Ergernissen op de camping

24-07-2025 17:14 249 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We staan op een heerlijke camping. Na een aantal dagen ben ik (dacht ik) enigszins ontspannen.

Maar ik word GEK van de overburen. Nu vind ik kamperen in die zin ook altijd wel interessant, want je leeft dicht op elkaar waardoor je ziet hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat. In sommige gevallen hartstikke leuk, herkenbaar of juist heel anders wat me dan weer verwondert.

Waar ik vroeger jaren met pubers werkte en dat een hele leuke doelgroep vond vind ik de buurpubers echt Niet Te Doen.
Alles wat ze doen (zowel online als in het echt) moet op zeer hoog volume en ze zijn de hele dag aan het ruziën. De HOU-JE-BEEEEEHEEEEEEEK!’s vliegen me om de oren.
De volwassenen die erbij zijn hoor ik heel vaak SSSSHHHHHHHHHT! zeggen, maar het mag niet baten. Ook na 22 uur niet.

Ik hou me aanbevolen voor tips. Word ik nou gewoon een Gerda, of is dit echt geen normaal pubergedrag? Hoe kan ik me minder ergeren hieraan?

Nog dramatischere verhalen hou ik me ook voor aanbevolen.
apiejapie schreef:
25-07-2025 14:56
Het is dat ik dan altijd denk: als mensen zó niet bezig zijn met anderen, echt niet interessant vinden wat anderen irriteert, zal het hun ook geen moer uitmaken als je er wat van zegt. Dus houd ik mijn mond. Terwijl het waarschijnlijk beter helpt als ze steeds opnieuw aangesproken worden.
Ik dacht ook altijd zo. Maar, en dat is een heel ander voorbeeld, toen ik als jongvolwassene kassawerk ging doen kwam ik erachter dat mensen heel vaak niet nadenken. Als iemand een Snickers met een briefje van 250 gulden wilde betalen, dacht ik dat het geen zin had te vragen of ze het kleiner hadden. Ik had in mijn hoofd bedacht dat ze dan wel een kleiner biljet hadden gegeven en ik vond het heel ongemakkelijk toch (op aandringen van mijn leidinggevende) te vragen of ze het kleiner hadden. Dat hadden ze dus vrijwel altijd wél. Geen idee of ze niet nadachten of mij wilden imponeren met hun flappen, maar vragen hielp dus wel.

Veel mensen denken gewoon niet zoveel na.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
25-07-2025 15:11
Ik dacht ook altijd zo. Maar, en dat is een heel ander voorbeeld, toen ik als jongvolwassene kassawerk ging doen kwam ik erachter dat mensen heel vaak niet nadenken. Als iemand een Snickers met een briefje van 250 gulden wilde betalen, dacht ik dat het geen zin had te vragen of ze het kleiner hadden. Ik had in mijn hoofd bedacht dat ze dan wel een kleiner biljet hadden gegeven en ik vond het heel ongemakkelijk toch (op aandringen van mijn leidinggevende) te vragen of ze het kleiner hadden. Dat hadden ze dus vrijwel altijd wél. Geen idee of ze niet nadachten of mij wilden imponeren met hun flappen, maar vragen hielp dus wel.

Veel mensen denken gewoon niet zoveel na.
Ja klopt volgens mij. Of ze hebben het écht niet in de gaten, hoe onvoorstelbaar soms ook. Mijn man is zo: hij is - als ik mijn schoonmoeder mag geloven al zijn hele leven - lawaaierig. Hij maakt gewoon bijna altijd kabaal: praat hard, lacht hard, zet dingen hard neer, verschuift dingen hard, doet deuren hard dicht, zijn muziek staat hard, net als de tv... Hij knuffelt zelfs hard :)
Hij heeft het echt niet door, is oprecht verbaasd als iemand er iets van zegt. Hij gaat dan heel erg zijn best doen, want hij vindt het heel vervelend iemand tot last te zijn, dat is totaal zijn bedoeling niet. Maar het gaat eerlijk gezegd nooit echt lang goed, of de volgende bulderlach of uitroep klinkt. Hij staat gewoon anders afgesteld ofzo, ik begrijp t ook niet.
Net terug van kampeervakantie:
Grootste ergernis waren de elektrische stapjes, die gaan echt heel hard en de mensen die erop zitten kijken nergens naar.
Dieptepunt was dat een step zich in de achterkant van een langzaam rijdende camper boorde.
Volwassen kerel die met (geschat) 30 km per uur al append op de step zat...
Wij zijn nu op kampeervakantie in een camper. Daarin heb je veel minder last van snurkende buren.
Verder gaan we langs kleinere campings zonder veel gedoe. Tot nu toe de grootste ergernis was een radio hard (vond ik) aan in het toiletgebouw, 24 uur lang. Toen ik 's nachts naar de wc ging heb ik die uitgezet, kon ik heerlijk in alle rust mijn gang gaan. Was 's morgens om 10 uur nog steeds niet weer aangezet.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Is er ook soms geen cultuurverschil? Laatst waren 2 Nederlanders aan het klagen over dat kinderen aan het spelen waren bij het restaurant en nog zo laat op waren terwijl dat waar ik woon heel gebruikelijk is.

Al zijn er ook veel asociale mensen.
GroenTuintje schreef:
24-07-2025 23:31
Wat gaaf zeg! Beetje macramé hippie jaren 70?
Ja! Heel zen om te doen.
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
grenada schreef:
25-07-2025 09:48
even naar een hotel in de buurt lopen, vragen of ze nog een extra bordje hebben met "niet storen"erop. en dat aan je stoel bevestigen:-)
O, dit vind ik een goed idee, dankjewel!
Maar dat bordje maak ik natuurlijk gewoon even zelf 😬
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
Loren schreef:
25-07-2025 12:03
Ik zou ook niet kunnen bedenken waarom je ruzie krijgt over pannenkoeken. Maar hee, zelf heb ik ook wel eens een 'discussie' met de echtgenoot gehad op de camping over god mag weten wat. Daar hebben buren vast ook wel eens iets van meegekregen :proud:.

Ik heb ook leuke herinneringen aan pannenkoeken op de camping. Tegenover ons een zeer kinderrijk gezin, keurig opgevoed.

Op een dag vroegen we ze of ze bij ons pannenkoeken wilden eten. Nou, dat wilden ze wel. Maar ja, toen moesten we er wel vet veel bakken. Uiteindelijk stond het halve laantje pannenkoeken te bakken, iemand ging met vlaggetjes in de weer, er werden op het pad gezellige tafeltjes gedekt en er ontstond een heel pannenkoekenfestijn. Dat vind ik echt leuk aan kamperen, zulke dingen. Ook spontane flessenvoetbaltoernooien enzo.
We vonden het voor bijzonder dat je blijkbaar over pannenkoeken zo’n ruzie kan krijgen dat je je biezen pakt en je wederhelft achter laat :mrgreen:
En dat pannenkoeken bakken klinkt heel gezellig! Dat is inderdaad het leuke aan kamperen, dat soort spontane dingen met het hele rijtje. Wij hebben eens op een veldje gestaan, in totaal 12 kinderen in de leeftijd van 3 tot 11 die ontzettend leuk met elkaar omgingen. Er werd stokpaard gereden op bezems, alle kids op een rijtje vallende sterren kijken vanuit hun stoel met een kussen, knuffels en dekentje (en uiteindelijk lagen er een paar te slapen zo haha!) en inderdaad ook partijtjes voetbal etc. Zo gezellig was dat! Wij als ouders bij elkaar met een drankje, heerlijk!
Elsy schreef:
25-07-2025 16:06
Is er ook soms geen cultuurverschil? Laatst waren 2 Nederlanders aan het klagen over dat kinderen aan het spelen waren bij het restaurant en nog zo laat op waren terwijl dat waar ik woon heel gebruikelijk is.

Al zijn er ook veel asociale mensen.
Maar had dit dan wel of niet met asociaal gedrag te maken? Waren de kinderen asociaal aan het spelen? Of asociaal luid aan het praten?
Of was het normaal kindergedrag bij waar je woont?
Als we op vakantie zijn merk ik wel altijd dat ik het liefst zonder nederlanders romdom zit. Als ik in een boek zit bv kan ik me voor buitenlandse taal veel beter afsluiten. Als nederlanders gaan praten versta je het gewoon en ga je toch in dat gesprek mee, ik kan me daar dan niet makkelijk voor afsluiten.
Noëlle_ismijnnaam schreef:
25-07-2025 18:29
Als we op vakantie zijn merk ik wel altijd dat ik het liefst zonder nederlanders romdom zit. Als ik in een boek zit bv kan ik me voor buitenlandse taal veel beter afsluiten. Als nederlanders gaan praten versta je het gewoon en ga je toch in dat gesprek mee, ik kan me daar dan niet makkelijk voor afsluiten.
Heb ik precies hetzelfde.
Lilla schreef:
25-07-2025 15:30
Ja klopt volgens mij. Of ze hebben het écht niet in de gaten, hoe onvoorstelbaar soms ook. Mijn man is zo: hij is - als ik mijn schoonmoeder mag geloven al zijn hele leven - lawaaierig. Hij maakt gewoon bijna altijd kabaal: praat hard, lacht hard, zet dingen hard neer, verschuift dingen hard, doet deuren hard dicht, zijn muziek staat hard, net als de tv... Hij knuffelt zelfs hard :)
Hij heeft het echt niet door, is oprecht verbaasd als iemand er iets van zegt. Hij gaat dan heel erg zijn best doen, want hij vindt het heel vervelend iemand tot last te zijn, dat is totaal zijn bedoeling niet. Maar het gaat eerlijk gezegd nooit echt lang goed, of de volgende bulderlach of uitroep klinkt. Hij staat gewoon anders afgesteld ofzo, ik begrijp t ook niet.
Ik heb ooit zo’n date gehad en ik kon er uiteindelijk niet mee omgaan. De man was zelf slechthorend, dus dat was zijn excuus, maar alles wat hij deed maakte herrie. Daarbij nam hij ook fysiek heel veel ruimte in, dus alles bij elkaar was het geen match voor mij (klein en stil haha).
Elisha schreef:
25-07-2025 16:37
Ja! Heel zen om te doen.
Ja geloof ik zeker :) verkoop je ze ook :)? Ik heb wel interesse haha
Voor iedereen een groene tuin
Irregular_Choice schreef:
25-07-2025 18:16
We vonden het voor bijzonder dat je blijkbaar over pannenkoeken zo’n ruzie kan krijgen dat je je biezen pakt en je wederhelft achter laat :mrgreen:
Zal dat misschien een bekende druppel geweest zijn, zoals het alom bekende dopje van de tandpasta? Je weet niet waarover het ging. Maar de kans lijkt me groot dat het in basis niet over de pannenkoeken ging.
apiejapie schreef:
25-07-2025 19:14
Zal dat misschien een bekende druppel geweest zijn, zoals het alom bekende dopje van de tandpasta? Je weet niet waarover het ging. Maar de kans lijkt me groot dat het in basis niet over de pannenkoeken ging.

Maakt niet uit toch? Het is gewoon grappig. Ik heb trouwens zelf een keer ruzie gekregen over een doos aardbeien. Echt een gillende ruzie. Was de eerste echte ruzie met mijn toenmalige partner. Het was dat ik op een gegeven moment ineens inzag hoe belachelijk die ruzie was en in een onbedaarlijke schaterlach uitbarstte, waarop partner weinig anders meer kon dan maar meeschateren. Anders hadden we nu nog ruzie gehad over die aardbeien denk ik.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Ina schreef:
24-07-2025 18:23
Dat is nu precies de reden waarom ik nog nooit gecampeerd heb..
Ik vroeger wel. Maar volgens mij gaan mensen ook kamperen omdat ze het leuk vinden om zich aan anderen te ergeren ofzo :@@: na dit topic snap ik er helemaal niks meer van. Gegil van andere kinderen, snurkgeluiden, asociale mensen. Waarom zou je zoiets bewust gaan opzoeken O_o
Merel90 schreef:
25-07-2025 19:40
Ik vroeger wel. Maar volgens mij gaan mensen ook kamperen omdat ze het leuk vinden om zich aan anderen te ergeren ofzo :@@: na dit topic snap ik er helemaal niks meer van. Gegil van andere kinderen, snurkgeluiden, asociale mensen. Waarom zou je zoiets bewust gaan opzoeken O_o
Ach, in een hotel, appartement of huisje kun je net zo goed ook pech hebben met andere gasten.
We kunnen met gemak een topic vullen met wat de aspecten zijn waar je zo van houdt met kamperen, maar voor het overzicht zal ik er hier vast een paar noemen:

- ik hou ontzettend van het buiten zijn. Thuis ga ik echt niet vaak in de tuin zitten als het bewolkt is, hier zit ik in de regen onder mn luifel met mn kop thee en snuif de natte boslucht op.

- ik ervaar op de camping veel meer verbinding en contact met anderen dan in een huisje of hotel. Niet dat ik de hele dag met anderen loop te converseren, helemaal niet. Maar het feit dat ik mensen om me heen zie en hoor, maakt dat ik me minder afgezonderd voel van de bewoonde wereld dan wanneer ik alleen met mn gezin in een appartement zit.

- op een camping is in mijn beleving veel meer vermaak voor de kinderen dan in een hotel. Niet alleen animatie, maar ook gewoon dennenappels zoeken om een natuurschilderij mee te maken, takken zoeken voor een hut, badmintonnen, etc.

- back to basic vind ik zelf erg lekker en voor de kinderen belangrijk. Even weg van het snelle leven waar alles met een vingerknip voor handen is. Laat mij maar met mn fluitketeltje op een gaspitje maar een kwartiertje wachten op mn kopje thee. Lekker mindful.
Lady*Voldemort schreef:
25-07-2025 14:53
'IK HEB VERSE KOFFIE!!!"
:rofl:
Merel90 schreef:
25-07-2025 19:40
Het is echt niet zo dat je je op een camping altijd en overal aan alles zit te ergeren natuurlijk. Ik heb op 9 van de 10 plekken gewoon een hele fijne vakantie. En heel soms heb je er zo’n plek tussen zitten waarbij je wat minder fijne buren hebt. Maar in een hotel kan je ook stampende bovenburen hebben, of mensen naast je die elke avond liggen te seksen met een bonkend bed tegen de muur, of jongeren die lekker de muziek aan hebben op het balkon. En guess what, zelfs thuis kan je dat hebben. Dus ja, dan kan je nergens meer wonen of op vakantie gaan.
NomenNesci0 schreef:
25-07-2025 18:25
Maar had dit dan wel of niet met asociaal gedrag te maken? Waren de kinderen asociaal aan het spelen? Of asociaal luid aan het praten?
Of was het normaal kindergedrag bij waar je woont?
Nee waren aardig rustig aan het spelen maar was bij een hotel/restaurant (buiten). Heel normaal gedrag voor waar ik woon alleen wel na 21. En er kwamen Nederlanders die zeiden tegen elkaar dat ze het heel asociaal vonden. Ze hadden niet door dat ik het kon verstaan en de kinderen van de eigenaar van die plek waren :)
Loren schreef:
25-07-2025 20:36
Ach, in een hotel, appartement of huisje kun je net zo goed ook pech hebben met andere gasten.
Absoluut. Ik kwam eens terecht in een shabby hotel met bordkartonnen muren waar in de kamer naast de onze een orgie aan de gang was met heel veel gelal, gezang, gekots en geneuk. Nou ben ik niet gespeend van humor en mijn toenmalige vriend ook niet, en het was maar voor één nachtje dus we hebben er maar heel hard om gelachen. Maar zo erg als in dat hotel heb ik het op een camping echt nooit meegemaakt :lol:
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Wij staan op een camping van niks. Municipal, er zijn vanavond vijf plekken bezet. 300 meter verder is een restaurantje. Wij komen net terug van eten in een ander restaurant. Mijn man zegt: 'Wat gezellig er speelt ern bandje vanavond.' Er werd echt leuk gezongen.

Helaas is het karaoke-avond, mijn grootste ergenis: er wordt nu heel vals gezongen. Al nummers lang. :cry: Ook nog een aandoenlijk kinderstemmetje met een nummer uit een Disneyfilm.
Op de camping zaten we nu nog buiten, héérlijk!
Nu weer thuis zitten we gwn binnen.

Weinig last van ergernissen op campings gehad.
Onze laatste camping was afgelopen week en dat was een megagrote en massaal.

Ik ben vooral benieuwd hoe ons eigen bedje straks ligt.

Altijd weer fijn om thuis te zijn :flirting:
Pieremachochel
Lady*Voldemort schreef:
25-07-2025 21:22
Absoluut. Ik kwam eens terecht in een shabby hotel met bordkartonnen muren waar in de kamer naast de onze een orgie aan de gang was met heel veel gelal, gezang, gekots en geneuk. Nou ben ik niet gespeend van humor en mijn toenmalige vriend ook niet, en het was maar voor één nachtje dus we hebben er maar heel hard om gelachen. Maar zo erg als in dat hotel heb ik het op een camping echt nooit meegemaakt :lol:
:-), voor een nachtje zou ik ook de lol.er wel van inzien. Ik heb op een camping ook nooit horrorburen gehad verder.

Wel een keer ruzie gehad omdat de buurvrouw vond dat we teveel.kabaal maakten bij vertrek. Nadat we net een week het geblaf van haar hond hadden getolereerd.

Het grootste probleem met kamperen vind ik het gebrek aan een eigen toilet. Daar heb ik blijkbaar zoveel psychische problemen mee dat toiletteren een zeer moeizame danwel onmogelijke aangelegenheid wordt. Maar ja, daar kunnen de campingburen niets aan doen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven