Reis naar Midden Oosten
maandag 23 juni 2025 om 18:29
maandag 23 juni 2025 om 23:03
In antwoord op de post van TO hierboven: volgens mij wel. Vorig jaar hebben wij een verre reis gemaakt, een paar maanden van tevoren was er sprake van dat we misschien niet konden gaan en heb ik geïnformeerd of we de tickets eventueel zouden kunnen teruggeven. Dat kon niet, wij hadden geen flexibele tickets (die kostten alsnog een godsvermogen, maar goed). Wel zouden we dan de luchthavenbelastingen terugkrijgen. (maar gelukkig konden we gewoon gaan)
Een annuleringsverzekering dekt sowieso waarschijnlijk niets als het gaat om overmachtzaken waar oorlog en onveiligheid denk ik onder valt. In de coronatijd werd er ook vrijwel niets vergoed dat niet kon doorgaan vanwege de maatregelen.
Een annuleringsverzekering dekt sowieso waarschijnlijk niets als het gaat om overmachtzaken waar oorlog en onveiligheid denk ik onder valt. In de coronatijd werd er ook vrijwel niets vergoed dat niet kon doorgaan vanwege de maatregelen.
yella78 wijzigde dit bericht op 24-06-2025 10:03
3.20% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 23 juni 2025 om 23:16
Wij mogen niet meer zakelijk reizen naar de Emiraten of Bahrein (komen daar vaak) behalve bij absolute noodzaak.Pimpelmeesje87 schreef: ↑23-06-2025 19:16Oman is een golfstaat en redelijk neutraal, net als Dubai. Ook ligt het best ver af van Irak en Israel. Bovendien is het goed ingericht op toeristen. Zolang BuZa geen oranje of rood reisadvies geeft, zou ik wel gaan. Maar als je bang bent geworden door het nieuws en daardoor niet meer durft, gewoon omboeken. Ik ben wel iemand die altijd goed verzekerd op reis gaat.
maandag 23 juni 2025 om 23:31
dinsdag 24 juni 2025 om 08:50
Hier sluit ik mij bij aan. En inmiddels is dat zelfs geworden: ...dat niet in Europa ligt.
Maar dat is een persoonlijke keuze die niets te maken heeft met democratie of milieuoverwegingen.
dinsdag 24 juni 2025 om 09:35
Dit. Deze reis zou ik onder deze omstandigheden in deze tijd subiet schrappen. Ben voor mijn werk ook op rare plekken geweest, en zelfs een keer met beveiliging, maar voor een vakantie ga je dit risico toch niet nemen.. Dat is het niet waard, zeker met een kind. Als de vlam nog verder in de pan slaat ben je ook nog niet zo een twee drie terug. Je zag met corona al dat mensen dan totaal niet zelfredzaam zijn als ze ergens vast staan, in een oorlogssituatie is het allemaal nog wel even wat lastiger.
Sterker nog,ik zou ook even vliegverkeer over oorlogsgebied vermijden. En er zijn momenteel nogal wat brandhaarden in de wereld.
dinsdag 24 juni 2025 om 09:45
Ehm. Kijk even op de kaart of wereldbol hoever Muscat/Oman van IraN, dus niet IraK afliggen. Zijn buurlanden, zit alleen een straatje zee van een kilometer of dertig tussen.Pimpelmeesje87 schreef: ↑23-06-2025 19:16Oman is een golfstaat en redelijk neutraal, net als Dubai. Ook ligt het best ver af van Irak en Israel. Bovendien is het goed ingericht op toeristen. Zolang BuZa geen oranje of rood reisadvies geeft, zou ik wel gaan. Maar als je bang bent geworden door het nieuws en daardoor niet meer durft, gewoon omboeken. Ik ben wel iemand die altijd goed verzekerd op reis gaat.
dinsdag 24 juni 2025 om 10:44
Dat zou ik ook absoluut niet doen. Heb geen vliegangst maar zou dan echt de hele vlucht bang zijn dat we neergeschoten kunnen worden. Dat zou dan een oorlogsmisdaad zijn want je mag niet bewust op onschuldige burgers schieten maar die mensen die oorlog voeren hebben daar schijt aan. Dan ging het zogenaamd per ongeluk of wat dan ook.mienbillekesjeuken schreef: ↑24-06-2025 09:35Sterker nog,ik zou ook even vliegverkeer over oorlogsgebied vermijden. En er zijn momenteel nogal wat brandhaarden in de wereld.
dinsdag 24 juni 2025 om 11:10
Zie MH17.Graze schreef: ↑24-06-2025 10:44Dat zou ik ook absoluut niet doen. Heb geen vliegangst maar zou dan echt de hele vlucht bang zijn dat we neergeschoten kunnen worden. Dat zou dan een oorlogsmisdaad zijn want je mag niet bewust op onschuldige burgers schieten maar die mensen die oorlog voeren hebben daar schijt aan. Dan ging het zogenaamd per ongeluk of wat dan ook.
dinsdag 24 juni 2025 om 12:25
Dat advies van BuZa neem ik tegenwoordig met een grote korrel zout. Die zijn echt overal te laat mee. Als een normaaldenkend mens allang begrijpt dat het niet verstandig is om naar een bepaald land/gebied te reizen staat het bij Nederlandwereldwijd nog gewoon op groen of geel.
dinsdag 24 juni 2025 om 12:44
Code Geel betekent ook niet ‘safe’. Het betekent zeer onvoorspelbaar. En dat kan momenteel alles betekenen. Ieder heeft zijn eigen afwegingen, maar ‘vakantie anders ben ik mijn geld kwijt’, daar zou ik het risico niet voor nemen. Als je naar je doodzieke moeder toe moet is het alweer een heel andere afweging.
dinsdag 24 juni 2025 om 13:07
En ook nog eens zonder reisorganisatie. Ik snap dat echt niet
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 24 juni 2025 om 14:23
dinsdag 24 juni 2025 om 17:05
woensdag 25 juni 2025 om 16:05
Even aanhakend... zouden jullie nog wel op een reis gaan waarbij je in Dubai moet overstappen? Wij vertrekken over een paar weken richting ZO-Azie, met overstap in Dubai. Op dit moment gaan we niet annuleren, maar ik hoop (niet alleen vanwege onze vakantie natuurlijk) dat ze het daar in die regio ergens in de komende paar weken een beetje weten op te lossen. Ik heb al vliegangst en dat wordt er niet heel veel beter op bij de gedachte dat er daar raketten over en weer vliegen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in