Waterfles tips?

03-08-2025 21:33 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een ongelofelijk slechte waterdrinker. Klinkt echt als een gevalletje ‘doe gewoon’ maar ik vergeet het en heb zelden een dorstprikkel. Hoofdpijn krijg ik niet als ik een dag op één glas vocht doe. Ik moet gewoon een goede, liefst een beetje leuke waterfles hebben en die voor m’n neus zetten.
Heb een tijdje een air up gehad maar als je die geurpod omhoog hebt kan je maar kleine slokjes nemen dus dat vond ik niks. Inmiddels heeft de air-up zo lang liggen verstoffen dat ik ‘m ondanks afwassen gevoelsmatig toch ranzig geworden vind.

Wat vinden jullie nou de ideale waterfles voor op je bureau tijdens werk? Eentje die fijn drinkt, een beetje leuk is en het liefst handige dingen zoals een rietje heeft of vaatwasser bestendig is.
Ik denk heel eerlijk niet dat een leukere fles je gaat helpen. Dat leuke nieuwe is er na een week ook wel vanaf. Ik dronk eerst ook bijna niks. Nu drink ik iedere dag meer dan 2 liter water. Wat bij mij hielp:
1. Bewust de keuze maken dat ik echt genoeg wilde drinken.
2. Een app installeren op mijn telefoon die mij alerts geeft als ik moet drinken en waarop ik de voortgang kan bijhouden. De mijne had zelfs challenges om het steeds meer dagen achtereen vol te houden. Een nieuwe gewoonte kost gemiddeld 62 dagen om te leren.
3. Leer jezelf aan grote hoeveelheden ineens te drinken. Dus gewoon een heel glas water of zelfs een heel flesje van 500 ml. Dat zet tenminste zoden aan de dijk.
4. Kijk of je het drinken kan koppelen aan bepaalde momenten. Bijv. Voor het tandenpoetsen, na ieder toiletbezoek etc.
Ik maak hier ff een ordinaire tvp van, want ik kan alleen maar hele grote leuke vinden, terwijl ik dus een kleine wil. Eigenlijk zoek ik een klein stanley, van 500ml of zo.
Ik vind dopper het fijnste; goed schoon te houden en reserve onderdelen verkrijgbaar.
Als je gevoelig bent voor de smaak van plastic dan kun je nog kiezen voor glas, metaal of dubbelwandige thermo.
Ook qua formaat is er keuze; de bekende 450ml, maar ook kleinere en grotere van ltr.
Ik vind de dop prettig, maar een kleine slag draaien en hij is open. Rietjes vind ik niet fijn en ook niet zo fris.
Er was een ouder waterflessen topic met veel merken. Deze;sport/goede-bidon/list_messages/511123?hilit=Bidon

Zelf heb ik 2 rvs bidons, 300ml van Scanpan (veel kleurtjes) en 1L van Root7 (glitters). Vindt ze zelf ideaal, omdat water koud blijft en geen plastic smaak. Kunnen niet in de vaatwasser, maar spoel ze uit met heet water en azijn.
Tvp omdat mijn Tupperware flessen aan vervanging toe zijn.
Ik drink uit een gigantische 1 liter fles van de action met allemaal motiverende teksten waar ik geen zak om geef :proud:

https://www.action.com/nl-be/p/3202944/ ... drinkfles/
Hecamel schreef:
03-08-2025 21:47
Ik maak hier ff een ordinaire tvp van, want ik kan alleen maar hele grote leuke vinden, terwijl ik dus een kleine wil. Eigenlijk zoek ik een klein stanley, van 500ml of zo.

https://www.bol.com/nl/p/kambukka-elton ... androidapp

Ik vind deze fijn. Je kan 'm permanent open of dicht doen, maar ik heb 'm altijd op de middelste stand (knop indrukken = drinken, knop loslaten = afgesloten fles). Ideaal formaat, ligt lekker in de hand en gaat makkelijk mee in de tas.
Here am I in my little bubble
Ik kan niet zonder mijn Stanley, sleep hem overal mee naar toe. Maar ben ook erg goed in het water drinken. Was vroeger erg goed in roken 😆, in 2002 gestopt en elke sigaret vervangen door een glas water. Dat laatste is gebleven.
Keego flessen! Kost wat maar nooit meer plastic/bij-smaakjes aan je waterfles.

Verder is het echt een kwestie van discipline. Dus de ochtend direct beginnen met een gevulde waterfles op je bureau, verplicht voor de lunch leeg drinken en dan hetzelfde na de lunch nog een keer.
Soms sta je dan dus je halve fles weg te lurken als je naar huis wilt, maar dat gebeurt je op een gegeven moment niet meer.
Dat 2 liter water op een dag is ook alweer achterhaald toch?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ik heb Nalgene flessen in vele kleuren en maten. Goed schoon te maken en oersterk.
Begin op de badkamer in de ochtend met een glas water. Dan zet je daarmee je drinken in gang. En na elk toiletbezoek meteen een glas water drinken, dan houd je het zo makkelijk in stand. Gebruik grote glazen dus niet zo'n lullig glas van 200ml, maar minimaal het dubbele wat je achterover slaat nadat je van het toilet komt. Als je daar een gewoonte van maakt, drink je nooit meer te weinig.
Sowieso helpen grote glazen. Je bent als mens over het algemeen gewend je glas leeg te drinken, of het nu nog 200ml of 500ml gaat.
Moiren schreef:
03-08-2025 22:52
Dat 2 liter water op een dag is ook alweer achterhaald toch?
Zou dat de goede hoeveelheid zijn? Ik drink veel meer, denk aan 4 zo'n liter per dag (ooit bij moeten houden voor onderzoek in ziekenhuis). Heb ik een feestje, etentje of ga ik bij iemand op de thee, komt er nog meer bij.
Drink je ook niets anders dan water? Het gaat om je totale vochtinname en dat hoeven echt geen flessen water te zijn.
Het advies is 35 ml per kilo lichaamsgewicht. Ik heb soort van vaste drinkmomenten. ‘s morgens mijn medicijnen, dan bij het ontbijt, twee keer koffie, lunch, 15 uur koffie, diner. Tussendoor ook nog wel wat bekers thee of water.
Hecamel schreef:
Er zijn ook kleineren stanley‘s,deze is 600 ml

Afbeelding
Een Nalgene van een liter. Of een halve liter. Letterlijk lezen hoe ver je bent die dag.

Afbeelding

Afbeelding

BPA-vrij
pina wijzigde dit bericht op 04-08-2025 07:37
33.14% gewijzigd
apiejapie schreef:
03-08-2025 23:39
Zou dat de goede hoeveelheid zijn? Ik drink veel meer, denk aan 4 zo'n liter per dag (ooit bij moeten houden voor onderzoek in ziekenhuis). Heb ik een feestje, etentje of ga ik bij iemand op de thee, komt er nog meer bij.
Wat veel! Dag haal ik echt niet.
Ik drink uit een glazen fles, en wil nooit meer anders. Geen plastic flessen meer voor mij.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Gaat een waterfles met glitters en gouden randjes je wel water laten drinken?
Het is dus wel een kwestie van ‘gewoon doen’

Ik drink gewoon uit een flesje en vul deze regelmatig aan.
Ik heb Altijd een flesje water bij me in mijn tas voor onderweg.
Tijdens het sporten vind ik een sportdop fijn.

Ik drink met gemak 3 liter water op een dag.

(Al vind ik die Stanley wel heel fancy)
Hecamel schreef:
https://nl.yeti.com/products/rambler-25 ... el-seafoam

Ik heb deze van Yeti met rietjesdeksel en normaal deksel . Stuk kleiner en handzamer dan die joekels . Houdt in de winter ook ontzettend lang mijn thee warm .

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven