Schaamte

02-07-2025 22:48 66 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In het verleden heb ik een aantal zeer foute relatiekeuzes gemaakt. Ik viel op mannen met issues en verslaving. Dit waren enorm gevoelige, lieve types en daardoor viel ik ervoor.
beertje20252025 wijzigde dit bericht op 05-07-2025 07:14
69.22% gewijzigd
Uiterlijke kenmerken van een drugsgebruiker? Wat bedoel je hier precies mee …

Hoe erg je ook je best doet, er zullen altijd mensen zijn die wel iets vinden om je omlaag te halen.
Ja, voor degenen die jou mogen zal er niks mis aan jou zijn. En degenen die (om welke reden dan ook) een afkeer van jou hebben zullen altijd iets fouts aan jou vinden. Dus probeer je niks (meer) van die kwaadsprekers aan te trekken. Je kunt het fenomeen als een filter voor je sociale leven zien, want je hoeft dan alleen nog aandacht te besteden aan degenen die jou mogen.
Hoe weet je dat mensen over je roddelen vraag ik me af, ik hoor zoiets nooit.

Je kunt de mensen die zaken doorvertellen rustig zeggen dat je dat soort praat niet hoeft te horen. Over wat je niet weet kun je je ook niet druk maken.

Trek je het je ook aan als mensen zeggen dat je een lelijk jongetje bent? Of denk je dan "wat een kul, ik ben helemaal geen jongetje". Zo kun je ook naar de roddel "drugsgebruiker" kijken. Je bent het niet dus hoef je er ook niet naar te acteren en jezelf te bewijzen.
.
Het helpt gewoon niet om om te gaan met drugsverslaafden. Dat zijn ook helemaal geen leuke mensen.
Gewoon geen fucks geven om wat mensen vinden. Leid je leven en doe het beste voor jou en je kind.
Decrypting life one day at the time
Bontebok schreef:
02-07-2025 23:12
Het helpt gewoon niet om om te gaan met drugsverslaafden. Dat zijn ook helemaal geen leuke mensen.
Oneens.
Het zijn mensen.
Soms leuk, soms niet.
En ook soms heel akelig door hun verslaving. Maar niet altijd.

En als ik het goed begrijp is de vader van het kind van TO ook verslaafd (geweest).
Nog een extra reden om niet de totale persoon per definitie af te schijven als niet leuk.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Kenmerken
beertje20252025 wijzigde dit bericht op 05-07-2025 07:15
95.52% gewijzigd
Dus, mensen die zeggen van jou te houden roddelen met anderen over jou. En vervolgens zeggen ze tegen jou dat er over je geroddeld wordt.

Ik zou toch eens gaan nadenken over het type mens waar je je mee omringt. En bedenken hoeveel waarde je moet hechten aan verhalen die beginnen met, weet je wat Esmeralda over jou zei.
Wat rot dat je je zo voelt. Wees gewoon jezelf, dit hou je het langste vol. Het heeft geen zin je anders voor te doen. En mensen die je echt graag hebben zouden je dit niet vertellen, dat is niet aardig of helpend.
Bontebok schreef:
Wat een onwetende ongevoelige kut reactie, echt. Waarom grijpen mensen naar de drugs? Omdat ze onzeker zijn, niet gelukkig zijn... Hoe kom je erbij om dit uit je toetsenbord te krijgen?
Loren schreef:
02-07-2025 23:38
Dus, mensen die zeggen van jou te houden roddelen met anderen over jou. En vervolgens zeggen ze tegen jou dat er over je geroddeld wordt.

Ik zou toch eens gaan nadenken over het type mens waar je je mee omringt. En bedenken hoeveel waarde je moet hechten aan verhalen die beginnen met, weet je wat Esmeralda over jou zei.
Exact. Als iemand naar mij zou komen met een lulverhaal over roddels, zou ik me echt afvragen waarom die andere roddelaar zich blijkbaar zo comfortabel voelde bij diegene om die onzin te delen. Ik hoef namelijk persoonlijk geen vuilspuiterij te horen over mensen van wie ik hou.
Noëlle_ismijnnaam schreef:
02-07-2025 23:57
Wat een onwetende ongevoelige kut reactie, echt. Waarom grijpen mensen naar de drugs? Omdat ze onzeker zijn, niet gelukkig zijn... Hoe kom je erbij om dit uit je toetsenbord te krijgen?
Wellicht bedoelt bottebok- maar schrijft hij of zij het wat verrot op- dat verslaving soms erg nare gedragingen naar boven brengt bij mensen. Zowel als gevolg van het drugsgebruik als de dingen die ze doen om eraan te komen.
Het is dan wel heel kort door de bocht om meteen die verslaafde persoon in het geheel af te schrijven, zeker.
. Ik wil bewijzen dat er met mij niets mis is, dat ik geen drugprobleem heb. Het put me uit.
Ik zou ermee stoppen. Bewijzen dat iets niet zo is, is sowieso een stuk lastiger dan bewijzen dat iets wél zo is.
En als mensen graag aan een narratief willen vasthouden, is het al helemaal verspilde moeite. Die zouden bij wijze van spreken je gedrag van nu- het geforceerd willen tonen dat er niks met je is- nog kunnen scharen onder verslaafdengedrag.
Vivalafete25 schreef:
03-07-2025 00:28
Wellicht bedoelt bottebok- maar schrijft hij of zij het wat verrot op- dat verslaving soms erg nare gedragingen naar boven brengt bij mensen. Zowel als gevolg van het drugsgebruik als de dingen die ze doen om eraan te komen.
Het is dan wel heel kort door de bocht om meteen die verslaafde persoon in het geheel af te schrijven, zeker.
Klopt. Maar een verslaafde maakt alles kapot. De verslaving staat namelijk op 1 en dan is er een hele tijd niets. Drugs en alcoholverslaving doen ook iets met je hersenen, daar word je geen leuker persoon van. Ik ken ze niet hoor de gezellige lieve verslaafden. En ik ken er best wat. Zeker, als ze hebben gescoord, dan is het even rustig kunnen ze ook best grappig zijn en lief doen. Tot er op zoek gegaan moet worden naar een nieuwe fix.
Maar als je dan je reactie terug leest, wat denk je daarmee in te brengen?
02-07-2025 23:57
Het zijn geen leuke mensen om in de omgeving van je kind te hebben in ieder geval.

Vanuit hun onzekerheid en ongelukkig zijn grijpen ze naar middelen en worden ze afhankelijk van middelen, waardoor ze niet of niet genoeg in staat zijn om goed op een kind te kunnen afstemmen of reageren.

Bij verslaafden, hoe lief ook, ligt de prioriteit op een verkeerde plek.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 03-07-2025 01:20
6.20% gewijzigd
Dat snap ik. Ik vraag me gewoon af waarom iemand zo'n reactie typt zonder verdere uitleg of advies, dat maakt me boos.
03-07-2025 01:18
Dat snap ik. Ik vraag me gewoon af waarom iemand zo'n reactie typt zonder verdere uitleg of advies, dat maakt me boos.
Bontebok heeft gewoon een punt.
Je kan nuanceren wat je wilt en verslaafden in hun menselijkheid zetten, maar om er mee te moeten leven of om te gaan, dat is gewoon dikke ellende. Dat moet je niet willen als je een kind hebt.
Bontebok schreef:
Echt, wat een onzin.
What have we done....
Ik begrijp wat bontebok bedoeld.
beertje20252025 wijzigde dit bericht op 05-07-2025 07:15
80.31% gewijzigd
03-07-2025 01:18
Het is uiteraard wel het beste voor to én haar kind om niet meer in het wereldje van verslaafden te vertoeven, niet?
attraverso wijzigde dit bericht op 03-07-2025 07:36
0.31% gewijzigd
patchouli_ schreef:
03-07-2025 01:23
Bontebok heeft gewoon een punt.
Je kan nuanceren wat je wilt en verslaafden in hun menselijkheid zetten, maar om er mee te moeten leven of om te gaan, dat is gewoon dikke ellende. Dat moet je niet willen als je een kind hebt.

Absoluut!
Ik heb al jaren lang een zwaar verslaafde broer en nog altijd wordt hij (vooral door mijn moeder) afgeschilderd als een heel fijn en lief mens, die af en toe wat problemen heeft.
Dat is echter al jaren niet meer zo..
De verslaving heeft hem overgenomen. Het liegen, bedriegen, manipuleren, stelen en soms ook de bedreigingen, zijn geen onderdeel meer van hem. Maar bijna zijn hele wezen geworden.
En hoe moeilijk misschien ook. Zo iemand zie je op een gegeven niet meer als slachtoffer, maar vooral als iemand die slachtoffers maakt. Ik wel althans. En dan zit er nog maar één ding op. Voor jezelf en je gezin kiezen en dus breken met de verslaafde.
Dat is sowieso mijn plan niet. Daar gaat mijn post ook niet over. Wel over hoe omgaan met roddels.
Mensen die weinig vet heben hebben ook vaak ingevallen kaken en grote holle ogen. Dit kan veel oorzaken hebben. Genetische aanleg, drugsgebruik, ernstige ziekte/kanker.

Bij jou gaat het kennelijk om genetische aanleg, maar omdat jij in een omgeving verkeerd waar drugsgebruik voorkomt zullen mensen het associëren met drugs en niet met aanleg of kanker.

Deze gedachte is in je hoofd gaan zitten. Als je weer zoiets denkt, of anderen zoiets zeggen, zeg dan tegen jezelf. Het is logisch dat ik (of zij) zo denken gezien mijn geschiedenis maar het is niet de waarheid. Ik ben gewoon vrij slank. Je kan jezelf qua gedachten herprogrammeren. Het kost wel tijd.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven