Boekenbon gekregen maar geen idee wat ervan te halen

10-08-2025 22:03 128 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zoals de titel al zegt vorige week een boekenbon gekregen, geen idee wat ik ermee moet, want sinds ik een kind heb lukt het me niet meer om te lezen.

Het is vooral heel erg jammer van het geld, want het is echt een enorm bedrag voor boeken.

Hebben jullie ideeën, of plekken waar je ze in kan leveren, maar niet perse boeken hoeft te kopen? Liefst online. Bruna al gecheckt, maar daar zie ik ook zo nog niet echt iets.

Ben al een week aan het bedenken wat ik ermee kan doen, maar kom er niet uit.
vivapimpelmees schreef:
10-08-2025 22:33
Onzin? Ik kan ook geen boeken meer lezen. Komt voor bij long covid of restverschijnselen bij andere ziektes. Ik kan het ook niet meer en ik verslond boeken.
Ah dat vind ik sneu voor je en luisterboeken?

Gemiddeld genomen lezen mensen natuurlijk niet meer door andere prioriteiten/netflix etc.
Flashy schreef:
11-08-2025 09:47
Natuurlijk niet, misschien denk je op een gegeven moment wel van ik lees het alsnog, of je leest erover, het is ineens weer trending, staat op de boekenlijst van nichtje etc.
In het geval van TO en haar dochter wordt het nooit gelezen.
Flashy schreef:
11-08-2025 09:45
Maar grote boekhandels verkopen toch van alles? Speel je dan ook geen spelletjes, koop je nooit een cadeautje voor iemand etc? Ik snap geloof ik oprecht het probleem niet.
meestal mag je de boekenbon alleen besteden aan boeken en tijdschriften.
Skawa schreef:
10-08-2025 23:49
Je kunt met een boekenbon bij bol.com toch ook gewoon andere dingen bestellen? ( dacht ik)
Dit klopt!
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Hecamel schreef:
10-08-2025 22:12
Misschien dat ik toch voor die hele dure kleurpotloden ga, al heb ik dus al jaren niet meer gekleurd.....
Ehm, volgens mij heb je hier je probleem zelf al opgelost, alleen zie je het nog niet:

Afbeelding
Spreuken 18:2
cowandchicken schreef:
11-08-2025 10:12
Dit klopt!
Dat klopt niet:
https://www.bol.com/nl/nl/klantenservic ... 0we%20niet.
cowandchicken schreef:
11-08-2025 10:12
Dit klopt!
op de site van bol staat van niet.
Pelle schreef:
11-08-2025 10:13
op de site van bol staat van niet.
Ik kon de code gewoon invoeren bij de cadeaubonnen en dan staat het op je saldo.
Vervolgens kon ik het gewoon voor vanalles besteden.
Maar dit is wel al een jaar geleden, misschien is het beleid gewijzigd?
cowandchicken wijzigde dit bericht op 11-08-2025 10:16
13.09% gewijzigd
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Hecamel schreef:
Ja ik weet het, heb daar ook al op gekeken, maar ik heb dus al een stationary tick, waardoor ik al omkom in de notitieblokken, kalenders, to do dingen en agenda's (die ik dus allemaal nooit ga gebruiken) (Heb ADD, dus vind wel dat ik het nodig heb, maar kan er vervolgens weinig mee...)

Misschien dat ik toch voor die hele dure kleurpotloden ga, al heb ik dus al jaren niet meer gekleurd.....
ik zou met die boekenbon idd naar een winkel gaan die de bon aanneemt en overleggen of je daar die hele dure kleurpotloden mee kunt kopen. Dan heb jij iets wat je wilde, maar nog niet gekocht hebt. En nee heb je, ja kun je krijgen!
Ik zou heel veel mooie, leuke kinderboeken kopen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Flashy schreef:
11-08-2025 09:45
Maar grote boekhandels verkopen toch van alles? Speel je dan ook geen spelletjes, koop je nooit een cadeautje voor iemand etc? Ik snap geloof ik oprecht het probleem niet.
Dat. De grote kwalitatieve boekhandels (en dan bedoel ik dus niet Bruna) in de steden hebben hele afdelingen met allerlei andere artikelen. Heel veel leuke gadgets, puzzels, speelgoed, brillenkokers en toilettassen met kunst erop, sokken, tekenspullen, you name it. Ik kan me niet voorstellen dat je daar geen geld uit zou kunnen geven.
Harba lorifa
Pelle schreef:
11-08-2025 10:09
meestal mag je de boekenbon alleen besteden aan boeken en tijdschriften.
Ah, dat wist ik niet.
Ik kan mij ook gewoon niet indenken dat ik niemand in mijn omgeving een boek voor een verjaardag kan geven.
Flashy schreef:
11-08-2025 11:32
Ah, dat wist ik niet.
Ik kan mij ook gewoon niet indenken dat ik niemand in mijn omgeving een boek voor een verjaardag kan geven.
Er zijn hele volksstammen die niet lezen. Niet iedereen vindt lezen leuk.

De verontwaardiging bijna die ik van collega's wel eens heb gehoord als ik vertel dat ik niet lees. "Wat dóé je dan in je vrije tijd?" Nou, kan genoeg bedenken.
Misschien dacht de gulle gever wel: ‘die lieverd genoot vroeger zo van lezen, laat ik de eerste horde, dat boeken geld kosten, wegnemen en haar een riant bedrag cadeau doen.’

Dat gezegd hebbende: ga naar Donner in Rotterdam, geef jezelf een uur of 2 om rond te struinen en als je dan die boekenbon niet hebt stuk kunnen slaan, koop je er schoolspullen bij de Bruna mee voor je dochter.

Maar ik kan me niet voorstellen, echt niet, dat er mensen zijn die moeite hebben om dat uit te geven bij zo’n winkel. Zelfs als je een reader hebt en niet van lezen houdt.
Kunstboeken, kookboeken, mooie atlas, boek over je eigen omgeving of stad. Boeken van een plaatselijke schrijver of fotograaf, die liggen bij onze boekwinkel altijd bij de toonbank.
Kikkertje schreef:
11-08-2025 11:37

De verontwaardiging bijna die ik van collega's wel eens heb gehoord als ik vertel dat ik niet lees. "Wat dóé je dan in je vrije tijd?" Nou, kan genoeg bedenken.
Maar heb je dan ook geen mensen in je omgeving die je een boek kunt geven?
Kikkertje schreef:
11-08-2025 11:37

Je bedoelt dat je geen boeken leest. Je leest wel, het is zo’n vaardigheid die je niet níet kunt gebruiken als je m eenmaal onder de knie hebt.

Je leest nooit een recept, geen ondertiteling, een boekje over je vakantiebestemming?
En je boekenbon hoeft niet in 1x op hè? Stop in je tas, betaal er hier een tijdschrift, daar een rol kaftpapier mee, een pak kerstkaarten, hij komt gedachteloos echt wel op.
Elke keer dat je saldo afschrijft stort je datzelfde bedrag in een potje en als je €100,- hebt koop je wat leuks voor jezelf.
Flashy schreef:
11-08-2025 09:49
Ah dat vind ik sneu voor je en luisterboeken?

Gemiddeld genomen lezen mensen natuurlijk niet meer door andere prioriteiten/netflix etc.
Ik vond de stelligheid in jouw eerdere bericht echt heel naar en belerend.
Plus dat er echt heel veel mensen zijn die niet van lezen houden.
Ditishet25 schreef:
https://www.wissel.nl/
https://cadeaubonverkopen.com/
Hopelijk kun je er wat leuks voor kopen wat wel bij je past ;)

Zelf nog nooit gebruikt overigens.
Ik wel! Goede ervaringen mee.
vivapimpelmees schreef:
11-08-2025 11:49
Ik vond de stelligheid in jouw eerdere bericht echt heel naar en belerend.
Plus dat er echt heel veel mensen zijn die niet van lezen houden.
Daar zijn veel onderzoeken naar gedaan, waarom mensen niet meer lezen. Het gros komt niet door medische dingen.
Schoolboeken voor je dochter als ze op mbo/hbo/uni zit?
Flashy schreef:
11-08-2025 11:53
Daar zijn veel onderzoeken naar gedaan, waarom mensen niet meer lezen. Het gros komt niet door medische dingen.
Mijn moeder is bijna 80 en zij heeft haar hele leven al een hekel aan lezen. Met en zonder onderzoek.
Flashy schreef:
11-08-2025 11:53
Tja, de topictitel is niet: 'Hoe zorg ik ervoor dat ik weer zin krijg in lezen?' of 'Hoe bestáát het dat ik geen boeken wil kopen van mijn boekenbon?'
Dus je verbazing en onbegrip is off-topic.
ladadieladieda schreef:
11-08-2025 11:45
Je bedoelt dat je geen boeken leest. Je leest wel, het is zo’n vaardigheid die je niet níet kunt gebruiken als je m eenmaal onder de knie hebt.

Je leest nooit een recept, geen ondertiteling, een boekje over je vakantiebestemming?
Dit is wel een beetje flauw. Je snapt heus wel wat ik bedoel, namelijk een fysiek boek.

En nee echt, ik pak in mijn vrije tijd geen boek erbij. Ook niet over een vakantiebestemming of een kookboek.
toulouse_74 schreef:
11-08-2025 13:00
Tja, de topictitel is niet: 'Hoe zorg ik ervoor dat ik weer zin krijg in lezen?' of 'Hoe bestáát het dat ik geen boeken wil kopen van mijn boekenbon?'
Dus je verbazing en onbegrip is off-topic.
Dit dus.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven