Korte trip Mallorca, do's & dont's
zaterdag 28 juni 2025 om 15:49
Haii,
In de zomer ga ik met een vriendin 3 nachten naar Mallorca. We komen rond 16u aan een vertrekken 3 nachten later om een uur of 15. We hebben dus 2 volle dagen daar.
Omdat we er maar kort zijn zou ik graag willen weten wie al eens op Mallorca is geweest en wat absolute aanraders zijn en wat we ivm de tijd beter kunnen laten. Mag alles zijn, mooie plekken, eetgelegenheden etc.
We hebben een huurauto dus verplaatsen is geen probleem.
In de zomer ga ik met een vriendin 3 nachten naar Mallorca. We komen rond 16u aan een vertrekken 3 nachten later om een uur of 15. We hebben dus 2 volle dagen daar.
Omdat we er maar kort zijn zou ik graag willen weten wie al eens op Mallorca is geweest en wat absolute aanraders zijn en wat we ivm de tijd beter kunnen laten. Mag alles zijn, mooie plekken, eetgelegenheden etc.
We hebben een huurauto dus verplaatsen is geen probleem.
zaterdag 28 juni 2025 om 19:16
Er is zoveel te doen maar waar hou je van, wandelen, shoppen, sightseeing, zwemmen en zonnebaden?
Ik zou sowieso rekening houden met de temperatuur en daar je plan op aanpassen. Toevallig van de week een NL-er overleden door hitteberoerte. Dus goed om ook in de gaten te houden en rekening te houden met je belastbaarheid in relatie tot de temperaturen.
Ik zou sowieso rekening houden met de temperatuur en daar je plan op aanpassen. Toevallig van de week een NL-er overleden door hitteberoerte. Dus goed om ook in de gaten te houden en rekening te houden met je belastbaarheid in relatie tot de temperaturen.
zaterdag 28 juni 2025 om 21:36
zaterdag 28 juni 2025 om 21:44
https://www.wearetravellers.nl/europa/s ... -mallorca/
Hier staan al zat leuke dingen om te doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 28 juni 2025 om 21:47
https://www.bartsboekje.com/hotspots-mallorca/
Tips voor eettentjes en zo.
Tips voor eettentjes en zo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 28 juni 2025 om 22:15
Waarom? Wat is het verschil met een gewoon weekend weg behalve dat het gedoe eromheen iets meer tijd kost? Een stedentrip is toch ook vaak met het vliegtuig?Karrota schreef: ↑28-06-2025 21:36Ik ga heel erg des viva reageren (off topic en je hebt er niks aan), maar 2 dagen op Mallorca, wat een horror om daarvoor te vliegen!
On topic: waar overnachten jullie? Want ik zou wel kijken naar dingen in de buurt zodat je ook niet nog de halve dag in de auto zit.
Voor ons is het vliegtuig een deel van het plezier, wordt de 2e keer in mijn hele leven dat ik met het vliegtuig weg ga. Voor velen misschien heel normaal, voor ons niet.
Net zoals in de auto zitten als we daar zijn, de routes ergens heen kunnen toch ook mooi zijn? Hoort er voor ons ook gewoon bij. Je kunt in anderhalf uur van de ene kant van het eiland naar het andere rijden, vind ik reuze mee vallen.
zaterdag 28 juni 2025 om 22:20
Die man was aan het sporten, was sowieso niet iets wat wij van plan waren maar we zijn meer van de sightseeing en het lekkere eten. Zonnebaden en even zwemmen zullen we ook wel doen maar we hoeven geen uren op het strand te liggen, vinden we zonde van onze tijd. Net als shoppen, Palma slaan we daarom ook maar over. Mooie dorpjes vinden we wel super om te bekijken.Zomaar1987 schreef: ↑28-06-2025 19:16Er is zoveel te doen maar waar hou je van, wandelen, shoppen, sightseeing, zwemmen en zonnebaden?
Wandelen vinden we ook leuk maar ik verwacht dat het overdag echt te warm is voor grote afstanden.
zaterdag 28 juni 2025 om 22:22
Thanks, had ik gevonden idd.blijfgewoonbianca schreef: ↑28-06-2025 21:44https://www.wearetravellers.nl/europa/s ... -mallorca/
zaterdag 28 juni 2025 om 22:30
Je hoeft niet perse te sporten voor een hitteberoerte. Mallorca in de zomer op tikt makkelijk 35 tot 40 graden aan dus veel ondernemen is dan al een risico.fryskefaam schreef: ↑28-06-2025 22:20Die man was aan het sporten, was sowieso niet iets wat wij van plan waren maar we zijn meer van de sightseeing en het lekkere eten. Zonnebaden en even zwemmen zullen we ook wel doen maar we hoeven geen uren op het strand te liggen, vinden we zonde van onze tijd. Net als shoppen, Palma slaan we daarom ook maar over. Mooie dorpjes vinden we wel super om te bekijken.
Wandelen vinden we ook leuk maar ik verwacht dat het overdag echt te warm is voor grote afstanden.
Ik weet niet waar je zit op het eiland maar anders zou ik alcudia als stadje adviseren of pollenca of soller.
Evt naar beneden rijden (maar let op druk) torrent de pareis is ook een aanrader.
Evt richting saint jordi voor een lekkere verfrissende duik in het water aan einde van de dag.
zaterdag 28 juni 2025 om 22:35
Let wel even op info lijkt verouderd. Cape de formentor is in dr zomermaanden niet meer te bereiken per auto. Tot enkele jaren geleden kon je er nog wel naartoe rijden zelf maar dat kan nu niet meer. Volgens mij rijd er wel een shuttlebus maar dat zou je evt moeten checken. Mooie plek maar door toerisme in zomer niet meer zoals het ooit was helaas.
zondag 29 juni 2025 om 08:01
zondag 29 juni 2025 om 08:40
Helemaal mee eens.fryskefaam schreef: ↑28-06-2025 22:15Waarom? Wat is het verschil met een gewoon weekend weg behalve dat het gedoe eromheen iets meer tijd kost? Een stedentrip is toch ook vaak met het vliegtuig?
Voor ons is het vliegtuig een deel van het plezier, wordt de 2e keer in mijn hele leven dat ik met het vliegtuig weg ga. Voor velen misschien heel normaal, voor ons niet.
Net zoals in de auto zitten als we daar zijn, de routes ergens heen kunnen toch ook mooi zijn? Hoort er voor ons ook gewoon bij.
zondag 29 juni 2025 om 09:26
Verkijk je daar niet op, wij waren er afgelopen september met vrienden en hebben 2 keer een auto gehuurd en wilden naar Soller oa en nog een plaatsje maar het was zo druk dat we dus echt nergens konden parkeren en rondom het vliegveld hebben we dus wel echt in de file gestaan.fryskefaam schreef: ↑28-06-2025 22:15Je kunt in anderhalf uur van de ene kant van het eiland naar het andere rijden, vind ik reuze mee vallen.
zondag 29 juni 2025 om 11:50
zondag 29 juni 2025 om 12:38
Tip mbt je huurauto. Wij hebben altijd goede ervaring met Sunnycars. Met andere verhuurders altijd gezeur over extra verzekeringen, waar je niet op zit te wachten. En als t mogelijk is, boek dan de Fastlane service. Wij hebben onlangs dik 1.5 uur staan wachten, terwijl de klanten met Fastlane snel aan de beurt waren.
Veel plezier in elk geval!
Veel plezier in elk geval!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in