Zwembad voor in de tuin
zondag 29 juni 2025 om 12:05
Nu ze een bloedhete zomer voorspeld hebben, zijn we op zoek naar een zwembad voor in de tuin. Ik zie bijvoorbeeld bij de action 2 verschillende staan, een opblaasbare en een met een frame. Wat zijn jullie ervaringen en tips? Voor en nadelen van beiden? Ter info; we zijn met zijn 2en en hoeven geen rekening te houden met kinderen.
zondag 29 juni 2025 om 22:03
Zo'n pompje hoor je inderdaad vrijwel niet. (in tegenstelling tot een bubbelbad/jaccuzzi, neem die nooit als je hart voor je buren hebt
)
Wij hebben alle formaten en types badjes en baden door de jaren heen zo ongeveer wel gehad. De grootste was zo'n 4,5 x 3 meter, uiteraard met frame. Ik vind een redelijk groot opblaasbad - mits met brede rand - ook best te doen, als je daar zout of chloortabletten in doet en een afdekzeil erover, kun je het water best lang goed houden en je koelt er alsnog lekker in af. Onze katten liepen weleens over de rand, maar hebben er nooit aan gekrabd. Met het afdekzeil erover al sowieso niet.
Na een paar jaar geen bad, hebben we er twee jaar terug toch een gekocht met een houtprint, we vonden zo'n grote blauwe of grijze bak eigenlijk niet zo. Die met houtprint is bruin, dat kijkt toch wat anders. Vorig jaar niet opgezet omdat we een groot deel van de zomer weg waren, nu twijfelen we. Er gaat zo'n smak water in, hoe zien jullie dat, forummers? Ik voel me er best schuldig over eigenlijk, ook gaan we nog bijna drie weken weg (zoons zijn dan wel thuis, maar we vertrouwen er niet zo op dat die de kwaliteit van het water in de gaten gaan houden).

Wij hebben alle formaten en types badjes en baden door de jaren heen zo ongeveer wel gehad. De grootste was zo'n 4,5 x 3 meter, uiteraard met frame. Ik vind een redelijk groot opblaasbad - mits met brede rand - ook best te doen, als je daar zout of chloortabletten in doet en een afdekzeil erover, kun je het water best lang goed houden en je koelt er alsnog lekker in af. Onze katten liepen weleens over de rand, maar hebben er nooit aan gekrabd. Met het afdekzeil erover al sowieso niet.
Na een paar jaar geen bad, hebben we er twee jaar terug toch een gekocht met een houtprint, we vonden zo'n grote blauwe of grijze bak eigenlijk niet zo. Die met houtprint is bruin, dat kijkt toch wat anders. Vorig jaar niet opgezet omdat we een groot deel van de zomer weg waren, nu twijfelen we. Er gaat zo'n smak water in, hoe zien jullie dat, forummers? Ik voel me er best schuldig over eigenlijk, ook gaan we nog bijna drie weken weg (zoons zijn dan wel thuis, maar we vertrouwen er niet zo op dat die de kwaliteit van het water in de gaten gaan houden).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 29 juni 2025 om 22:35
Ik maak me niet zo druk om het water. Wij gebruiken in ons huishouden sowieso al veel minder dan gemiddeld. 1 Keer vullen vind ik dan niet zo’n probleem. Wij gaan ook 3 weken weg en laat hem gewoon staan. Laat de pomp elke dag even draaien en dan zien we het wel als we terug komen. Met chloor en ph+/- is het zo weer op orde is onze ervaring. Hij staat nu een week en ik laat hem sowieso tot september staan. Dus voor zo’n lange periode vind ik het wel te doen om hem op te zetten

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in