Vrijdag gaan we trouwen en ik maak me druk om het weer

21-06-2025 14:37 51 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb heerlijk 2 weken vakantie. Komende vrijdag gaan mijn vriend en ik trouwen. Ik kijk er zó naar uit, maar merk nu we zulke warme dagen hebben, dat ik hoop dat deze trend zich voortzet. De weer app laat helaas het tegengestelde zien. We hebben een locatie waarbij zowel buiten als binnen getrouwd en gefeest kan worden en hoewel ik daar helemaal oké mee was, zou ik het zo graag buiten willen nu we zulk mooi weer hebben. Zo’n heerlijke romantische festivalsfeer met een vinyldj en lampionnen. Ik zit steeds de weer app te verversen en ik vind het eigenlijk zonde van mijn tijd. Het lijkt alsof iedere keer dat ik kijk, de vooruitzichten van vrijdag steeds slechter worden (20 graden met 70% kans op regen en onweer). Karma. Ik heb lekker vakantie en wil daar niet mee bezig zijn. Zo zonde van de tijd.
Als er 1 ding is waar je geen invloed op hebt is het het weer. Laat het los.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Niets zo veranderlijk als het weer. Het gaat nog wel 10 keer veranderen de voorspellingen.
Je hebt er geen invloed op. En je kunt gewoon naar binnen als het moet. Ook als het zo warm is als vandaag, zullen sommige mensen liever binnen zijn.
Zo heet lijkt me sowieso verschrikkelijk voor een bruiloft. Ook lelijk licht voor de foto’s.
Ruin it yourself.
Ik vind dit weer persoonlijk heerlijk, maar veel mensen gedijen niet goed in warmte. Dus misschien beter als het een tikje minder is? Voor de gasten? Dat oma niet knock-out gaat enzo.
Nee, 30+ hoeft van mij ook niet, maar lekker 25 graden met zon vind ik heerlijk.
En ‘70% lans op regen’ kan ook betekenen dat het om 04.00 een paar druppels regent.

Je kan er niks aan veranderen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je hebt er geen invloed op en uiteindelijk - maar dit is misschien een beetje vloeken in de kerk - is je bruiloft ook maar een dag, in tegenstelling tot (hopelijk) je huwelijk.
Wat een verschrikking als het op je bruiloft zulk weer is als vandaag of morgen, wees blij zeg dat het dat niet wordt.

En zo obsessief bezig zijn met iets waar je werkelijk 0,0 invloed op hebt is inderdaad ontzettend zonde. Van je tijd, je energie en je humeur. Ga even bij jezelf na wat er nou echt zo erg is, waarom je nou echt op deze manier uit alle macht je hersenen bezig probeert te houden. En geef daar dan aandacht aan.
Ik kan het me voorstellen hoor, zo'n droom. Maar jezelf gek maken verpest alleen maar je voorpret. Misschien helpt het om te gaan fantaseren over hét perfecte binnen-feest?
Celine29 schreef:
21-06-2025 14:47
Nee, 30+ hoeft van mij ook niet, maar lekker 25 graden met zon vind ik heerlijk.
Maar het is vandaag 30plus. Dus ik weet niet welke trend dat je wilt dat zich voortzet?

Je kunt nu eenmaal niet een exacte temperatuur verwachten in Nederland.

En zoals veel anderen hier al zeggen: iets minder warm vindt een groep gasten veel fijner. Zoals ik.
Hoeveel dagen in het jaar is het nou precies 25 graden met een lekker zonnetje? Die zijn er maar weinig hoor! Ook afgelopen dagen niet. Of bewolkt, of te warm of te koud of te benauwd of te regenachtig om jouw wensen te halen.

Je leeft nou eenmaal niet op een filmset. Laat het los, zonde van je tijd en je humeur. En de sfeer op je bruiloft is echt niet afhankelijk van het weer. Daar zorgen jij, je gasten, dj etc. voor!
Celine29 schreef:
Er staat nu hooguit een spatje in de voorspellingen.
Celine29 schreef:
Er staat nu hooguit een spatje in de voorspellingen.
Mijn voorspellingsapp zegt 23 graden zonder regen, dus ik denk dat het prima weer wordt. Onweer is vrijwel altijd 's avonds en ik denk dat het vooral fijn is om de ceremonie buiten te doen.
Weet je zeker dat het feest ook buiten mag? Dit mag vrijwel nooit ivm geluidsoverlast.

Mijn broer is getrouwd met weer als vandaag. Was echt niet super, de ceremonie was buiten en er waren parasols neergezet, en iedereen wilde natuurlijk in de schaduw zitten, dus het en der zaten groepjes mensen onder een parasol, niet een esthetisch hoogtepunt zegmaar.

Wij hadden 23 graden op onze bruiloft en dat was echt perfect!
Oh ik kan me helemaal voorstellen dat je stress hebt vanwege het weer.

Misschien stelt dit je gerust: ik ben ooit op een bruiloft geweest waar we een gedeelte lekker weer hadden, maar dat sloeg opeens om. Het was buiten, dus geen overkapping o.i.d. Maar het was eigenlijk z'n grappige situatie. We hebben heel hard gelachen met elkaar. Het kwam met bakken uit de hemel vallen en niemand was daar op voorbereid. Het heeft er echt voor gezorgd dat het ijs gebroken was. Mensen die elkaar niet kende en daarvoor wat onwennig naast elkaar stonden, stonden nu samen onder een paraplu te lachen. Er zijn ook hele leuke fotos van. Het had ook oprecht wel wat moois. Zo'n regensessie midden in de zomer. Ik heb er echt leuke herinneringen aan.
En vooral als er ook nog onweer komt, heeft dat al helemaal iets bijzonders.

Geniet ervan, het wordt een mooie dag!
Karrota schreef:
21-06-2025 15:04
Mijn voorspellingsapp zegt 23 graden zonder regen, dus ik denk dat het prima weer wordt. Onweer is vrijwel altijd 's avonds en ik denk dat het vooral fijn is om de ceremonie buiten te doen.
Weet je zeker dat het feest ook buiten mag? Dit mag vrijwel nooit ivm geluidsoverlast.

Mijn broer is getrouwd met weer als vandaag. Was echt niet super, de ceremonie was buiten en er waren parasols neergezet, en iedereen wilde natuurlijk in de schaduw zitten, dus het en der zaten groepjes mensen onder een parasol, niet een esthetisch hoogtepunt zegmaar.

Wij hadden 23 graden op onze bruiloft en dat was echt perfect!
De mijne 23° met 65% kans op regen, 7mm. De voorspellingen veranderen echt elke dag, soms wisselt het zelfs per dag nog een paar keer.
Ruin it yourself.
Is er voor buiten ook mogelijkheid wat te overdekken dmv parasols of party tenten?
Weet niet waar het is, maar mijn weer app geeft nu 23 graden en paar spatjes regen (20%).

Het scheelt dat je ook binnen locatie hebt.
Wij hadden familie bruiloft met 38 graden en binnen locatie met grote tuin, maar feest was binnen. Heet, echt heel heet. Alles kon wel open zodat binnen en buiten samenviel.

Geniet van je vakantie en van je bruiloft vrijdag.
Liever 20 graden dan 30 +

20 graden is toch heerlijk om te trouwen?
Heel veel plezier alvast en wat anderen ook zeggen, natuurlijk moet je het loslaten, je verandert er niks aan.
Zonnebloem1996 schreef:
21-06-2025 15:04
Oh ik kan me helemaal voorstellen dat je stress hebt vanwege het weer.

Misschien stelt dit je gerust: ik ben ooit op een bruiloft geweest waar we een gedeelte lekker weer hadden, maar dat sloeg opeens om. Het was buiten, dus geen overkapping o.i.d. Maar het was eigenlijk z'n grappige situatie. We hebben heel hard gelachen met elkaar. Het kwam met bakken uit de hemel vallen en niemand was daar op voorbereid. Het heeft er echt voor gezorgd dat het ijs gebroken was. Mensen die elkaar niet kende en daarvoor wat onwennig naast elkaar stonden, stonden nu samen onder een paraplu te lachen. Er zijn ook hele leuke fotos van. Het had ook oprecht wel wat moois. Zo'n regensessie midden in de zomer. Ik heb er echt leuke herinneringen aan.
En vooral als er ook nog onweer komt, heeft dat al helemaal iets bijzonders.

Geniet ervan, het wordt een mooie dag!
En dan heb je ook nog een huwelijksdag die iedereen zich altijd zal blijven herinneren :-)
Ik dacht dat je je druk maakte om hoe warm het zou worden. Wat ik eerder zou begrijpen.
Ik kan dit ook best obsessief doen voor ik op vakantie ga. Maar het Nederlandse weer is te onvoorspelbaar om zover van tevoren al zo serieus te nemen.

Spreek met jezelf af dat je bv 2x per dag mag kijken. Verder; klaar.
Ik ben twee weken geleden in de stromende regen getrouwd. En ook ik heb twee weken obsessief zitten kijken.
Hou ermee op, al je voorpret verdwijnt en die krijg je niet meer terug. Je hebt er geen invloed op.
Tot een dag of drie tevoren kunnen ze het weer behoorlijk accuraat voorspellen, maar op de langere termijn is het voor meteorologen ook maar min of meer koffiedik kijken. En voor de rest: je hebt keurig gezorgd voor een weerbestendige bruiloft dus wat maak je je druk. En een bruiloft waarbij alle oma's en oudtantes van hun stokje gaan vanwege de hitte is toch ook niet leuk.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
En 70% kans op regen betekent niet dat het de hele dag regent, dat buitje om 7 uur sochtends van 10 minuten is al genoeg
:)

Geniet van jullie dag!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven