Artikel teveel ontvangen

26-06-2025 13:28 106 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een bestelling gedaan bij een kledingwinkel (grote keten). Kleding ontvangen met daarbij een extra t-shirt in een kindermaat wat ik niet besteld had. Ik wil geen andere dingen retourneren, maar heb dus nu een shirtje in huis wat ik niet besteld heb en waar ik zelf niks mee kan. Klantenservice zegt dat ik het terug kan sturen met het retour label. Nu twijfel ik, want hoe milieuvriendelijk is het om dit shirtje nu weer terug te sturen, en wat gebeurt er dan mee? Gaat het alsnog verkocht worden of wordt het weggedaan? Je hoort de gekste dingen..

Wat zouden jullie doen?

Totaal aantal stemmen: 119

Terugsturen natuurlijk (61%)
Aan iemand geven in mijn omgeving die het kan gebruiken (37%)
Anders, namelijk… (3%)
Misschien erg overbodig maar het gaat om een shirtje wat op dit moment op de site in de sale is voor 7 euro. Het gaat dus niet om een heel prijzig artikel.
Ik ben hier vrij simpel in. Het artikel is niet van mij dus ik zou ook vragen aan de eigenaar wat zij willen dat ik doe. Als zij willen dat ik het dus retour stuur dan doe ik dat. Ik ga daarin niet een eigen afweging maken want het is niet mijn eigendom.

Dus terugsturen natuurlijk.
Nou ja, als je de klantenservice al gesproken hebt en zij vragen of je dit terug kunt sturen, dan is dat toch je antwoord?
Zou het wel terugsturen, maar ik denk inderdaad niet dat het artikel nog opnieuw in de verkoop gaat, dit kost een grote keten meer geld dan weg doen.
Mogelijk doen sommige grote winkels het nu wel anders, maar vorig jaar is over retourneren nog een documentaire geweest.
Het is niet van jou, een foutje is menselijk, ik zou het terug sturen.
Als je teveel had betaald, zou je het ook terug hebben gewild.
Ik zou t niet terugsturen, het is 7 euro, retourkosten en verwerking retour kost waarschijnlijk meer in moeite en tijd.
Ik heb ooit een wat duurder artikel gekregen, wat ik niet besteld had. Dit retourneren ging lastig, want ik had t nooit besteld, kon daardoor geen retour aanmaken op t artikel. Toch retour gezonden en toen kreeg ik mails dat ik mijn geld terug zou krijgen, dus toen weer veel gedoe om dat te voorkomen.

Ik zou t daarom laten voor zo'n klein bedrag.
Hoe zou je andersom reageren?
"Beste mevrouw Minik, er ontbreekt bij uw zending 1 item twv €7. Helaas doen wij geen zendingen onder €20 en bedragen onder de €10 worden niet gecrediteerd. Bovendien is het een sales item dus ook een tegoedbon is hier niet van toepassing."
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Kiiroitori schreef:
26-06-2025 14:12
Hoe zou je andersom reageren?
Dit vind ik wat anders, de "fout" ligt namelijk bij degene die het verstuurd heeft.

TO, ik zou het weggeven en daarmee mezelf een hoop gedoe besparen en de verstuurder een hoop kosten.
En dan heb ik het nog niet eens over het milieu.
.
Dus je neemt contact op met de klantenservice, maar het antwoord is niet naar je zin ofzo?
Waarom nam je contact met ze op dan als je toch je eigen plan erin wil volgen
Vind het ook heel vreemd dat je het hier gaat vragen terwijl de eigenaar/klantenservice al heeft gezegd dat je het terug kan sturen.
Ik zou een shirtje van een paar euro, als ik er zelf niks mee kan, waarschijnlijk hebben weggegeven aan iemand die het wel kan gebruiken.
Maar als ik de klantenservice al gebeld heb en zij vragen of ik het retour kan sturen naar een antwoordnummer, dan zou ik dat vervolgens ook gewoon doen.
Bixy schreef:
26-06-2025 13:51
Ik zou t niet terugsturen, het is 7 euro, retourkosten en verwerking retour kost waarschijnlijk meer in moeite en tijd.
Ik heb ooit een wat duurder artikel gekregen, wat ik niet besteld had. Dit retourneren ging lastig, want ik had t nooit besteld, kon daardoor geen retour aanmaken op t artikel. Toch retour gezonden en toen kreeg ik mails dat ik mijn geld terug zou krijgen, dus toen weer veel gedoe om dat te voorkomen.

Ik zou t daarom laten voor zo'n klein bedrag.
Dit heb ik ook wel eens gehad. Het systeem is nog lang in de war geweest :confused:

Maar TO, als het artikel niet uit de verpakking is geweest, denk ik dat de kans toch wel groot is dat het gewoon weer in de verkoop komt. Dus ik zou het gewoon terugsturen.
Reisverslaafde schreef:
26-06-2025 14:28
Vind het ook heel vreemd dat je het hier gaat vragen terwijl de eigenaar/klantenservice al heeft gezegd dat je het terug kan sturen.
Iets met milieu enzo :nut:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ligt er aan
Soms moet je betalen voor retour, soms zelfs al 6,95. Daar zou ik echt geen trek in hebben als het niet mijn fout is.

Zou het naar de kledingbank brengen of ander goed doel.
Niet zo moeilijk, toch? Ik zou het terugsturen.

Fouten kunnen gemaakt worden en als het andersom was, had je ook aan de bel getrokken.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Als het mij verder geen geld kost, zou ik het terugsturen.

In mijn ervaring heb ik echter 3x gehad dat ik het artikel ook niet hoefde terug te sturen.
Ik heb ooit een bol.com artikel dat ik dubbel kreeg niet teruggestuurd. Waarschijnlijk had ik bij een retour het geld teruggekregen. Terwijl ik dan nog steeds een artikel had. Ik heb het mezelf niet aangedaan, foutjes worden nu eenmaal gemaakt.
Klantenservice zegt terugsturen. Dan is wat je moet doen niet heel lastig, toch.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
OgenvanTijgers schreef:
26-06-2025 15:21
Ik heb ooit een bol.com artikel dat ik dubbel kreeg niet teruggestuurd. Waarschijnlijk had ik bij een retour het geld teruggekregen. Terwijl ik dan nog steeds een artikel had. Ik heb het mezelf niet aangedaan, foutjes worden nu eenmaal gemaakt.
Ik heb Bol.com eens gevraagd wat ik moest met het artikel wat ze me te veel hadden gestuurd. Dat mocht ik houden gaven ze aan. Vond ik fijn: niet het gedoe van iets retourneren wat je helemaal niet had willen hebben maar ook geen schuldgevoel omdat het me eigenlijk niet toekwam. Was een artikel waar ik verder niks aan had, dus daar ging het me niet om. Ik heb het weggegeven.
calvijn1 schreef:
26-06-2025 14:42
Iets met milieu enzo :nut:
Vraag het dan niet als je alsnog je eigen plan gaat trekken, omdat het antwoord je niet bevalt.
Daarbij is het niet van jou, dus niet jouw keuze.
OgenvanTijgers schreef:
26-06-2025 15:21
En kunnen ook gewoon hersteld worden, namelijk door het artikel netjes terug te sturen.

Raar gedoe, dit.
Als het een keten is die ook fysieke winkels heeft zou je het daar nog terug kunnen brengen als je een keer in de buurt bent.
En nú in één keer goed
Reisverslaafde schreef:
26-06-2025 15:39
Vraag het dan niet als je alsnog je eigen plan gaat trekken, omdat het antwoord je niet bevalt.
Daarbij is het niet van jou, dus niet jouw keuze.
Dit.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Wij hebben ooit via babydump 2x een dure kindereetstoel gekregen.
Contact via de klantenservice, maar het was blijkbaar te veel gedoe om er een op te halen en de klantenservice wenste ons veel plezier met de 2e stoel
(ging naar opa en oma).

Heel apart, maar inderdaad nooit meer wat van gehoord
Frankly my dear, I don"t give a damn

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven