Date en zijn ex

29-06-2025 13:05 90 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi lieve forummers,

Sinds 1 maand ongeveer date ik met een man die ik super leuk vind en we hebben een hele goede klik, alleen vertelde hij laatst dat het niet zo lang uit is met zijn ex en zij nog bij hem woont. Hier schrok ik best wel van en kreeg meteen vraagtekens van ja is het dan wel oké nog met hem te daten. Hij zegt dat hij blij is dat het uit is en dat hij haar al heeft losgelaten.. maar toch vertrouw ik dit niet helemaal. Hij appt me de hele dag door en wil me vaak zien, ik weet niet meer wat ik moet doen, hebben jullie ook wel eens in een soortgelijke situatie gezeten?
En meneer eet niet van twee walletjes (zegt hij?). Wat is niet zo lang uit met zijn ex. 2 weken, 3 maanden. is zij actief naar iets op zoek of ga je een soort derde wiel met benefits worden?
-Dubbel-
P80 schreef:
29-06-2025 13:08
En meneer eet niet van twee walletjes (zegt hij?). Wat is niet zo lang uit met zijn ex. 2 weken, 3 maanden. is zij actief naar iets op zoek of ga je een soort derde wiel met benefits worden?
Zo’n 2 maanden ongeveer, dus vrij recent
Ik gok dat ze niet zo snel andere woonruimte kan vinden? Dat is tegenwoordig toch steeds vaker een reden waarom mensen bij elkaar blijven wonen na een relatiebreuk. Ik zou zeggen ga er een goed gesprek over aan, niet verwijtend of wantrouwend, maar je mag gerust je zorgen bespreekbaar maken.
Of je er mee door wilt gaan is geheel aan jou; als je er geen goed gevoel bij hebt kun je hem beter laten gaan, of afspreken het voorlopig rustig aan te doen.
Ze hebben elkaar al losgelaten, zijn alleen nog huisgenoten, dus dan is het geen probleem dat jij eens bij hem komt overnachten (ipv hij altijd bij jou) en jij onderdeel word van zijn dagelijkse leven toch?
Ik snap je terughoudendheid, maar ik had een vriendin die zonder pardon op straat werd gezet toen de relatie uit was en dat zou ik ook niet heel aantrekkelijk vinden in een eventuele partner. Dus wat zijn de opties dan hè?
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Dat hij nog met z'n ex woont is helaas helemaal niet gek helaas, in deze achterlijke woningmarkt.
En kan ook nog best lang duren, zeker als ze redelijk met elkaar omgaan.

Het is net uit, dus ik zou daar dus geen zin aan hebben.
Daarnaast betekend dat hij dus de hele tijd bij jou zit ipv beetje eerlijk verdeeld is en de kosten van het leven dan redelijk verdeeld zouden zijn.

En ik zelf zou echt heel lang willen daten voor ik zou samen gaan wonen, als ik dat überhaupt zou willen.
Ik gok dat hij wel prettig zou vinden als het daten echt leuk is dat hij bij jou kan komen wonen, sneller ws dan als hij eigen woning had gehad.

Geen zin an.
En leuk dat hij je heel vaak wil zien maar daar heb jij ook wat over te zeggen toch?
Gewoon het tempo aanhouden wat jij wil als je wel nog verder wil daten.
Jij bepaald wat jij prettig vindt en hij kan daar in mee gaan of de boel afkappen.
Het feit dat hij nog samen met zijn ex een huis deelt vind ik minder bezwaarlijk - het is nou niet zo dat je binnen enkele weken beide een eigen huis hebt gevonden - dan personen die gelijk aan het daten slaan du moment een relatie voorbij is.

Die enkele uitzondering daargelaten: personen (m/v) die van de ene relatie in de andere rollen - ik ken er een aantal in mijn omgeving - leggen naar mijn smaak hun leven & geluk vaak geheel in de handen van de ander (ze kunnen niet alleen zijn) òf zijn van die types met een altijd dramatisch liefdesleven: ze gaan van high naar low naar high en zijn continue op zoek naar de volgende liefdes-high.

In beide gevallen: vermijden als de pest. Een persoon die een paar weken na het einde van een relatie aan het daten slaat: voor mij zou het een rode vlag zijn.
ijsschots wijzigde dit bericht op 29-06-2025 13:23
2.34% gewijzigd
Lebow schreef:
29-06-2025 13:16
Ik snap je terughoudendheid, maar ik had een vriendin die zonder pardon op straat werd gezet toen de relatie uit was en dat zou ik ook niet heel aantrekkelijk vinden in een eventuele partner. Dus wat zijn de opties dan hè?
Dat is zeker waar! Alleen hij vertelde dat ze wel gewoon naar haar familie kan gaan maar dat niet doet, dus dat vond ik een beetje vreemd
Lyah0202 schreef:
29-06-2025 13:10
Zo’n 2 maanden ongeveer, dus vrij recent
Ik kan mij voorstellen dat je niet heel snel een andere woonruimte vind voor één van de twee.

Maar is na twee maanden een nieuwe relatie aangaan niet héél erg snel? De ander kan je 'losgelaten' hebben, als met het idee dat het ooit weer goed zal komen, maar echt emotioneel? En dat je bij jezelf weet waar jouw makken waren voor de relatie, wat je wel, of niet meer wilt, of anders wilt doen?
Lyah0202 schreef:
29-06-2025 13:21
Alleen hij vertelde dat ze wel gewoon naar haar familie kan gaan maar dat niet doet, dus dat vond ik een beetje vreemd

Weet zij dat het volgens hem uit is tussen hun dan?
Lyah0202 schreef:
Dat is zeker waar! Alleen hij vertelde dat ze wel gewoon naar haar familie kan gaan maar dat niet doet, dus dat vond ik een beetje vreemd
Kan gaan als in echt gaan wonen? En kan hij niet bij familie terecht?

En is het zijn huis of die van hen beiden?
Wat is dan nu de bedoeling qua wonen? Is zij op zoek naar eigen woonruimte?
Heb je zin om de rebound te zijn? Hoe lang waren ze samen?
Natsuro schreef:
29-06-2025 13:23
Ik kan mij voorstellen dat je niet heel snel een andere woonruimte vind voor één van de twee.

Maar is na twee maanden een nieuwe relatie aangaan niet héél erg snel? De ander kan je 'losgelaten' hebben, als met het idee dat het ooit weer goed zal komen, maar echt emotioneel? En dat je bij jezelf weet waar jouw makken waren voor de relatie, wat je wel, of niet meer wilt, of anders wilt doen?
Na 1 maand al. Ze daten een maand en het is 2 maanden uit.
Natsuro schreef:
29-06-2025 13:23

Dat vind ik ook en zei het ook tegen hem dat dit misschien wel erg snel is, maar hij had al langer geen gevoelens meer vertelde hij
MissNuada schreef:
29-06-2025 13:27
Kan gaan als in echt gaan wonen? En kan hij niet bij familie terecht?

En is het zijn huis of die van hen beiden?
Het is zijn woning
Lyah0202 schreef:
29-06-2025 13:30
Dat vind ik ook en zei het ook tegen hem dat dit misschien wel erg snel is, maar hij had al langer geen gevoelens meer vertelde hij

Ik had ooit, lang geleden, een date met een man die een maand eerder zijn baan was kwijtgeraakt, twee weken daarna zijn relatie zag mislukken en een paar dagen voor ons afspraakje weer bij zijn moeder was ingetrokken.
Toch vond hij het blijkbaar belangrijker om zijn energie te steken in het zoeken naar een nieuwe liefde, dan om eerst zijn eigen shit op te ruimen — vermoedelijk in de hoop dat die Grote Nieuwe Liefde dat wel voor hem zou doen. Echt ontzettend onaantrekkelijk.
Lyah0202 schreef:
29-06-2025 13:41
Het is zijn woning
Zij staat niet op huurcontract of op de hypotheekacte?
Hadden ze lang een relatie?
MissNuada schreef:
29-06-2025 13:43
Zij staat niet op huurcontract of op de hypotheekacte?
Hadden ze lang een relatie?
Volgens mij niet, 1,5 jaar geloof ik
IJsschots schreef:
29-06-2025 13:42
Ik had ooit, lang geleden, een date met een man die een maand eerder zijn baan was kwijtgeraakt, twee weken daarna zijn relatie zag mislukken en een paar dagen voor ons afspraakje weer bij zijn moeder was ingetrokken.
Toch vond hij het blijkbaar belangrijker om zijn energie te steken in het zoeken naar een nieuwe liefde, dan om eerst zijn eigen shit op te ruimen — vermoedelijk in de hoop dat die Grote Nieuwe Liefde dat wel voor hem zou doen. Echt ontzettend onaantrekkelijk.
Dat is toch een andere situatie? Deze man heeft gewoon een baan (neem ik aan) en een woning.
Ik ben zelf al heel wat jaren gelukkig met mijn ‘rebound’ (zo zag ik het zelf niet), die ik bijna had laten lopen omdat het wel heel snel na mijn vorige relatie was. Als hij het daarom had afgekapt was dat heel jammer voor ons geweest en vooral ook voor onze kinderen ;-D
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Pelle schreef:
29-06-2025 13:45
Dat is toch een andere situatie? Deze man heeft gewoon een baan (neem ik aan) en een woning.

Joh, geen enkele situatie is hetzelfde. Wél vind ik het best veelzeggend dat een man/vrouw praktisch 'de dag nadat' een relatie is gesneuveld weer aan het daten slaat, zoals de date van TO. Voor mij is het een rode vlag. In ieder geval: opletten geblazen. Ik date niet graag iemand die zich, in (te) afhankelijk opstelt van partner. Dat kan gaan om praktische zaken (baan/huis - zo te lezen in TO's geval niet van toepassing) maar ook om levensgeluk (niet alleen kunnen zijn, e.d.).
Lyah0202 schreef:
Er kunnen natuurlijk tal van redenen zijn waarom zij liever niet naar familie gaat, die niets met hem te maken hebben. Het is voor hem makkelijk gezegd, al begrijp ik dat hij er graag definitief een punt achter wil zetten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven