Spullen kwijtgeraakt
maandag 30 juni 2025 om 09:35
Ik zit met een situatie en ik wil graag wat meningen over wie er in deze verantwoordelijk is.
Dochter van 4 mocht vorige week met een vriendinnetje mee zwemmen. Ik heb de moeder van het vriendinnetje daarbij een extra tas met daarin een zwemvestje (drijver) voor dochter meegegeven. Deze tas is nu kwijt. Moeder weet niet of ze hem in het zwembad heeft laten liggen of bij haar thuis. Bij het ophalen van dochter (door mijn man) is niet naar de tas gevraagd omdat mijn man niet wist welke spullen ze mee had. Ik baal ontzettend omdat het zwemvest ook voor zwemles gebruikt wordt en nieuw zo rond de 50 euro kost. Kan ik de moeder om een vergoeding vragen? Of is het (dochters) eigen verantwoordelijkheid?
Dochter van 4 mocht vorige week met een vriendinnetje mee zwemmen. Ik heb de moeder van het vriendinnetje daarbij een extra tas met daarin een zwemvestje (drijver) voor dochter meegegeven. Deze tas is nu kwijt. Moeder weet niet of ze hem in het zwembad heeft laten liggen of bij haar thuis. Bij het ophalen van dochter (door mijn man) is niet naar de tas gevraagd omdat mijn man niet wist welke spullen ze mee had. Ik baal ontzettend omdat het zwemvest ook voor zwemles gebruikt wordt en nieuw zo rond de 50 euro kost. Kan ik de moeder om een vergoeding vragen? Of is het (dochters) eigen verantwoordelijkheid?
maandag 30 juni 2025 om 13:50
Vroeger raakte er ook van alles zoek. Ik heb als tiener twee seizoenen op een internationale vakantietrein gewerkt. Dit is dus decennia geleden. Wat we daar wel niet vonden. Van protheses en kunstgebitten tot halve bedrijfsadministraties en lp's. En uiteraard ook veel kinderspullen.
Ik zou bij het zwembad gaan kijken en de moeder nog een keer vragen naar de tas. En anders het verlies nemen. Het hoort ook een beetje bij het hebben van kinderen, dat dingen soms spoorloos verdwijnen.
maandag 30 juni 2025 om 14:31
Mee eens, vooral met zwemmen eigenlijk. Nu zou het bij m’n jongste denk ik wel kunnen doordat ze aardig goed kan zwemmen maar ik vind het nog steeds te eng (4.5 nu).
maandag 30 juni 2025 om 14:32
is vast off topic, maar idd... mijn kind gaat niet mee zwemmen

Even on topic: balen van de tas en dat zou ik ook echt vervelend vinden vooral als de moeder zo redelijk makkelijk overkomt zoals ik het lees. ,aan de andere kant, soms is het niet anders..spullen raken kwijt, vooral bij kleine kindjes...misschien een nieuw vest via Marktplaats kopen?
maandag 30 juni 2025 om 16:34
Och, het zal er wel vanaf hangen hoe goed je mekaar kent. Mijn ex-schoonzus en ik gaven elkaar rustig onze niet-zwemmertjes mee, maar wij kennen elkaar al jaren en hebben ook meer dan genoeg samen gezwommen om te weten wat we op dat gebied aan elkaar hebben.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
maandag 30 juni 2025 om 16:37
Ik heb eens alle BSO-ouders tegen me in het harnas gejaagd omdat ik geen toestemming gaf voor een uitje naar het zwembad. 12 kinderen, waarvan de helft zonder diploma (incl dat van mij), 3 leidsters, vond ik niet verantwoord. Toen kon het hele uitje niet doorgaan omdat ze het met 11 kinderen en 2 leidsters niet aandurfden.
maandag 30 juni 2025 om 16:42
Ik denk dat je die leidsters een dienst hebt bewezen.KamilleT schreef: ↑30-06-2025 16:37Ik heb eens alle BSO-ouders tegen me in het harnas gejaagd omdat ik geen toestemming gaf voor een uitje naar het zwembad. 12 kinderen, waarvan de helft zonder diploma (incl dat van mij), 3 leidsters, vond ik niet verantwoord. Toen kon het hele uitje niet doorgaan omdat ze het met 11 kinderen en 2 leidsters niet aandurfden.
maandag 30 juni 2025 om 21:41
Ik vind TO net zo makkelijk overkomen. Man weet het niet; er gaan meerdere dagen overheen; zwembad wordt pas later gecontacteerd.sneeuwvrouw schreef: ↑30-06-2025 14:32is vast off topic, maar idd... mijn kind gaat niet mee zwemmen. zelfs nu met zwemdiploma moet ik er echt even goed over nadenken.
Even on topic: balen van de tas en dat zou ik ook echt vervelend vinden vooral als de moeder zo redelijk makkelijk overkomt zoals ik het lees. ,aan de andere kant, soms is het niet anders..spullen raken kwijt, vooral bij kleine kindjes...misschien een nieuw vest via Marktplaats kopen?
maandag 30 juni 2025 om 22:00
Ik vind ook dat jullie als ouders zijn er te laks mee om zijn gegaan.
Weet deze vrouw überhaupt dat het om zo’n duur iets gaat? Of loopt ze niet zo hard omdat ze gewoon denkt dat het een kwestie is van bij de action even nieuwe kopen?
Maar persoonlijk vind ik je te laat en daarmee is de verantwoordelijk ook die van jou/jullie geworden.
Betere afstemming dus tussen jouw partner en deze moeder.
Ik zou die moeder nog even persoonlijk aanspreken (dus of bellen of bij de school en niet appen) “joh ik heb het zwembad gebeld en daar ligt het niet. Ik baal wel hoor we hadden in goede geïnvesteerd en ze waren 50€ zou jij nog eens goed thuis willen kijken?”
Ik denk dat de tijd van geld terugvragen achter je ligt als je dat al had gewild.
Weet deze vrouw überhaupt dat het om zo’n duur iets gaat? Of loopt ze niet zo hard omdat ze gewoon denkt dat het een kwestie is van bij de action even nieuwe kopen?
Maar persoonlijk vind ik je te laat en daarmee is de verantwoordelijk ook die van jou/jullie geworden.
Betere afstemming dus tussen jouw partner en deze moeder.
Ik zou die moeder nog even persoonlijk aanspreken (dus of bellen of bij de school en niet appen) “joh ik heb het zwembad gebeld en daar ligt het niet. Ik baal wel hoor we hadden in goede geïnvesteerd en ze waren 50€ zou jij nog eens goed thuis willen kijken?”
Ik denk dat de tijd van geld terugvragen achter je ligt als je dat al had gewild.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 30 juni 2025 om 22:18
Als jouw man een beetje had nagedacht en opgelet dan had hij ook geweten dat jullie goudgerande zwembadjes gebruiken. Dan had hij direct gemerkt dat ze niet mee gekomen waren uit het zwembad en had hij direct actie kunnen ondernemen. Grote kans dat ze dan gewoon nog in het kleedhokje hadden gelegen of op de parkeerplaats. Na een week is dat wel weg ja.
De verantwoordelijkheid van de vader die zijn kind op komt halen om te kijken of alles weer compleet mee naar huis komt.
Als kind een Gameboy meeneemt als ze ergens gaat spelen, is het dan ook de verantwoordelijkheid van de ouders waar dat kind naar toe gaat?
De verantwoordelijkheid van de vader die zijn kind op komt halen om te kijken of alles weer compleet mee naar huis komt.
Als kind een Gameboy meeneemt als ze ergens gaat spelen, is het dan ook de verantwoordelijkheid van de ouders waar dat kind naar toe gaat?
maandag 30 juni 2025 om 23:55
Dat 'dure drijvers' suggereert dat het iets bijzonders is. Het gaat om, tenminste hier, gewoon de basisuitrusting van een kind op zwemles. Die hebben allemaal zo'n ding aan.
En nieuw was hij inderdaad vast en zeker €50 maar hij was al gebruikt.
Kijk maar eens op Vinted. Die staat er vol mee'
dinsdag 1 juli 2025 om 00:15
Ach kom op die dingen kosten niks tweedehands. Als je dure nieuwe zwemvest meegeeft aan je kleuter en je informeert niet na afloop waar het zwem is gebleven, dan is het je eigen verantwoordelijkheid. Je kan niet achteraf een rekening gaan neerleggen. En doe even normaal voor vijf euro, heb je al zo'n ding
dinsdag 1 juli 2025 om 03:53
Dit. Die Easy Swim is geen 50,-. Tenminste niet dat standaard vestje met drijfelementen dat ze gebruiken bij zwemles. Ik zou ook mijn verlies nemen. Zie het zo gebeuren dat je zoiets in een shopper ontgaat/half onder de afscheiding door naar een ander kleedhokje schuift als je twee (of meer) kleuters uit hun zwemkleding moet wurmen, afdrogen en aankleden in een krap hokje. En jezelf nog moet fatsoeneren.-Matilda- schreef: ↑30-06-2025 23:55Dat 'dure drijvers' suggereert dat het iets bijzonders is. Het gaat om, tenminste hier, gewoon de basisuitrusting van een kind op zwemles. Die hebben allemaal zo'n ding aan.
En nieuw was hij inderdaad vast en zeker €50 maar hij was al gebruikt.
Kijk maar eens op Vinted. Die staat er vol mee'
dinsdag 1 juli 2025 om 08:15
Waarom geef je een kind dat nog niet kan zwemmen mee aan iemand anders?
Waarom doe je dat vestje in een aparte tas? Hoogst onhandig om zo'n moeder met extra tassen te laten slepen als ze ook al 2 kleuters bij zich heeft.
Waarom weet je man niet wat je dochter in haar zwem-benodigdheden heeft?
Waarom denk je hier zelf pas na een week over na?
Waarom benoem je dat het nieuw wel €50 was, terwijl je voor €5 op Vinted en marktplaats een vervangend gebruikt exemplaar (net als die van jou) hebt.
Waarom ben je nog niet even naar het zwembad gereden om even in de gevonden voorwerpen te kijken?
Waarom vind je het zo gek dat moeder vriendin niet weet of het nog thuis ligt? Vermoedelijk heeft vriendinnetje hetzelfde pak, dan kan ik me dus voorstellen dat je niet direct in de gaten hebt dat het pakje in de was die van jullie was.
Of misschien hangt het nog wel in een tas tussen alle tassen aan de volle kapstok bij de achterdeur.
Ik vind dat je eerste even naar je eigen aandeel mag kijken en je de volgende keer maar lekker zelf naar het zwembad moet gaan.
(Als iemand hier om vergoeding zou komen vragen voor zoiets ging je dochter sowieso nooit meer met mij mee zwemmen).
Waarom doe je dat vestje in een aparte tas? Hoogst onhandig om zo'n moeder met extra tassen te laten slepen als ze ook al 2 kleuters bij zich heeft.
Waarom benoem je dat het nieuw wel €50 was, terwijl je voor €5 op Vinted en marktplaats een vervangend gebruikt exemplaar (net als die van jou) hebt.
Waarom ben je nog niet even naar het zwembad gereden om even in de gevonden voorwerpen te kijken?
Waarom vind je het zo gek dat moeder vriendin niet weet of het nog thuis ligt? Vermoedelijk heeft vriendinnetje hetzelfde pak, dan kan ik me dus voorstellen dat je niet direct in de gaten hebt dat het pakje in de was die van jullie was.
Of misschien hangt het nog wel in een tas tussen alle tassen aan de volle kapstok bij de achterdeur.
Ik vind dat je eerste even naar je eigen aandeel mag kijken en je de volgende keer maar lekker zelf naar het zwembad moet gaan.
(Als iemand hier om vergoeding zou komen vragen voor zoiets ging je dochter sowieso nooit meer met mij mee zwemmen).
dinsdag 1 juli 2025 om 08:21
Same. Alleen met mijn vader zijn ze wel eens gaan zwemmen maar pas toen in ieder geval 1 van mijn 2 kinderen diploma had. Verder alleen met man of mij.
Zebra tussen de paarden
dinsdag 1 juli 2025 om 10:14
Waarom doe je zoveel aanvallende aannames? De situatie heb ik in een aantal posts uitgelegd al en het is dus niet zoals jij schetst.-Matilda- schreef: ↑01-07-2025 08:15Waarom geef je een kind dat nog niet kan zwemmen mee aan iemand anders?
dinsdag 1 juli 2025 om 11:00
Inderdaad off topic, maar wel een belangrijk punt. Ik en mijn moeder hebben eens een meisje uit het water gevist in nota bene het kinderbad, zij hing roerloos in het water. Haar moeder kletste verderop met een andere moeder, er waren twee badmeesters en niemand had het gezien. Ze had daar zo kunnen verdrinken, ik krijg het nog koud als ik eraan denk. In de ontstane consternatie waadde mijn eigen zoon in de tussentijd naar het diepste deel, waar het 80 cm diep was. Daar kwam hij ook nog niet met zijn mond en neus bovenuit. Gelukkig allemaal goed afgelopen. Maar het kan echt zomaar gebeuren in een kort moment van onoplettendheid. Ik zou een jong kind nooit meegeven met iemand anders naar een zwembad. En ook met diploma's zijn ze echt nog niet allemaal watervrij genoeg om zich te kunnen handhaven in bijvoorbeeld een golfslagbad.
On topic: ik zou balen van het drijfvest en de moeder nog eens aansporen thuis te zoeken, maar ik zou geen vergoeding vragen. Het kan gebeuren.
On topic: ik zou balen van het drijfvest en de moeder nog eens aansporen thuis te zoeken, maar ik zou geen vergoeding vragen. Het kan gebeuren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 1 juli 2025 om 11:45
Ben jij de andere moeder?Ben-ik-weer schreef: ↑30-06-2025 13:34Ha Nicole, ik heb het zwembad nog gebeld maar de tas is niet gevonden. Kan jij deze schade ergens op een verzekering kwijt denk je?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in