
Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
maandag 11 augustus 2025 om 10:24
Volgens mij krijgt de verkoper het geld ook gewoon terug hoorWoez schreef: ↑26-04-2024 15:16Ik had laatst iets gekocht wat opeens geannuleerd werd.
Volgens de verkoper was het kwijt in de verzending en heeft Vinted het geannuleerd.
Het geld heb ik van Vinted teruggestort gekregen, maar 2 dagen later was het pakketje toch binnen.
Ik heb via de chat gevraagd om mij alsnog een betaallink/tikkie oid te sturen, maar daar wordt niet op gereageerd.
Het is onder de €10, dus geen wereldbedrag. Maar voel me dan toch een beetje lullig naar de verkoper.
woensdag 13 augustus 2025 om 10:58
Dank voor het berichtje! Ik had die voorwaarden vluchtig gescand en toen gewoon geaccepteerd, dit was me helemaal niet opgevallen.Kiwiiiiii schreef: ↑11-08-2025 06:32Zo, dit is behoorlijk wat!
Een artikel over de nieuwe voorwaarden van Vinted:
https://www.rtl.nl/nieuws/economie/art ... en-voor-ai
Ik heb er momenteel niks op staan en begin toch een beetje te twijfelen of ik dit wil.
woensdag 13 augustus 2025 om 11:07
Kiwiiiiii schreef: ↑11-08-2025 06:32Zo, dit is behoorlijk wat!
Een artikel over de nieuwe voorwaarden van Vinted:
https://www.rtl.nl/nieuws/economie/art ... en-voor-ai
Ik heb er momenteel niks op staan en begin toch een beetje te twijfelen of ik dit wil.
Dus dan kunnen ze een foto van je (misschien al) verkochte tweedehands kleding hergebruiken. Zie ik geen punt in.
Geen aanfoto's plaatsen waar je hoofd op staat (zou ik zonder die nieuwe voorwaarde al niet zo slim vinden)
donderdag 14 augustus 2025 om 04:43
Vinted leed.
Broek gekocht, pakketpunt gekozen wat ik altijd kies, dpd verzending. Na verzending stond er al na 2 dagen dat artikel afgehaald kon worden op het pakketpunt van waar het was verzonden. Contact met verkoper, zij nam contact op met dpd. Nee, zou allemaal goedkomen zei dpd. Pakket later toch onderweg maar ook nog af te halen bij pakketpunt van verzending. Alle berichtjes hierover ook gestuurd naar verkoper. Na 1 week was het pakket nog onderweg naar mij maar ook nog steeds af te halen op pakketpunt van verzending, contact met verkoper, zij wist het ook niet meer.
Plots bericht dat het pakket was aangekomen op mijn pakketpunt maar dat ik het had geweigerd. Dat had ik niet, ik was er nog niet eens geweest. Contact met koper hierover gehad, ze moppert dat dpd zo slecht is en blabla. Pakket retour naar verkoper. Ze heeft het ontvangen en vraagt mij of ik het nog wil kopen, waarop ik antwoord dat ik het niet meer hoef na al dit gedoe, ik schrijf er bij dat ik het haar zeker niet kwalijk neem.
Nu is ze boos en verwijt mij dit hele gedoe en dat ze al dacht dat ik het niet wilde hebben omdat ik het geweigerd had en schrijft dat ik voortaan moet nadenken of ik iets echt wil hebben.
Nah....

Broek gekocht, pakketpunt gekozen wat ik altijd kies, dpd verzending. Na verzending stond er al na 2 dagen dat artikel afgehaald kon worden op het pakketpunt van waar het was verzonden. Contact met verkoper, zij nam contact op met dpd. Nee, zou allemaal goedkomen zei dpd. Pakket later toch onderweg maar ook nog af te halen bij pakketpunt van verzending. Alle berichtjes hierover ook gestuurd naar verkoper. Na 1 week was het pakket nog onderweg naar mij maar ook nog steeds af te halen op pakketpunt van verzending, contact met verkoper, zij wist het ook niet meer.
Plots bericht dat het pakket was aangekomen op mijn pakketpunt maar dat ik het had geweigerd. Dat had ik niet, ik was er nog niet eens geweest. Contact met koper hierover gehad, ze moppert dat dpd zo slecht is en blabla. Pakket retour naar verkoper. Ze heeft het ontvangen en vraagt mij of ik het nog wil kopen, waarop ik antwoord dat ik het niet meer hoef na al dit gedoe, ik schrijf er bij dat ik het haar zeker niet kwalijk neem.
Nu is ze boos en verwijt mij dit hele gedoe en dat ze al dacht dat ik het niet wilde hebben omdat ik het geweigerd had en schrijft dat ik voortaan moet nadenken of ik iets echt wil hebben.
Nah....

donderdag 14 augustus 2025 om 07:09
Ik had dit laatst ook. Alleen kwam het toch aan op mijn pakketpunt na een tijdje. En toen kon ik m gewoon afhalen. Heel gek. Was ook ff stressvol. Ik kies vaak DPD en eigenlijk nooit problemen.Cochise schreef: ↑14-08-2025 04:43Vinted leed.![]()
Broek gekocht, pakketpunt gekozen wat ik altijd kies, dpd verzending. Na verzending stond er al na 2 dagen dat artikel afgehaald kon worden op het pakketpunt van waar het was verzonden. Contact met verkoper, zij nam contact op met dpd. Nee, zou allemaal goedkomen zei dpd. Pakket later toch onderweg maar ook nog af te halen bij pakketpunt van verzending. Alle berichtjes hierover ook gestuurd naar verkoper. Na 1 week was het pakket nog onderweg naar mij maar ook nog steeds af te halen op pakketpunt van verzending, contact met verkoper, zij wist het ook niet meer.
Plots bericht dat het pakket was aangekomen op mijn pakketpunt maar dat ik het had geweigerd. Dat had ik niet, ik was er nog niet eens geweest. Contact met koper hierover gehad, ze moppert dat dpd zo slecht is en blabla. Pakket retour naar verkoper. Ze heeft het ontvangen en vraagt mij of ik het nog wil kopen, waarop ik antwoord dat ik het niet meer hoef na al dit gedoe, ik schrijf er bij dat ik het haar zeker niet kwalijk neem.
Nu is ze boos en verwijt mij dit hele gedoe en dat ze al dacht dat ik het niet wilde hebben omdat ik het geweigerd had en schrijft dat ik voortaan moet nadenken of ik iets echt wil hebben.
Nah....![]()
donderdag 14 augustus 2025 om 07:23
Wat jij schrijft heb ik inderdaad ook 1 keer eerder gehad en na 4 weken ontving ik het alsnog. Maar dit vond ik bijzonder en dan met name de boze reactie van verkoopster. Als ik het helemaal niet had willen hebben had ik toch niet die hele communicatie met haar gehad, denk ik dan. Maar ja, ik heb haar nu geblokt want met zulke mensen handel ik liever niet.
donderdag 21 augustus 2025 om 16:10
Ik wilde iets kopen en vinted selecteert automatisch vinted go als verzendwijze. Voor mij is dat prima, maar na de koop zie ik dat verkoopster ergens in haar omschrijving heeft staan dat ze niet via vinted go verzend. Ik neem aan dat zij de koop dan gaat annuleren? Of hoe werkt dit dan? Heb netjes een berichtje gestuurd dat ik Mondial relay ook prima vind, maar dat kan vast niet door mij aangepast worden he?
donderdag 21 augustus 2025 om 17:01
Happyapple, je kunt zelf onder “bezorgdetails” en dan het potloodje een bezorgpunt kiezen.
Jij kunt ook vragen via de puntjes om de aankoop te annuleren. Even kijken welke optie past en overleggen met verkoper dat je geen automatische slechte review krijgt. Heb het ook weleens gehad dat verkoper mijn gekozen verzending niet wilde, order annuleren en opnieuw kopen (en vragen of verkoper het in de tussentijd op Vinted voor je reserveert) en dan komt het vast goed.
Jij kunt ook vragen via de puntjes om de aankoop te annuleren. Even kijken welke optie past en overleggen met verkoper dat je geen automatische slechte review krijgt. Heb het ook weleens gehad dat verkoper mijn gekozen verzending niet wilde, order annuleren en opnieuw kopen (en vragen of verkoper het in de tussentijd op Vinted voor je reserveert) en dan komt het vast goed.
zondag 24 augustus 2025 om 07:54
Haha dat is wel heel snel inderdaad.
Ik ben zelf wat ongeduldig, merk ik. Van mijn 4 aankopen van afgelopen week zijn er pas 2 verstuurd. Van de andere 2 heb ik nog totaal geen idee of en wanneer het verstuurd wordt. Ik ben zelf meestal heel snel met versturen. Het is toch niet bepaald gebruikelijk om daar al over te gaan chatten lijkt me? Want ze hebben een volle week de tijd volgens vinted. Of gebeurt dat wel vaker bij iemand hier?
Ik ben zelf wat ongeduldig, merk ik. Van mijn 4 aankopen van afgelopen week zijn er pas 2 verstuurd. Van de andere 2 heb ik nog totaal geen idee of en wanneer het verstuurd wordt. Ik ben zelf meestal heel snel met versturen. Het is toch niet bepaald gebruikelijk om daar al over te gaan chatten lijkt me? Want ze hebben een volle week de tijd volgens vinted. Of gebeurt dat wel vaker bij iemand hier?
zondag 24 augustus 2025 om 08:04
happyapple schreef: ↑24-08-2025 07:54
Ik ben zelf wat ongeduldig, merk ik. Van mijn 4 aankopen van afgelopen week zijn er pas 2 verstuurd. Van de andere 2 heb ik nog totaal geen idee of en wanneer het verstuurd wordt. Ik ben zelf meestal heel snel met versturen. Het is toch niet bepaald gebruikelijk om daar al over te gaan chatten lijkt me? Want ze hebben een volle week de tijd volgens vinted. Of gebeurt dat wel vaker bij iemand hier?
Wanneer heb je het besteld? Ik verzend als verkoper ook erg snel, maar als koper moet je nou eenmaal wat geduld hebben. Mensen hebben een week, zijn geen webwinkels, hebben het druk en niet iedereen heeft pakketpunten dichtbij of in de eigen woonplaats.
Je kan even kijken naar de reviews van de verkopers, als daar verder geen 1-sterren zijn van niet-verzenden komt het vast goed.
zondag 24 augustus 2025 om 08:34
Ja woensdag besteld, dus ik had gewoon gehoopt dat ze het dan inmiddels verstuurd hadden, maar mss verstuurt deze verkoper idd wel alleen op maandag bijvoorbeeld. Er staan over het algemeen goede reviews, maar ook een paar automatische dat de verkoop niet door is gegaan. Dus vandaar een beetje mijn ongeduld/ onzekerheid denk ik. Maar ik ga nog maar even van het positieve uit natuurlijk

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in