Schaamte
woensdag 2 juli 2025 om 22:48
woensdag 2 juli 2025 om 23:02
Ja, voor degenen die jou mogen zal er niks mis aan jou zijn. En degenen die (om welke reden dan ook) een afkeer van jou hebben zullen altijd iets fouts aan jou vinden. Dus probeer je niks (meer) van die kwaadsprekers aan te trekken. Je kunt het fenomeen als een filter voor je sociale leven zien, want je hoeft dan alleen nog aandacht te besteden aan degenen die jou mogen.
woensdag 2 juli 2025 om 23:12
Hoe weet je dat mensen over je roddelen vraag ik me af, ik hoor zoiets nooit.
Je kunt de mensen die zaken doorvertellen rustig zeggen dat je dat soort praat niet hoeft te horen. Over wat je niet weet kun je je ook niet druk maken.
Trek je het je ook aan als mensen zeggen dat je een lelijk jongetje bent? Of denk je dan "wat een kul, ik ben helemaal geen jongetje". Zo kun je ook naar de roddel "drugsgebruiker" kijken. Je bent het niet dus hoef je er ook niet naar te acteren en jezelf te bewijzen.
Je kunt de mensen die zaken doorvertellen rustig zeggen dat je dat soort praat niet hoeft te horen. Over wat je niet weet kun je je ook niet druk maken.
Trek je het je ook aan als mensen zeggen dat je een lelijk jongetje bent? Of denk je dan "wat een kul, ik ben helemaal geen jongetje". Zo kun je ook naar de roddel "drugsgebruiker" kijken. Je bent het niet dus hoef je er ook niet naar te acteren en jezelf te bewijzen.
.
woensdag 2 juli 2025 om 23:21
Oneens.
Het zijn mensen.
Soms leuk, soms niet.
En ook soms heel akelig door hun verslaving. Maar niet altijd.
En als ik het goed begrijp is de vader van het kind van TO ook verslaafd (geweest).
Nog een extra reden om niet de totale persoon per definitie af te schijven als niet leuk.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 2 juli 2025 om 23:38
Dus, mensen die zeggen van jou te houden roddelen met anderen over jou. En vervolgens zeggen ze tegen jou dat er over je geroddeld wordt.
Ik zou toch eens gaan nadenken over het type mens waar je je mee omringt. En bedenken hoeveel waarde je moet hechten aan verhalen die beginnen met, weet je wat Esmeralda over jou zei.
Ik zou toch eens gaan nadenken over het type mens waar je je mee omringt. En bedenken hoeveel waarde je moet hechten aan verhalen die beginnen met, weet je wat Esmeralda over jou zei.
woensdag 2 juli 2025 om 23:57
Wat een onwetende ongevoelige kut reactie, echt. Waarom grijpen mensen naar de drugs? Omdat ze onzeker zijn, niet gelukkig zijn... Hoe kom je erbij om dit uit je toetsenbord te krijgen?
donderdag 3 juli 2025 om 00:25
Exact. Als iemand naar mij zou komen met een lulverhaal over roddels, zou ik me echt afvragen waarom die andere roddelaar zich blijkbaar zo comfortabel voelde bij diegene om die onzin te delen. Ik hoef namelijk persoonlijk geen vuilspuiterij te horen over mensen van wie ik hou.Loren schreef: ↑02-07-2025 23:38Dus, mensen die zeggen van jou te houden roddelen met anderen over jou. En vervolgens zeggen ze tegen jou dat er over je geroddeld wordt.
donderdag 3 juli 2025 om 00:28
Wellicht bedoelt bottebok- maar schrijft hij of zij het wat verrot op- dat verslaving soms erg nare gedragingen naar boven brengt bij mensen. Zowel als gevolg van het drugsgebruik als de dingen die ze doen om eraan te komen.Noëlle_ismijnnaam schreef: ↑02-07-2025 23:57Wat een onwetende ongevoelige kut reactie, echt. Waarom grijpen mensen naar de drugs? Omdat ze onzeker zijn, niet gelukkig zijn... Hoe kom je erbij om dit uit je toetsenbord te krijgen?
Het is dan wel heel kort door de bocht om meteen die verslaafde persoon in het geheel af te schrijven, zeker.
donderdag 3 juli 2025 om 00:32
Ik zou ermee stoppen. Bewijzen dat iets niet zo is, is sowieso een stuk lastiger dan bewijzen dat iets wél zo is.. Ik wil bewijzen dat er met mij niets mis is, dat ik geen drugprobleem heb. Het put me uit.
En als mensen graag aan een narratief willen vasthouden, is het al helemaal verspilde moeite. Die zouden bij wijze van spreken je gedrag van nu- het geforceerd willen tonen dat er niks met je is- nog kunnen scharen onder verslaafdengedrag.
donderdag 3 juli 2025 om 00:37
Klopt. Maar een verslaafde maakt alles kapot. De verslaving staat namelijk op 1 en dan is er een hele tijd niets. Drugs en alcoholverslaving doen ook iets met je hersenen, daar word je geen leuker persoon van. Ik ken ze niet hoor de gezellige lieve verslaafden. En ik ken er best wat. Zeker, als ze hebben gescoord, dan is het even rustig kunnen ze ook best grappig zijn en lief doen. Tot er op zoek gegaan moet worden naar een nieuwe fix.Vivalafete25 schreef: ↑03-07-2025 00:28Wellicht bedoelt bottebok- maar schrijft hij of zij het wat verrot op- dat verslaving soms erg nare gedragingen naar boven brengt bij mensen. Zowel als gevolg van het drugsgebruik als de dingen die ze doen om eraan te komen.
Het is dan wel heel kort door de bocht om meteen die verslaafde persoon in het geheel af te schrijven, zeker.
donderdag 3 juli 2025 om 01:16
Het zijn geen leuke mensen om in de omgeving van je kind te hebben in ieder geval.Noëlle_ismijnnaam schreef: ↑02-07-2025 23:57Wat een onwetende ongevoelige kut reactie, echt. Waarom grijpen mensen naar de drugs? Omdat ze onzeker zijn, niet gelukkig zijn... Hoe kom je erbij om dit uit je toetsenbord te krijgen?
Vanuit hun onzekerheid en ongelukkig zijn grijpen ze naar middelen en worden ze afhankelijk van middelen, waardoor ze niet of niet genoeg in staat zijn om goed op een kind te kunnen afstemmen of reageren.
Bij verslaafden, hoe lief ook, ligt de prioriteit op een verkeerde plek.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 03-07-2025 01:20
6.20% gewijzigd
donderdag 3 juli 2025 om 01:23
Bontebok heeft gewoon een punt.Noëlle_ismijnnaam schreef: ↑03-07-2025 01:18Dat snap ik. Ik vraag me gewoon af waarom iemand zo'n reactie typt zonder verdere uitleg of advies, dat maakt me boos.
Je kan nuanceren wat je wilt en verslaafden in hun menselijkheid zetten, maar om er mee te moeten leven of om te gaan, dat is gewoon dikke ellende. Dat moet je niet willen als je een kind hebt.
donderdag 3 juli 2025 om 05:44
Het is uiteraard wel het beste voor to én haar kind om niet meer in het wereldje van verslaafden te vertoeven, niet?Noëlle_ismijnnaam schreef: ↑03-07-2025 01:18Dat snap ik. Ik vraag me gewoon af waarom iemand zo'n reactie typt zonder verdere uitleg of advies, dat maakt me boos.
attraverso wijzigde dit bericht op 03-07-2025 07:36
0.31% gewijzigd
donderdag 3 juli 2025 om 07:05
patchouli_ schreef: ↑03-07-2025 01:23Bontebok heeft gewoon een punt.
Je kan nuanceren wat je wilt en verslaafden in hun menselijkheid zetten, maar om er mee te moeten leven of om te gaan, dat is gewoon dikke ellende. Dat moet je niet willen als je een kind hebt.
Absoluut!
Ik heb al jaren lang een zwaar verslaafde broer en nog altijd wordt hij (vooral door mijn moeder) afgeschilderd als een heel fijn en lief mens, die af en toe wat problemen heeft.
Dat is echter al jaren niet meer zo..
De verslaving heeft hem overgenomen. Het liegen, bedriegen, manipuleren, stelen en soms ook de bedreigingen, zijn geen onderdeel meer van hem. Maar bijna zijn hele wezen geworden.
En hoe moeilijk misschien ook. Zo iemand zie je op een gegeven niet meer als slachtoffer, maar vooral als iemand die slachtoffers maakt. Ik wel althans. En dan zit er nog maar één ding op. Voor jezelf en je gezin kiezen en dus breken met de verslaafde.
donderdag 3 juli 2025 om 07:11
Mensen die weinig vet heben hebben ook vaak ingevallen kaken en grote holle ogen. Dit kan veel oorzaken hebben. Genetische aanleg, drugsgebruik, ernstige ziekte/kanker.
Bij jou gaat het kennelijk om genetische aanleg, maar omdat jij in een omgeving verkeerd waar drugsgebruik voorkomt zullen mensen het associëren met drugs en niet met aanleg of kanker.
Deze gedachte is in je hoofd gaan zitten. Als je weer zoiets denkt, of anderen zoiets zeggen, zeg dan tegen jezelf. Het is logisch dat ik (of zij) zo denken gezien mijn geschiedenis maar het is niet de waarheid. Ik ben gewoon vrij slank. Je kan jezelf qua gedachten herprogrammeren. Het kost wel tijd.
Bij jou gaat het kennelijk om genetische aanleg, maar omdat jij in een omgeving verkeerd waar drugsgebruik voorkomt zullen mensen het associëren met drugs en niet met aanleg of kanker.
Deze gedachte is in je hoofd gaan zitten. Als je weer zoiets denkt, of anderen zoiets zeggen, zeg dan tegen jezelf. Het is logisch dat ik (of zij) zo denken gezien mijn geschiedenis maar het is niet de waarheid. Ik ben gewoon vrij slank. Je kan jezelf qua gedachten herprogrammeren. Het kost wel tijd.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in