Heet heet zweet zweet

01-07-2025 16:27 491 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In een deel van het land is code oranje afgekondigd wegens extreme hitte, dus hoog tijd voor mijn zoveelste weertopic. Hoe hangen jullie er nu bij? Zijn de zweetgutsingen nog een beetje binnen de perken te houden? Moet je buiten heel naar werk doen, dakdekken of zo? Welke maatregelen heb je genomen? Of woon je juist in een regio waar het allemaal verschrikkelijk meevalt en ben je jaloers op 'onze' 37 graden? Spui het hier!
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Dat is vervelend jah, zeker op z’n warme dag!
ik zat net heerlijk buiten, moest echt naar binnen gesleept worden. waaide ook lekker briesje
Relax we're all crazy, it's not a competition
Rouge__ schreef:
14-08-2025 14:15
ik zat net heerlijk buiten, moest echt naar binnen gesleept worden. waaide ook lekker briesje
Hier kan je niet heerlijk buiten zitten helaas
Hier nu een briesje en temperatuur terug van 31 naar 27 graden. Alles opengegooid. Heerlijk.

Zoon is voor het eerst naar Lowlands met een groep vrienden. Heeft zijn tentje staan inmiddels. Gelukkig gaat het daar ook de komende dagen wat afkoelen.
Net even gekeken, nog steeds 29 graden hier, zag wel dat het vannacht zou kunnen afkoelen tot 16 graden. Hopelijk kan ik vanavond het raam wat eerder open zetten dan gisteren zodat de hitte iets meer eruit kan.
vivapimpelmees schreef:
13-08-2025 18:00
Hier staat de airfryer aan, gevuld met friet, en in de oven kant en klaar gehaktbrood van Picnic. Een zak gemengde sla erbij en ik vind het helemaal prima.
Ik heb gisteren avond groentelasagne op en een salade met o.a. penen en tomaat gemaakt. Griekse aardbeiyoghurt op. Gehaktbrood,is dat met rundvlees en ei?
Je pense donc je suis
Lady*Voldemort schreef:
13-08-2025 18:03
Nou dit was wel extreem hoor. Wij woonden toen in Alkmaar en ze hebben mij door een bovenlichtje moeten frommelen zodat ik de ingangen van het het huis sneeuwvrij kon maken, want de deuren gingen naar buiten open en er lag een meter sneeuw voor :lol:
En mijn vader kon niet naar zijn werk in Haarlem, want de treinen reden niet en op de A9 lag een sneeuwduin van drie meter hoog dus de auto was ook geen optie. Maar het was wel een stuk prettiger qua temperatuur dan op dit moment.
Wat een verhaal zeg! :-o Ik neem aan dat de sneeuw erg hoog was,een meter? Heel extreem heb ik zelf nooit meegemaakt,maar wel strengere winters in de jaren ´80 en ´90 en de 00´s. Ja,vochtig weer ben ik ook geen fan van. Hier is het nu aangenamer,24 graden en minder vochtig.

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Laat je lekker verwennen! :cheer2:
Je pense donc je suis
Vandaag kantoordag en voor de verandering hadden ze de klimaatbeheersing blijkbaar een keer gerepareerd want het was prima te doen.

Ook was iedereen niet leuk op vakantie en iedereen wel leuk op kantoor. En ik kon dus mooi mijn nieuwe zomerse panterrok showen die ik voor de gelegenheid aan had en iedereen zei wat aardigs erover.

En ik kon ook nog eens mijn auto voor de deur kwijt, in de schaduw nog wel. Dus geen aangebrande vingers wegens een kokend stuur.

En als klapper ook geen opvliegers gehad vandaag waarvan ik me afvraag hoe dat kan want de laatste tijd heb ik daar heel veel last van.

Het kan dus blijkbaar wel, een leuke dag in de stikhitte.
Lady*Voldemort schreef:
13-08-2025 18:23
Oh gezellig we hebben geloept? Zielepoot. Je snapt toch zelf ook wel dat het irritant is als je een topic opent over het weer en mensen beginnen pagina's lang offtopic te zaniken over de energiekosten? Ik had natuurlijk ook kunnen staffen maar ja, zo zit ik niet in mekaar dan zeg ik het liever zelf.
Nee hoor Zielepoot, heb niet geloept, maar las je overdreven reactie in het mods-topic. Wie is hier nu de zielepoot, nogal een volwassen reactie nietwaar :facepalm:
Live Life to the fullest
GeweldigWeer schreef:
14-08-2025 18:51
Nee hoor Zielepoot, heb niet geloept, maar las je overdreven reactie in het mods-topic. Wie is hier nu de zielepoot, nogal een volwassen reactie nietwaar :facepalm:

Dat heeft toch niets te maken met het normale verzoek om ontopic te blijven?
Jij bent degene die het modtopic erbij haalde terwijl er gewoon gevraagd werd om het topic niet te vervuilen met off topic gemekker over energiekosten.
GeweldigWeer schreef:
14-08-2025 18:51
Het zit je wel hoog he, een normale reactie om gewoon ontopic te blijven?

Maar succes ermee hoor. Ik hoop voor je dat het snel afkoelt, dan ben je misschien wat minder snel aangebrand. Haha woordspeling :lol:
Merys schreef:
14-08-2025 18:56
Dat heeft toch niets te maken met het normale verzoek om ontopic te blijven?
Jij bent degene die het modtopic erbij haalde terwijl er gewoon gevraagd werd om het topic niet te vervuilen met off topic gemekker over energiekosten.
Klopt, het ging over de manier waarop het werd gevraagd en daar maakte ik een opmerking over. Wat mij betreft is het laatste woord hierover wel gezegd hoor, maar ga gerust door als die behoefte bestaat.
Live Life to the fullest
GeweldigWeer schreef:
14-08-2025 19:09
Klopt, het ging over de manier waarop het werd gevraagd en daar maakte ik een opmerking over. Wat mij betreft is het laatste woord hierover wel gezegd hoor, maar ga gerust door als die behoefte bestaat.
Jij begon na 24 uur uur toch weer te zeuren? Maar even goeie vrienden hoor, ik ben niet zo haatdragend.
Frisjes hier. :yes:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Laten we het gewoon netjes houden! Het is veel'st te warm om je aan elkaar te ergeren. 😉

Het is nu aangenaam hier,benauwdheid is gezakt.
Je pense donc je suis
Hier is zowaar een briesje opgestoken, dus nu is het buiten beter dan binnen :yes:
Hier nu ook een heerlijk briesje, heb net de ramen tegen elkaar open gezet. Ruim boven de 27 graden hier binnen, pfff. Idd tis hier ook buiten koeler dan binnen :-]
Niemand is onmisbaar
Hier gaat de boel zo ook open. 27 graden in woonkamer, net als buiten. Boven nog stukje warmer.

Ben duf en heb hoofdpijn.
Hier hebben we om 16:30 alles open gezet. De ventilator staat nu ook uit. Die airco komt hier nog wel. Later ff een koel biertje 🍻 🥨 met MonsieurBijoux drinken en dan morgen lekker met de auto 🚗 naar Duitsland. 🇩🇪
Je pense donc je suis
Hier ook een briesje, maar man had het goede idee, om spaanse pepers in het eten te stoppen. Zweet, zweet.
Redhead70 schreef:
14-08-2025 20:02
Hier ook een briesje, maar man had het goede idee, om spaanse pepers in het eten te stoppen. Zweet, zweet.
Lekker in het briesje gaan zitten met je zweethoofd, dan lijkt het net of je afkoelt.
Ik zit nog buiten in de tuin, heb wel een dekentje omgeslagen want staat fris briesje. Maar vele malen beter dan vanmiddag. Graad of 26 is meer dan genoeg voor mij. :sun:
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Nog steeds 29 graden buiten 🥵. Ramen toch maar open gedaan want als het goed is gaat het het komende uur wel vrij snel afkoelen naar 25 graden en dan langzaam verder. Nou ja, nog 1 hete dag en dan weer even respijt.
Lady*Voldemort schreef:
14-08-2025 20:10
Lekker in het briesje gaan zitten met je zweethoofd, dan lijkt het net of je afkoelt.
Hoofd onder de kraan gefrot. Nu is het lekker.
Redhead70 schreef:
14-08-2025 21:03
Hoofd onder de kraan gefrot. Nu is het lekker.

Ja, dat helpt echt wel even als het zo heet is! Nat haar en vallende waterdruppels die dan nog lang wat verkoeling geven.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven