Reis naar Midden Oosten
maandag 23 juni 2025 om 18:29
maandag 23 juni 2025 om 19:28
Ook met een annuleringsverzekering krijg je meestal geen geld terug bij een negatief reisadvies lees ik op https://www.poliswijzer.nl/pers/negatie ... ringsreden
Ze kan wel de luchthavenbelasting en eventuele toeslagen terugvragen.
Ze kan wel de luchthavenbelasting en eventuele toeslagen terugvragen.
maandag 23 juni 2025 om 19:30
Niet doen. Ik ben voor werk een maand geleden in de regio geweest en de spanning was al om te snijden. Ik was niet in Oman maar wel in twee andere landen in het Midden Oosten. As we speak gaat het los met Iran die amerikaanse bases bestookt, veel is nog niet duidelijk maar er liggen ook bases in Oman en in de Golf liggen schepen. Amerika zal terugslaan.
Praktisch: je zorgverzekering moet je aanvullen of in ieder geval checken. Bij code Rood geldt ie niet en is repatriering ook niet geregeld, zelfs als je gewond raakt door van een keukentrap te lazeren ipv door oorlog.
NIET GAAN
Praktisch: je zorgverzekering moet je aanvullen of in ieder geval checken. Bij code Rood geldt ie niet en is repatriering ook niet geregeld, zelfs als je gewond raakt door van een keukentrap te lazeren ipv door oorlog.
NIET GAAN
maandag 23 juni 2025 om 19:30
Oman heeft geen Amerikaanse legerbasis, (wel faciliteiten waar de VS gebruik van maken) dus de kans dat Iran de wapens daarop gaat richten lijkt me klein. En hoe de situatie in het conflict is over twee weken weet je natuurlijk ook niet. Maar ik zou er alsnog geen zin in hebben en kijken of er nog wat te regelen valt met de luchtvaartmaatschappij. En anders helaas pindakaas.
molly wijzigde dit bericht op 23-06-2025 19:36
8.10% gewijzigd
maandag 23 juni 2025 om 19:34
Sorry dit klopt niet. De Amerikanen zitten wel degelijk in Oman, er is militaire aanwezigheid, en vanuit oman ook steun voor amerikaanse troepenbewegingen over land en in het luchtruim.Molly schreef: ↑23-06-2025 19:30Oman heeft geen Amerikaanse legerbasis, dus de kans dat Iran de wapens daarop gaat richten lijkt me klein. En hoe de situatie in het conflict is over twee weken weet je natuurlijk ook niet. Maar ik zou er alsnog geen zin in hebben en kijken of er nog wat te regelen valt met de luchtvaartmaatschappij. En anders helaas pindakaas.
maandag 23 juni 2025 om 19:38
Ik was net mijn post aan het aanpassenForumFossiel schreef: ↑23-06-2025 19:34Sorry dit klopt niet. De Amerikanen zitten wel degelijk in Oman, er is militaire aanwezigheid, en vanuit oman ook steun voor amerikaanse troepenbewegingen over land en in het luchtruim.

maandag 23 juni 2025 om 19:43
Haha klopt de vliegbasis onder meer. En een hoop aanwezigheid die wij niet weten…..
En ja ik hoop het ook, maar een kat in het nauw… de ideologie van de mullahs is nogal apocalyptisch. Liever iedereen naar de verdommenis dan een duimbreed toegeven. Maargoed dat is offtopic, op basis van wat er nu gebeurt blijft mijn advies aan to en haar familie: niet gaan.
En ja ik hoop het ook, maar een kat in het nauw… de ideologie van de mullahs is nogal apocalyptisch. Liever iedereen naar de verdommenis dan een duimbreed toegeven. Maargoed dat is offtopic, op basis van wat er nu gebeurt blijft mijn advies aan to en haar familie: niet gaan.
maandag 23 juni 2025 om 20:01
Ik zou niet gaan. Ongeacht of ik geld terug zou krijgen van de reisorganisatie of niet.
Maar om het in perspectief te plaatsen: Musqat-Teheran of Musqat-Fordow is een grotere afstand dan Utrecht - Kiev. En veel populaire Europese vakantiegebieden (Italie, Turkije, Griekenland) liggen nog een stuk dichter bij Oekraine.
Maar om het in perspectief te plaatsen: Musqat-Teheran of Musqat-Fordow is een grotere afstand dan Utrecht - Kiev. En veel populaire Europese vakantiegebieden (Italie, Turkije, Griekenland) liggen nog een stuk dichter bij Oekraine.
maandag 23 juni 2025 om 20:27
Hmmja maar er zijn dan ook geen Oekraïense legereenheden -- of van andere mogendheden die actief bommen gooien -- gestationeerd in Griekenland, Turkije of Italië. Dat maakt wel wat verschil, want in Oman is er dus wel Amerikaanse aanwezigheid...Appletje schreef: ↑23-06-2025 20:01Ik zou niet gaan. Ongeacht of ik geld terug zou krijgen van de reisorganisatie of niet.
Mij krijg je er niet heen.
maandag 23 juni 2025 om 21:01
Afstand is relatief tegenwoordig...en verzekering is leuk en aardig maar hoe bescherm dat tegen een raket aanval of een vliegtuig dat "per ongeluk" uit de lucht word geschoten door en verdwaalde raket.Pimpelmeesje87 schreef: ↑23-06-2025 19:16Oman is een golfstaat en redelijk neutraal, net als Dubai. Ook ligt het best ver af van Irak en Israel. Bovendien is het goed ingericht op toeristen. Zolang BuZa geen oranje of rood reisadvies geeft, zou ik wel gaan. Maar als je bang bent geworden door het nieuws en daardoor niet meer durft, gewoon omboeken. Ik ben wel iemand die altijd goed verzekerd op reis gaat.
Ik zou het niet opzoeken op dit moment...jammerdebammer voor de gemaakte kosten. Ligt een beetje aan hoe je de tickets hebt geboekt maar met beetje geluk krijg je credits terug als je cancelled die je kan gebruiken voor andere vliegreis bijdezelfde maatschappij
maandag 23 juni 2025 om 21:09
maandag 23 juni 2025 om 21:09
IraN en Oman worden gescheiden door de straat van Hormuz en de Golf van Oman. De straat van Hormuz is op zijn smalst maar 34 km. Dus ik denk dat je in de war bent met IraKPimpelmeesje87 schreef: ↑23-06-2025 19:16Oman is een golfstaat en redelijk neutraal, net als Dubai. Ook ligt het best ver af van Irak en Israel. Bovendien is het goed ingericht op toeristen. Zolang BuZa geen oranje of rood reisadvies geeft, zou ik wel gaan. Maar als je bang bent geworden door het nieuws en daardoor niet meer durft, gewoon omboeken. Ik ben wel iemand die altijd goed verzekerd op reis gaat.
maandag 23 juni 2025 om 21:25
Stikdruk op mijn werk, volledig hey nieuws gemist dat er bommen zijn gegooid op Qatar. Ik zou ook niet gaan.Lady*Voldemort schreef: ↑23-06-2025 19:17Zodra je van 'durven' moet gaan spreken heb je toch geen lekkere vakantie meer?
maandag 23 juni 2025 om 21:50

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in