Heet heet zweet zweet

01-07-2025 16:27 384 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In een deel van het land is code oranje afgekondigd wegens extreme hitte, dus hoog tijd voor mijn zoveelste weertopic. Hoe hangen jullie er nu bij? Zijn de zweetgutsingen nog een beetje binnen de perken te houden? Moet je buiten heel naar werk doen, dakdekken of zo? Welke maatregelen heb je genomen? Of woon je juist in een regio waar het allemaal verschrikkelijk meevalt en ben je jaloers op 'onze' 37 graden? Spui het hier!
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Vandaag op kantoor met airco gewerkt. Thuis ook lekker de airco aan. Wat dat betreft geen probleem. Behalve de heen-en-terugreis. Want de de NS en het GVB hebben wel last van de warmte. Uitvallende treinen, uitvallende tram, uitvallende metro's. Dus lekker lang onderweg... :-$
Neuloosi schreef:
01-07-2025 17:03
Ik ben niet gemaakt voor deze temperaturen. En zit het lijdzaam binnenshuis uit. Verkeer in de gelukkige omstandigheden dat ik pas donderdag voor het eerst weer naar buiten hoef.
Volgens mij is vrijwel niemand voor dit weer gemaakt.
Ik ben in Wenen en het is hier al weken nauwelijks uit te houden. Ik zit wijdbeens voor de ventilator met zo min mogelijk aan. Volgende week koelt het af! Jammer dat het dan vervolgens zowat de hele week gaat regenen. :|
Ik werk in de zorg. Sommige douchebeurten vanwege hitteprotocol overgeslagen.
Daarna dagbestedingsdienst met goede airco. We hebben vrij weinig gedaan met cliënten. Wel een comfortabele 22 graden daar.
Thuis kwam de klap. 31 graden binnen
Mobiele airco staat nu aan maar nog steeds 29.5 binnen. Vreselijk dit. En open zetten heeft vanavond ook weinig zin denk ik.

Verder stoor ik me mateloos aan reacties als: ja dit is zomer, in Spanje is het ook wel eens zo heet en die leven ook nog. Dan denk ik: dit is extreem voor ons land, en het is nog maar 1 juli. Dit soort extremen komt ook steeds meer voor. En in Spanje hebben ze een hele andere bouwstijl en zijn woningen er veel meer op berekend. En houden ze een siësta. Iedereen die de weeralarmen onzin en paniekzaaiierij vindt mag wel een dagje mijn werk komen doen. Bij cliënten ook veel meer kans op epilepsie door de hitte.
Op kantoor was het prima te doen. Geen airco maar klimaat controle en per kantoorruimte de mogelijkheid om de temperatuur tot 3°C omhoog of omlaag te doen.
Was bijna vervelend om naar buiten te lopen om te roken.

Ik ben nu thuis en daar is het zowel binnen als buiten erg warm. Gelukkig hebben we sinds een paar jaar airco op de slaapkamers dus met slapen gaat het goed.
Hier ook al jaren airco op de slaapkamers en sinds dit voorjaar ook in de woonkamer. Voornamelijk gekocht om te verwarmen, maar heerlijk dat ik nu ook beneden de airco kan aanzetten.

Mijn longen doen alweer een week of 2 moeilijk en ik zit nu een week aan de Prednison, dus ben heel blij met mijn redelijk koele kamer.
muts87 schreef:
01-07-2025 18:02
Volgens mij is vrijwel niemand voor dit weer gemaakt.
Ik ken wel een paar mensen die nu helemaal in hun sas zijn. Maar dat zijn wel de "extremen". Zelf ben ik een extreem de andere kant op. Als het nooit meer boven de 15 graden zou worden zou ik erg in mijn nopjes zijn.
Drackie schreef:
01-07-2025 18:02
Ik ben in Wenen en het is hier al weken nauwelijks uit te houden. Ik zit wijdbeens voor de ventilator met zo min mogelijk aan. Volgende week koelt het af! Jammer dat het dan vervolgens zowat de hele week gaat regenen. :|
Duizend keer liever regen dan deze graftakke hitte.
Ook een Pluviofiel
Kou vind ik erger.moet ook zeggen dat ik al gepensioneerd ben.dus ik maak mij niet druk .
Doe in huis wat lichte karweitjes. Beetje lezen en internetten.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Mijn vriend is zo iemand die helemaal in z’n sas is met dit weer. Net nog of ik mee ga naar een festival. Open veld, zon en drukte. Nou nee, ga maar lekker alleen. Ik heb hoofdpijn en wil niet dat het migraine wordt. Na 21 uur wil ik misschien wel naar buiten.

Het was warm op de terugweg van kantoor naar huis met zware tas. Wel genoot ik even van het zitten op een bankje in de schaduw onder de bomen. Zo daar zitten met wat frisdrank zou ik uren kunnen doen. Na deze warmte van 36 graden buiten vind ik het eenmaal thuis goed te doen met 27 graden.
was goddank vrij, zou eerst naar een festival gaan, maar heb er maar vanaf gezien.

heb bij me zus in de tuin gezeten met me voeten in een zwembadje na het eten een ijsje gehaald met nichtje en toen naar huis.
is net een oven buiten, voor ik naar bed ga ik lekker douchen :heart:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Op werk airco/klimaatbeheersing dus dat ging prima maar de klap als je dan naar buiten loopt en mijn fiets was erg warm. Had ook het idee flink te verbranden ondanks dat ik me voor vertrek even goed had ingesmeerd. Bij thuiskomst meteen douchen en een uurtje geslapen. Dat laatste was niet de bedoeling maar ik was kapot door de hitte. Afgelopen nacht ook niet veel geslapen en aankomende nacht zal niet veel beter worden denk ik.

Gelukkig nog 1 dagje...
Lekker binnen, ventilator aan en niet teveel doen. En de kat proberen te overtuigen dat naar buiten als je 16 jaar en pikzwart bent geen goed idee is.
Nu is ie boos :wtf:
Wij eten ook niet warm vandaag. Ik heb een bakje aardappelsalade op en twee boterhammen met chorizo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lady*Voldemort schreef:
01-07-2025 17:00
Deze snap ik dus niet zo. Je gaat naar binnen om de hitte te ontvluchten, zet van narigheid de airco aan en vervolgens vind je het erg dat het na morgen nog maar 24 graden wordt? Schiet mij maar lek hoor.
Nog een edit: ik zou de enige airco in dit huis aandoen, hangt in de keuken.

Ook nog niet aangezet ook nog.
Pieremachochel
Mijn trein reed niet. Ik heb net 2 uur en 15 minuten in diverse bussen zonder airco gezeten. Op het laatst dacht ik dat ik flauw zou vallen of zou moeten overgeven. Nu thuis, lauwe douche genomen en de ventilator op de kop gericht. Begin weer een beetje bij te komen. Man maakt maaltijdsalade. :heart:
Hier in huis airco, met peutertjes en honden vind ik het onmisbaar, we slapen allemaal goed zo snachts.
Ik vind deze temp buiten wel echt iets te gortig, tot aan 30 graden vind ik heerlijk. Dan ga ik ook nog sporten buiten (dan ga ik rond 22u). We wonen aan het bos, dus een schaduwrijke tuin en het huis/tuin blijft koel. Maar dit gaat te ver, ik kom nu niet meer met plezier buiten, zelfs niet in de tuin. Al verkies ik dit weer boven 19 graden en regen.
We aten vandaag salade.
Ik ben er klaar mee dus ik ben shirtloos gegaan. En de mensen die per se hun neus tegen het raam willen drukken om mijn blote tieten te zien doen hun stinkende best maar.
(Herman Finkers)
Dat vind ik het kutte aan vrouw-zijn met die hitte. Als het even tegenzit moet je een plakkerige bh aan, hemd en dan nog een lekker luchtige doorschijnende blouse of shirt aan (vandaar dat hemd, want het schijnt door of inkijk). Zit je met 3 lagen in de rothitte weg te smelten en op te zwellen want dat lijf houdt natuurlijk ook nog lekker veel vocht vast waardoor die bh steeds strakker gaat zitten.
Lady*Voldemort schreef:
01-07-2025 19:22
Ik ben er klaar mee dus ik ben shirtloos gegaan. En de mensen die per se hun neus tegen het raam willen drukken om mijn blote tieten te zien doen hun stinkende best maar.
Echt ik vind jou zo'n leuke grappige forummer :rofl:
GriebusDus schreef:
01-07-2025 19:18
Mijn trein reed niet. Ik heb net 2 uur en 15 minuten in diverse bussen zonder airco gezeten. Op het laatst dacht ik dat ik flauw zou vallen of zou moeten overgeven. Nu thuis, lauwe douche genomen en de ventilator op de kop gericht. Begin weer een beetje bij te komen. Man maakt maaltijdsalade. :heart:
Wat een verschrikking. Gelukkig dat je nu thuis bent.
Renske schreef:
01-07-2025 19:38
Dat vind ik het kutte aan vrouw-zijn met die hitte. Als het even tegenzit moet je een plakkerige bh aan, hemd en dan nog een lekker luchtige doorschijnende blouse of shirt aan (vandaar dat hemd, want het schijnt door of inkijk). Zit je met 3 lagen in de rothitte weg te smelten en op te zwellen want dat lijf houdt natuurlijk ook nog lekker veel vocht vast waardoor die bh steeds strakker gaat zitten.
Nou ja daarom.

Vroeger liet ik het wel, want dan kreeg ik altijd puberaal commentaar van zoon: GATVERDAMME MAMA, DAT HOEF IK ECHT NIET TE ZIEN!
Maar zoon is inmiddels bijna 21 en dit keer liet ie het bij een welgemeend 'gelijk heb je mam, het is ook idioot dat wij wel in onze blote pens mogen lopen en jullie niet' :proud:
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
01-07-2025 19:46
Nou ja daarom.

Vroeger liet ik het wel, want dan kreeg ik altijd puberaal commentaar van zoon: GATVERDAMME MAMA, DAT HOEF IK ECHT NIET TE ZIEN!
Maar zoon is inmiddels bijna 21 en dit keer liet ie het bij een welgemeend 'gelijk heb je mam, het is ook idioot dat wij wel in onze blote pens mogen lopen en jullie niet' :proud:
Eens!

Ik ben van de tijd van toen topless normaal was.
Af en toe lukt dat nog weleens.
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
01-07-2025 19:53
Eens!

Ik kom uit de tijd van toen topless normaal was.
Af en toe lukt dat nog weleens.
Ja gek is dat he? Tot 2000 of zo was het volstrekt normaal om in je blote borsten op het strand te liggen en nu ben je nog net geen ziekelijke smeerpijp als je je bovenstukje uittrekt. Raar gedoe.
(Herman Finkers)
Vanmorgen gaan sporten. Wel iets rustiger aan gedaan dan normaal. Daarna boodschappen gedaan, want Picnic had de helft niet bij. Thuis een was er in gegooid en op de bank gehangen. 2 Keer een plons in het zwembad genomen en daarna gedoucht. Verder rustig aan gedaan. De achterdeur staat nu nog open en ik heb het wel warm. Twijfel of ik hem dicht ga doen en de airco aan slinger :mrgreen: vannacht op de slaapkamer gaat hij in ieder geval wel aan, heerlijk!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven