Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 1620 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Woez schreef:
26-04-2024 15:16
Ik had laatst iets gekocht wat opeens geannuleerd werd.
Volgens de verkoper was het kwijt in de verzending en heeft Vinted het geannuleerd.
Het geld heb ik van Vinted teruggestort gekregen, maar 2 dagen later was het pakketje toch binnen.

Ik heb via de chat gevraagd om mij alsnog een betaallink/tikkie oid te sturen, maar daar wordt niet op gereageerd.
Het is onder de €10, dus geen wereldbedrag. Maar voel me dan toch een beetje lullig naar de verkoper.
Volgens mij krijgt de verkoper het geld ook gewoon terug hoor
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
11-08-2025 09:20
Er staat dat er de mogelijkheid is voor opt-out, maar die heb ik op Vinted nog niet kunnen vinden.
Bij instellingen en dan privacy :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Bbubbels schreef:
11-08-2025 11:35
Bij instellingen en dan privacy :)

Maar welke is het dan? Tracking door derde partijen? Want die stond al uit.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Kiwiiiiii schreef:
11-08-2025 06:32
Zo, dit is behoorlijk wat!
Een artikel over de nieuwe voorwaarden van Vinted:

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/art ... en-voor-ai

Ik heb er momenteel niks op staan en begin toch een beetje te twijfelen of ik dit wil.
Dank voor het berichtje! Ik had die voorwaarden vluchtig gescand en toen gewoon geaccepteerd, dit was me helemaal niet opgevallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kiwiiiiii schreef:
11-08-2025 06:32
Zo, dit is behoorlijk wat!
Een artikel over de nieuwe voorwaarden van Vinted:

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/art ... en-voor-ai

Ik heb er momenteel niks op staan en begin toch een beetje te twijfelen of ik dit wil.

Dus dan kunnen ze een foto van je (misschien al) verkochte tweedehands kleding hergebruiken. Zie ik geen punt in.
Geen aanfoto's plaatsen waar je hoofd op staat (zou ik zonder die nieuwe voorwaarde al niet zo slim vinden)
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
11-08-2025 12:40
Maar welke is het dan? Tracking door derde partijen? Want die stond al uit.
Nee die daarboven: “toon mijn artikelen in marketingcampages ….”.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bbubbels schreef:
13-08-2025 11:17
Nee die daarboven: “toon mijn artikelen in marketingcampages ….”.

Dank je, die stond ook al uit.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Vinted leed. :facepalm:
Broek gekocht, pakketpunt gekozen wat ik altijd kies, dpd verzending. Na verzending stond er al na 2 dagen dat artikel afgehaald kon worden op het pakketpunt van waar het was verzonden. Contact met verkoper, zij nam contact op met dpd. Nee, zou allemaal goedkomen zei dpd. Pakket later toch onderweg maar ook nog af te halen bij pakketpunt van verzending. Alle berichtjes hierover ook gestuurd naar verkoper. Na 1 week was het pakket nog onderweg naar mij maar ook nog steeds af te halen op pakketpunt van verzending, contact met verkoper, zij wist het ook niet meer.
Plots bericht dat het pakket was aangekomen op mijn pakketpunt maar dat ik het had geweigerd. Dat had ik niet, ik was er nog niet eens geweest. Contact met koper hierover gehad, ze moppert dat dpd zo slecht is en blabla. Pakket retour naar verkoper. Ze heeft het ontvangen en vraagt mij of ik het nog wil kopen, waarop ik antwoord dat ik het niet meer hoef na al dit gedoe, ik schrijf er bij dat ik het haar zeker niet kwalijk neem.
Nu is ze boos en verwijt mij dit hele gedoe en dat ze al dacht dat ik het niet wilde hebben omdat ik het geweigerd had en schrijft dat ik voortaan moet nadenken of ik iets echt wil hebben.
Nah.... :flag:
Alle reacties Link kopieren Quote
Cochise schreef:
14-08-2025 04:43
Vinted leed. :facepalm:
Broek gekocht, pakketpunt gekozen wat ik altijd kies, dpd verzending. Na verzending stond er al na 2 dagen dat artikel afgehaald kon worden op het pakketpunt van waar het was verzonden. Contact met verkoper, zij nam contact op met dpd. Nee, zou allemaal goedkomen zei dpd. Pakket later toch onderweg maar ook nog af te halen bij pakketpunt van verzending. Alle berichtjes hierover ook gestuurd naar verkoper. Na 1 week was het pakket nog onderweg naar mij maar ook nog steeds af te halen op pakketpunt van verzending, contact met verkoper, zij wist het ook niet meer.
Plots bericht dat het pakket was aangekomen op mijn pakketpunt maar dat ik het had geweigerd. Dat had ik niet, ik was er nog niet eens geweest. Contact met koper hierover gehad, ze moppert dat dpd zo slecht is en blabla. Pakket retour naar verkoper. Ze heeft het ontvangen en vraagt mij of ik het nog wil kopen, waarop ik antwoord dat ik het niet meer hoef na al dit gedoe, ik schrijf er bij dat ik het haar zeker niet kwalijk neem.
Nu is ze boos en verwijt mij dit hele gedoe en dat ze al dacht dat ik het niet wilde hebben omdat ik het geweigerd had en schrijft dat ik voortaan moet nadenken of ik iets echt wil hebben.
Nah.... :flag:
Ik had dit laatst ook. Alleen kwam het toch aan op mijn pakketpunt na een tijdje. En toen kon ik m gewoon afhalen. Heel gek. Was ook ff stressvol. Ik kies vaak DPD en eigenlijk nooit problemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bbubbels schreef:
14-08-2025 07:09
Ik had dit laatst ook. Alleen kwam het toch aan op mijn pakketpunt na een tijdje. En toen kon ik m gewoon afhalen. Heel gek. Was ook ff stressvol. Ik kies vaak DPD en eigenlijk nooit problemen.
Wat jij schrijft heb ik inderdaad ook 1 keer eerder gehad en na 4 weken ontving ik het alsnog. Maar dit vond ik bijzonder en dan met name de boze reactie van verkoopster. Als ik het helemaal niet had willen hebben had ik toch niet die hele communicatie met haar gehad, denk ik dan. Maar ja, ik heb haar nu geblokt want met zulke mensen handel ik liever niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wilde iets kopen en vinted selecteert automatisch vinted go als verzendwijze. Voor mij is dat prima, maar na de koop zie ik dat verkoopster ergens in haar omschrijving heeft staan dat ze niet via vinted go verzend. Ik neem aan dat zij de koop dan gaat annuleren? Of hoe werkt dit dan? Heb netjes een berichtje gestuurd dat ik Mondial relay ook prima vind, maar dat kan vast niet door mij aangepast worden he?
Alle reacties Link kopieren Quote
Happyapple, je kunt zelf onder “bezorgdetails” en dan het potloodje een bezorgpunt kiezen.

Jij kunt ook vragen via de puntjes om de aankoop te annuleren. Even kijken welke optie past en overleggen met verkoper dat je geen automatische slechte review krijgt. Heb het ook weleens gehad dat verkoper mijn gekozen verzending niet wilde, order annuleren en opnieuw kopen (en vragen of verkoper het in de tussentijd op Vinted voor je reserveert) en dan komt het vast goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had de verkoper een berichtje gestuurd en ze reageerde dat het zo wel oke was. Maar verder heeft ze nog niks verstuurd dus ik ben wel benieuwd..
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vintedpakketje was vandaag een kwartier nadat ik het naar het pakketpunt bracht al bij de koper. Die bleek hetzelfde pakketpunt te hebben als ik! Ik had geen idee want alleen een qr code bij afleveren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha dat is wel heel snel inderdaad.
Ik ben zelf wat ongeduldig, merk ik. Van mijn 4 aankopen van afgelopen week zijn er pas 2 verstuurd. Van de andere 2 heb ik nog totaal geen idee of en wanneer het verstuurd wordt. Ik ben zelf meestal heel snel met versturen. Het is toch niet bepaald gebruikelijk om daar al over te gaan chatten lijkt me? Want ze hebben een volle week de tijd volgens vinted. Of gebeurt dat wel vaker bij iemand hier?
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
24-08-2025 07:54

Ik ben zelf wat ongeduldig, merk ik. Van mijn 4 aankopen van afgelopen week zijn er pas 2 verstuurd. Van de andere 2 heb ik nog totaal geen idee of en wanneer het verstuurd wordt. Ik ben zelf meestal heel snel met versturen. Het is toch niet bepaald gebruikelijk om daar al over te gaan chatten lijkt me? Want ze hebben een volle week de tijd volgens vinted. Of gebeurt dat wel vaker bij iemand hier?

Wanneer heb je het besteld? Ik verzend als verkoper ook erg snel, maar als koper moet je nou eenmaal wat geduld hebben. Mensen hebben een week, zijn geen webwinkels, hebben het druk en niet iedereen heeft pakketpunten dichtbij of in de eigen woonplaats.

Je kan even kijken naar de reviews van de verkopers, als daar verder geen 1-sterren zijn van niet-verzenden komt het vast goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja woensdagochtend besteld, dus ik had gewoon gehoopt dat ze het dan inmiddels verstuurd hadden, maar mss verstuurt deze verkoper idd wel alleen op maandag bijvoorbeeld. Er staan over het algemeen goede reviews, maar ook een paar automatische dat de verkoop niet door is gegaan. Dus vandaar een beetje mijn ongeduld/ onzekerheid denk ik. Maar ik ga zeker nog van het positieve uit natuurlijk.
En zelf ben ik inderdaad verwend met een pakketpunt in de buurt dat 6 dagen per week open is, waar zo ongeveer alle verzenddiensten mogelijk zijn. Dat zal inderdaad niet iedereen zo dichtbij hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
24-08-2025 07:54
Haha dat is wel heel snel inderdaad.
Ik ben zelf wat ongeduldig, merk ik. Van mijn 4 aankopen van afgelopen week zijn er pas 2 verstuurd. Van de andere 2 heb ik nog totaal geen idee of en wanneer het verstuurd wordt. Ik ben zelf meestal heel snel met versturen. Het is toch niet bepaald gebruikelijk om daar al over te gaan chatten lijkt me? Want ze hebben een volle week de tijd volgens vinted. Of gebeurt dat wel vaker bij iemand hier?
Ik wacht gewoon de volle week zonder daarover te gaan chatten. Ik vind dat juist zo relaxt aan vinted: als de verkoper niet op tijd verstuurt, wordt de verkoop automatisch geannuleerd en krijg je vanzelf je geld terug. Hoef je precies niks voor te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had deze week het omgekeerde: verkoper berichtte dat snel verzenden niet kon, want nog op vakantie, ik bericht terug dat dat me niet uitmaakt, ik wacht wel, werd de verkoop door vinted geannuleerd wegens niet tijdig verzenden.

Volgens mij kunnen verkopers bij vinted aangeven dat ze langer de tijd nodig hebben om te verzenden, maar dat had deze niet gedaan waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben zelf weer helemaal blij met vinted. Zoon (10) schiet de lucht in en wil het liefst dezelfde kleding, liefst ook in precies dezelfde kleur, als die hij al heeft in een maatje groter. Nu is het me al gelukt met een jack, zag er heel mooi uit, en een jas is onderweg.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven