Dubai: wat mag je niet missen?f
maandag 11 augustus 2025 om 14:05
Misschien willen we een weekje Dubai doen met ons gezin (met 4 jongvolwassenen erbij). Dat zou dan in de mei-/of herfstvakantie zijn. Mocht het niet lukken dan gaan man en ik een keer samen naar Dubai.
Wat zijn leuke dingen om te bekijken en te doen? Wat is handig om per dag te doen en te combineren ?
Ik heb dit al gevonden:
- Dubai Mall, Aquarium en dan ook bezoek aan Burj Khalifa en fonteinenshow.
- Dagje Aquaventura in The Palm Atlantis
- Woestijntocht (4x4 of quad, kamelen en sandboard)
- Misschien dagje Abu Dhabi maar weet niet goed of dat leuk is, moet ik nog over lezen.
Andere tips wat we moeten noteren om te bekijken?
En in welke wijk kun je het beste verblijven ? Concrete hoteltips met zwembad en centrale ligging ook heel welkom.
Oh ja, waar moet ik aan denken qua kosten voor eten/drinken? Kun je best een all inclusive hotel nemen of beter iets met ontbijt en is het niet te duur om elke dag te gaan uit lunchen en dineren?
Wat zijn leuke dingen om te bekijken en te doen? Wat is handig om per dag te doen en te combineren ?
Ik heb dit al gevonden:
- Dubai Mall, Aquarium en dan ook bezoek aan Burj Khalifa en fonteinenshow.
- Dagje Aquaventura in The Palm Atlantis
- Woestijntocht (4x4 of quad, kamelen en sandboard)
- Misschien dagje Abu Dhabi maar weet niet goed of dat leuk is, moet ik nog over lezen.
Andere tips wat we moeten noteren om te bekijken?
En in welke wijk kun je het beste verblijven ? Concrete hoteltips met zwembad en centrale ligging ook heel welkom.
Oh ja, waar moet ik aan denken qua kosten voor eten/drinken? Kun je best een all inclusive hotel nemen of beter iets met ontbijt en is het niet te duur om elke dag te gaan uit lunchen en dineren?
maandag 11 augustus 2025 om 18:13
https://yvonnereistverder.nl/waarom-dub ... n-ding-is/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 11 augustus 2025 om 18:30
Lubach maakte ooit een filmpje over alles wat je niet mag missen in Dubai.
https://m.youtube.com/watch?v=86jGeGSMp6U
Zeker het kijken waard
Zeker het kijken waard

maandag 11 augustus 2025 om 18:56
Ahhhh vandaar de reacties hier.Frost schreef: ↑11-08-2025 18:30Lubach maakte ooit een filmpje over alles wat je niet mag missen in Dubai.
Zeker het kijken waard![]()

Was hier ook niet in het nieuws dat een bedrijf op de vingers was getikt omdat het arbeiders het paspoort afpakte en uitbuitte?
Verder hebben we hier een probleem met oost-Europese arbeiders die na ontslag op straat belanden, niemand kijkt naar ze om.
Kunnen we ethisch gezien niet beter vooral naar onszelf kijken hoe wij het hier doen?
Levensgenieter

maandag 11 augustus 2025 om 19:01
Dat lijkt me sowieso verstandig maar los daarvan, het is echt wel één van de meest walgelijke plekken op aarde. Helaas hebben zelfs mijn eigen kinderen een fantastisch beeld van deze plek. Echt dikke No Way. Nooit! En ik hoop ook niet dat ze het in hun volwassen levens later gaan doen..MissButterflyyy schreef: ↑11-08-2025 18:56Ahhhh vandaar de reacties hier.
Was hier ook niet in het nieuws dat een bedrijf op de vingers was getikt omdat het arbeiders het paspoort afpakte en uitbuitte?
Verder hebben we hier een probleem met oost-Europese arbeiders die na ontslag op straat belanden, niemand kijkt naar ze om.
Kunnen we ethisch gezien niet beter vooral naar onszelf kijken hoe wij het hier doen?

maandag 11 augustus 2025 om 19:02
En ik keur natuurlijk niet goed wat er in Dubai gebeurd, maar weet je… Denk dat het juist goed is als niet alleen de criminelen en influencers er naartoe gaan, maar ook de ‘normale’ toeristen.
Het is nooit te laat, ook dat land kan zich ontwikkelen en bewuster worden van waar ze mee bezig zijn. 50 jaar geleden was het nog een simpel vissersplaatsje. Het heeft zich al razendsnel ontwikkeld. Wie weet waar het nog naartoe gaat. Als er een markt voor is, kan er nog zoveel gebeuren en veranderen.
Krijg een beetje jeuk van meningen die vinden dat het ethisch niet verantwoord is er naartoe te gaan. Dat is veel te kort door de bocht. Het is niet dat je daar meteen met pinguïns gaat skiën hè. Er is zoveel meer te zien en te doen.
Laat je niet afschrikken TO.
Het is nooit te laat, ook dat land kan zich ontwikkelen en bewuster worden van waar ze mee bezig zijn. 50 jaar geleden was het nog een simpel vissersplaatsje. Het heeft zich al razendsnel ontwikkeld. Wie weet waar het nog naartoe gaat. Als er een markt voor is, kan er nog zoveel gebeuren en veranderen.
Krijg een beetje jeuk van meningen die vinden dat het ethisch niet verantwoord is er naartoe te gaan. Dat is veel te kort door de bocht. Het is niet dat je daar meteen met pinguïns gaat skiën hè. Er is zoveel meer te zien en te doen.
Laat je niet afschrikken TO.
Levensgenieter

maandag 11 augustus 2025 om 19:04
Je bent er geweest dat het een van de meest walgelijke plekken op aarde is?Dala schreef: ↑11-08-2025 19:01Dat lijkt me sowieso verstandig maar los daarvan, het is echt wel één van de meest walgelijke plekken op aarde. Helaas hebben zelfs mijn eigen kinderen een fantastisch beeld van deze plek. Echt dikke No Way. Nooit! En ik hoop ook niet dat ze het in hun volwassen levens later gaan doen..![]()
Laat je kinderen lekker zelf ontdekken en uitvinden in het leven, als ze willen gaan, zeker niet moeilijk doen. Misschien vinden ze het uiteindelijk niks, hebben ze weer wat geleerd.
Levensgenieter

maandag 11 augustus 2025 om 19:04
Het één sluit het ander natuurlijk niet uit. De sportschool waar jij het over hebt hier in Amsterdam daar zul je mij ook niet vinden. Sowieso al niet, dom aanstellerig gedoe en nu helemaal niet meer. Ik kijk eerst naar mezelf en probeer met dit soort praktijken wel rekening te houden maar dat weerhoud me er niet van om ook naar andere landen te kijken.MissButterflyyy schreef: ↑11-08-2025 18:56Ahhhh vandaar de reacties hier.
Ik ga absoluut nooit naar Dubai, niet alleen vanwege de mensenrechten, het verbod op homoseksualiteit, hoe ze met personeel omgaan, het belachelijke zien en gezien worden, protserig gedrag, geen enkele authenticiteit maar ook omdat het me gewoon niet trekt en ik probeer mijn dochter ook zo op te voeden dat ze niet voor dit soort reisbestemmingen kiest.
maandag 11 augustus 2025 om 19:07
Los van alle onethische zaken is het wel een plek die zich enorm richt op rijkdom, decadentie, uiterlijk vertoon en (veel) geld. Maar goed, dat zijn op zich meer plekken op aarde waar mensen naartoe willen, ook als daar op de ethiek niet (per se) wat aan te merken is... dat is dan misschien meer mijn persoonlijke aversie.
maandag 11 augustus 2025 om 19:14
Eh nee? Er is nogal een verschil tussen de extreme mate van uitbuiting in Dubai en 1 sportschoolketen die dat hier doet. Daar is het een groot onderdeel van de maatschappij, en hoef je niet te twijfelen of het bedrijf waar jij mee werkt gebruik maakt van uitbuiting. Ja. Hier moet je ook altijd kritisch blijven, en zijn er zeker nog zaken te verbeteren, maar is de situatie echt wel heel anders.MissButterflyyy schreef: ↑11-08-2025 18:56Ahhhh vandaar de reacties hier.
Nog even naast de algemene mensenrechten, met name voor vrouwen, in die regio. Word je verkracht (en fair enough, dat risico is denk ik ongeveer vergelijkbaar met Nederland, ik geloof niet dat dat een veel groter probleem is). Alleen klein bijkomend probleempje is dat jíj dan (vaak maanden) vastgezet wordt voor buitenechtelijke seks, terwijl de dader een boete krijgt. En ja, dat gebeurt, en ja, ook met westerse vrouwen. Niet als gevolg van een enorme uitwas of zo, maar gewoon als gevolg van de geldende wetgeving. Niet een omgeving waar ik me graag in wil begeven nee.
En hoewel het feitelijk niks uitmaakt (een land waar ik niet heen zou willen blijft een land waar ik niet heen zou willen), ga ik ook niet naar Egypte, Turkije of Israël nee.
maandag 11 augustus 2025 om 19:15
Ik koop morgen meteen een ticket

Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Baby, it's the guitar man
maandag 11 augustus 2025 om 19:22
Maar wie gaat er nu naar Israel dan? Dubai is niks, het is niet autentiek, niet cultureel, geen natuur. Het is een pretpark, dat vond ik eigenlijk wel een hele treffende omschrijving. Een pretpart/ shopping mall voor mensen met geld die egoïstisch zijn.
maandag 11 augustus 2025 om 19:22
MissButterflyyy schreef: ↑11-08-2025 18:56Ahhhh vandaar de reacties hier.
Daarom ga ik ook nooit in eigen land op vakantie
maandag 11 augustus 2025 om 19:38
Hahaha heel treffend.Frost schreef: ↑11-08-2025 18:30Lubach maakte ooit een filmpje over alles wat je niet mag missen in Dubai.
Zeker het kijken waard![]()
maandag 11 augustus 2025 om 19:39
Het is niet het een of het ander.MissButterflyyy schreef: ↑11-08-2025 18:56Ahhhh vandaar de reacties hier.
Want dan zegt de volgende weer: vergeleken met andere landen valt het reuze mee in Nederland, dus in Nederland hoeven we niets te veranderen. Laten ze er eerst in Dubai wat aan doen.
En zo is het cirkeltje van niets doen compleet.
maandag 11 augustus 2025 om 19:40
Oh ja, naar onszelf kijken en dan lekker overal ter wereld onetische dingen doen?MissButterflyyy schreef: ↑11-08-2025 18:56Ahhhh vandaar de reacties hier.
maandag 11 augustus 2025 om 19:41
Hahahaha lol
maandag 11 augustus 2025 om 19:52
Dala schreef: ↑11-08-2025 19:07Los van alle onethische zaken is het wel een plek die zich enorm richt op rijkdom, decadentie, uiterlijk vertoon en (veel) geld. Maar goed, dat zijn op zich meer plekken op aarde waar mensen naartoe willen, ook als daar op de ethiek niet (per se) wat aan te merken is... dat is dan misschien meer mijn persoonlijke aversie.
Nou dit, waarom zou je dat in hemelsnaam opzoeken?? Als het nou nog mooi was, zoals in Monaco ofzo, snap ik het nog een beetje. Of voor een dagje. Naar het pochen met luxe shoppen en ‘kijk mij eens lekker rijk zijn’ vind ik ook zo wanstaltig. Daarom zou ik er ook nooit heen willen, niks geen cultuur of authenticiteit.
maandag 11 augustus 2025 om 20:22
Ook dat. Iedereen is anders.
Als er mensen zijn die er wel heen willen gaan: boeiuhhhhhh
Hopelijk heeft de starter van dit topic iets aan de nuttige tips wat te doen in Dubai. Daar vroeg ze naar, en niet naar mensenrechten of hoe homo’s het daar hebben.
Ik zou als ik haar was zeker gaan om het zelf te ervaren!
Levensgenieter

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in