Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 2811 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
21-06-2025 23:03
Mijn weersverwachting zegt dat het in het westen al vanaf vroeg in de middag gaat afkoelen, en dat het daarvoor 27 graden wordt.
Oh klopt, morgen is het zondag! Ik keek bij vandaag inderdaad.

Nou vandaag was het dus 30 graden, Redhead :-D
What would Patsy do?
Ladyday21 schreef:
21-06-2025 23:01
Morgen wordt het hier (Amsterdam) 30 graden, volgens de weersverwachting. En ik vind het vandaag ook warm en klam.
In de stad is dat gevoelsmatig ook anders vaak inderdaad. Maar ik zag net een compilatie van pinkpop en vroeg me dat af. Al merk ik ook echt wel het verschil tussen hier en Nederland.
Kattentuintje schreef:
21-06-2025 22:55
Echt mods, ik begrijp werkelijk niet hoe jullie kunnen denken dat als een páár mensen ergens om vragen, dat iedereen dan opeens dezelfde mening heeft, als groep met een collectieve mening (Jung is er niks bij). Natuurlijk zijn er meerdere meningen en is bij het een de ene groep niet blij en bij het ander de andere groep niet.

Dit klinkt wel erg naief.

Eens. Als 2 mensen vinden dat alles kumbajaa moet zijn hier is dat niet gelijk de wens van de rest.
TAFKAPML
Ik heb een beetje te doen met de mod. Wil ze tegemoetkomen aan de wens tot minder onaardig op napraat, blijken daar ook weer verschillende meningen over te zijn.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Dat blijf je houden. De mods doen hun best. Als het morgen echt zo heet wordt zou ik zeggen neem een siësta en praat er luchtigjes over als het wat koeler is.
Redhead70 schreef:
21-06-2025 23:23
Dat blijf je houden. De mods doen hun best.

Misschien iets te veel. Het is onmogelijk het iedereen naar de zin te maken en acteren op ieder verzoek en wens zorgt voor gezwabber.
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
21-06-2025 23:26
Misschien iets te veel. Het is onmogelijk het iedereen naar de zin te maken en acteren op ieder verzoek en wens zorgt voor gezwabber.

Ja precies.
Solomio schreef:
21-06-2025 23:19
Ik heb een beetje te doen met de mod. Wil ze tegemoetkomen aan de wens tot minder onaardig op napraat, blijken daar ook weer verschillende meningen over te zijn.

Volgens mij is de regel hier dat je het als mod gewoon nooit (voor iedereen) goed kan doen.
Moiren schreef:
21-06-2025 22:25
Is het nog duidelijk geworden hoe groot de eikel was, hoe de penis zo zichtbaar was en of ie nou links of rechts dragend was?
We zullen het nooit weten.
Maar mensen gaan voorbij
ModeratorViva schreef:
21-06-2025 22:27
Niet over nagedacht dat we er tegenwoordig troltopic bij zetten. Het is ook zo ontzettend warm dat mijn hersenen inmiddels gesmolten zijn. Zal ze morgen terugplaatsen.
Huh, dus morgen komen de twee leukste topics van vandaag weer terug? Waarom waren ze weggehaald? Wisten we zeker dat het trollen waren? En zo ja, wat dan nog?

Leuk dat we morgen verder mogen lezen over de avontuurtjes van zijn vrouw en hoe de piemel van vriend er morgen bij hangt.
Kattentuintje schreef:
21-06-2025 22:55
Echt mods, ik begrijp werkelijk niet hoe jullie kunnen denken dat als een páár mensen ergens om vragen, dat iedereen dan opeens dezelfde mening heeft, als groep met een collectieve mening (Jung is er niks bij). Natuurlijk zijn er meerdere meningen en is bij het een de ene groep niet blij en bij het ander de andere groep niet.

Dit klinkt wel erg naief.

Inderdaad. En ik vind dit gedrag zo onnavolgbaar dat ik niet eens zin heb om terug te gaan zoeken maar volgens mij kwam er toch behoorlijk wat tegengas op het gedram van Feow over het (on)aardige posten. Ik vond die posts van Feow zodanig over the top dat ik er toen ook maar niet op ingegaan ben. Maar dan ga je als modgroep toch niet gewoon maar er vanuit dat dat de consensus is, dat waar Feow en een enkele andere over dramt? Als je overweegt om zoiets drastisch op te leggen (niet meer onaardig posten, wauw), dan plaats je toch ergens een bericht/topic van goh, hoe zijn de meningen hierover, wat willen jullie? Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk. En als we het over onveilig hebben, dan vind ik dát onveilig. Zomaar even met een langswaaiende windvlaag meewaaien zonder verdere feedback te vragen. En dan ook nog dat zó vaag communiceren.

Daarnaast, hoe kun je nou denken dat het okee is om mensen op de vingers te tikken als ze onaardige dingen posten over het gedrag van iemand die een perma gekregen heeft voor tig pittige bans nav vreselijk negatief forumgedrag? Ik kan er echt niet bij.
Frizz schreef:
21-06-2025 23:51
Volgens mij is de regel hier dat je het als mod gewoon nooit (voor iedereen) goed kan doen.
Niet alleen hier. Dat is denk ik inherent aan een forum.

David Dunning
Frizz schreef:
Dat is wel inherent aan de functie en daarom zou het ook hen helpen wanneer ze kunnen werken met een duidelijk beleid. Natuurlijk zal de interpretatie van een bericht altijd subjectief zijn, maar nu gaan ze echt de ene keer links- en de andere keer rechtsaf.
Doordat de moderatie nu zo inconsequent is en bovendien afhankelijk lijkt van wat een paar forummers ergens roepen, roept het alleen maar meer vragen en dus ook discussies op.
S-Groot schreef:
22-06-2025 06:13
Inderdaad. En ik vind dit gedrag zo onnavolgbaar dat ik niet eens zin heb om terug te gaan zoeken maar volgens mij kwam er toch behoorlijk wat tegengas op het gedram van Feow over het (on)aardige posten. Ik vond die posts van Feow zodanig over the top dat ik er toen ook maar niet op ingegaan ben. Maar dan ga je als modgroep toch niet gewoon maar er vanuit dat dat de consensus is, dat waar Feow en een enkele andere over dramt? Als je overweegt om zoiets drastisch op te leggen (niet meer onaardig posten, wauw), dan plaats je toch ergens een bericht/topic van goh, hoe zijn de meningen hierover, wat willen jullie? Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk. En als we het over onveilig hebben, dan vind ik dát onveilig. Zomaar even met een langswaaiende windvlaag meewaaien zonder verdere feedback te vragen. En dan ook nog dat zó vaag communiceren.

Daarnaast, hoe kun je nou denken dat het okee is om mensen op de vingers te tikken als ze onaardige dingen posten over het gedrag van iemand die een perma gekregen heeft voor tig pittige bans nav vreselijk negatief forumgedrag? Ik kan er echt niet bij.

Dit. Ik snap dat modereren geen leuke baan is maar dit is precies de spijker op zijn kop.
Frizz schreef:

De mods hoeven het me helemaal niet naar de zin te maken. Als ik echt genoeg heb van de moderatie dan vertrek ik, al dan niet tijdelijk, maar hou op met dat gezwabber en steken laten vallen onder het mom van "we zijn zo druk".
Ik ben ook druk op mijn werk maar dat hoef ik niet bij elk contact duidelijk te maken.
merys wijzigde dit bericht op 22-06-2025 08:35
9.99% gewijzigd
Dubbel
Het is heel onbehoorlijk van me en ik weet dat het geen pretje is als je zo angstig bent maar ik heb net zo zitten bulderlachen om deze:

thuis/wesp-in-stofzuiger/list_messages/512025
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
22-06-2025 08:39
Het is heel onbehoorlijk van me en ik weet dat het geen pretje is als je zo angstig bent maar ik heb net zo zitten bulderlachen om deze:

thuis/wesp-in-stofzuiger/list_messages/512025
Ik wilde ook wat van dat topic vinden, maar tot er duidelijkheid is, vind ik maar even niks :P
Star⁴ schreef:
22-06-2025 08:41
Ik wilde ook wat van dat topic vinden, maar tot er duidelijkheid is, vind ik maar even niks :P
Vandaag mag je volgens mij (binnen de algemeen geldende grenzen der betamelijkheid) nog vinden wat je wilt dus ik neem het er nog maar even van :D
(Herman Finkers)
En dan die mevrouw met haar oproepje die het nuttig lijkt te vinden te vertellen dat ze hetero is.
Star⁴ schreef:
22-06-2025 08:50
En dan die mevrouw met haar oproepje die het nuttig lijkt te vinden te vertellen dat ze hetero is.
Dat is juist heel nuttig. Hoe vaak komt het niet voor dat vrouwen zo'n oproepje plaatsen en vervolgens worden bestormd door een meute trouwlustige lesbiënnes. Ik zou het risico ook niet willen nemen hoor.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
22-06-2025 08:53
Dat is juist heel nuttig. Hoe vaak komt het niet voor dat vrouwen zo'n oproepje plaatsen en vervolgens worden bestormd door een meute trouwlustige lesbiënnes. Ik zou het risico ook niet willen nemen hoor.
En al helemaal in Assen, je hebt gelijk.
Star⁴ schreef:
22-06-2025 08:50
De 'ik heb niks tegen homo's, maar nimby'.

David Dunning
Solomio schreef:
22-06-2025 08:54
De 'ik heb niks tegen homo's, maar nimby'.
Jezus doe niet zo hip.
Het is alweer gezellig druk hier. :jump:

David Dunning

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven