Groentesnijder

26-06-2025 19:19 44 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft er een groentesnijder en hoe bevalt dat?

Welke heb je en wat snij je er allemaal mee?
Wat snij je er niet mee? Wat kan wel en wat kan niet?
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Ik heb er een en ik snijd er niks mee.
Ooit gehad, gebruik het nooit. Goed mes heb je veel meer aan.
Enige wat ik nog weleens gebruik is de keukenmachine als ik heel veel groente heel fijn moet hebben.
Ik heb een mes en ik snij er alles mee. Of liever, ik laat mijn man er alles mee snijden want die kan veel mooier snijden dan ik :proud:
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Ik heb een simpele mandoline, die gebruik ik regelmatig. Vooral voor komkommer, aardappel, courgette en aubergine.
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
26-06-2025 19:28
Ik heb een simpele mandoline, die gebruik ik regelmatig. Vooral voor komkommer, aardappel, courgette en aubergine.
Ja hier ook zo'n ding. In praktijk gebruikt man dat het meest, ik pak meestal gewoon een mesje.
Een mandoline is toch zo'n ding waar je je vingers mee aan gort snijdt? Lijkt me niet handig voor Yas, die heeft al problemen genoeg met haar ledematen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
26-06-2025 19:47
Een mandoline is toch zo'n ding waar je je vingers mee aan gort snijdt? Lijkt me niet handig voor Yas, die heeft al problemen genoeg met haar ledematen.
:rofl:
Wij hebben zo’n multihakker met een trektouwtje. Man zweert erbij, ik vind m stom (want geen gelijke stukjes).
Maar wel heel veilig! ;-D
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Lady*Voldemort schreef:

Daarom krijg je bij een mandoline een snijbestendig handschoentje. Althans... bij mij zat die erbij. Ik gebruik 'm zo'n 2/3 keer per week.
Lady*Voldemort schreef:
:HA:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vivapimpelmees schreef:
26-06-2025 20:13

Daarom krijg je bij een mandoline een snijbestendig handschoentje. Althans... bij mij zat die erbij. Ik gebruik 'm zo'n 2/3 keer per week.

Grootste kans op in je vingers snijden heb je met die van mij als je dat kloterige beschermingsding er omheen probeert te doen ;-D

Ironie is prachtig
Tjezus, wat vals
ldp schreef:
26-06-2025 19:21
Ik heb er een en ik snijd er niks mee.
Dit..

Ik pak uiteindelijk toch altijd weer een gewoon mes.

Al ben ik nog wel eens te vangen voor een zakje voorgesneden uien, maar dat is off topic.
Oké, niemand is dus laaiend enthousiast.
Ooit een mandoline cadeau gekregen van man en het enige wat ik ermee snij zijn mijn vingertoppen.

Het ding staat dus weg te roesten in de kast.

Eigenlijk wou ik zoiets om groenten letterlijk "door te drukken":
https://www.bol.com/be/nl/p/toivo-kitch ... dAQAvD_BwE

Maar dat had man niet door.

(En gezien de kast al vol zit met een mandoline ga ik niet meer experimenteren met bovenstaande.)
wissewis wijzigde dit bericht op 26-06-2025 20:57
71.16% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snij vrij snel, dus heb veel sneller een ui gesneden met een mes dan met zo'n apparaatje. Bovendien heb ik dan ook al een mes (en eventueel snijplank) vies dus kan ik net zo goed even in stukjes snijden dan dat ik zo'n hakmolentje zou gebruiken. Dat schoonmaken duurt langer dan een paar uien snijden bij mij.
Maak ik grotere hoeveelheden voor bijvoorbeeld salades bij een barbecue, dan gebruik ik mijn keukenmachine. Heb die altijd op het aanrecht staan, want dat ding is echt zwaar. Zou ik die steeds uit de berging moeten halen, zou ik m minder gebruiken.
Ik had zo’n bak met zo’n vierkantjes snijder erop. Klap erop en je had allemaal kleine stukjes. Die gebruikte ik best veel totdat hij kapot ging.

Edit, zo’n nicer dicer achtig ding.
yasmijn schreef:
26-06-2025 20:53
Oké, niemand is dus laaiend enthousiast.
Ik ben echt blij met mijn mandoline. Eet 3 x per week Hello Fresh maaltijden en daar zit vaak veel groente bij.
Ik gebruik 'm voor ui, wortel, bleekselderij, courgette, komkommer, en vast nog meer.
Ik heb er eentje van tupperware. Staat te verstoffen in de kast. Geeft zoveel meer afwas dan een mes en een plank
Lebow schreef:
26-06-2025 20:07
Wij hebben zo’n multihakker met een trektouwtje. Man zweert erbij, ik vind m stom (want geen gelijke stukjes).
Maar wel heel veilig! ;-D
Ik heb echt geen idee wat ik me hierbij voor moet stellen. En ook niet waar dat touwtje dan voor zou moeten zijn.
Heb je een plaatje?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
26-06-2025 21:28
Ik heb echt geen idee wat ik me hierbij voor moet stellen. En ook niet waar dat touwtje dan voor zou moeten zijn.
Heb je een plaatje?
Afbeelding
Wow, nooit geweten dat zoiets bestaat.
Nou ja, zoiets heb ik wel, maar dat is een stroomslurper.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
26-06-2025 21:56
Wow, nooit geweten dat zoiets bestaat.
Nou ja, zoiets heb ik wel, maar dat is een stroomslurper.
Wij hadden m ineens, denk van schoonmoeder, die vond dat haar zoon teveel moest snijden ;-D
Best handig hoor, ik hou alleen niet zo van al die losse dingen.
Voor het gewone "chopwerk" gebruik ik kleine keukenmesjes van Solingen. Voor het raspen van kaas of wortel zweer ik bij mijn vintage maanlander: https://www.ebay.fr/itm/266598955690
Voor flinterdunne schijfjes gebruik ik de kaasschaaf. Als een soort van ongevaarlijke mandoline. Komkommer, wortel, aardappels. Lukt prima.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven