Schaamte voor mensen uit de straat ivm meerdere relaties
dinsdag 12 augustus 2025 om 14:56
Hallo,
Ik zit ergens mee en zou graag wat tips krijgen hoe ik hier mee om kan gaan.
Ik woon nu zo'n 13 jaar in de straat waar ik nu woon. Helaas is mijn liefdesleven tot nu toe niet zo best geweest. Ik heb de afgelopen 13 jaar drie relaties gehad en nog wel een aantal keer wat weken gedate. Dus sinds ik hier woon zijn er best wat mannen over de vloer gekomen bij mij.
Mijn laatste relatie is nu twee maanden voorbij. (Zie mijn andere topic). Ik schaam me een beetje voor de buren en mensen uit mijn straat. Ik ben dan bang dat ze denken dat ik een vrouw ben die geen man kan houden, dat ik één of ander kreng ben.
Ik wil eigenlijk best wel weer gaan daten maar zie er tegenop om dan weer iemand hier thuis uit te nodigen op den duur.
En dat mijn relaties over zijn ligt echt niet alleen aan mij. De eerste relatie die ik had toen ik hier kwam wonen was met iemand die regelmatig enorme woede aanvallen had tegen random personen en ook weleens tegen mij. Ik heb dat toen uitgemaakt. Paar jaar daarna had ik een half jaar met iemand en die maakte het uit omdat hij zijn vrijheid miste (hij vond me ontzettend lief maar miste het leven van uitgaan en vrouwen versieren en alles). Nou en de laatste die was zoals jullie in mijn andere topic konden zien gewoon echt niet gek op mij, terwijl ik met zekerheid durf te zeggen dat ik enorm goed voor hem was.
Tussen de twee en derde relatie heb ik twee keer een paar weken gedate maar één bleek nog getrouwd en de ander dronk enorm veel dus dat heb ik beiden afgekapt.
En natuurlijk heb ik absoluut ook mijn fouten maar ik heb ook wel een paar keer pech gehad.
Hebben jullie wat tips om me wat minder aan te trekken van wat mensen eventueel van mij zouden denken? Ik hoop nu steeds als ik door de straat loopt dat maar niemand me naar mijn relatie vraagt (die dus weer uit is).
En ik weet wel, ik ben natuurlijk onbelangrijk in het leven van deze mensen en ze hebben wel wat anders aan hun hoofd maar toch maak ik me er druk om.
Oja, ik woon in een klein dorpje, dus wel een beetje ons kent ons helaas.
Ik zit ergens mee en zou graag wat tips krijgen hoe ik hier mee om kan gaan.
Ik woon nu zo'n 13 jaar in de straat waar ik nu woon. Helaas is mijn liefdesleven tot nu toe niet zo best geweest. Ik heb de afgelopen 13 jaar drie relaties gehad en nog wel een aantal keer wat weken gedate. Dus sinds ik hier woon zijn er best wat mannen over de vloer gekomen bij mij.
Mijn laatste relatie is nu twee maanden voorbij. (Zie mijn andere topic). Ik schaam me een beetje voor de buren en mensen uit mijn straat. Ik ben dan bang dat ze denken dat ik een vrouw ben die geen man kan houden, dat ik één of ander kreng ben.
Ik wil eigenlijk best wel weer gaan daten maar zie er tegenop om dan weer iemand hier thuis uit te nodigen op den duur.
En dat mijn relaties over zijn ligt echt niet alleen aan mij. De eerste relatie die ik had toen ik hier kwam wonen was met iemand die regelmatig enorme woede aanvallen had tegen random personen en ook weleens tegen mij. Ik heb dat toen uitgemaakt. Paar jaar daarna had ik een half jaar met iemand en die maakte het uit omdat hij zijn vrijheid miste (hij vond me ontzettend lief maar miste het leven van uitgaan en vrouwen versieren en alles). Nou en de laatste die was zoals jullie in mijn andere topic konden zien gewoon echt niet gek op mij, terwijl ik met zekerheid durf te zeggen dat ik enorm goed voor hem was.
Tussen de twee en derde relatie heb ik twee keer een paar weken gedate maar één bleek nog getrouwd en de ander dronk enorm veel dus dat heb ik beiden afgekapt.
En natuurlijk heb ik absoluut ook mijn fouten maar ik heb ook wel een paar keer pech gehad.
Hebben jullie wat tips om me wat minder aan te trekken van wat mensen eventueel van mij zouden denken? Ik hoop nu steeds als ik door de straat loopt dat maar niemand me naar mijn relatie vraagt (die dus weer uit is).
En ik weet wel, ik ben natuurlijk onbelangrijk in het leven van deze mensen en ze hebben wel wat anders aan hun hoofd maar toch maak ik me er druk om.
Oja, ik woon in een klein dorpje, dus wel een beetje ons kent ons helaas.
mandine45 wijzigde dit bericht op 12-08-2025 16:22
1.88% gewijzigd
dinsdag 12 augustus 2025 om 16:11
Het interesseert de mensen echt niet wat je doet. Mijn ex was al meer dan een jaar het huis uit en men dacht dat hij op zakenreis was of zo, want zijn auto stond al een jaar niet meer op de parkeerplaats.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Het is niet zo gek dat je je hier druk om maakt want zo zijn we geëvolueerd: vroeger leefden we in kleine groepen en was het erg belangrijk wat 'de buren' van je dachten. Nu is dat echter niet meer zo. Dus de oplossing: besef je dat we niet meer op de steppe leven en ga lekker op zoek naar de relatie die je graag wil.
dinsdag 12 augustus 2025 om 16:13
Dat vind ik ook hoor, hopelijk zijn je volgende veroveringen leuker, TO.Lila-Linda schreef: ↑12-08-2025 15:47Meestal ben ik dat vreselijk met je eens, maar TO kiest hele nare mannen. Die moet je niet willen veroveren
dinsdag 12 augustus 2025 om 17:05
dinsdag 12 augustus 2025 om 17:22
Als ze over je liefdesleven kletsen dan is dat waarschijnlijker spannender dan dat van hen zelf. Je zal best een keer besproken worden als het een roddeldorp is... maar volgende week gaat het leuke stel op 12 uit elkaar en hebben ze het daar weer over. Ik woon ook in een dorp en er zal best geroddeld worden, maar het gaat volledig langs mij heen. Ik heb andere dingen te doen.
dinsdag 12 augustus 2025 om 17:52
Ik kan je door ervaring verzekeren dat er (oudere) mensen gaan zijn die zich daar zeer zeker aan interesseren.
Ik hoor heel vaak zo'n geroddel over de buurvrouw, de thuisverpleegkundige, de poetshulp, soms zelfs over hun eigen (klein-) kinderen. Ik zwijg daarom in alle talen tegen mijn patiënten over mijn date/relatieperikkelen.
'Die heeft in de laatste 10 jaar al zeker 3 mannen versleten!' Ik zwijg stil
Ik hoor heel vaak zo'n geroddel over de buurvrouw, de thuisverpleegkundige, de poetshulp, soms zelfs over hun eigen (klein-) kinderen. Ik zwijg daarom in alle talen tegen mijn patiënten over mijn date/relatieperikkelen.
'Die heeft in de laatste 10 jaar al zeker 3 mannen versleten!' Ik zwijg stil
dinsdag 12 augustus 2025 om 18:42
Kipzonderkop schreef: ↑12-08-2025 15:17
Wat me verder in jouw rijtje opvalt, is dat je niet te selectief (een kreng) bent, maar juist niet selectief genoeg.
Die getrouwde man, de schreeuwende man, de feestvierder en de alcoholist: was er iets in hen dat jou aantrok? (Als dit Tiktok was, zou ik roepen dat je picker stuk is.)
Ik zou zeggen: voorlopig lief zijn voor jezelf. En als je de mening van de buren zo belangrijk vindt: vooral buiten de deur daten. (Dat had in het geval van de getrouwde man vast eerder duidelijkheid gegeven. Want die wilde vast niet in het lokale eetcafé met jou zitten.)
Dit is nou eenmaal het aanbod op de gemiddelde dating site
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:59
Het zou mij op een gegeven moment misschien wel opvallen als ik een tijd dezelfde man heb gezien en er 'ineens' een ander is.
Maar dan zijn mijn gedachten "ach wat jammer voor Marlies, en het is zo'n leuke meid!" of "gelukkig is ze daar vanaf, hopelijk vindt ze nu een leuker exemplaar"
En dan weer door. Het leven van een ander is vaak niet zo interessant als je zelf denkt
Maar dan zijn mijn gedachten "ach wat jammer voor Marlies, en het is zo'n leuke meid!" of "gelukkig is ze daar vanaf, hopelijk vindt ze nu een leuker exemplaar"
En dan weer door. Het leven van een ander is vaak niet zo interessant als je zelf denkt

dinsdag 12 augustus 2025 om 20:05
dinsdag 12 augustus 2025 om 20:11
dinsdag 12 augustus 2025 om 20:38
dinsdag 12 augustus 2025 om 20:39
Ik zou mij daar totaal niet druk om maken. Waarschijnlijk heb ik straks hetzelfde ‘probleem ‘ als jij. Maar boeiend wat de buren daar van vinden. Ik mag zelf bepalen wie en wat ik binnen haal, want straks single…
Ik denk dat ze mij eerder herinneren van die aantal toestanden hier die de vader van mijn kinderen heeft veroorzaakt… en blij zijn dat het straks klaar is
Ik denk dat ze mij eerder herinneren van die aantal toestanden hier die de vader van mijn kinderen heeft veroorzaakt… en blij zijn dat het straks klaar is
Voor iedereen een groene tuin
dinsdag 12 augustus 2025 om 20:42
dinsdag 12 augustus 2025 om 20:44
Tenzij ze een gezamenlijk excelbestand bijhouden.Henk-und-Roelie schreef: ↑12-08-2025 20:42Heb je geen achtertuin, zodat je je dates via de achterdeur kunt ontvangen?
Of om-en om, die buren kunnen onmogelijk voor - en achter tegelijkertijd in de gaten houden met hun verrekijkers.
dinsdag 12 augustus 2025 om 20:44
Ja haha, gewoon ene keer achterdeur, andere keer voordeurHenk-und-Roelie schreef: ↑12-08-2025 20:42Heb je geen achtertuin, zodat je je dates via de achterdeur kunt ontvangen?
Of om-en om, die buren kunnen onmogelijk voor - en achter tegelijkertijd in de gaten houden met hun verrekijkers.

dinsdag 12 augustus 2025 om 20:45
Die ene oma/ opa achter de geraniums zeker

dinsdag 12 augustus 2025 om 20:50
Daar had ik nog niet aangedacht.
TO, ben je een beetje goed in hacken of anders een paar IT'ers daten om het excelbestand te laten verdwijnen. Spammetje erop zetten.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Baby, it's the guitar man
dinsdag 12 augustus 2025 om 22:53

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in