Dubai: wat mag je niet missen?f

11-08-2025 14:05 98 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien willen we een weekje Dubai doen met ons gezin (met 4 jongvolwassenen erbij). Dat zou dan in de mei-/of herfstvakantie zijn. Mocht het niet lukken dan gaan man en ik een keer samen naar Dubai.

Wat zijn leuke dingen om te bekijken en te doen? Wat is handig om per dag te doen en te combineren ?
Ik heb dit al gevonden:
- Dubai Mall, Aquarium en dan ook bezoek aan Burj Khalifa en fonteinenshow.
- Dagje Aquaventura in The Palm Atlantis
- Woestijntocht (4x4 of quad, kamelen en sandboard)
- Misschien dagje Abu Dhabi maar weet niet goed of dat leuk is, moet ik nog over lezen.

Andere tips wat we moeten noteren om te bekijken?

En in welke wijk kun je het beste verblijven ? Concrete hoteltips met zwembad en centrale ligging ook heel welkom.
Oh ja, waar moet ik aan denken qua kosten voor eten/drinken? Kun je best een all inclusive hotel nemen of beter iets met ontbijt en is het niet te duur om elke dag te gaan uit lunchen en dineren?
Maar goed, er werd gevraagd om tips. Vanwaar dan de drang om te benoemen dat je er zelf nooit heen zal gaan vanwege dit of dat?
.
Jesco schreef:
11-08-2025 16:47
Maar goed, er werd gevraagd om tips. Vanwaar dan de drang om te benoemen dat je er zelf nooit heen zal gaan vanwege dit of dat?
Verbeter de wereld, stap voor stap
Oh, dat valt onder de wereld verbeteren?
.
Ik mag aannemen dat Gordon daar niet met een regenboogvlag liep te zwaaien. Echt wat een lulargument weer.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
MissButterflyyy schreef:
11-08-2025 16:39
Er zijn zoveel topics over vakantie in Egypte, maar dan lees je dit soort reacties niet.
Toch even beter lezen.
Jesco schreef:
11-08-2025 16:47
De vraag was 'wat mag je niet missen in Dubai'.

'Je mag alles missen' is ook een antwoord.
Jesco schreef:
11-08-2025 16:49
Al krijg je maar één iemand over de streep om een minder idiote vakantiebestemming te kiezen is dat inderdaad winst ja.
https://www.getyourguide.nl/explorer/du ... -in-dubai/

Geen beroemde gebouwen bekijken, of een beetje geschiedenis snuiven ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lady*Voldemort schreef:
11-08-2025 16:56
Al krijg je maar één iemand over de streep om een minder idiote vakantiebestemming te kiezen is dat inderdaad winst ja.
Oké, wat ben jij toch goed.
Levensgenieter ;)
Lady*Voldemort schreef:
11-08-2025 16:53
Ik mag aannemen dat Gordon daar niet met een regenboogvlag liep te zwaaien. Echt wat een lulargument weer.
Want alleen dat is de manier om als homo een prima leven te leiden?
Man, man.
Levensgenieter ;)
MissButterflyyy schreef:
11-08-2025 17:06
Want alleen dat is de manier om als homo een prima leven te leiden?
Man, man.
Oh jij bent er zo eentje die homo's prima vindt zo lang jij er niks van merkt? Je kent zeker ook volksstammen homo's die ook niks moeten hebben van die vieze Pride?

Ja dan snap ik wel dat jij Dubai een ideale vakantiebestemming vindt. Man, man.
Jesco schreef:
11-08-2025 16:49

Zou je er hetzelfde over denken wanneer er gevraagd wordt naar tips over reizen naar Israël?

Vergeet niet dat de VAE de oorlog in Soedan bewust in stand houdt, door het leveren van wapens aan de RSF, vanwege hun belangen in de illegale goudmarkt.

Ik vind het prima dat hierop gewezen wordt. Wat TO ermee doet is aan haar.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Lady*Voldemort schreef:
11-08-2025 17:09
Oh jij bent er zo eentje die homo's prima vindt zo lang jij er niks van merkt? Je kent zeker ook volksstammen homo's die ook niks moeten hebben van die vieze Pride?

Ja dan snap ik wel dat jij Dubai een ideale vakantiebestemming vindt. Man, man.
Wat een onzin krijg jij uit je toetsenbord zeg.
Je weet niks over mij, dus hou nou maar op.
Levensgenieter ;)
MrsM schreef:
11-08-2025 17:10
Zou je er hetzelfde over denken wanneer er gevraagd wordt naar tips over reizen naar Israël?

Vergeet niet dat de VAE de oorlog in Soedan bewust in stand houdt, door het leveren van wapens aan de RSF, vanwege hun belangen in de illegale goudmarkt.

Er loopt ook een topic over Thailand, waar vrouwen worden uitgebuit, kinderen, en de corruptie hoogtij viert.
Ben je daar ook?

Of Turkije, waar ook van alles aan de hand is….
missbutterflyyy wijzigde dit bericht op 11-08-2025 17:19
15.69% gewijzigd
Levensgenieter ;)
Ach ja, zolang wij nog massaal naar Turkije gaan.

TO, ik zou wat rondreizen bestuderen en daar hetgene uithalen wat bij jullie past.
Ik ben er een paar keer geweest voor werk en familiebezoek en begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom je daar op vakantie zou gaan. Behalve onethisch is het ook gewoon oninteressant.

Je zou het kunnen beschouwen als.een groot pretpark waar je tegen betaling alles kunt doen waar je zin in hebt. Van duiken tot skiën, streetfood eten tot ultraluxe retaurants.

Als je er al heengaat, doe het dan als stopover naar een andere bestemming. 3 dagen is meer dan genoeg. Als je nog nooit in die regio be t geweest is het wellicht leuk om 1 avond de woestijn in te gaan, 1 dag in het 'oude' deel en bazar te bezoeken, en 1 dag archtektuur/waterpark ofzo. Malls kun je overslaan, zijn gewoon grote winkelcentra zoals je die overal hebt?!
nootboek schreef:
11-08-2025 17:19
Ik ben er een paar keer geweest voor werk en familiebezoek en begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom je daar op vakantie zou gaan. Behalve onethisch is het ook gewoon oninteressant.

Ja precies. Egypte kan ik me nog iets bij voorstellen, dat je de piramides wilt zien of zo. Maar Dubai?
MissButterflyyy schreef:
11-08-2025 17:17
Er loopt ook een topic over Thailand, waar vrouwen worden uitgebuit, kinderen, en de corruptie hoogtij viert.
Ben je daar ook?

Wat een onzin, TO vraagt ergens om. Ik geef gewoon antwoord. En op vakantie gaan naar Dubai is net zo onethisch als naar Israël gaan momenteel.

En verder; whataboutisme.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
11-08-2025 17:10

Als ik relevante reisinfo over Israel of bijv. Dubai zou hebben zou ik dat wel delen. Of to erheen gaat kan de persoon zelf wel uitzoeken.
.
Het vliegtuig terug.
Hoevaak maken die kamelen een tocht met toeristen op de rug door de woestijn?
Vind het toch een beetje zielig, is er geen jeeptocht daar die je kunt maken door de woestijn.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Henk-und-Roelie schreef:
11-08-2025 17:51
Hoevaak maken die kamelen een tocht met toeristen op de rug door de woestijn?
Vind het toch een beetje zielig, is er geen jeeptocht daar die je kunt maken door de woestijn.
Jazeker, dat kan daar ook. Of een Squad.
Levensgenieter ;)
MissButterflyyy schreef:
11-08-2025 17:17
Ben je daar ook?

Ook al jaren heel veel soortgelijke reacties, beter lezen dus.
Lady*Voldemort schreef:
11-08-2025 17:22
Ja precies. Egypte kan ik me nog iets bij voorstellen, dat je de piramides wilt zien of zo. Maar Dubai?
Lijkt me geweldig, maar doe ik dus niet vanwege het regime. Net als dat ik nu niet naar de US zou gaan.
MissButterflyyy schreef:
11-08-2025 17:52
Jazeker, dat kan daar ook. Of een Squad.
Oh, véél beter!
TO, dan zou ik dat doen ipv met een kameel.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven