Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 2091 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Wat een afschuwelijk topic is dat toch. Even gekeken, gauw weer weg.
Frizz schreef:
18-06-2025 08:33
Idem hier.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Het gisteren nog verloren gegane pakket komt vandaag.
Is blijkbaar op wonderbaarlijke wijze teruggevonden.

David Dunning
Solomio schreef:
18-06-2025 08:15
Haar ban was toch ook vanwege haar postgedrag in het MO-topic?
Nee, ze ging los in vraag het de mods.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Frizz schreef:
18-06-2025 08:33
Dat topic gaat gauw genoeg weer uit de hand lopen.
There is always something happening, and it's usually right now
rosanna08 schreef:
18-06-2025 07:34
Het vervelende is dat DHL wel degelijk appjes kan sturen voor een levering. Ik had dat laatst. Dacht dus idd eerst dat het oplichting was, maar uiteindelijk bleek er echt een pakketje voor mij klaar te liggen.

Oh dat wist ik niet, dat maakt het nog weer ingewikkelder. Maar ik neem aan dat je het toen ook in de T&T kon zien? Of wist je niet dat dit pakket kwam en had je er ook geen T&T van?
Lady*Voldemort schreef:
18-06-2025 09:02
Nee, ze ging los in vraag het de mods.
Ah, geen idee.
Ff teruggezocht in het bantopic en tegelijk met FV's maandban kreeg ik 24 uur.
Zal ik wel weer ruzie met haar hebben gemaakt.
En dan kan het idd niet voor iets in het MO-topic zijn geweest.

David Dunning
Iets terugzoeken in het bantopic is best lollig. Ik scan dan alleen de namen en sommige namen komen best vaak voor.

David Dunning
Ik vind het wel knap eigenlijk, dat een man gaat snurken zodat je niet samen wil slapen met hem. (topic over de autist waar even flink de bezem door moet om te voldoen aan TO's eisen)
Solomio schreef:
18-06-2025 08:31
Waar ze zelf een paar maanden aangeplakt heeft.

Zouden meer mensen moeten doen.
TAFKAPML
Grobbekuiken_ schreef:
18-06-2025 09:06
Dat topic gaat gauw genoeg weer uit de hand lopen.

Je zal er moeten modereren zeg, wat een rotbaan!

Ik zag dat sommige nieuwssites reacties onder nieuwsberichten over Gaza niet meer toestaan omdat het teveel moderator vereist.
En goedemorgen allemaal. Wat een zalige dag!!

Ik heb al gewerkt en ben net thuis. Straks lekker zwemmen en naar mijn oppaspoes.
TAFKAPML
Frizz schreef:
18-06-2025 09:15
Je zal er moeten modereren zeg, wat een rotbaan!

Ik zag dat sommige nieuwssites reacties onder nieuwsberichten over Gaza niet meer toestaan omdat het teveel moderator vereist.

Nou precies. En dat alleen maar omdat mensen er per sé hier over willen, nee moeten discussieren. Hou op hoor. Gatverdamme, moet je als mod door al die drek heen, elke dag weer (en ik geloof dat ze het nu allemaal doen zelfs). Ik zou mooi zeggen dat ze een andere plek kunnen gaan zoeken.
Purrmaid schreef:
18-06-2025 09:17
En goedemorgen allemaal. Wat een zalige dag!!

Ik heb al gewerkt en ben net thuis. Straks lekker zwemmen en naar mijn oppaspoes.

Ik las te snel... Straks lekker zwemmen met mijn oppaspoes.

:O :rofl:
S-Groot schreef:
18-06-2025 09:18
Nou precies. En dat alleen maar omdat mensen er per sé hier over willen, nee moeten discussieren. Hou op hoor. Gatverdamme, moet je als mod door al die drek heen, elke dag weer (en ik geloof dat ze het nu allemaal doen zelfs). Ik zou mooi zeggen dat ze een andere plek kunnen gaan zoeken.
Zo'n topic kan interessant zijn om meer te leren van het conflict, meer dan wat je in het nieuws meekrijgt. Maar ik stop ook maar even met lezen nu.
S-Groot schreef:
18-06-2025 09:18

Nou precies dat. Ik zou er echt psychisch last van hebben. Maar goed, dat zou een ander wellicht van mijn baan hebben. Dus ik hoop dan maar dat de mods dit goed van zich af kunnen laten glijden.
Als jullie een poos niets meer van mij horen dan zit in de bak. Kreeg net een mail:

Goedemiddag, dames en heren,

Gelieve deze juridische brief te lezen,
, die verwijst naar een door u gepleegd strafbaar feit.

Hoogachtend

Federale dienst cyberveiligheid van de politie

Wat het strafbare feit is weet ik nog niet, daarvoor moet ik de bijlage openen.
TAFKAPML
Elodea schreef:
18-06-2025 09:24
Zo'n topic kan interessant zijn om meer te leren van het conflict, meer dan wat je in het nieuws meekrijgt. Maar ik stop ook maar even met lezen nu.

Dat snap ik hoor en dat zou natuurlijk geen enkel probleem zijn als het er 'normaal' aan toe zou gaan. Maar het topic loopt continu uit de hand, er moet enorm op gemodereerd worden, mods moeten dagelijks door de heftige drek ploeteren... ik wist het wel: ga maar elders meer leren over het conflict.
Purrmaid schreef:
Als jullie een poos niets meer van mij horen dan zit in de bak. Kreeg net een mail:

Goedemiddag, dames en heren,

Gelieve deze juridische brief te lezen,
, die verwijst naar een door u gepleegd strafbaar feit.

Hoogachtend

Federale dienst cyberveiligheid van de politie

Wat het strafbare feit is weet ik nog niet, daarvoor moet ik de bijlage openen.

Dat komt natuurlijk door het verzuipen van die kat
S-Groot schreef:
18-06-2025 09:26
Dat snap ik hoor en dat zou natuurlijk geen enkel probleem zijn als het er 'normaal' aan toe zou gaan. Maar het topic loopt continu uit de hand, er moet enorm op gemodereerd worden, mods moeten dagelijks door de heftige drek ploeteren... ik wist het wel: ga maar elders meer leren over het conflict.
Voor de oorlog in Oekraïne is een speciale pijler gemaakt die veel mensen vervolgens hebben laten blokkeren. Dat zouden ze hiermee ook kunnen doen.

(Overigens wordt er in de pijler van Oekraïne bijna niet meer gepost)
Elodea schreef:
18-06-2025 09:29
Voor de oorlog in Oekraïne is een speciale pijler gemaakt die veel mensen vervolgens hebben laten blokkeren. Dat zouden ze hiermee ook kunnen doen.

(Overigens wordt er in de pijler van Oekraïne bijna niet meer gepost)

Ja maar als mod zal je er toch moeten lezen. En ook steeds dingen moeten uitzoeken. En overleggen met elkaar erover.
Frizz schreef:
Nou precies dat. Ik zou er echt psychisch last van hebben. Maar goed, dat zou een ander wellicht van mijn baan hebben. Dus ik hoop dan maar dat de mods dit goed van zich af kunnen laten glijden.

Als ik het goed onthouden heb hadden ze er 1 mod op (degene die het het minst zwaar vond) en omdat dat niet genoeg was hebben ze besloten er allemaal te gaan meelezen (ondanks dat ze ervoor gekozen hadden juist niet te lezen daar ivm de zwaarte). Dat kan natuurlijk, soms moet je iets wat je niet wil (binnen grenzen), maar als het dan alsnog belachelijk veel tijd, werk en (psychische) energie kost dan zou ik er maar voor kiezen dit topic niet meer toe te staan hier.
Frizz schreef:
18-06-2025 09:30
Ja maar als mod zal je er toch moeten lezen. En ook steeds dingen moeten uitzoeken. En overleggen met elkaar erover.
Ja, dat is ook wel weer zo.
S-Groot schreef:
18-06-2025 09:26
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2025 18:24
Reden: Provoceren
17.58% gewijzigd
Zooo met gestrekt been uit bed gestapt?
TAFKAPML

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven