Zwembad voor in de tuin
zondag 29 juni 2025 om 12:05
Nu ze een bloedhete zomer voorspeld hebben, zijn we op zoek naar een zwembad voor in de tuin. Ik zie bijvoorbeeld bij de action 2 verschillende staan, een opblaasbare en een met een frame. Wat zijn jullie ervaringen en tips? Voor en nadelen van beiden? Ter info; we zijn met zijn 2en en hoeven geen rekening te houden met kinderen.
zondag 29 juni 2025 om 12:18
Wij hebben dat Intex zwembad van 200x300x75cm staan. Ook ooit die opblaasbare gehad, maar dat is met een dag of 4 zo vies dat je het water wil verversen. In die intex kan je een pomp hangen, dat houdt het water schoon en kan je er maanden mee doen. Wij houden het bij en testen ook met van die strips om te kijken of de ph goed is. Heb chloortabletten en van dat + en - spul om er in te doen voor de juiste ph. Verder hangt er een skimmer in als extra filter en ik maak het oppervlak schoon met een netje en stofzuig de bodem regelmatig. Er komt toch altijd wel zand enz in. Ik zou dus zeker voor een framebad gaan. Gaat ook minder snel lek
en die 75cm diepte is fijn voor volwassenen. Kan je echt in het zwembad liggen ipv half boven het water. En hij is ruim genoeg ook met 2. Die opblaasbare van 262x175 die ze hebben is vrij krap. Dat is meer een poedelbadje als een zwembad.

irregular_choice wijzigde dit bericht op 29-06-2025 12:20
15.67% gewijzigd
zondag 29 juni 2025 om 12:20
zondag 29 juni 2025 om 12:28
Gooi je echt om de paar dagen een vol zwembad van 200x300x75cm leeg?? Dat is meer dan 3500 liter (niet helemaal tot de rand vol natuurlijk).
zondag 29 juni 2025 om 12:43
Ik denk dat To bij beide soorten (opblaasrand en frame van buizen) een opzetzwembad met pomp bedoeld.
Ze heeft geen kinderen dus ze zal geen babybadje bedoelen. Bij de grote zwembaden zit altijd een pomp. Je gaat immers niet elke derde dag 3500 liter water weggooien.
To, ik zou kiezen voor het bad met het frame. Wij hebben alle soorten wel gehad de laatste 20 jaar, maar zn groot opzetbad met ronde opblaasbare rand ging geregeld lek. Er waren zat katten die snachts even op de rand sprongen om water te drinken. Resultaat, rand contineu lek.
En...Als je toch geen rekening hoeft te houden met kids, kijk voor een hoog zwembad. Wij hebben er nu één van 85 cm hoog. Net wat prettiger dan de 65 cm hoog die we ervoor hadden.
Bij de grotere bouwcentra hebben ze voldoende keuze. Haal ook gelijk chloortabletten, ph minus, ph plus en teststrips en voldoende filters voor de pomp. Mijn ervaring is dat filters snel uitverkocht zijn terwijl het zwemseizoen nog in volle gang is. Ook een afdekzeil is prettig. Zo blijft het water schoner en een zeef op een lange stok. Het is even een uitgave om alles voor de eerste keer compleet te hebben maar je doet er lang mee.
Ze heeft geen kinderen dus ze zal geen babybadje bedoelen. Bij de grote zwembaden zit altijd een pomp. Je gaat immers niet elke derde dag 3500 liter water weggooien.
To, ik zou kiezen voor het bad met het frame. Wij hebben alle soorten wel gehad de laatste 20 jaar, maar zn groot opzetbad met ronde opblaasbare rand ging geregeld lek. Er waren zat katten die snachts even op de rand sprongen om water te drinken. Resultaat, rand contineu lek.
En...Als je toch geen rekening hoeft te houden met kids, kijk voor een hoog zwembad. Wij hebben er nu één van 85 cm hoog. Net wat prettiger dan de 65 cm hoog die we ervoor hadden.
Bij de grotere bouwcentra hebben ze voldoende keuze. Haal ook gelijk chloortabletten, ph minus, ph plus en teststrips en voldoende filters voor de pomp. Mijn ervaring is dat filters snel uitverkocht zijn terwijl het zwemseizoen nog in volle gang is. Ook een afdekzeil is prettig. Zo blijft het water schoner en een zeef op een lange stok. Het is even een uitgave om alles voor de eerste keer compleet te hebben maar je doet er lang mee.
zondag 29 juni 2025 om 12:44
Nee die van ons is een stuk kleiner. 138 cmIrregular_Choice schreef: ↑29-06-2025 12:28Gooi je echt om de paar dagen een vol zwembad van 200x300x75cm leeg?? Dat is meer dan 3500 liter (niet helemaal tot de rand vol natuurlijk).
zondag 29 juni 2025 om 12:46
Dat glibberige was al na 2 dagen. Maar ik had er geen chloor ingedaan. Is een badje van 138 cm dus niet zo groot als iemand hierboven zei.
Doordat er badje stond ging ik niet uit van één van meer dan 2 meter maar een kleinere lagere om te badderen. Mijn oom doet dat namelijk

zondag 29 juni 2025 om 13:23
Super makkelijk. Sowieso zit er een handleiding/ tekening bij. Mijn 16 jarige dochter heeft hem vorige week helemaal alleen opgezet. 3 bij 2 meter en 85 cm hoog. Ze ligt er nu met vriend in. Beide op een luchtbed. Ook leuk om gelijk maar aan te schaffen
zondag 29 juni 2025 om 13:38
TO heeft het over de action en een opblaasbad of 1 met frame. Niet 1 met een opblaasrand. En daar zie ik een intex bad van 200x300 en deze opblaasbare. En nog een klein rond kinderbadje, maar die zal ze inderdaad niet bedoelen.summerheat schreef: ↑29-06-2025 12:43Ik denk dat To bij beide soorten (opblaasrand en frame van buizen) een opzetzwembad met pomp bedoeld.
https://www.action.com/nl-nl/p/3204220/zwembad/
Maar dit opblaasbare bad heeft geen mogelijkheid voor een pomp. Vandaar mijn reactie

zondag 29 juni 2025 om 13:42
Ja hoor. Wij hebben geen handleiding meer, maar wijst zichzelf. Staat echt binnen no time

zondag 29 juni 2025 om 14:41
Irregular_Choice schreef: ↑29-06-2025 12:18Wij hebben dat Intex zwembad van 200x300x75cm staan. Ook ooit die opblaasbare gehad, maar dat is met een dag of 4 zo vies dat je het water wil verversen. In die intex kan je een pomp hangen, dat houdt het water schoon en kan je er maanden mee doen. Wij houden het bij en testen ook met van die strips om te kijken of de ph goed is. Heb chloortabletten en van dat + en - spul om er in te doen voor de juiste ph. Verder hangt er een skimmer in als extra filter en ik maak het oppervlak schoon met een netje en stofzuig de bodem regelmatig. Er komt toch altijd wel zand enz in. Ik zou dus zeker voor een framebad gaan. Gaat ook minder snel leken die 75cm diepte is fijn voor volwassenen. Kan je echt in het zwembad liggen ipv half boven het water. En hij is ruim genoeg ook met 2. Die opblaasbare van 262x175 die ze hebben is vrij krap. Dat is meer een poedelbadje als een zwembad.
Klinkt goed.

Denk je dat je er ook in zou kunnen zwemmen met zo'n zwemelastiek?
https://www.decathlon.nl/p/zwemelastiek ... Zwart_Rood
Is jouw bad groot genoeg daarvoor denk je?
zondag 29 juni 2025 om 15:33
Dank je. Dat zal niet iedereen goed bevallen denk ik.
Ik ben vooral benieuwd of een zwembad van 2.00 x 3.00 er groot genoeg voor zou zijn.
zondag 29 juni 2025 om 15:53
Ik vraag het me af. Denk dat het eigenlijk wat te ondiep daarvoor is en die 3 meter niet lang genoeg. Ik ben zelf 1m80, dus heb maar 1m20 over. En waaraan wil je dat elastiek vast maken? Aan die buizen van het frame zou ik niet doen. Er komt denk ik nogal wat kracht op. Water klotst er dan ook al snel overheen ben ik bang.Courage schreef: ↑29-06-2025 14:41Klinkt goed.
Denk je dat je er ook in zou kunnen zwemmen met zo'n zwemelastiek?
https://www.decathlon.nl/p/zwemelastiek ... Zwart_Rood
Is jouw bad groot genoeg daarvoor denk je?
zondag 29 juni 2025 om 16:34
zondag 29 juni 2025 om 19:06
Wij hebben een bad van 220 bij 450. Zandfilterpomp erbij met filterglas. Bijklussen met chloor en werkt als een tiet.
We hebben wel eens zo'n opblaasding gehad maar altijd leeg/lek etc. Het zwembad wat we nu hebben hebben we van de week alweer voor het 4e jaar opgezet.
@datdachtikniet: wat voor warmtepomp hebben jullie?
We hebben wel eens zo'n opblaasding gehad maar altijd leeg/lek etc. Het zwembad wat we nu hebben hebben we van de week alweer voor het 4e jaar opgezet.
zondag 29 juni 2025 om 20:25
Bijna geen geluid. Het is niet eens storend als hij aan staat terwijl je in het zwembad zit. Ons zwembad staat niet aan de kant van de buren (hoekhuis), maar denk niet dat ze er anders last van hadden. Sowieso gaat hij bij ons midden in de nacht een uur aan en als we er in zitten. Hij staat niet de hele dag te draaien.
Wij hebben zoiets :

zondag 29 juni 2025 om 20:39
Irregular_Choice schreef: ↑29-06-2025 20:25Bijna geen geluid. Het is niet eens storend als hij aan staat terwijl je in het zwembad zit. Ons zwembad staat niet aan de kant van de buren (hoekhuis), maar denk niet dat ze er anders last van hadden. Sowieso gaat hij bij ons midden in de nacht een uur aan en als we er in zitten. Hij staat niet de hele dag te draaien.
Wij hebben zoiets :
zondag 29 juni 2025 om 20:50
Even gekeken. Wij hebben de duratech hot splash. Die is dan bij ons de laatste in het rijtje pompen. Duurt wel even voordat het water dan een beetje warm is, maar het is dan niet zo leidingwater koud.fryskefaam schreef: ↑29-06-2025 19:06Wij hebben een bad van 220 bij 450. Zandfilterpomp erbij met filterglas. Bijklussen met chloor en werkt als een tiet.

zondag 29 juni 2025 om 21:20
Chloor. Zo zonde om elke keer al dat water weg te gooien!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in