Burenoverlast ervaringen, deel 3
woensdag 18 juni 2025 om 12:19
Mijn buren blowen geregeld. Vind ik ook een gore lucht.Sterrenstof74 schreef: ↑18-06-2025 09:11Vraag ik mij ook af. Mijn buren hebben soms iets van wierook of shisha (schrijf je dat zo?) in de tuin. Heel zoet, heel goor (vind ik dan)
woensdag 18 juni 2025 om 15:53
Hm, shisha zou ook nog kunnen al ruik ik het soms in de ochtend al heel sterk (ik weet het niet, maar ik zou denken dat shisha niet echt iets voor in de ochtend is?). Maar misschien is het dat soms wel/ook.Sterrenstof74 schreef: ↑18-06-2025 09:11Vraag ik mij ook af. Mijn buren hebben soms iets van wierook of shisha (schrijf je dat zo?) in de tuin. Heel zoet, heel goor (vind ik dan)
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors
When you could just fall back and wait?
~Doechii~
woensdag 18 juni 2025 om 15:57
Zijn ze toevallig van Midden Oosterse/Arabische komaf ? Mijn onderburen Syriers, roken dus sisha. Kan bij zomerdag bepaalde tijden niks open doen om die reden, alles waait naar binnen. Heel goor. Baal daar ook van. Nu stomen se gelukkig niet heel de dag maar vooral wat later op de avond. Maar huis laten afkoelen in aankomende hittegolf gaat dus niet lukken.Liliane13 schreef: ↑16-06-2025 14:08Ik heb sinds een tijdje nieuwe onderburen en behalve dat ze lomp zijn qua leefgeluiden (deuren hard dichtgooien, tv hard, hard lopen etc.) heb ik sinds het mooie weer regelmatig last van hun enorm bedwelmende zoete parfumgeuren die helaas mijn woning ook vullen wanneer we beide de ramen open hebben staan (en dat is nu dagelijks). Echt weer iets wat ik niet voor mogelijk had gehouden. Het is echt heel intens en vies. Ik blaas nu elke avond die geur uit mijn slaapkamer met een ventilator. Ik baal er wel flink van eigenlijk.
woensdag 18 juni 2025 om 16:09
Ja, dat zijn ze. Ik ga nu wel vermoeden dat ik dan dus ook shisha ruik. Ik heb hier met verschillende buren al allerlei geuren voorbij zien (ruiken) komen, van sigarettengeur tot jointgeur en van wierook tot ongewassen lijvengeur maar niks zo intens ervaren als deze geuren zoete walmen die als een deken in mijn huis blijven hangen. Ze roken dus niet eens buiten, maar zo sterk is het dus dat het door hun openstaande ramen mijn openstaande ramen binnenkomt.muts87 schreef: ↑18-06-2025 15:57Zijn ze toevallig van Midden Oosterse/Arabische komaf ? Mijn onderburen Syriers, roken dus sisha. Kan bij zomerdag bepaalde tijden niks open doen om die reden, alles waait naar binnen. Heel goor. Baal daar ook van. Nu stomen se gelukkig niet heel de dag maar vooral wat later op de avond. Maar huis laten afkoelen in aankomende hittegolf gaat dus niet lukken.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors
When you could just fall back and wait?
~Doechii~
woensdag 18 juni 2025 om 16:23
Sisha is typisch Arabisch. Dus dat zal het zijn dan.Liliane13 schreef: ↑18-06-2025 16:09Ja, dat zijn ze (Arabische afkomst, jong stel). Ik ga nu wel vermoeden dat ik dan dus ook shisha ruik. Ik heb hier met verschillende buren al allerlei geuren voorbij zien (ruiken) komen, van sigarettengeur tot jointgeur en van wierook tot ongewassen lijvengeur maar niks zo intens ervaren als deze geuren zoete walmen die als een deken in mijn huis blijven hangen. Ze roken dus niet eens buiten, maar zo sterk is het dus dat het door hun openstaande ramen mijn openstaande ramen binnenkomt.
Bij mijn onderburen komt het ook via hun ramen bij mijn open ramen of balkondeur naar binnen. Echt vies. Gelukkig alleen in de wat latere avond. En verder hoor ik ze nooit. Maar maakt wel dat ik in de zomer niet altijd balkondeur open kan doen.
vrijdag 4 juli 2025 om 18:18
Bij mij wordt deze warme zomer de overlast van sisha toch wel erg vervelend. Als ik in de avond wil luchten om het binnen te laten afkoelen kan dat niet omdat dan de sisha lucht weer binnen waait echt een gore geur. Zoals andere forummer ook al omschreef. Het waait via hun open raam mijn woning binnen als ik de balkondeur open heb. En meestal was het laat op de avond en dat duurt dan 1.5 uur. Maar nu soms ook om 21.00 al. Terwijl ik juist dan even gebruik wil maken van de koele lucht. Of ik heb het open en ga dan 's nachts naar toilet en ruik het alsnog in huiskamer. Dus dat ze 's nachts nog roken.
Wat zouden jullie doen ? Wil ze hun sisha niet ontzeggen. Maar als zij dat dus doen betekent het voor mij alles dicht doen inclusief ventilatieroosters omdat de lucht niet te harden is. Dus zowel mijn als hun woongenot in het geding.
Iemand tips ?
Wat zouden jullie doen ? Wil ze hun sisha niet ontzeggen. Maar als zij dat dus doen betekent het voor mij alles dicht doen inclusief ventilatieroosters omdat de lucht niet te harden is. Dus zowel mijn als hun woongenot in het geding.
Iemand tips ?
vrijdag 4 juli 2025 om 18:23
https://www.powned.tv/video/jeroen-were ... tuin~6448/
Ik moest trouwens afgelopen week bij dit nieuwsbericht aan dit topic denken. Prachtig mooi zwembad. Daar niet van. Maar het zouden je buren maar zijn. Of ben ik nu heel zuur ?
Ik moest trouwens afgelopen week bij dit nieuwsbericht aan dit topic denken. Prachtig mooi zwembad. Daar niet van. Maar het zouden je buren maar zijn. Of ben ik nu heel zuur ?
vrijdag 4 juli 2025 om 18:29
vrijdag 4 juli 2025 om 18:53
Vragen hoe laat ze willen roken of eten. Vaak doen ze dat na het eten. En inderdaad daar dan een tijd over afspreken in overleg.
vrijdag 4 juli 2025 om 23:22
Die gast is een hielenloper. Die kunnen je echt tot wanhoop drijven. Zeker als ze veel heen en weer lopen te bonken. Ik vind dat naast harde muziek en gegooi met deuren het irritanste "leef"geluid wat er is.KatjaSasja schreef: ↑13-05-2025 19:43Ik ga er niet over klagen, want het hoort bij gewone leefgeluiden, maat gvd, wat kan die buurman toch vreselijk stampen zeg...Mijn man kan er ook wat van (die hoor ik dan beneden heen en weer lopen als ik boven zit), maar de buurman is echt wel een tandje erger. Dat die man niet enorme pijn heeft in zijn hielen snap ik niet.
BOEM BOEM BOEM BOEM BOEM, zo lomp!
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
zaterdag 5 juli 2025 om 08:36
muts87 schreef: ↑04-07-2025 18:23https://www.powned.tv/video/jeroen-were ... tuin~6448/
Hmwa, als niet de halve buurt daar komt badderen bij mooi weer met veel gekrijs, en er niet steeds poolparty's worden gehouden tot diep in de nacht, denk ik dat het wel meevalt met de overlast.
Hoeveel dagen per jaar zal zo'n zwembad nou écht gebruikt worden?
Hij heeft het wel knap gedaan overigens.
zondag 6 juli 2025 om 16:57
Buren zijn denk ik wel als iets gewend. Aan het begin gaf hij aan zijn zwembad eruit gehaald te hebben. Het is dus niet compleet iets nieuws. Ziet er mooi uit. Al zou ik het nooit willen. Ga wel naar het zwembad een dorp verdermuts87 schreef: ↑04-07-2025 18:23https://www.powned.tv/video/jeroen-were ... tuin~6448/
Carpe Diem!
zondag 6 juli 2025 om 20:12
Ik heb een vraag, mogelijk een strikvraag maar ben op zoek naar objectieve antwoorden want ik vrees dat het tussen mijn buurvrouw (hier al eerder over geschreven) en mij binnenkort minder prettig gaat verlopen:
Buiten zitten met 4 mannen (zoon en 3 vrienden, ik niet erbij), zacht gepraat/fluisterstand, 20 meter schuin verderop van slaapkamer buurvrouw af, geen muziek, tussen 21.30/22.15 uur, af en toe gelach, 22.30 waren ze weg. Gebeurt niet dagelijks, zelfs niet wekelijks.
Zien jullie dit als (structureel) overlast? Mijn buurvrouw ervaart het wel als zodanig met letterlijk de woorden dat ze zich gepest voelt. Zo vertelde zoon en ook 1 van mijn buurmannen mij de dag erna. Dit is uiteraard de korte versie maar samenvattend komt het hier wel op neer.
Buiten zitten met 4 mannen (zoon en 3 vrienden, ik niet erbij), zacht gepraat/fluisterstand, 20 meter schuin verderop van slaapkamer buurvrouw af, geen muziek, tussen 21.30/22.15 uur, af en toe gelach, 22.30 waren ze weg. Gebeurt niet dagelijks, zelfs niet wekelijks.
Zien jullie dit als (structureel) overlast? Mijn buurvrouw ervaart het wel als zodanig met letterlijk de woorden dat ze zich gepest voelt. Zo vertelde zoon en ook 1 van mijn buurmannen mij de dag erna. Dit is uiteraard de korte versie maar samenvattend komt het hier wel op neer.
wij slapen nooit.
zondag 6 juli 2025 om 20:17
Nee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 6 juli 2025 om 20:32
Kort maar krachtig. Buurvrouw is overgevoelig voor geluid, haar eigen woorden, niet de mijne. Heel vervelend voor haar uiteraard want verlies van woongenot wil niemand natuurlijk.
wij slapen nooit.
zondag 6 juli 2025 om 20:42
Het zit mij hoog merk ik. Omdat buurvrouw overgevoelig is voor geluid, heb ook ik het gevoel dat ik al met 10-0 achtersta als het aankomt op overlast geven qua geluid en buiten leven. Even voor het beeld in hoeverre buurvrouw overlast van ons ervaart, vanaf mijn 3 zitplekken gemeten. We slapen beiden aan de achterkant van onze woningen, op de eerste verdieping.
Zitplek 1: 3 meter schuin af van haar slaapkamerraam
Zitplek 2: 15/16 meter schuin af van haar slaapkamerraam
Zitplek 3: 40 meter naar achteren vanaf haar slaapkamerraam
Zoon zat vandeweek op zitplek 2.
wij slapen nooit.
zondag 6 juli 2025 om 20:43
Heeft buuf al rolluiken ?iceteapeach schreef: ↑06-07-2025 20:42Het zit mij hoog merk ik. Omdat buurvrouw overgevoelig is voor geluid, heb ook ik het gevoel dat ik al met 10-0 achtersta als het aankomt op overlast geven qua geluid en buiten leven. Even voor het beeld in hoeverre buurvrouw overlast van ons ervaart, vanaf mijn 3 zitplekken gemeten. We slapen beiden aan de achterkant van onze woningen, op de eerste verdieping.
Heeft ze een diagnose ( hyperacusis ) of benoemt ze iets wat ze vervelend vindt zelf “ overgevoelig zijn voor “ ?
Zelfs als ze aan hyperacusis zou lijden is het ondoenlijk voor jullie om daar jullie levens op aan te passen. Gewoon buiten zitten en zachtjes praten : niet erg realistisch om dat als pesten te ervaren.
https://pento.nl/pento-biedt-nieuwe-beh ... peracusis/
zondag 6 juli 2025 om 21:01
blijfgewoonbianca schreef: ↑06-07-2025 20:43Heeft buuf al rolluiken ?
Heeft ze een diagnose ( hyperacusis ) of benoemt ze iets wat ze vervelend vindt zelf “ overgevoelig zijn voor “ ?
Zelfs als ze aan hyperacusis zou lijden is het ondoenlijk voor jullie om daar jullie levens op aan te passen. Gewoon buiten zitten en zachtjes praten : niet erg realistisch om dat als pesten te ervaren.
Rolluiken heeft ze idd, vorig jaar aangebracht, volgens haar niet alleen tegen geluid maar ook tegen licht. Haar twee kleinkinderen kunnen blijkbaar ook niet tegen geluid en/of licht.
Ja, ze gaf zelf aan dat haar huisarts heeft aangegeven dat ze overgevoelig is/lijkt te zijn, gediagnostiseerd weet ik uiteraard niet (wie vraagt er om medisch bewijs) maargoed, mss naïef, daar ga ik maar vanuit. Waarom zou je erover liegen denk ik dan maar, al zullen die er ook zijn.
wij slapen nooit.
zondag 6 juli 2025 om 21:14
Daarbij zijn onze woningen, binnen, ontzettend gehorig. Een van de laatste keren was ik zo verschrikkelijk verkouden, dat ik 's nachts en in de ochtend werkelijk zat te blaffen van het hoesten. Daar kreeg ik ook een opmerking over, niet vanwege overlast, maar om aan te geven hoe gehorig het dus is. Maar ze heeft ons ook wel een aantal keer beschuldigd dat zoon op de trap liep te stampen terwijl hij niet eens thuis was. Dat waren onze (toen nog) kittens die 's nachts de zoomies kregen en elkaar achterna zaten of dat ze geluidsoverlast ervoer terwijl we helemaal niet thuis waren.
Ik begin ondertussen te denken dat er daar meer speelt dan alleen last van geluid. Ben er ook wel eerlijk in dat ik op het moment even niet genegen ben om naar haar te luisteren nu het woord pesten is gevallen.
Ik begin ondertussen te denken dat er daar meer speelt dan alleen last van geluid. Ben er ook wel eerlijk in dat ik op het moment even niet genegen ben om naar haar te luisteren nu het woord pesten is gevallen.
wij slapen nooit.
zondag 6 juli 2025 om 21:18
Als jullie normaal praten, zij rolluiken heeft, je niet onder haar raam zit, dan is het heel vervelend voor buuf, maar ze mag niet verwachten dat iedereen zich aanpast. Dat zij het, na haar mededeling dat ze overgevoelig is, als pesten ervaart dat jullie buiten praten , is zuur voor haar.iceteapeach schreef: ↑06-07-2025 21:01Rolluiken heeft ze idd, vorig jaar aangebracht, volgens haar niet alleen tegen geluid maar ook tegen licht. Haar twee kleinkinderen kunnen blijkbaar ook niet tegen geluid en/of licht.
Ja, ze gaf zelf aan dat haar huisarts heeft aangegeven dat ze overgevoelig is/lijkt te zijn, gediagnostiseerd weet ik uiteraard niet (wie vraagt er om medisch bewijs) maargoed, mss naïef, daar ga ik maar vanuit. Waarom zou je erover liegen denk ik dan maar, al zullen die er ook zijn.
zondag 6 juli 2025 om 21:31
https://www.beterhoren.nl/ooraandoening ... e-geluideniceteapeach schreef: ↑06-07-2025 21:22@BGB, dank voor je link. Interessant en als de gemoederen wat bedaard zijn, zal ik het opperen bij buurvrouw, hopelijk staat ze ervoor open. Hoewel ik zeker ook geloof dat dit voor haar ook niet prettig (leven) is.
Dit zou ook nog kunnen. Maar ook in die gevallen kan ze bijvoorbeeld een slaapcoach inschakelen oid.
zondag 6 juli 2025 om 21:53
blijfgewoonbianca schreef: ↑06-07-2025 21:18Als jullie normaal praten, zij rolluiken heeft, je niet onder haar raam zit, dan is het heel vervelend voor buuf, maar ze mag niet verwachten dat iedereen zich aanpast. Dat zij het, na haar mededeling dat ze overgevoelig is, als pesten ervaart dat jullie buiten praten , is zuur voor haar.
Tot 22.00 uur normaal praten idd, dus niet schreeuwen of expres hard lachen of praten. Daarna zacht/fluisterstand. Ik heb het zelfs al overdag aangegeven, toen ik een tijdje geleden een aantal meubels buiten met de handschuurmachine moest opschuren voor de laatste laag verf, dat ze even wat herrie kon horen. Hoef ik niet te doen.
Nogmaals, over alle andere dingen kan ik het prima met haar vinden, alleen geluid is echt een ding wat tussen ons in staat/gaat staan en het lijkt steeds erger te worden. Begin bijna te denken dat er meer speelt dan alleen overlast van ons.
wij slapen nooit.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in