Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
zondag 22 juni 2025 om 10:16
MarindaH schreef: ↑16-06-2025 14:38Ik heb gister een duur artikel verkocht, van tegen de 100 euro. Is een erg gewild item, bijna 100 keer bewaard ook. Maar de koper is echt zo'n totaal anoniem iemand, geen profielfoto, geen echte naam, geen reviews. Uit Duitsland.
Op het verzendlabel verschijnt dan wel een naam, maar die heeft maar twee onduidelijke hits op google. Ik heb er echt weinig vertrouwen in dat dat goedkomt.![]()
Wat te doen?
Ik heb deze verkoop overigens geannuleerd en ook laten weten aan de koper waarom. Bij annulering aangevinkt 'in overeenstemming met koper' en de reden opgegeven. Geen 1-ster gehad! Viel weer mee.
Such fun!1
maandag 23 juni 2025 om 21:05
Momenteel ben ik mijn kleding aan het uitzoeken, omdat ik geen ruimte heb om alles te bewaren. Een deel van wat weg kan / mag staat al op Vinted. Het is voor mij een tijd geleden dat ik via Vinted items te koop had staan, dus ben benieuwd hoe het gaat qua verkopen. En terwijl ik dit aan het typen ben, is het eerste item al verkocht.
maandag 23 juni 2025 om 21:14
Ah! Goed idee. Had ik in jouw geval ook gedaan.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 27 juni 2025 om 10:03
Weet iemand dit? Ik heb een paar dagen gewacht met pakketjes ophalen zodat ik alles in 1 x kon ophalen. Nu kom ik bij de winkel om het op te halen en er hangt een briefje dat ze vandaag en morgen dicht zijn. Op zondag is deze winkel altjjd dicht. Dus ik kan het pas maandag halen. Worden straks mn pakketjes terug gestuurd omdat ik t niet kon halen?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
vrijdag 27 juni 2025 om 11:05
Ik heb laatste tijd best wat gedoe met Vinted qua verzenden.
Eerst pakket wat ze met verkeerde vervoerder verstuurd. Die is terug betaald. Daarna jurk verstuurd maar status werd niet op verzenden gezet en na 1 week is het geld terug gestort.
Nu is op 9 juni een pakket met 8 artikelen verstuurd via Vinted go en nog steeds niet bij het punt.
Eerste twee heb ik geld al terug en derde moet ik tot 15 juli wachten en kan dan een probleem melden en mijn geld terug krijgen.
Echt raar dit in afgelopen 3 maanden terwijl ik voorheen in jaren niet 1 keer problemen heb gehad.
Eerst pakket wat ze met verkeerde vervoerder verstuurd. Die is terug betaald. Daarna jurk verstuurd maar status werd niet op verzenden gezet en na 1 week is het geld terug gestort.
Nu is op 9 juni een pakket met 8 artikelen verstuurd via Vinted go en nog steeds niet bij het punt.
Eerste twee heb ik geld al terug en derde moet ik tot 15 juli wachten en kan dan een probleem melden en mijn geld terug krijgen.
Echt raar dit in afgelopen 3 maanden terwijl ik voorheen in jaren niet 1 keer problemen heb gehad.
vrijdag 27 juni 2025 om 20:30
Had laatst een koopster met dit probleem. Ik kreeg al de melding dat het werd teruggestuurd, terwijl zij de dag ervoor voor een (onverwachte) dichte deur stond. Ze heeft het die ochtend nog kunnen ophalen voordat het werd teruggestuurd. Dus ik zou als ik jou was (als je in de gelegenheid bent natuurlijk) gelijk maandagochtend gaan want anders heb je er wel kans op.VGM1980 schreef: ↑27-06-2025 10:03Weet iemand dit? Ik heb een paar dagen gewacht met pakketjes ophalen zodat ik alles in 1 x kon ophalen. Nu kom ik bij de winkel om het op te halen en er hangt een briefje dat ze vandaag en morgen dicht zijn. Op zondag is deze winkel altjjd dicht. Dus ik kan het pas maandag halen. Worden straks mn pakketjes terug gestuurd omdat ik t niet kon halen?
If chocolate can't fix it, it's a real problem
vrijdag 27 juni 2025 om 21:04
Misschien een stomme vraag:
Van de week een item verkocht voor een klein bedrag (onder de € 5,-), had het omschreven als 'goed'. Had al wel aangegeven dat ik het vaak gedragen had, item zag er naar mijn idee nog goed uit. Krijg ik bericht dat er een klein gaatje in zit plus lusje. Op de foto is in mijn beleving geen gaatje te zien, alleen een iniemienie lusje. Hoe zouden jullie reageren?
Van de week een item verkocht voor een klein bedrag (onder de € 5,-), had het omschreven als 'goed'. Had al wel aangegeven dat ik het vaak gedragen had, item zag er naar mijn idee nog goed uit. Krijg ik bericht dat er een klein gaatje in zit plus lusje. Op de foto is in mijn beleving geen gaatje te zien, alleen een iniemienie lusje. Hoe zouden jullie reageren?
vrijdag 27 juni 2025 om 21:12
Ik laat alleen nog maar thuis bezorgen. Dan maar extra betalen, vinted go is zó slecht dat ik dat niet meer wil proberen.Nina-tje schreef: ↑27-06-2025 11:05Ik heb laatste tijd best wat gedoe met Vinted qua verzenden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 27 juni 2025 om 21:23
Ik zou aangeven dat het voor mij het gaatje niet zichtbaar is op de foto is, maar dat ze het mag terugsturen. Dan zijn de retourkosten voor haar (en is het de vraag of dat het waard is).Zijdehoentje schreef: ↑27-06-2025 21:04Misschien een stomme vraag:
If chocolate can't fix it, it's a real problem
zaterdag 28 juni 2025 om 00:15
Als het echt zo miniem is als je hier beschrijft zou ik er niks mee doen, ook niet laten terugsturen. Als ze echt denkt dat het wat is, kan ze een zaak aanmaken bij Vinted,en kunnen die het beoordelen. Het zou kunnen dat ze hoopt geld terug te krijgen of het toch niet zo leuk vond staan en daarom probeert terug te mogen sturen.Zijdehoentje schreef: ↑27-06-2025 21:04Misschien een stomme vraag:

zaterdag 28 juni 2025 om 00:21
Zijdehoentje schreef: ↑27-06-2025 21:04Misschien een stomme vraag:
Ik zou geen gezeik willen voor zo'n bedrag en het haar laten houden en geld terug.
zaterdag 28 juni 2025 om 08:27
Pochacco schreef: ↑27-06-2025 20:30Had laatst een koopster met dit probleem. Ik kreeg al de melding dat het werd teruggestuurd, terwijl zij de dag ervoor voor een (onverwachte) dichte deur stond. Ze heeft het die ochtend nog kunnen ophalen voordat het werd teruggestuurd. Dus ik zou als ik jou was (als je in de gelegenheid bent natuurlijk) gelijk maandagochtend gaan want anders heb je er wel kans op.
oh, thanks! Ja ik ga gelijk maandagochtend erheen.
zaterdag 28 juni 2025 om 19:02
Pochacco, tripsie en Purrmaid, dank voor de reacties.
Ik heb het idee dat ze het item graag gratis wil hebben of iets dergelijks, maar ik ben malle Henkie nou ook weer niet. Heb aangegeven dat ik het lusje wel zie, maar het gaatje niet en dat ze het item op eigen kosten mag terugsturen. Ik vraag me af of ze dat gaat doen.
Ik heb het idee dat ze het item graag gratis wil hebben of iets dergelijks, maar ik ben malle Henkie nou ook weer niet. Heb aangegeven dat ik het lusje wel zie, maar het gaatje niet en dat ze het item op eigen kosten mag terugsturen. Ik vraag me af of ze dat gaat doen.
zaterdag 28 juni 2025 om 19:20
Prima reactie. Als je iets tweedehands koopt, kun je ook geen perfect artikel verwachten. Wel in een goede staat. Benieuwd hoe het afloopt.Zijdehoentje schreef: ↑28-06-2025 19:02Pochacco, tripsie en Purrmaid, dank voor de reacties.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 28 juni 2025 om 20:59
Net even op de website gekeken en ook maandag zijn ze dicht dinsdag pas weer open.Pochacco schreef: ↑27-06-2025 20:30Had laatst een koopster met dit probleem. Ik kreeg al de melding dat het werd teruggestuurd, terwijl zij de dag ervoor voor een (onverwachte) dichte deur stond. Ze heeft het die ochtend nog kunnen ophalen voordat het werd teruggestuurd. Dus ik zou als ik jou was (als je in de gelegenheid bent natuurlijk) gelijk maandagochtend gaan want anders heb je er wel kans op.
zondag 29 juni 2025 om 10:29
Hier sinds kort ook Vinted ontdekt, als koper… Ik draag in de zomer altijd sandalen/slippers die niet meer geproduceerd worden. Overal gezocht, maar helaas. Tot schoondochter zei dat ik het es op Vinted kon proberen. En jawel: drie paar nieuwe gevonden en gekocht. Hartstikke blij mee, ik kan weer een paar zomers vooruit!
zondag 29 juni 2025 om 15:33
woensdag 2 juli 2025 om 20:28
Inderdaad, ik denk dat of haar verwachtingen niet reëel zijn, of ze was uit op een gratis item. Ik had afgelopen weekend aangegeven dat ze op eigen kosten het item terug kon sturen (zowel in een berichtje naar haar als via Vinted zelf). Dat leek ze te gaan doen, tot ze maandag aangaf dat de verkoop afgerond is (zij houdt het item, ik krijg m'n geld).
woensdag 2 juli 2025 om 20:31
woensdag 2 juli 2025 om 20:34
Ik had hetzelfde probleem met Vinted go. En steeds meer verkopers vermelden dat ze niet met Vinted go willen versturen. Bij 1 pakketpunt zijn ze al gestopt met ze. Alleen gedoe werd er gezegd.Nina-tje schreef: ↑27-06-2025 11:05Ik heb laatste tijd best wat gedoe met Vinted qua verzenden.
vrijdag 4 juli 2025 om 23:47
Hier zijn meerdere pakketpunten met VintedGo gestopt. Nog wel andere verzenders. Mensen kunnen VintedGo niet selecteren als ze iets willen kopen. Laatst uitgebreid contact over gehad met een potentiele koper. Ik heb dus wel mensen die mijn artikelen als favoriet markeren, maar weinig kopers. Denk dat het daarmee te maken heeft.
zaterdag 5 juli 2025 om 11:48
Wat leuk! Werkt die loop een beetje? Want ik probeer me al een jaar in te schrijven maar ontvang nooit berichtje of word niet toegelaten.SunShine35 schreef: ↑28-06-2025 09:01Gisteren leuke nieuwe zwarte enkellaarsjes binnengekregen. Nieuw 50 euro, Vinted 5 euro. Meteen gedragen bij een bruiloft. Samen met mijn mooie gratis jurk van de clothing loop. Ik ben blij![]()
maandag 14 juli 2025 om 09:27
Ik heb steeds vaker iets raars met de verzendkosten, herkent iemand dat? Dan zie ik bij een item bijv staan Verzending vanaf €3,19 (naar pakketpunt), maar vervolgens wordt die optie voor dat bedrag niet geboden, alleen voor €5,39
De eerste keer dat dit gebeurde was binnen Nederland en toen had de verkoopster dit al eerder gehoord en uitgevonden dat je de duurdere (DHL of DPD) opties uit moet zetten wil de koper de goedkopere opties zien. Dat deed ze en dat werkte, maar nu wil ik iets uit Frankrijk kopen en geeft de verkoopster aan dat ze met Mondial Relay verstuurt, maar dat zie ik niet als ik op kopen klik. Ik heb haar bovenstaand trucje uitgelegd, maar dat werkt nu niet.
Echt raar dit, iemand enig idee hoe dit kan? Voorheen had ik hier nooit dit gedoe mee, uit welk land ik ook bestelde. De aangegeven verzendkosten klopten dan gewoon..

Echt raar dit, iemand enig idee hoe dit kan? Voorheen had ik hier nooit dit gedoe mee, uit welk land ik ook bestelde. De aangegeven verzendkosten klopten dan gewoon..

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in