Steelstofzuiger / draadloze stofzuiger

15-08-2025 09:50 44 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Mijn Miele stofzuiger heeft het nu echt begeven, dus ik wil graag een nieuwe stofzuiger kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar een steelstofzuiger / draadloze stofzuiger, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Van peperdure Dyson stofzuigers tot middensegment Samsung tot lager geprijsde Achaté en Samako stofzuigers. Kan iemand hier uit eigen ervaring meedenken?

Ik heb geen huisdieren en geen enorm huis, wel een trap en bovenverdieping. Het huis is grotendeels laminaat. Op de trap en boven op de overloop ligt tapijt. Ik gebruik de stofzuiger gemiddeld 1x per week om het hele huis te stofzuigen, en pak 'm nog 1-2x tussendoor voor bijvoorbeeld de woonkamer. Ik gebruik 'm ook regelmatig als kruimeldief.

Help? :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
De Dyson V8 heb ik al jaren in gebruik en ik vind het een fijn ding. Ergens in een heel donker hoekje van mijn huis staat nog ergens een gewone stofzuiger (ook een Dyson), maar die heb ik sinds de komst van de steelstofzuiger nooit meer gebruikt.
Een acculading is bij mij ruim voldoende voor het hele huis en de aparte opzetborstel voor stoffen maakt het schoonmaken van mijn bank een eitje.
Ik heb geen ervaring met andere merken, maar het concept van een steelstofzuiger op een accu is voor mij geweldig. Wil nooit meer iets anders.
When in doubt, the auditor is always right!
Ik heb al jaren de Dyson V7. Ik vind het een fantastisch ding. En wordt de accu minder dan heb je die zo vervangen voor weinig geld. Dat hebben we nu 1 x moeten doen.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Niets gaat voor mij boven mijn Miele stofzuiger,heb een Samsung steelstofzuiger,die gebruik ik iedere dag na het eten maar die zuigt niet alles op.
Ik heb ook de Dyson V8 en vind het echt 1 van de beste apparaten in mijn huis :-). Op mijn werk is er een soortgelijke steelstofzuiger van Philips, ook best een aardig ding (en veel goedkoper dan de Dyson). Toch, als mijn Dyson kapot zou gaan, zou ik deze weer kopen.
Ik heb zelf een v8 dyson. Nadeel vind ik dat hij niet alles opzuigt. Grotere dingen zoals blaadjes zuigt hij echt niet op. En ik vind dat bij de dyson de onderdelen op een gegeven moment speling krijgen ( aansluiting stand en de motor zeg maar) daardoor zit ik nog al eens met mijn vel klem.
Verder wel tevreden en vooral handig omdat hij zo wendbaar is.

Een van mijn kinderen heeft de steelstofzuiger van miele , juist door die dingen die ik hierboven schreef die keuze gemaakt.
Ik heb er zelf ook een aantal malen mee gewerkt en wat mij opviel was dat deze veel meer opzuigt , lijkt krachtiger, neemt wel blaadjes en zwaardere dingen op. Maar ik vond hem wel een stuk zwaarder en had last van mijn arm omdat die motor vrij zwaar is .

Nieuwe modellen dyson zit motor ook op ander plek dus misschien is dat nu hetzelfde als de miele dat weet ik niet. Ik zou sowieso in de winkel even verschillende modellen in de hand nemen om te kijken hoe het voelt.
Ik heb al jaren een Dyson v12 en ben heel tevreden. Heb altijd een miele gehad, maar wilde ook draadloos. Dat is echt zoveel fijner!
Toch veel Dyson dus!

Qua recensies zouden stofzuigers zoals die van Achaté en Samako daar niet voor moeten onderdoen qua prestaties, al begrijp ik dat ze qua materiaal van mindere kwaliteit zijn. Goedkoop is duurkoop, in dit geval? Wat denken jullie?

Ik kan een Dyson op dit moment eigenlijk niet betalen, maar ik heb wel echt (z.s.m.) een nieuwe stofzuiger nodig.
Ik heb de Dyson v10.

Je zou eerst ook een via marktplaats kunnen kopen. Ik vind dat ze goed schoon te maken zijn als je ze helemaal open schroeft en je kan nieuwe onderdelen bestellen
Ik heb een samsung. Ik heb bewust voor het midden segment gekozen omdat ik zoals jou niet zo groot woon en geen huisdieren heb.
Heel tevreden over. Ik heb er trouwens ook een robot bij, dus hij wordt vooral gebruikt voor plekken waar de robotstofzuiger niet bij kan.
Ik heb een auronic steelstofzuiger en ben er tevreden over.
Gezocht bij Bol op heel veel goede reviews en toen deze genomen.
Wij hebben een rowenta, en daar zijn we mega blij mee. Wat een topding. Stofzuigen wordt er gewoon leuk van. Hier wel een vrij groot huis met jonge kinderen dus elke dag een hoop kruimels, zand, etc binnen en hij doet het fantastisch.
Ik heb ook een Dyson V12. Ben in een grote winkel verschillende steelstofzuigers wezen proberen en deze was het lichtst en dat vond ik fijn. Zou nooit meer anders willen.
mcsteamy schreef:
15-08-2025 10:20
Toch veel Dyson dus!

Qua recensies zouden stofzuigers zoals die van Achaté en Samako daar niet voor moeten onderdoen qua prestaties, al begrijp ik dat ze qua materiaal van mindere kwaliteit zijn. Goedkoop is duurkoop, in dit geval? Wat denken jullie?

Ik kan een Dyson op dit moment eigenlijk niet betalen, maar ik heb wel echt (z.s.m.) een nieuwe stofzuiger nodig.
Dan voor 1 van die goedkope gaan en sparen voor vervanging voor als die vervangen moet worden.
Lijkt me echt zo’n no brainer.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
15-08-2025 12:57
Dan voor 1 van die goedkope gaan en sparen voor vervanging voor als die vervangen moet worden.
Lijkt me echt zo’n no brainer.

Tenzij de ervaringen zijn dat de goedkopere stofzuigers niet goed (genoeg) zijn, dan is het zonde van het geld. Of dat er goede ervaringen zijn met tweedehands Dyson stofzuigers, dan is dat ook een optie. Zo'n no-brainer vind ik dat niet.
Heb goede ervaringen met middenklasse. Maar ga die pas delen als ik weet of mijn bericht geplaatst wordt.
Hoi,

Het hangt er denk ik een beetje vanaf wat je ermee op wil kunnen zuigen. De goedkopere modellen zijn mogelijk wat minder sterk, maar dat hoeft niet perse een probleem te zijn. Ik zelf heb een goedkoop merk, Hoover. Doet het nu 4 jaar ongeveer. Je kan er ongeveer 15 minuten mee stofzuigen, wat ik acceptabel vind. Hij zuigt alles wat in huis ligt op. Ook bijvoorbeeld katten grind. Maar ik durf niet te zeggen of hij bijvoorbeeld droge pasta op zou kunnen zuigen, omdat dat toch wat zwaarder is. Persoonlijk vind ik het prima, tenzij je van plan bent om er bijvoorbeeld bladeren mee op te zuigen, wat iemand hier als voorbeeld gaf. Maarja bladeren heb ik niet in huis. Wat ik wel soms doe, is dat ik het terras ermee stofzuig en dan haal ik de steel eraf, zodat hij wat krachtiger is. Daarmee kan ik echt wel veel opzuigen.
Zelf ben ik enorm blij met een draadloos ding. Zoveel makkelijker. Even snel pakken en klaar. Voor een groot huis zou ik wel kijken naar eentje die een lange accuduur heeft, maar voor mijn huis werkt het prima. Ik zou wel even zoeken of je met goedkopere merken wel de onderdelen kan vervangen, want anders is het wel zonde als er iets stuk gaat.
De Dyson V8 Absolute is nu in de aanbieding voor €299,-. Dat lijkt een goede deal te zijn, ook kijkend naar de meegeleverde accessoires. En volgens mij is die meer dan goed genoeg voor mij.
Vergeet ook niet dat je voor het merk Dyson ook betaald he. Hij zal echt wel wat beter zijn, maar het is ook gewoon het merkje wat eraan hangt. Dat is in ieder geval mijn ervaring met een ander product van Dyson. Had daar veel meer van verwacht voor de prijs, maar werkt minder goed dat een veeeeel goedkoper merk wat ik in huis heb.
mcsteamy schreef:
15-08-2025 13:34
Tenzij de ervaringen zijn dat de goedkopere stofzuigers niet goed (genoeg) zijn, dan is het zonde van het geld. Of dat er goede ervaringen zijn met tweedehands Dyson stofzuigers, dan is dat ook een optie. Zo'n no-brainer vind ik dat niet.
Ik wel. Je koopt binnen je budget en kijkt wat daarin mogelijk is.

Hier wordt de Dyson aangeraden, maar je hebt er geen geld voor.
Dan is het exit Dyson of idd een tweedehands.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Zonnebloem1996 schreef:
15-08-2025 14:32
Vergeet ook niet dat je voor het merk Dyson ook betaald he. Hij zal echt wel wat beter zijn, maar het is ook gewoon het merkje wat eraan hangt. Dat is in ieder geval mijn ervaring met een ander product van Dyson. Had daar veel meer van verwacht voor de prijs, maar werkt minder goed dat een veeeeel goedkoper merk wat ik in huis heb.
Die ervaring heb ik helemaal niet. Zo heb ik ook alle 3 de apparaten voor het stylen van je haar van Dyson, en die vind ik toch echt wel stukken beter dan alle andere producten in de markt.

Dyson heeft enorm veel patenten op een heleboel van de techniek in hun producten, en dat is echt niet voor niets. Ik vind Dyson echt kwalitatief zeer hoogstaand.
MissUnderstood schreef:
15-08-2025 14:50
Die ervaring heb ik helemaal niet. Zo heb ik ook alle 3 de apparaten voor het stylen van je haar van Dyson, en die vind ik toch echt wel stukken beter dan alle andere producten in de markt.

Dyson heeft enorm veel patenten op een heleboel van de techniek in hun producten, en dat is echt niet voor niets. Ik vind Dyson echt kwalitatief zeer hoogstaand.

Dit is ook wel mijn ervaring. In het verleden heb ik Dyson producten verkocht en de kwaliteit is over het algemeen zeer hoog. En daar zijn de prijzen natuurlijk ook naar.
Ik heb zelf een Dyson en daarvoor een Philips of zo gehad. Ze waren beide oké. Dyson is te duur voor wat je ervoor krijgt m.i.
Ik heb wel een tip: zorg ervoor dat je de batterij kan vervangen want die gaat als eerste kapot. Natuurlijk net buiten de garantie. Dus als je die kan vervangen gaat het veel langer mee.
mcsteamy schreef:
15-08-2025 13:34
... maar dan kan je het dus wel betalen?
Wij hebben ook een Dyson, ik heb geen ervaring met andere merken steelstofzuigers maar die van ons bevalt erg goed. Ik wil in ieder geval niks anders meer dan een draadloze steelstofzuiger, ik vind t fijn dat er geen hele stofzuiger meer achter me aansleept en ik vind de verschillende opzetstukken ook erg fijn.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven