Heet heet zweet zweet

01-07-2025 16:27 491 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In een deel van het land is code oranje afgekondigd wegens extreme hitte, dus hoog tijd voor mijn zoveelste weertopic. Hoe hangen jullie er nu bij? Zijn de zweetgutsingen nog een beetje binnen de perken te houden? Moet je buiten heel naar werk doen, dakdekken of zo? Welke maatregelen heb je genomen? Of woon je juist in een regio waar het allemaal verschrikkelijk meevalt en ben je jaloers op 'onze' 37 graden? Spui het hier!
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Vannacht niet denderend geslapen. Uiteraard is de slaapkamer het warmst. Misschien moet ik de badkamer met koude tegels uitproberen.
Ik hang bank . In donkere kamer . Met de ventilator aan .
Bijna september 😀
Rouge__ schreef:
12-08-2025 21:52
toen ik om 1800 naar buiten stapte dacht ik ah heerlijk...

na een halfuur ... jezus wat een hitte :bonk:
Het leek gisteren net alsof na een beetje afkoeling er een soort van extra indringende warmtevlaag was. Dat heb ik wel vaker gemerkt bij die gekke hittegolven van de laatste tijd zo rond 18:00.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Lungo schreef:
13-08-2025 16:41
Ik hang bank . In donkere kamer . Met de ventilator aan .
Bijna september 😀
Dat ga ik straks doen. Nog op kantoor, de airco lijkt stuk en er bellen mensen. Echt, ga niks doen, ga naar het strand. Mij niet bellen.

September, bijna, eindelijk vakantie
Ik had vandaag geluk op de wasserij: we liepen zo goed dat ik om half twaalf naar huis kon. Maar zelfs om half twaalf was het fietsritje naar huis al een ware zweetrace.

Nu hangen we thuis allemaal als te lang doorgekookte spaghettislierten over het meubilair en niemand heeft zin om ook maar te denken aan eten dus ik denk dat ik maar soep maak. Zo'n soep dat je alleen maar wat boullionblokjes, gesneden soepgroente, vermicelli en balletjes in een pan water hoeft te gooien en dan wat afbakbroodjes erbij om te soppen.
Wat hier in huis enorm scheelt is dat we nu dubbelbeglazing hebben en dat de lamellen niet meer dicht hoeven als het erg warm is want dat is zo enorm donker. Op de sportschool stond de airco aan en dat was prettig. Al ben ik alsnog een tandje lager gaan sporten. Een airco voor thuis lijkt ons ook wat. Ff erin verdiepen.
Je pense donc je suis
Lady*Voldemort schreef:
13-08-2025 17:01
Ik had vandaag geluk op de wasserij: we liepen zo goed dat ik om half twaalf naar huis kon. Maar zelfs om half twaalf was het fietsritje naar huis al een ware zweetrace.

Nu hangen we thuis allemaal als te lang doorgekookte spaghettislierten over het meubilair en niemand heeft zin om ook maar te denken aan eten dus ik denk dat ik maar soep maak. Zo'n soep dat je alleen maar wat boullionblokjes, gesneden soepgroente, vermicelli en balletjes in een pan water hoeft te gooien en dan wat afbakbroodjes erbij om te soppen.
Gazpacho geen idee?
Redhead70 schreef:
13-08-2025 17:24
Gazpacho geen idee?
Moet ik eerst naar de winkel om dingen te halen :cry:
Gazpacho is erg lekker. Een tijdje geleden ook chicken tonight met veel fruit gemaakt. Was erg snel klaar en prima om te eten. Vooral het fruit maakte het erg fris. We gaan straks ook iets makkelijks eten. Geen zin om te koken hier.
Je pense donc je suis
Ik heb vannacht ook bijna niet geslapen maar ik heb vandaag een een siesta gehouden van 90 minuten. Voel me nog steeds ellendig met hoofdpijn enzo. Het plan was om vanavond even te gaan wandelen maar hoorde net op het nieuws dat het amper af gaat koelen... Wat een ellende.
Afbeelding

Lekker koel plaatje.

Winter 1979, dat was mijn lievelingswinter.
Lady*Voldemort schreef:
13-08-2025 17:39
Afbeelding

Lekker koel plaatje.

Heerlijk. Ik wil nu Kerst met Linus-weer, inclusief de truien, mutsen, sjaals, een kind die zich nog in laat pakken en banjeren door de sneeuw.
Lady*Voldemort schreef:
13-08-2025 17:26
Moet ik eerst naar de winkel om dingen te halen :cry:
Dat is minder inderdaad als het al heet is.
Renske schreef:
13-08-2025 17:46
Heerlijk. Ik wil nu Kerst met Linus-weer, inclusief de truien, mutsen, sjaals, een kind die zich nog in laat pakken en banjeren door de sneeuw.
Mijn kind ging heel blij in haar onderbroek in de sneeuw liggen rollen. Vond ik ook prima :lol:
Wat een heerlijk plaatje. Daar kijk ik echt naar uit :heart:
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Afbeelding
Lady*Voldemort schreef:
Afbeelding

Lekker koel plaatje.

Mooi plaatje! Dat mis ik zo. Lekker de slee pakken,een sneeuwpop maken,met sneeuwballen gooien of een sneeuwwandeling maken en daarna een kop warme chocomelk met slagroom. :heart:
Je pense donc je suis
Jaa winter 1979, ik had net verkering met mijn nu ex man en moest op de fiets door de sneeuw naar hem toe fietsen. Was best nog een onderneming. Mag wel weer eens zo'n winter met sneeuw :proud:
Veel te warm hier ook, ventilator maakt overuren.
Niemand is onmisbaar
Lady*Voldemort schreef:

Ik mag geen plaatjes plakken. Prachtig mooi.
zoefff wijzigde dit bericht op 13-08-2025 18:00
24.06% gewijzigd
MadameBijoux schreef:
13-08-2025 17:27
Gazpacho is erg lekker. Een tijdje geleden ook chicken tonight met veel fruit gemaakt. Was erg snel klaar en prima om te eten. Vooral het fruit maakte het erg fris. We gaan straks ook iets makkelijks eten. Geen zin om te koken hier.
Hier staat de airfryer aan, gevuld met friet, en in de oven kant en klaar gehaktbrood van Picnic. Een zak gemengde sla erbij en ik vind het helemaal prima.
Henk-und-Roelie schreef:
12-08-2025 19:43
Dit keer heb ik mijn voorbereid met een super grote ventilator op statief maar ik durf dat ding niet te lang aan te laten staan want:

a) ik weet niet hoeveel watt dat ding verbruikt en hou niet van verrassingen op mijn jaarafrekening.
b) mijn energieleverancier laat zich van een ongezien louche kant zien het laatste half jaar en de verbruiksapp. doet het ook niet meer.

Dus zo nu en dan doe ik 'm aan.

Dat is echt niet veel.
Hier even een voorbeeld uit 2022.

In juni was de stroomprijs volgens het CBS gemiddeld € 0,517 per kWh. Dat betekent dat je per uur dat je een ventilator gebruikt zo’n € 0,03 kwijt bent. Wie zijn ventilator 24 uur per dag aan heeft staan, is 'slechts' € 0,70 kwijt. Een airco verbruikt per uur twintig tot vijftig keer zoveel. Per uur kost een mobiele airco dus tussen de € 0,60 en € 1,50 aan stroom. De energieprijzen blijven echter stijgen en half juli is de gemiddelde prijs voor elektriciteit al € 0,60 per kilowattuur. Reken maar uit hoeveel het kost als de airco dag en nacht aanstaat...

Mijn stroomprijs is nu 0,26536 per kWh.
Als wij thuis zijn staan ze aan in de kamer waar wij zitten of slapen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
MadameBijoux schreef:
13-08-2025 17:58
Mooi plaatje! Dat mis ik zo. Lekker de slee pakken,een sneeuwpop maken,met sneeuwballen gooien of een sneeuwwandeling maken en daarna een kop warme chocomelk met slagroom. :heart:
Nou dit was wel extreem hoor. Wij woonden toen in Alkmaar en ze hebben mij door een bovenlichtje moeten frommelen zodat ik de ingangen van het het huis sneeuwvrij kon maken, want de deuren gingen naar buiten open en er lag een meter sneeuw voor :lol:
En mijn vader kon niet naar zijn werk in Haarlem, want de treinen reden niet en op de A9 lag een sneeuwduin van drie meter hoog dus de auto was ook geen optie. Maar het was wel een stuk prettiger qua temperatuur dan op dit moment.
pepexx schreef:
13-08-2025 18:02
Dat is echt niet veel.
Hier even een voorbeeld uit 2022.

In juni was de stroomprijs volgens het CBS gemiddeld € 0,517 per kWh. Dat betekent dat je per uur dat je een ventilator gebruikt zo’n € 0,03 kwijt bent. Wie zijn ventilator 24 uur per dag aan heeft staan, is 'slechts' € 0,70 kwijt. Een airco verbruikt per uur twintig tot vijftig keer zoveel. Per uur kost een mobiele airco dus tussen de € 0,60 en € 1,50 aan stroom. De energieprijzen blijven echter stijgen en half juli is de gemiddelde prijs voor elektriciteit al € 0,60 per kilowattuur. Reken maar uit hoeveel het kost als de airco dag en nacht aanstaat...

Mijn stroomprijs is nu 0,26536 per kWh.
Als wij thuis zijn staan ze aan in de kamer waar wij zitten of slapen.
Open even gezellig een kWh topic of zo. Ik heb dit topic geopend om te klagen/juichen over het weer, niet om te jeremiëren over de energiekosten.
Heerlijk, sneeuw uit de seventies. Niet veel was vroeger beter, maar dit wel.

Hier doet iedereen ook de hangende doorgekookte spaghettisliert, en sommigen hebben de moed gehad om te strijden voor een plek bij een van de twee loeiende ventilators.

Man ging gewoon volgens plan de spaghettisaus van gisteren veranderen in chili con carne. Dan denk je, waarom nou toch, het is 80 graden. Maar het was verrassend lekker eigenlijk. Salade erbij.

En net het derde perenijsje van de dag op.

En ik wil airco. Maar ik las net dat je daarmee dus de stad dus nog heter maakt. Nooit over nagedacht. Ook niet tof.
Lady*Voldemort schreef:
13-08-2025 18:05
Open even gezellig een kWh topic of zo. Ik heb dit topic geopend om te klagen/juichen over het weer, niet om te jeremiëren over de energiekosten.
Mijn god, wat een chagrijn.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven