Mode & Beauty alle pijlers

Iemand ervaring met lowlights in grijze uitgroei?

04-08-2025 13:13 39 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben 56 en zit eraan te denken mijn witte haren te laten uitgroeien. Ik dacht eerst aan grey blending, maar volgens mijn kapper is dat een heel lang proces en een dure behandeling, waarbij o.a. de geverfde haren eerst ontkleurd moeten worden.

Een alternatief zou zijn om lowlights in de grijze uitgroei te zetten. Is er iemand met donker haar die daar ervaring mee heeft? Ik had, voordat ik grijs werd, donker haar (zwart/donkerbruin). Ik heb een uitgroei van 2-3 cm die bijna wit is. Daar zouden dan de lowlights in komen (denk ik), zodat de grens tussen zwart en wit niet zo hard is. Maar ik kan me dat eigenlijk moeilijk voorstellen.

Gewoon uit laten groeien zie ik niet zitten. Ik werk nog en moet binnenkort op zoek naar een nieuwe baan en ik weet dat iemand met grijs haar (helaas!) veel minder kans heeft uitgenodigd te worden.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Geen echte lowlights, maar wel een soort van:

https://www.youtube.com/watch?v=jJRaWFyTURU&t=43s
Gewoon eens overleggen met de kapper? Die zet genoeg lowlights.
Lieve TO,

Jammer om te lezen dat je vreest voor een mindere kans op een baan door je haarkleur.
Ben zelf al voor mijn veertigste grijs geworden en verfde het ervoor ookal zelf meerdere kleuren en ook weleens grijs als 20 jarige zelfs..... ook lowlights maar ook highlights in mijn grijzen haren gehad. Ik vind vaker niet de haarkleur maar het kapsel meer ouderlijk maken.

Ben enkele maanden geleden van baan gewisseld met mijn grijze lokken.

Lieve TO, kies de kleur en kapsel die je wenst en de passende baan en werkgever ziet je waarde, wat je ook kiest. Heel veel succes toegewenst. :hug:
Zwijgen is geen zwakte maar een sterkte.
Grijs is hartstikke hip tegenwoordig.

Je kunt er ook voor kiezen om elke keer zowel high als lowlights te laten zetten. ( duurt wel uuuuuuuren ) . Dan heb je niet zulke strepen.
Eigenlijk grey blending, maar dan niet in 1 keer. https://www.calmare.nl/blogs/news/grey- ... 4Oa4rs6QAM
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
https://www.hiptoro.com/p/instead-of-co ... -new-pics/
Bij mij heeft mijn kapper laatst juist highlights gezet, beginnersmodel ;) zodat het grijs in mijn donkere haar minder opvalt. Dat is althans de bedoeling.

Lowlights klinkt ook interessant, maar dat zou betekenen dat ik het meer moet laten uitgroeien en daar heb ik nog geen zin in. Ondanks de mooie plaatjes die hier gepost worden - en ik laat mijn uitgroei niet 5 cm worden... :O
Such fun!1
Bij mij zijn high- en lowlights geplaatst . Dan gaat de overgang wat geleidelijker .
Ik niet, wel met highlights maar mijn haar was ook al (geverfd vooral) blond in de punten.
Is jouw uitgroeiende donkere haar ook geverfd, dan kun je er thuis zelf een pakje ontkleuring op doen om een wat lichter resultaat te krijgen. Let wel op dat je een ontkleuring koopt die de verfpigmenten uit je haar haalt, niet eentje die doodleuk blondeert. Mocht je dit wat vinden https://www.kruidvat.nl/kruidvat-color- ... /p/2920765
Soms moet het twee keer. Het doet niks met je grijze uitgroei overigens. Waarschijnlijk wordt het voorheen geverfde deel wat rossig. (Je kunt ervoor kiezen daar zelf een uitwasbare kleurspoeling op te doen met een assige ondertoon maar dit is een beetje gewaagd als je niet veel ervaring hebt. )

Voor je sollicitatie zou ik aanraden om gewoon een brede haarband in te doen, dan hoeft het niet op te vallen....
Lorem Ipsum
https://www.beautyjournaal.nl/2021/09/0 ... is-verven/
ik ga ook een beetje aan op dat "ik werk nog".
Ik werk ook, en sinds heel kort in een nieuwe baan. Eerste grijze haren vanaf mn 18e en gestopt met verven vanaf mijn 35e. Ben echt helemaal grijs nu (begin 40) en het heeft echt geen invloed op mijn werkde leven. Je kunt ook met grijs haar gewoon je haar in model knippen en verzorgd voor de dag komen.
Daadkracht is mooi, even rustig ademhalen ook
Ik ben 47, heel erg grijs en een paar maanden gewoon aangenomen bij een hele leuk, hip en jong bedrijf.

Maar goed, als antwoord op je vraag:

Ik had ook donkerbruin/zwart haar en zowel lowlights als highlights en ontkleuren werkte niet bij mij.
Heel erg bedankt allemaal voor het delen van jullie ervaring en de linkjes!

De plaatjes in de links zien er echt prachtig uit, maar volgens mijn kapster zijn daarvoor meerdere langdurige en kostbare behandelingen voor nodig, wat ik niet zag zitten. Daarom gaf ze als alternatief: lowlights in het uitgegroeide grijs zetten. Maar als ik me dat probeer voor te stellen, lijkt me dat best vreemd.

En degenen die me een hart onder de riem hebben gestoken over het solliciteren met grijs haar: ook heel erg bedankt! Als ik mezelf met mijn grijze uitgroei op foto's of in de spiegel zie, voel ik mezelf nog eens 10 jaar ouder en daar word ik toch wel onzeker van.

De keuze is dus geleidelijk aan grijs laten worden met de lowlights of toch maar blijven verven. Door jullie reacties voel ik me weer meer gesterkt in mijn idee om het geleidelijk aan grijs te laten worden (al blijft de twijfel toch nog wel een beetje, haha).

Nogmaals heel erg bedankt allemaal!
Lolainthebigcity schreef:
04-08-2025 16:08
Lieve TO,

Jammer om te lezen dat je vreest voor een mindere kans op een baan door je haarkleur.
Ben zelf al voor mijn veertigste grijs geworden en verfde het ervoor ookal zelf meerdere kleuren en ook weleens grijs als 20 jarige zelfs..... ook lowlights maar ook highlights in mijn grijzen haren gehad. Ik vind vaker niet de haarkleur maar het kapsel meer ouderlijk maken.

Ben enkele maanden geleden van baan gewisseld met mijn grijze lokken.

Lieve TO, kies de kleur en kapsel die je wenst en de passende baan en werkgever ziet je waarde, wat je ook kiest. Heel veel succes toegewenst. :hug:
Daar ben ik het wel mee eens. Dat je i.v.m. grijs(er) haar minder kans op een baan zou maken. Ik vind dat jij je haar moet verven omdat je het zelf wilt en niet omdat iemand anders dat vind. En als je het mooi grijs laat worden dan is daar ook niets mis mee of met een combi van lowlights.
Je pense donc je suis
Ik ben 42 en heb m'n eerste grijze jaren al in mijn puberteit gekregen. Sinds 1,5 jaar ben ik gestopt met het verven van m'n haar. Heb (had) lang donker haar. Een jaar terug heb ik m'n haar af laten knippen tot net over m'n schouders. Zit nu bijna op het punt dat m'n geverfde haren geheel zijn uitgegroeid. Nog een centimeter of 8 denk ik. Heb geen highlight of lowlights laten zetten. Ik vond het wel een soort van spirituele ervaring om mijn haar uit te laten groeien (bij gebrek aan een beter woord). Ik heb mijn grijze haren zo vaak vervloekt als ik om de 4 weken m'n uitgroei weer bij aan het werken was.

Drie maanden terug heb ik gesolliciteerd naar een nieuwe baan en ik ben aangenomen. Mijn grijze haar/uitgroei is totaal geen issue geweest.

Maar ik denk wel dat je er zelf klaar voor moet zijn om te stoppen met verven. Achteraf had ik beter kunnen stoppen in de Corona periode, maar toen was ik er mentaal nog niet aan toe.
WiWa schreef:
05-08-2025 09:17
Ik ben 42 en heb m'n eerste grijze jaren al in mijn puberteit gekregen. Sinds 1,5 jaar ben ik gestopt met het verven van m'n haar. Heb (had) lang donker haar. Een jaar terug heb ik m'n haar af laten knippen tot net over m'n schouders. Zit nu bijna op het punt dat m'n geverfde haren geheel zijn uitgegroeid. Nog een centimeter of 8 denk ik. Heb geen highlight of lowlights laten zetten. Ik vond het wel een soort van spirituele ervaring om mijn haar uit te laten groeien (bij gebrek aan een beter woord). Ik heb mijn grijze haren zo vaak vervloekt als ik om de 4 weken m'n uitgroei weer bij aan het werken was.

Drie maanden terug heb ik gesolliciteerd naar een nieuwe baan en ik ben aangenomen. Mijn grijze haar/uitgroei is totaal geen issue geweest.

Maar ik denk wel dat je er zelf klaar voor moet zijn om te stoppen met verven. Achteraf had ik beter kunnen stoppen in de Corona periode, maar toen was ik er mentaal nog niet aan toe.
Super dat je aangenomen bent! :cheer2: Geverfd haar of niet moet inderdaad geen issue zijn. Een ieder moet dat zelf bepalen en grijs haar of verven doe je voor jezelf,niet voor een baan.
Je pense donc je suis
Ik laat zowel low als high lights zetten, 3 low lights v 1 high light, as je begrijpt wat ik bedoel. En voor mij is dat echt de perfecte combinatie, ik ga eens in de vier maanden, prima te doen.
To het zal voor iedereen persoonlijk anders zijn. Ik ben binnen anderhalf jaar van donker halflang haar naar grijs/blond halflang haar gegaan.
In overleg met mijn kapster heb ik mijn haar eerst zo'n 3cm uit laten groeien. Daarna heeft ze highlights gezet (zoals we afgesproken hadden). Na de 1e behandeling schrok ik me helemaal te pletter: er waren veel meer highlights gezet dan ik verwacht had. Op de fiets naar huis zag ik blonde lokken in mijn ooghoeken. Die middag moest ik direct aan het werk op school. Ik heb mijn haar opgestoken zodat de overgang wat minder heftig was voor mezelf, maar ook voor anderen. Op school kreeg ik alleen maar complimentjes. Ze vonden mijn uitstraling veel zachter. Dat klopt, en m'n haar paste direct al beter bij mijn teint. Ik ben nu dus ruim anderhalf jaar verder. Ik ben zo gemakkelijk van donker geverfd haar naar grijs/blond gegaan! Ik heb het om de 2 maanden laten knippen, en heb tussendoor nog een keer highlights laten zetten.

De grootste overgang was direct na het zetten van de 1e highlights. Ik ging toen al in één keer van donker naar licht, alleen de onderlaag is nu zelfs nog voor een deel donker, maar dat is mijn echte haarkleur. Dat gedeelte wordt nog niet echt grijs.
Het misstaat niet. Het ziet er heel natuurlijk uit.
MadameBijoux schreef:
05-08-2025 08:59
Daar ben ik het wel mee eens. Dat je i.v.m. grijs(er) haar minder kans op een baan zou maken. Ik vind dat jij je haar moet verven omdat je het zelf wilt en niet omdat iemand anders dat vind. En als je het mooi grijs laat worden dan is daar ook niets mis mee of met een combi van lowlights.
Dank jullie wel voor deze inzichten!

Ik verf mijn haar al vanaf begin 30. Inmiddels ben ik vrijwel helemaal grijs en heb ik na 1 week al zichtbare uitgroei. Zo vaak wil ik eigenlijk niet meer verven. Maar ik moet echt enorm wennen aan mijn inmiddels flinke uitgroei en heb ook echt het gevoel er ineens als een echte oma uit te zien, terwijl ik er altijd vrij jeugdig uitzag.
WiWa schreef:
05-08-2025 09:17

Wow, wat geweldig om te horen! En gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat goed dat je het hebt volgehouden om het grijs er gewoon uit te laten groeien, vooral met lang, donker haar!

Ja, klopt, dat je er zelf mentaal klaar voor moet zijn. Ik dacht dat ik het was, maar als ik mezelf in de spiegel zie, vind ik het echt afgrijzelijk (letterlijk). Vooral omdat het bij mijn kruin heel erg opvalt en het van een afstand lijkt alsof ik een enorme kale plek heb. Dan krijg ik echt de neiging om toch maar weer te verven. Maar dan denk ik aan hoe bevrijdend het zal zijn om niet meer te hoeven verven.
Mighty_Macaw schreef:
05-08-2025 17:19
Ik laat zowel low als high lights zetten, 3 low lights v 1 high light, as je begrijpt wat ik bedoel. En voor mij is dat echt de perfecte combinatie, ik ga eens in de vier maanden, prima te doen.

Dat klinkt heel goed! Eens in de vier maanden is inderdaad heel erg prima te doen! Heel fijne oplossing zo!
Araliya schreef:
07-08-2025 11:30
Wow, wat geweldig om te horen! En gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat goed dat je het hebt volgehouden om het grijs er gewoon uit te laten groeien, vooral met lang, donker haar!

Ja, klopt, dat je er zelf mentaal klaar voor moet zijn. Ik dacht dat ik het was, maar als ik mezelf in de spiegel zie, vind ik het echt afgrijzelijk (letterlijk). Vooral omdat het bij mijn kruin heel erg opvalt en het van een afstand lijkt alsof ik een enorme kale plek heb. Dan krijg ik echt de neiging om toch maar weer te verven. Maar dan denk ik aan hoe bevrijdend het zal zijn om niet meer te hoeven verven.
Herkenbaar to. Bij mij was ook na een week de uitgroei alweer zichtbaar. Ik probeerde het een beetje op te lossen met uitgroeispray, maar dat was uiteindelijk ook niet meer te doen.
Ik ben nu zo blij dat ik de stap naar het grijs gezet heb. Mijn haar groeit hard dus bij mij is de overgang goed en ongelofelijk snel gegaan.
Voordat ik zover was heb ik heel wat gegoogeld en youtube filmpjes bestudeerd, maar al met al is het me heel erg meegevallen.
Anna285 schreef:
06-08-2025 17:57
To het zal voor iedereen persoonlijk anders zijn. Ik ben binnen anderhalf jaar van donker halflang haar naar grijs/blond halflang haar gegaan.
In overleg met mijn kapster heb ik mijn haar eerst zo'n 3cm uit laten groeien. Daarna heeft ze highlights gezet (zoals we afgesproken hadden). Na de 1e behandeling schrok ik me helemaal te pletter: er waren veel meer highlights gezet dan ik verwacht had. Op de fiets naar huis zag ik blonde lokken in mijn ooghoeken. Die middag moest ik direct aan het werk op school. Ik heb mijn haar opgestoken zodat de overgang wat minder heftig was voor mezelf, maar ook voor anderen. Op school kreeg ik alleen maar complimentjes. Ze vonden mijn uitstraling veel zachter. Dat klopt, en m'n haar paste direct al beter bij mijn teint. Ik ben nu dus ruim anderhalf jaar verder. Ik ben zo gemakkelijk van donker geverfd haar naar grijs/blond gegaan! Ik heb het om de 2 maanden laten knippen, en heb tussendoor nog een keer highlights laten zetten.

De grootste overgang was direct na het zetten van de 1e highlights. Ik ging toen al in één keer van donker naar licht, alleen de onderlaag is nu zelfs nog voor een deel donker, maar dat is mijn echte haarkleur. Dat gedeelte wordt nog niet echt grijs.
Het misstaat niet. Het ziet er heel natuurlijk uit.

Ah oké, maar jij hebt dus highlights in je donkergeverfde haar laten zetten? Dat is inderdaad wel een hele verandering ineens! En je kreeg alleen maar complimentjes, dus blijkbaar stond het hartstikke mooi!

Bij mij zou grijs/blond wel te heftig zijn, omdat ik een type ben dat van nature nooit blond zou kunnen zijn ;-)

Ik denk dat ik het gewoon ga proberen met de lowlights in mijn uitgroei .....
Anna285 schreef:
07-08-2025 11:37
Herkenbaar to. Bij mij was ook na een week de uitgroei alweer zichtbaar. Ik probeerde het een beetje op te lossen met uitgroeispray, maar dat was uiteindelijk ook niet meer te doen.
Ik ben nu zo blij dat ik de stap naar het grijs gezet heb. Mijn haar groeit hard dus bij mij is de overgang goed en ongelofelijk snel gegaan.
Voordat ik zover was heb ik heel wat gegoogeld en youtube filmpjes bestudeerd, maar al met al is het me heel erg meegevallen.

Wat heerlijk Anna! En bedankt voor het delen van je ervaring!
Ja Araliya, voor mij heeft dat blonde/ grijze toch heel verrassend goed uitgepakt. Het was niet voor niets dat ik me te pletter schrok toen ik na de eerste highlights in de spiegel keek bij de kapper. Op dat moment vond ik het helemaal niet mooi, en wilde zo snel mogelijk naar huis. Ik stak het haar die middag direct op, zoals ik al schreef.
Mijn echte haarkleur is heel donkerblond. Door het verven werd die een tint donkerder. Mijn echte kleur kon ik met verf nooit benaderen, vandaar dat ik jarenlang donkerder haar had dan ik van nature had. Misschien dat daardoor het blond/grijze me toch goed staat nu. En ik ben ouder geworden natuurlijk. De tint van je huid verandert.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven