Camping zwemshort niet verplicht noord frankrijk

23-06-2025 15:55 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie o wie helpt ons met onze zoektocht?

We zoeken ons suf naar een camping in noord Frankrijk of de jura met een leuk waterpark waar je geen strakke zwembroek aan hoeft.

Onze zoon van veertien wil dat echt niet! Hij is autistisch, en dol op zwemmen, maar ik krijg dat niet in zijn hoofd. En ja, natuurlijk kunnen we zeggen, dan zwem je maar niet, maar hij kan zich ook niet heel goed vermaken. Dus dan wordt het een lange vakantie.....

Wij kunnen het niet vinden, anders wordt het Duitsland dan is het niet anders, maar ik vind zelf Frankrijk veel leuker! Dus wie heeft er een tip?
SweetFirefly schreef:
24-06-2025 08:26
Ik wist dit helemaal niet, van die zwembroeken, maar ik kampeer dan ook nooit. Maar in Frankrijk mag je in campingzwembaden dus geen ‘boxershort’ zwembroek dragen, maar alleen een Speedomodel?
Je moet een echte zwembroek aan. Pijpjes mag ook. Maar geen losse shorts omdat mensen die gewoon de hele dag dragen. Er ook buiten het zwembad in rondlopen of voetballen. En er standaard een onderbroek onder dragen. Feitelijk ga je dan in je gewone kleding in het zwembad en dat is natuurlijk erg onhygiënisch. Ik vind het een prima regel.
Het is een enorme zoektocht weet ik ook nog van die tijd dat ik naar campings ging met mijn zoons.

Zelf niet geweest (wel op het lijstje gehad) maar op deze camping in de Vendee is het wel toegestaan:
https://www.camping-guyonniere.com/nl/f ... de-vragen/
Je mag volgens mij wel met zwemshort chillen bij het zwembad maar zodra je erin gaat alleen met strakke broek.

Alternatief: zoek een camping die ook een meer of rivier heeft. Of aan zee.
Bijv. L’Arche, Le Fayolan.
Bij Domaine de Chalain, en les Alicourts ben ik zelf geweest, erg leuk.
Is het een idee om campings te zoeken met natuurwater (in de buurt)? Wij gaan al jaren alleen naar dat soort campings omdat ik zwembaden vies vind. En dan mag hij gewoon aan wat ie wilt.
Weet niet hoever in Frankrijk jij een camping zoekt. Maar gaan voor decreteerde keer naar de Ardèche, en dan camping le pommier. Leuke grote waterpark waar je gewoon in een short mag zwemmen.
Wij waren ooit bij Le Lac des Sapins en dat meer werd een biologisch zwembad genoemd. Het werkte ook als zwembad: kaartje kopen, badmeesters etc en zelfs daar werd bij de kassa gecontroleerd of de mannen wel Speedo's droegen. Dus altijd goed vooraf de regels checken. :-)
You have to trust me on this one. (Jack Bauer in 24)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven