Witte broek, groene grasvlekken

29-06-2025 22:55 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter is met witte lange broek in gras gaan zitten wat vreselijk af geeft. Was donker dus had het niet door. Gevolg... overal groene strepen. Biotex, ossengal, baking soda al geprobeerd. Wordt wel minder maar nog te duidelijk zichtbaar. Iemand DE tip? Was een dure broek, kleedgeld.. balen... je kent het wel.
Ik gebruik tegenwoordig Vanish powergel. Geweldig spul :)Afbeelding
Voor iedereen een groene tuin
Werkt dit ook als je de broek al gewassen hebt?
Bij mij doet Vanish ook wonderen.
Ik gebruik de poeder variant. Inwrijven op de plekken en dan uurtje laten inweken in een teiltje.

https://www.vanish.nl/tips-tricks/weg-m ... ervlekken/
Mijn dochter had ook zoiets. Met moddervlekken. Als allerlaatste optie heb ik zo’n vaatwaspod opgelost in heet water (halve emmer) en daar de broek een nacht in laten weken: alles eruit . En ik had m ook al 2 keer gewassen, ingespoten etc. Succes!
Ik gebruik Vanish ook als de eerste wasbeurt niet helemaal is gelukt. Werkt goed.
Laten drogen in de zon.
Ook een Pluviofiel
Ik gebruik vaak van die Dr Bleckmann flesjes, die heb je ook tegen gras vlekken.
https://www.bol.com/nl/p/riem-pre-wash- ... androidapp

Oma's foefje
Decrypting life one day at the time
Het enige wat bij mij echt werkt is zo’n stuk citroenzeep (van dille en kamillie), ik moet deze regelmatig gebruiken om de broeken met grasvlekken op de knieen van zoon eruit te krijgen. Al het andere spul werkt niet.
Goed inwrijven en dan nog paar uurtjes laten weken in het sopje van deze zeep, en dan gewoon wassen.
Vanish spray of Shout spray. Werken bij mij eigenlijk op alle vlekken. Laatst ook gras. Wel snel na het ontstaan van de vlek gebruikt.
Framboos35 schreef:
29-06-2025 23:04
Niets meer te verliezen toch?
Ik zou de citroenzeep proberen en dan in de zon drogen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Zout met citroensap op de vlekken wrijven. Laten intrekken en dan wassen. Hielp bij mij tegen roestvlekken, dus wellicht ook tegen grasvlekken.
Cum non tum age
Daar gebruikte ik altijd groene zeep voor.
Ik gebruikte ook altijd Vanish maar toen dat een keer niet werkte op ketchup vlekken heb ik de vlekken ingesmeerd met groene zeep en het zo na een half uurtje in de wasmachine gegooid. Brandschoon en sindsdien gebruik ik voor alles groene zeep.
Bij een wit kledingstuk doe/ spuit ik er gerust verdunde bleek op.
Maar mensen gaan voorbij
Joppie schreef:
30-06-2025 12:17
Bij een wit kledingstuk doe/ spuit ik er gerust verdunde bleek op.
Dit ja. Het is toch al wit.

Al heeft mijn moeder toen ik jonger was, op gegeven moment gezegd dat we maar geen witte broeken meer gingen kopen.
Dit doe ik momenteel nog steeds niet. Heb 1 witte broderie blouse en dat is al een gevecht haha!
Tip van de groene zeep onthoud ik. Ik had een soort grijze vlek van een fietszadel op het zitvlak van een lichtblauwe broek, maar de stomerij heeft het er uiteindelijk uitgekregen omdat de Vanish echt niet werkte.
Huismiddeltje: groene zeep erop smeren en dan Glassex erop spuiten.
Teddydeniffler schreef:
30-06-2025 16:24
Dit ja. Het is toch al wit.

Al heeft mijn moeder toen ik jonger was, op gegeven moment gezegd dat we maar geen witte broeken meer gingen kopen.
Dit doe ik momenteel nog steeds niet. Heb 1 witte broderie blouse en dat is al een gevecht haha!
Ik draag juist heel veel wit en ik vind juist het zo makkelijk wast.
De oplossing was een vaatwastablet met heet water! Nacht laten staan en hoppa, weer wit 😀😀
Ah fijn! Ja top hè! Ik was er toen ook zo blij mee.
Framboos35 schreef:
01-07-2025 22:36
De oplossing was een vaatwastablet met heet water! Nacht laten staan en hoppa, weer wit 😀😀
O top! Fijn dat het gelukt is.
Maar mensen gaan voorbij

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven