had ik misschien ook wel zomaar op die rare link geklikt,Honingbij_ schreef: ↑17-06-2025 20:22Ik schaam me dood, maar ik ben er laatst dus ingetrapt.
Ik verwachtte een pakket uit het buitenland, via DHL. Het duurde veel langer dan ik had gedacht. De verkoper had nog om mijn 06 gevraagd, mocht er met de levering iets misgaan.
Kreeg ik dus een SMSje van DHL, dat mijn adresgegevens niet juist waren. Dus ik vul die in op een website die echt volstrekt normaal oogde. Vervolgens kreeg ik de boodschap dat ik de verzendkosten opnieuw moest betalen. Baalde ik wel van, maar soit, zou €6.95 kosten. Vervolgens word ik doorgeleid naar internetbankieren en zie ik ineens dat ik honderdduizendmiljoen roepies ga overmaken naar iemand in India. En toen had ik mijn creditcardgegevens al ingetikt![]()
Zo stom, maar het kwam echt door het toeval dat ik ook daadwerkelijk een buitenlands pakket via DHL verwachtte!
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 17 juni 2025 om 21:47
Lady*Voldemort schreef: ↑17-06-2025 21:41Ik zou in ieder geval stoppen met me te schamen. Als ik heel toevallig een belastingschuld van 148 euro had gehad had ik misschien ook wel zomaar op die rare link geklikt,
Ik heb het laatst bijna gedaan met een mail van Essent. Totdat mijn man zei dat we helemaal geen Essent hebben.

Maar soms ziet zo'n mail er gewoon als echt en betrouwbaar uit. Klootzakken die dat doen zeg...
Sur mes cahiers d’écolier
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
dinsdag 17 juni 2025 om 22:07
Dit.
Natuurlijk denken we allemaal dat het ons niet zal overkomen. Tot het ons overkomt.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 17 juni 2025 om 23:00
Dit. Ik heb geprobeerd abbonementen op te zeggen en kennelijk is een website die hier goed in is op ingesprongen. Zogenaamd voor mij dat abbo opgezegd. Ik mag nu 32 euro of meer betalen naar die malafide gekkies. Voor 2 abbonementen. Ik heb het als spam gemarkeerd en ben niet voornemens ook maar iets te betalen. Ook al dreigen ze met incasso etc.Lady*Voldemort schreef: ↑17-06-2025 21:41k zou in ieder geval stoppen met me te schamen.Als ik heel toevallig een belastingschuld van 148 euro had gehad had ik misschien ook wel zomaar op die rare link geklikt,
Allemaal stress waar ik niet op zit te wachten, dus ik hoop dat het gewoon verdwijnt in mijn spammap

Vanity of vanities; all is vanity
woensdag 18 juni 2025 om 06:42
Pink-Freud schreef: ↑17-06-2025 23:00Dit. Ik heb geprobeerd abbonementen op te zeggen en kennelijk is een website die hier goed in is op ingesprongen. Zogenaamd voor mij dat abbo opgezegd. Ik mag nu 32 euro of meer betalen naar die malafide gekkies. Voor 2 abbonementen. Ik heb het als spam gemarkeerd en ben niet voornemens ook maar iets te betalen. Ook al dreigen ze met incasso etc.
Allemaal stress waar ik niet op zit te wachten, dus ik hoop dat het gewoon verdwijnt in mijn spammap
![]()
![]()
Daar ben je zeker terechtgekomen via google? Dat had mijn man onlangs, hij had gelukkig nét voor de allerlaatste bevestiging door dat ie ervoor moest betalen en toen ging er (pas) een belletje rinkelen (gelukkig las ie dus uiteindelijk wel echt waar ie voor ging 'tekenen').
Ik vond het zelf wel een tikkeltje dommig, maar ik ben dan ook vrij wantrouwend van aard. Mijn man is vooral van het gemak, dus zoals zoveel mensen doet ie alles via google (ook voor websites die hij best zelf in kan tikken). En dan vaak zonder goed te kijken iets aanklikken. En zo kwam ie dus op zo'n abonnementensite. Terwijl ik denk: je weet toch dat je gewoon op de site van dat bedrijf moet zijn? (en ik ben daar wel erg op gebrand, altijd checken dat je op de juiste site zit enzo)
Maar ja, daar springen die sites dus op in, op mensen die gewend zijn om voor het gemak te kiezen van alles googelen en dan snel op (een van) de eerste link(s) te klikken. Ik vind het nogal laag van die bedrijfjes (en google), maar het mag, triest genoeg.
Zo'n sms zou ik misschien eerder intrappen. En die springen daar ook enorm op in, op de (grote) kans dat jij nét een pakket van DHL verwacht. Ook weer zo ontzettend laag en in dit geval natuurlijk echte oplichting. Toch zou ik ook daar weer heel wantrouwend zijn. Hoezo moet ik bijbetalen? En wat staat er dan in de T&T? Hé, daar staat niks, daar staat dat het gewoon onderweg is. En dan zou ik het denk ik gewoon laten, of desnoods even navragen bij DHL.
Ik wil trouwens niet zeggen dat ik nooit ergens in zou kunnen trappen hoor. Met de juiste omstandigheden zou het mij ook kunnen overkomen. Veel stress, heel druk en een oplichtingssms over iets wat op dat moment heel belangrijk is voor mij en niet snel of makkelijk te controleren. Of misschien met zo'n spoofmail. Of straks steeds meer met AI-gegenereerde zooi wat amper te controleren is.
Ik ben wel benieuwd trouwens, hoe het uiteindelijk gaat lopen met de 32 euro die ze van je willen. Heb je nog nagezocht of er verhalen/reviews zijn over dat bedrijf, dat er daadwerkelijk deurwaarders komen uiteindelijk? Als dat waarschijnlijk is namelijk zou ik het zelf maar gewoon betalen.
woensdag 18 juni 2025 om 07:34
woensdag 18 juni 2025 om 08:15
Haar ban was toch ook vanwege haar postgedrag in het MO-topic?Kattentuintje schreef: ↑18-06-2025 01:03Ik erger me echt enorm aan FV op het MO-topic. Welcome back.
David Dunning
David Dunning

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in