Uitgerekend zomer 2025

18-12-2024 10:13 281 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Afgelopen week ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van ons eerste kindje. Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen en zoek daarom vrouwen die mee zouden willen schrijven en uitgerekend zijn in de zomer 2025. Ik zelf ben in augustus uitgerekend.
NaamLeeftijdHoeveelste?UDJ/MBijzonderheden
EmilyInParijs381e kindje21-08-2025M1-4 20 weken echo
Kikix311e kindje18-08-2025M16-1 8 weken echo
DanaJoe341e kindje30-07-2025J10-3 20 weken echo
I2I89351e kindje17-08-20251-4 20 weken echo
Tessa1991342e kindje18-08-202515-1 8 weken echo
Zeeschelp1-3e en 4e kindje-M/MGeboren: 24-01-2025
With_Love361e kindje13-08-20254-2 13 weken echo
Severus_Snape363e kindje20-08-202531-3 20 weken echo
Ava_92302e kindjeeind juliM
emilyinparijs2 wijzigde dit bericht op 11-03-2025 09:52
65.25% gewijzigd
Gisteren is mijn verlof officieel begonnen, dus voor mij starten de laatste loodjes ook nu. Wij zitten hier door de verhuizing nog flink tussen de dozen en meubels die nog in elkaar moeten worden gezet. Hopelijk blijft Pietje nog in elk geval tot de uitgerekende datum zitten, zodat we daar nog wat tijd en ruimte voor krijgen. De babykamer is wel helemaal klaar en alle kleertjes en beddengoed zijn gewassen etc, dus dat komt wel goed.

Fysiek vind ik het wel zwaar nu. Het gewicht van de buik begint echt goed in de weg te zitten, lopen lukt niet meer zo goed en omdraaien in bed is hels. Maar ik heb nog het geluk dat ik nog geen andere kindjes heb rondlopen…

Ook wel benieuwd naar DanaJoe, jouw uitgerekende datum komt wel dichtbij nu! ☺️
Kikix schreef:
04-07-2025 19:16
Ja, ik sta er ook zo in Danajoe! ik moet daar eerlijk gezegd ook niet aan denken. En het lijkt zo standaard gedaan te worden inderdaad. Maar ik wil zo min mogelijk mensen aan mij hebben. Ik heb het ook opgenomen in mijn bevalplan/wens.
Ja eigenlijk moet er helemaal niks, maar ze brengen het vaak op een manier dat je geen keuze hebt. En dat is geen informed consent.
Severus_Snape schreef:
19-07-2025 15:02
mijn verlof start officieel komende donderdag maar ga nu de tweede week van m’n vakantie in. Vorige week een weekje weg geweest. Ik vind het wel echt pittig hoor met 2 kleine kinderen en dan de laatste loodjes.
Als het goed is ben je nu met verlof. Kan je op dit soort momenten wel je rust pakken met twee kleintjes die nog aandacht van je vragen?
l2l89 schreef:
19-07-2025 17:30
Gisteren is mijn verlof officieel begonnen, dus voor mij starten de laatste loodjes ook nu.

Ook wel benieuwd naar DanaJoe, jouw uitgerekende datum komt wel dichtbij nu! ☺️
Was je eraan toe? Ik had toen echt een gevoel van opluchting toen ik niet meer hoefde te werken hahaha.
Op zich gaat het goed en denk ik niet dat ik mag klagen. Al slaap ik niet al te best omdat ik elk uur soms moet plassen. Afgelopen week paar keer soort oefenweeën gehad, harde buiken ook en m'n bekken is het er totaal niet meer mee eens.
Ukkie ligt wel helemaal ingedaald dus dat is positief. Eet elke dag braaf m'n dadels en drink frambozenblad thee, ben benieuwd of dit wat gaat uitmaken.
Komende woensdag 39 weken en begin nu toch wel echt heel erg nieuwgierig te worden naar de kleine verstekeling in m'n buik.
Spannend Dana Joe! Het kan echt elk moment bij jou.

Hoop voor jullie dat ie ook nog even blijft zitten tot na de verhuizing!

Officieel nog geen verlof hier, maar werk in het onderwijs vandaar wel al vakantie. Rust pakken? Niet echt eerlijk gezegd. En op de dagen dat de kinderen naar de opvang zijn heb ik in huis nog heel veel te doen. Ben mentaal ook nog echt niet toe aan bevallen dus waarschijnlijk blijft ie nog even zitten. Mag ook wel, ben nog net geen 36 weken. Slecht slapen is hier ook elke nacht, en fysiek ook zwaar. Maar ik probeer toch nog te genieten van de laatste keer zwanger zijn, de laatste keer schopjes in mijn. Buik etc.
"After all this time?" "Always."
Hebben jullie ook wel eens dat je baby (voor je gevoel, maar zal wel niet zo zijn) zich probeert te draaien en daarbij een soort stretch maakt alsof ie je buikwand helemaal naar buiten probeert te duwen? En gek genoeg voel ik het dan ook onderin mijn rug… Ben wel benieuwd wat ie dan precies probeert te doen, want erg prettig voelt het niet. 😅😵
l2l89 schreef:
20-07-2025 16:33
Hebben jullie ook wel eens dat je baby (voor je gevoel, maar zal wel niet zo zijn) zich probeert te draaien en daarbij een soort stretch maakt alsof ie je buikwand helemaal naar buiten probeert te duwen? En gek genoeg voel ik het dan ook onderin mijn rug… Ben wel benieuwd wat ie dan precies probeert te doen, want erg prettig voelt het niet. 😅😵
Ja hahaha. Deze uk maakt hele parcour in m'n buik. Moet soms ook echt achterover leunen omdat het anders echt zeer doet.
Yep, herkenbaar! Baby ligt hier nog vrij hoog, al is ie wel al ingedaald maar buik zit nog hoog. Hij nestelt zich graag onder m’n ribben en lijkt zich dan helemaal uit te rekken. Als ie dan ook nog draait is het helemaal pijnlijk.
"After all this time?" "Always."

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven